Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
petkelmäki
profiilit
petkelmäki
petkelmäki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
21
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meillä+on+järjestöjä,+jotka+tutkivat+(menevät+paikan+päälle)+eri+maiden+tilanteita+ja+kristittyjen+oloja+siellä,+kertovat+niistä+ja+auttavat+vainottuja+kristittyjä+ja+esim.+vangittujen+perheitä.+Näille+järjestöille+toivon+lahjoittajia+ja+esirukousta+vainottujen+puolesta.+Tietoja+saa+esim.+netistä.
19.08.2019 15:45
Esim.+Paavali+mainitsi+joitakin+asioita,+jotka+yhdelle+ovat+syntiä+ja+toiselle+ei+(lihansyömismääräykset).+Eli+nyt+joku+voi+luulla,+että+oletan+uskovilla+olevan+oikeuden+itse+märitellä+oikea+ja+väärä.+se+olisi+tahallaan+väärin+ymmärretty.+läheisessä+Jumalasuhteessa+kristitty+ymmärtää+ikäänkuin+luonnostaan+oikean+ja+väärän+ja+alkaa+esim.+toimimaan+käytännöntehtävissään+Jumalan+johdatuksessa.+Raamattu+lakeineen,+ohjeineen+ym.+toimii+ohjenuorana+eksytysten+välttämiseksi,+mutta+elävä+kristillisyys+ei+jämähdä+vain+pohtimaan+lukuisia+Raamatun+kieltoja,+jotka+ovat+ikäänkuin+kirjoitetut+syddämiimme+Pyhän+Hengen+kautta.
Ajatelkaa+vainottuja+seurakuntia,+joilla+ei+ollut+Raamattuja+tai+vuosikausia+jopa+vaikeissa+kidutuksissa+olleita+kristittyjä,+jotka+olosuhteiden+takia+unohtivat+joskus+muistamiaan+Raamatunkohtia.+Siitä+huolimatta+heissä+loisti+Jeesuksen+Kristuksen+tuntemisen+ja+rakkauden+valo+aivan+erityisellä+tavalla.+Karmeissa+olosuhteissa+mahdollisesti+eri+uskonsuunnista+olevat+kristityt+tukivat+ja+rakastivat+toisiaan+nälän,+lian,+kärsimyksen+ja+sairauksien+keskellä++.
Tästä+on+hyviä+kuvauksia+Richard+Wurmbrandtilta+(kirjoitusvirhe+?)+ja+monilta+muilta.+Valitettavasti+monet+näistä+kertomuksista+tehdyt+kirjat+ovat+ehkä+vaikeasti+saatavilla.
02.07.2019 13:26
Viimeinen+lause+olisi+pitänyt+olla:Tästä+on+tullut+itselleni+suuri+tarve+korjata+puutteellinen+Raamatun+tuntemukseni,+jotta+itsekin+tunnistaisin+eksytyksen+tarvittaessa.(koneesta+putosi+kirjaimia+ja+lauseita+pois)
23.11.2018 21:07
Olen+katsellut+kuluneen+kuukauden+aikana+kymmeniä+Mauno+Mattilan+videoita.+Minusta+hän+vaikuttaa+rohkealta+(ärsyttääkö+rohkeus+monia+?)+mieheltä,+joka+tuntuu+ottavan+kantaa+todella+ahkerasti+moniin+asioihin+ja+ilmiöihin.+Tästä+saattaa+tulla+vaikutelma,+että+luottamusta+omiin+tietoihin+saattaisi+olla+liikaa.+Kuitenkin+Mauno+perustelee+opetuksensa+ja+väitteensä+siten,+että+en+ainakaan+itse+havaitse+hutiloinntia,+vaan+aiheisiin,+joista+hän+puhuu,+on+myös+perehdytty+perusteellisesti.+Menestysteologiassa+itsekin+mukana+olleena+(hän+on+katunut+sen+aikaisia+opetuksiaan+ja+pyytänyt+niitä+julkisesti+anteeksi)+hän+on+hyvin+varovainen+sen+kaltaisten+ilmiöiden+suhteen+ja+niitä+havaitessaan+voimakkaasti+vastustaa+niitä+(monen+mielestä+liiankin+voimakkaasti++tai+ehkä+jonkun+mielestä+aiheettomastikin).++
Itse+olen+kokenut+saaneeni+tervettä+opetusta+ja+eksytykset,+joita+Suomen+siionissa+on,+ovat+hahmottuneet+edes+jollakin+tavoin.+Jossakin+vaiheessa+tuli+vaikutelma,+että+missään+kristillisessä+yhteisössä+ei+ole+mahdollista+saada+eksytyksistä+vapaata+opetusta.+Mauno+Mattila+vetoaa+Jumalan+Sanaan,+Raamattuun+(kieltämättä+Pyhän+Hengen+yliluonnollisia+toimintatapoja+aina+tarpeen+vaatiessa).+Tästä+on+tullut+itselleni+korjata+mahdollisimman+nopeasti+huono+Mauno+Mattilaa+arvostellaan,+odottaisin+selkeitä+esimerkkejä,+missä+hän+on+ollut+väärässä.
