Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

21

1. Esim.+Paavali+mainitsi+joitakin+asioita,+jotka+yhdelle+ovat+syntiä+ja+toiselle+ei+(lihansyömismääräykset).+Eli+nyt+joku+voi+luulla,+että+oletan+uskovilla+olevan+oikeuden+itse+märitellä+oikea+ja+väärä.+se+olisi+tahallaan+väärin+ymmärretty.+läheisessä+Jumalasuhteessa+kristitty+ymmärtää+ikäänkuin+luonnostaan+oikean+ja+väärän+ja+alkaa+esim.+toimimaan+käytännöntehtävissään+Jumalan+johdatuksessa.+Raamattu+lakeineen,+ohjeineen+ym.+toimii+ohjenuorana+eksytysten+välttämiseksi,+mutta+elävä+kristillisyys+ei+jämähdä+vain+pohtimaan+lukuisia+Raamatun+kieltoja,+jotka+ovat+ikäänkuin+kirjoitetut+syddämiimme+Pyhän+Hengen+kautta.Ajatelkaa+vainottuja+seurakuntia,+joilla+ei+ollut+Raamattuja+tai+vuosikausia+jopa+vaikeissa+kidutuksissa+olleita+kristittyjä,+jotka+olosuhteiden+takia+unohtivat+joskus+muistamiaan+Raamatunkohtia.+Siitä+huolimatta+heissä+loisti+Jeesuksen+Kristuksen+tuntemisen+ja+rakkauden+valo+aivan+erityisellä+tavalla.+Karmeissa+olosuhteissa+mahdollisesti+eri+uskonsuunnista+olevat+kristityt+tukivat+ja+rakastivat+toisiaan+nälän,+lian,+kärsimyksen+ja+sairauksien+keskellä++.Tästä+on+hyviä+kuvauksia+Richard+Wurmbrandtilta+(kirjoitusvirhe+?)+ja+monilta+muilta.+Valitettavasti+monet+näistä+kertomuksista+tehdyt+kirjat+ovat+ehkä+vaikeasti+saatavilla.
  2. Nykyaikana+ihmiset+etääntyvät+Jumalastaan+ja+etenkin+ns.+länsimaissa+vierastetaan+kokosydämistä+antautumista+Jumalalle+ja+armon+pyytämistä+ja+vastaanottamista+Jeesuksen+Kristuksen/Jumlan+Pojan+sovitustyön+(ristinkuolema+Golgatalla+n.+2000+v.+sitten)+kautta.+Raamatusta+löytyvät+selkeät+ohjeet+tämän+pelastuksen+saamiseen.+Siksi+on+sääli,+että+on+niin+paljon+eksytystä+ja+"kuppikuntia",+jotka+väittävät,+että+vain+kuulumalla+heidän+kirkkoonsa/yhteisöönsä+voisi+pelastua.+Mielestäni+jehovantodistajat+ja+mormoonit+täyttävät+kulttien+tunnuspiirteet+(oma+käsitykseni,+mitä+tukee+monien+asiaan+perehtyneiden+tutkimukset).+Aiheesta+on+kirjallisuutta,+mihin+kannattaa+tutustua+ennenkuin+liittyy+näihin+järjestöihin,+joissa+ihminen+tuntuu+sanelevan+sen+"ainoan+totuuden"+ja+tulkinnan+oikeasta+uskosta.+Ottakaa+itse+selvää+tästä!+Usko+on+ennenkaikkea+Jumalan+ja+ihmisen+kahdenvälinen+liitto,+jossa+Jeesus+Kristus+on+välimiehenä+ja+sovittajana.+On+hyvin+kyseenalaista+littää+Raamattuun+"uusia+kirjoja"+tai+lukea+omintakeisia+"käännöksiä"+tai+tulkintoja+selkeästä+Raamatusta+nousevasta+opetuksesta,+minkä+ymmärtämisessä+Pyhä+Henki+auttaa.+Erosin+aikanaan+MAP-kirkosta+ja+olen+perehtynyt+jonkin+verran+jehvantodistajien+oppeihin.+Yleensä+vasta+niihin+liityttyään+ihminen+saa+tietää+mitä+kummallisimmista+asioista,+joita+tähän+ryhmään+kuuluminen+heiltä+edellyttää.+Etsikää+Jumalaa+älkääkä+jotakin+outoa+oppirakennelmaa,+mikä+ei+suurelta+osin+vastaa+Raamatun+sanomaa.+Tietoa+on+saatavilla,+mihin+jokainen+voi+perehtyä.+Minä+en+ole+tuomari.+Jokainen+on+vastuussa+itse+tekmisistään+Jumalan+edessä.