Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

21

  1. Meillä+on+järjestöjä,+jotka+tutkivat+(menevät+paikan+päälle)+eri+maiden+tilanteita+ja+kristittyjen+oloja+siellä,+kertovat+niistä+ja+auttavat+vainottuja+kristittyjä+ja+esim.+vangittujen+perheitä.+Näille+järjestöille+toivon+lahjoittajia+ja+esirukousta+vainottujen+puolesta.+Tietoja+saa+esim.+netistä.
  2. Nykyaikana+ihmiset+etääntyvät+Jumalastaan+ja+etenkin+ns.+länsimaissa+vierastetaan+kokosydämistä+antautumista+Jumalalle+ja+armon+pyytämistä+ja+vastaanottamista+Jeesuksen+Kristuksen/Jumlan+Pojan+sovitustyön+(ristinkuolema+Golgatalla+n.+2000+v.+sitten)+kautta.+Raamatusta+löytyvät+selkeät+ohjeet+tämän+pelastuksen+saamiseen.+Siksi+on+sääli,+että+on+niin+paljon+eksytystä+ja+"kuppikuntia",+jotka+väittävät,+että+vain+kuulumalla+heidän+kirkkoonsa/yhteisöönsä+voisi+pelastua.+Mielestäni+jehovantodistajat+ja+mormoonit+täyttävät+kulttien+tunnuspiirteet+(oma+käsitykseni,+mitä+tukee+monien+asiaan+perehtyneiden+tutkimukset).+Aiheesta+on+kirjallisuutta,+mihin+kannattaa+tutustua+ennenkuin+liittyy+näihin+järjestöihin,+joissa+ihminen+tuntuu+sanelevan+sen+"ainoan+totuuden"+ja+tulkinnan+oikeasta+uskosta.+Ottakaa+itse+selvää+tästä!+Usko+on+ennenkaikkea+Jumalan+ja+ihmisen+kahdenvälinen+liitto,+jossa+Jeesus+Kristus+on+välimiehenä+ja+sovittajana.+On+hyvin+kyseenalaista+littää+Raamattuun+"uusia+kirjoja"+tai+lukea+omintakeisia+"käännöksiä"+tai+tulkintoja+selkeästä+Raamatusta+nousevasta+opetuksesta,+minkä+ymmärtämisessä+Pyhä+Henki+auttaa.+Erosin+aikanaan+MAP-kirkosta+ja+olen+perehtynyt+jonkin+verran+jehvantodistajien+oppeihin.+Yleensä+vasta+niihin+liityttyään+ihminen+saa+tietää+mitä+kummallisimmista+asioista,+joita+tähän+ryhmään+kuuluminen+heiltä+edellyttää.+Etsikää+Jumalaa+älkääkä+jotakin+outoa+oppirakennelmaa,+mikä+ei+suurelta+osin+vastaa+Raamatun+sanomaa.+Tietoa+on+saatavilla,+mihin+jokainen+voi+perehtyä.+Minä+en+ole+tuomari.+Jokainen+on+vastuussa+itse+tekmisistään+Jumalan+edessä.
  3. Jos katsoo Raamatusta, miten Jeesus Kristus (Jumala ihmisen muodossa) suhtautui ihmisten uteliaisuuteen ja haluun nähdä jotakin sensaatiomaista, huomaa miten haluttomasti Jumala etenkin epäilijöille "näytöksiä" järjestää. Edes saatanalle ei Kristus näyttänyt ihmettä tämän kyseenalaistessa Jeesuksen arvovaltaa (tietysti "paholainen" Jumalaan toki uskoi). Jumala ilmaisee itsensä, milloin parhaaaksi katsoo...ihmeitä tapahtui kuitenkin paljon Jeesuksen maanpälisen vaelluksen aikana kuten nykyäänkin. Jumala lähestyy meitä, kun me lähestymme Häntä. Onneksi Hän tekee usein tässä poikkeuksiakin!