23.11.2018 21:03
Voit+uskoa+Raamattuun+ja+sen+ilmoittamaan+yhteen+ainoaan+todelliseen+Jumalaan+tai+sitten+et.+Öljy+ja+"iloöljy"+liitetään+symboliikassa+yleensä+Pyhään+Henkeen.+Pilkan+ja+irvailun+tekeminen+Hänestä+on+todella+typerää,+mitä+voit+joutua+myöhemmin+katumaan.
Se+on+vähän+sama,+kuin+jos+varoitettaisiin+koskemasta+rautalankaan+ja+kuitenkin+koskee+ja+siinä+onkin+15+000+volttia+tai+vielä+paljon+enemmän.+Kun++et+tiedä+hengellisistä+asioista,+niin+älä+ole+typerys+ja+pilkkaa+asioita,+joiden+huomaat+jonakin+päivänä+olevan+tosia.
18.10.2018 17:32
Suomen+uskovien+keskuudessa+on+oppiriitoja+harmiksi+asti.+Eksytykset+tulee+paljastaa,+mutta+sellaisen+henkilön+täytyy+todellakin+tuntea+Raamattu+hyvin+ja+olla+kokenut+sekä+koeteltu,+luotettava+uskova+joka+ei+lähde+herkästi+mukaan+uusiin+oppeihin+yms.
09.06.2018 20:43
Rukouksiin+vastataan+varmasti.+Joihinkin+tulee+todella+hämmästyttäviä+"mittatilausvastauksia"+joskus+hyvin+pian+ja+joskus+vastaukset+tuntuvat+viipyvän.+Miljoonillla+uskovilla+n+kuitenkin+kokemus,+että+rukoukset+on+kuultu+ja+Jumala+on+todella+reaginut+rukoukseen,+vaikka+ei+useinkaan+juuri+siten+kuin+on+odottanut...mutta+hämmästyttävä+selväksi+vastaukseksi+tulkittava+asia+on+tapahtunut,+mikä+innostaa+rukousta+jatkamaan.
Säälin+Sinua,+Mirka.+Miten+turhauttavaa+Sinulla+täytyy+elämässäsi+olla,+kun+olet+täällä+uskovien+tekemisiä+haukkumassa+ja+arvostelemassa.+Sinua+säälivät+monet+muutkin..eivät+vihaa+tms.+kuten+ehkä+toivoisit.+Jumala+ottaa+Sinut+käsittelyynsä+ennemmin+tai+myöhemmin.+Rukoilen,+että+saat+kokea+Hänen+rakkautensa,+sillä+Jumala+todelakin+rakastaa+Sinua+ja+haluaa+pelastaa+Poikansa+Jeesuksen+Kristuksen+veren+kautta.+Hän+on+valmis+myös+antamaan+pikkaamisesi+anteeksi,+jos+niin+pyydät+ja+kadut+kaikkia+syntejäsi.+Kaikki+me+ihmiset+olemme+syntiä+tehneet,+etkä+Sinä+Mirka+ole+Jumalalle+sen+"toivottomampi+tapaus"+kuin+kukaan+muukaan.
24.03.2018 12:51
On+olemassa++toisia+paremmin+onnistuneita+raamatunkäännöksiä+kuin+toiset+.Väittäminen+luterilaisten+raamatunkäännöksestä+paholaisesta+lähteneeksi+on+hyvin+uskaliasta,+enkä+siihen+usko.+On+olemassa+uskonliikkeitä,+jotka+ovat+tietoisesti+vääristelleet+tekstejä+omiin+oppeihinsa+sopiviksi.+Niitä+voi+arvostella+sitten+jo+kovillakin+sanoilla+(riivaaja-sanaa+välttäisin+silloinkin+viimeiseen+asti).+Luteriaisten+käännöksessä+uskon+olleen+kuitenkin+vilpittömästi+hyvään+ja+totuudelliseen+käännökseen.+Sitä+voi+sitten+avioida,+miten+on+onnistuttu+ja+mitkä+tietyt+kohdat+ovat+väärin+käännettyjä.
