Esim.+Paavali+mainitsi+joitakin+asioita,+jotka+yhdelle+ovat+syntiä+ja+toiselle+ei+(lihansyömismääräykset).+Eli+nyt+joku+voi+luulla,+että+oletan+uskovilla+olevan+oikeuden+itse+märitellä+oikea+ja+väärä.+se+olisi+tahallaan+väärin+ymmärretty.+läheisessä+Jumalasuhteessa+kristitty+ymmärtää+ikäänkuin+luonnostaan+oikean+ja+väärän+ja+alkaa+esim.+toimimaan+käytännöntehtävissään+Jumalan+johdatuksessa.+Raamattu+lakeineen,+ohjeineen+ym.+toimii+ohjenuorana+eksytysten+välttämiseksi,+mutta+elävä+kristillisyys+ei+jämähdä+vain+pohtimaan+lukuisia+Raamatun+kieltoja,+jotka+ovat+ikäänkuin+kirjoitetut+syddämiimme+Pyhän+Hengen+kautta.Ajatelkaa+vainottuja+seurakuntia,+joilla+ei+ollut+Raamattuja+tai+vuosikausia+jopa+vaikeissa+kidutuksissa+olleita+kristittyjä,+jotka+olosuhteiden+takia+unohtivat+joskus+muistamiaan+Raamatunkohtia.+Siitä+huolimatta+heissä+loisti+Jeesuksen+Kristuksen+tuntemisen+ja+rakkauden+valo+aivan+erityisellä+tavalla.+Karmeissa+olosuhteissa+mahdollisesti+eri+uskonsuunnista+olevat+kristityt+tukivat+ja+rakastivat+toisiaan+nälän,+lian,+kärsimyksen+ja+sairauksien+keskellä++.Tästä+on+hyviä+kuvauksia+Richard+Wurmbrandtilta+(kirjoitusvirhe+?)+ja+monilta+muilta.+Valitettavasti+monet+näistä+kertomuksista+tehdyt+kirjat+ovat+ehkä+vaikeasti+saatavilla.
Nykyaikana+ihmiset+etääntyvät+Jumalastaan+ja+etenkin+ns.+länsimaissa+vierastetaan+kokosydämistä+antautumista+Jumalalle+ja+armon+pyytämistä+ja+vastaanottamista+Jeesuksen+Kristuksen/Jumlan+Pojan+sovitustyön+(ristinkuolema+Golgatalla+n.+2000+v.+sitten)+kautta.+Raamatusta+löytyvät+selkeät+ohjeet+tämän+pelastuksen+saamiseen.+Siksi+on+sääli,+että+on+niin+paljon+eksytystä+ja+"kuppikuntia",+jotka+väittävät,+että+vain+kuulumalla+heidän+kirkkoonsa/yhteisöönsä+voisi+pelastua.+Mielestäni+jehovantodistajat+ja+mormoonit+täyttävät+kulttien+tunnuspiirteet+(oma+käsitykseni,+mitä+tukee+monien+asiaan+perehtyneiden+tutkimukset).+Aiheesta+on+kirjallisuutta,+mihin+kannattaa+tutustua+ennenkuin+liittyy+näihin+järjestöihin,+joissa+ihminen+tuntuu+sanelevan+sen+"ainoan+totuuden"+ja+tulkinnan+oikeasta+uskosta.+Ottakaa+itse+selvää+tästä!+Usko+on+ennenkaikkea+Jumalan+ja+ihmisen+kahdenvälinen+liitto,+jossa+Jeesus+Kristus+on+välimiehenä+ja+sovittajana.+On+hyvin+kyseenalaista+littää+Raamattuun+"uusia+kirjoja"+tai+lukea+omintakeisia+"käännöksiä"+tai+tulkintoja+selkeästä+Raamatusta+nousevasta+opetuksesta,+minkä+ymmärtämisessä+Pyhä+Henki+auttaa.+Erosin+aikanaan+MAP-kirkosta+ja+olen+perehtynyt+jonkin+verran+jehvantodistajien+oppeihin.+Yleensä+vasta+niihin+liityttyään+ihminen+saa+tietää+mitä+kummallisimmista+asioista,+joita+tähän+ryhmään+kuuluminen+heiltä+edellyttää.+Etsikää+Jumalaa+älkääkä+jotakin+outoa+oppirakennelmaa,+mikä+ei+suurelta+osin+vastaa+Raamatun+sanomaa.+Tietoa+on+saatavilla,+mihin+jokainen+voi+perehtyä.+Minä+en+ole+tuomari.+Jokainen+on+vastuussa+itse+tekmisistään+Jumalan+edessä.
On kulunut pitkä aika siitä, kun viimeksi olen tänne kirjoitellut...uskovana, mitä olen edelleenkin. Sain viesteistäni nenilleni aiheesta ja aiheetta. Huomasin turhauttavaksi vakuutella Jumalan (Kristinuskon) olemassaoloa. Häntä ei Sanan mukaan löydä, jos Isä itse ei ihmistä luokseen vedä. Vakuuttelemalla ei siis juuri ketään uskovaksi käännytetä. Siitä huolimatta, että itselleni on tieteellinen maailmankuva tutumpi kuin ehkä "keskivertokansalaiselle", näen omassa ja toisten uskovien elämässä Jumalan toimivan myös usein konkreettisella tavalla, mistä aikanaan kerroin esimerkkejä (niihin suhtauduttiin huvittuneesti...satuina, keksittyinä juttuina yms.). Tietysti haluaisi mahdollisimman monen löytävän yhteyden Jumalaan ja siksi minäkin aikoinaan tänne kirjoittelin. Meille on annettu lupaus, että jos lähestymme Jumalaa, Hän lähestyy meitä...siis ateistejakin. Voin ja haluan rukoilla, että tämä yhteys Jumalaan toteutuu mahdollisimman monelle. Mihinkään "porukkaan" en ketään etsi. Jumala ei asu käsin tehdyissä temppeleissä, vaan niiden sydämissä, jotka Jeesuksen veri on puhdistanut.