24.03.2018 12:37
Jos+kummityttö+on+aikuinen,+eikä+biologisesti+läheinen,+niin+mikä+erottaa+hänet+muista+naisista.+Ikäero+ei+ole+este+avioliitolle.+Voi+syntyä+tilanne,+että+vuosien+kuluttua+rakastuu+kummityttöönsä+tämän+tultua+aikuiseksi+naiseksi.+Kummin+tehtävä+on+olla+kasvattamassa+ja+tukemassa+kristinuskon+asioihin+juuri+lapsuus-+ja+miksi+ei+nuoruusiässäkin.
19.03.2018 01:55
Yksi+"somen"+pahoja+puutteita+on+sen+kovin+suppea+vaikutelma+("totuus")+ihmisistä.+Miten+täältä+"näkyisi"+,+epäitsekkyys,+teot,+sydämellisyys,+jopa+itseenkin+kohdistuva+huumorintaju,+äänenpainot,+luovuus,+tekoina+toimiva+lähimmäisenrakkaus,+surut+ja+ilot....?
19.09.2016 05:00
En+pidä+itseäni+sellaisena,+joka+asettaisi+ketään+ihmistä+jalustalle.+Minulle+on+tullut+useita+vuosia+("patmoskerholaisena")+Leo+Mellerin+opetusäänitteitä.+Niistä+on+avautunut+monia+hengellisiä+asioita+paremmin+kuin+monen+toisen+hengellisen+opettajan.+Tuskin+olisin+ilman+näitä+äänitteitä+kyennyt+uusiutumaan+uskossanikaan+vielä+vanhemmilla+päivilläni.+Patmos+tekee+hyvää+työtä+monella+saralla,+jota+en+ole+harmikseni+tukenut+kuin+nimellisesti.+Jostakin+muistelen+lukeneeni,+että+opetusäänitteistä+veloitetaan+vain+tuotanto-+ja+postituskulut.+Olen+kiitollinen+siitä,+että+Suomesta+löytyy+puurtajia,+jotka+sydämestään+haluavat+ihmisten+löytävän+tien+Jumalan+yhteyteen,+eikä+tämä+rajoitu+vain+Suomen+rajojen+sisälle+(muita+"puurtajia"+vähättelemättä).
17.09.2016 14:42
Tulin+kirjoittaneeksi+aika+voimakkailla+sanoilla+mormooneista+ja+jehavantoodistajista...Kuten+sanoin,+en+ole+mikään+tuomari,+mutta+varoituksen+sanoja+haluaisin+sanoa.+Aika+hyviä+ja+selkeitä+aisioita+edellä+mainittuihin+asioihin+ja+yleensä+uskoon+liittyen+löytyi+sivuilta,+jossa+oli+otsakkeena:++Vastauksia+Raamattua+koskeviin+kysymyksiin.+Joten+sieltä+voisi+löytyä+jotakin+juuri+Sinulle.
17.09.2016 12:06
Nykyaikana+ihmiset+etääntyvät+Jumalastaan+ja+etenkin+ns.+länsimaissa+vierastetaan+kokosydämistä+antautumista+Jumalalle+ja+armon+pyytämistä+ja+vastaanottamista+Jeesuksen+Kristuksen/Jumlan+Pojan+sovitustyön+(ristinkuolema+Golgatalla+n.+2000+v.+sitten)+kautta.+Raamatusta+löytyvät+selkeät+ohjeet+tämän+pelastuksen+saamiseen.+Siksi+on+sääli,+että+on+niin+paljon+eksytystä+ja+"kuppikuntia",+jotka+väittävät,+että+vain+kuulumalla+heidän+kirkkoonsa/yhteisöönsä+voisi+pelastua.+Mielestäni+jehovantodistajat+ja+mormoonit+täyttävät+kulttien+tunnuspiirteet+(oma+käsitykseni,+mitä+tukee+monien+asiaan+perehtyneiden+tutkimukset).+Aiheesta+on+kirjallisuutta,+mihin+kannattaa+tutustua+ennenkuin+liittyy+näihin+järjestöihin,+joissa+ihminen+tuntuu+sanelevan+sen+"ainoan+totuuden"+ja+tulkinnan+oikeasta+uskosta.+Ottakaa+itse+selvää+tästä!
+Usko+on+ennenkaikkea+Jumalan+ja+ihmisen+kahdenvälinen+liitto,+jossa+Jeesus+Kristus+on+välimiehenä+ja+sovittajana.+On+hyvin+kyseenalaista+littää+Raamattuun+"uusia+kirjoja"+tai+lukea+omintakeisia+"käännöksiä"+tai+tulkintoja+selkeästä+Raamatusta+nousevasta+opetuksesta,+minkä+ymmärtämisessä+Pyhä+Henki+auttaa.+Erosin+aikanaan+MAP-kirkosta+ja+olen+perehtynyt+jonkin+verran+jehvantodistajien+oppeihin.+Yleensä+vasta+niihin+liityttyään+ihminen+saa+tietää+mitä+kummallisimmista+asioista,+joita+tähän+ryhmään+kuuluminen+heiltä+edellyttää.+Etsikää+Jumalaa+älkääkä+jotakin+outoa+oppirakennelmaa,+mikä+ei+suurelta+osin+vastaa+Raamatun+sanomaa.+Tietoa+on+saatavilla,+mihin+jokainen+voi+perehtyä.+Minä+en+ole+tuomari.+Jokainen+on+vastuussa+itse+tekmisistään+Jumalan+edessä.
17.09.2016 08:13
Itse olen huomannut, että nettikäyttäytymistäni seurataan. En tiedä, onko mukana ollut poliisi. Käyttäytymiseeni on reagoitu, mutta mitään salattavaa esim. poliisin suhteen minulla ei ole, joten minulla ei seurantaa vastaan ole mitään...hyvä vain, jos esim. jotain rikollisuutta voidaan ennalta ehkäistä.
15.05.2016 18:21
Jos katsoo Raamatusta, miten Jeesus Kristus (Jumala ihmisen muodossa) suhtautui ihmisten uteliaisuuteen ja haluun nähdä jotakin sensaatiomaista, huomaa miten haluttomasti Jumala etenkin epäilijöille "näytöksiä" järjestää. Edes saatanalle ei Kristus näyttänyt ihmettä tämän kyseenalaistessa Jeesuksen arvovaltaa (tietysti "paholainen" Jumalaan toki uskoi). Jumala ilmaisee itsensä, milloin parhaaaksi katsoo...ihmeitä tapahtui kuitenkin paljon Jeesuksen maanpälisen vaelluksen aikana kuten nykyäänkin. Jumala lähestyy meitä, kun me lähestymme Häntä. Onneksi Hän tekee usein tässä poikkeuksiakin!
13.04.2016 23:10
Eikö juutalaiset ole "Jumalan silmäterä"? Tämän kansan siunaamiseen liittyy siunaus ja vihamielisyyteen...Jumalan viha? Tästä mielestäni Meller varoittaa. Itse kuulun erääseen helluntaiseurakuntaan, mutta ei otsassani ole siitä leimaa. Tärkeintä on, että Jeesuksen Kristuken veri on puhdistanut minut synnistä. Kristuksen seurakuntaan kuuluu ihmisiä useista eri "nimisistä" seurakunnista ja siksi tuntuu pahalta nähdä suorastaan vihamielisiä hyökkäyksiä toisia uskovia kohtaan. Ymmärrä, jos havaitaan kyseessä olevan todella suoranainen harhaoppi, mutta silloinkin puhumme läheisistämme ja meidän tulisi kyetä rakkaudella oikaisemaan eksytetyt. Täydellistä uskonnollista ryhmittymää (Jumalan mielestä) tuskin Suomesta löytyy. Kaikkeen täytyy suhtautua kriittisesti arvostellen ja pitää se, minkä oikeaksi havaitsee. Olen kuullut esim. Mellerin opetusta ja moni asia on saanut minut hämmentymään, enkä välttämättä ole samaa mieltä hänen kanssaan kaikista asioista. Vastaavasti paljon on sellaista opetusta, jota ilman en ehkä olisi edes uskossa. Meidän tulee olla varovaisia, jos alamme tuomitsemaan toisia uskovia ja eri seurakuntia sekä herätysliikkeitä. Veljellisestä rakkaudestahan meidät tulisi tunnistaa Jumalan lapsiksi?
25.11.2015 15:24
Aina alkavat hälytyskellot soimaan, kun joku sanoo omaa "seurakuntaryhmäänsä" ainoaksi oikeaksi. Kantapään kautta aikanaan perehdyin moormoonien (vähän aikaa jäsen) ja jehovantodistajien oppeihin ja totesin ne useita kirjoja luettuani harhaopeiksi. Nuorena (kauan sitten) havaitsin "aitoja uskovia" luterilaisuudessa esim. Kansanlähetyksen parissa (uudestisyntyneitä). Päihteiden maailmassa elin kymmeniä vuosia, mutta Jumalan armosta olen saanut uskossani uudistua. Nyt kuulun pienehköön helluntaiseurakuntaan, missä koen opetuksen terveeksi. Myös esim. Leo Mellerin opetus (ainakin nykyään) kuulostaa terveeltä (Patmos-järjestö)...menneiltä vuosilta en hänen opetuksistaan paljoa tiedä. Pelastusarmeijan Jumalan palvelukset ovat vaikuttaneet ihan hyviltä TV:ssä. On hyvin tärkeää tutkia itse Raamattua ja pyytää siinä Pyhän Hengen viisautta sekä tutustua uskon peruskysymyksiä käsitteleviä kirjoihin. Eri suuntauksiin on hyvä tutustua ihan paikan päällä. Todellisia uudestisyntyneitä uskovia löytyy monista seurakunnista ja "sen oikean" etsimisessä täytyy nähdä ehkä vaivaakin ja pyytää Jumalan johdatusta. Edellä mainittu vanha herätysliike on minulle vieras, joten en voi sen toimintaan ottaa kantaa. Hienoa ja tärkeintä on, että haluat sydämestäsi tulla Jumalan lapseksi ja Jeesuksen Kristuksen veren pesemäksi. Moni varmaan rukoilee itseni lisäksi puolestasi.
19.11.2015 18:46
On kulunut pitkä aika siitä, kun viimeksi olen tänne kirjoitellut...uskovana, mitä olen edelleenkin. Sain viesteistäni nenilleni aiheesta ja aiheetta. Huomasin turhauttavaksi vakuutella Jumalan (Kristinuskon) olemassaoloa. Häntä ei Sanan mukaan löydä, jos Isä itse ei ihmistä luokseen vedä. Vakuuttelemalla ei siis juuri ketään uskovaksi käännytetä. Siitä huolimatta, että itselleni on tieteellinen maailmankuva tutumpi kuin ehkä "keskivertokansalaiselle", näen omassa ja toisten uskovien elämässä Jumalan toimivan myös usein konkreettisella tavalla, mistä aikanaan kerroin esimerkkejä (niihin suhtauduttiin huvittuneesti...satuina, keksittyinä juttuina yms.). Tietysti haluaisi mahdollisimman monen löytävän yhteyden Jumalaan ja siksi minäkin aikoinaan tänne kirjoittelin. Meille on annettu lupaus, että jos lähestymme Jumalaa, Hän lähestyy meitä...siis ateistejakin. Voin ja haluan rukoilla, että tämä yhteys Jumalaan toteutuu mahdollisimman monelle. Mihinkään "porukkaan" en ketään etsi. Jumala ei asu käsin tehdyissä temppeleissä, vaan niiden sydämissä, jotka Jeesuksen veri on puhdistanut.
17.11.2015 08:21
Poikkeuksena voi olla vakavasti (yleensä tilapäisesti) psykoosissa ja harhoissa elävä ihminen, joka yleensä toimitetaan sairaalaan. Tällainen henkilö voi toipua kuitenkin "täysin järkeväksi". Harha-aistimukset (vrt. huumeet) ovat hyvin erilaisia, kuin voimakkaat hengelliset kokemukset . Tietenkin psykopaattiset ihmiset (merkit usein helposti havaittavia) voivat ajatella ja tehdä järjettömyyksiä.
25.06.2015 09:19
Ihmisten mielenterveyden yhdistäminen hänen mielipiteisiinsä on isku vyön alle; olkoon hänen maailmankatsomuksensa sitten mikä tahansa. Omat psyykkiset vaivani voivat heiluttaa tunteitani, mutta eivät sumenna järkeäni. Omaan kristilliseen uskooni kuuluvat tunteet, mutta kyse on paljolti myös järkeen ja havaintoihin perustuva valinta, johon minulle suotiin mahdollisuus.
25.06.2015 08:36
1 / 2