Meillä+on+järjestöjä,+jotka+tutkivat+(menevät+paikan+päälle)+eri+maiden+tilanteita+ja+kristittyjen+oloja+siellä,+kertovat+niistä+ja+auttavat+vainottuja+kristittyjä+ja+esim.+vangittujen+perheitä.+Näille+järjestöille+toivon+lahjoittajia+ja+esirukousta+vainottujen+puolesta.+Tietoja+saa+esim.+netistä.
Nykyaikana+ihmiset+etääntyvät+Jumalastaan+ja+etenkin+ns.+länsimaissa+vierastetaan+kokosydämistä+antautumista+Jumalalle+ja+armon+pyytämistä+ja+vastaanottamista+Jeesuksen+Kristuksen/Jumlan+Pojan+sovitustyön+(ristinkuolema+Golgatalla+n.+2000+v.+sitten)+kautta.+Raamatusta+löytyvät+selkeät+ohjeet+tämän+pelastuksen+saamiseen.+Siksi+on+sääli,+että+on+niin+paljon+eksytystä+ja+"kuppikuntia",+jotka+väittävät,+että+vain+kuulumalla+heidän+kirkkoonsa/yhteisöönsä+voisi+pelastua.+Mielestäni+jehovantodistajat+ja+mormoonit+täyttävät+kulttien+tunnuspiirteet+(oma+käsitykseni,+mitä+tukee+monien+asiaan+perehtyneiden+tutkimukset).+Aiheesta+on+kirjallisuutta,+mihin+kannattaa+tutustua+ennenkuin+liittyy+näihin+järjestöihin,+joissa+ihminen+tuntuu+sanelevan+sen+"ainoan+totuuden"+ja+tulkinnan+oikeasta+uskosta.+Ottakaa+itse+selvää+tästä!+Usko+on+ennenkaikkea+Jumalan+ja+ihmisen+kahdenvälinen+liitto,+jossa+Jeesus+Kristus+on+välimiehenä+ja+sovittajana.+On+hyvin+kyseenalaista+littää+Raamattuun+"uusia+kirjoja"+tai+lukea+omintakeisia+"käännöksiä"+tai+tulkintoja+selkeästä+Raamatusta+nousevasta+opetuksesta,+minkä+ymmärtämisessä+Pyhä+Henki+auttaa.+Erosin+aikanaan+MAP-kirkosta+ja+olen+perehtynyt+jonkin+verran+jehvantodistajien+oppeihin.+Yleensä+vasta+niihin+liityttyään+ihminen+saa+tietää+mitä+kummallisimmista+asioista,+joita+tähän+ryhmään+kuuluminen+heiltä+edellyttää.+Etsikää+Jumalaa+älkääkä+jotakin+outoa+oppirakennelmaa,+mikä+ei+suurelta+osin+vastaa+Raamatun+sanomaa.+Tietoa+on+saatavilla,+mihin+jokainen+voi+perehtyä.+Minä+en+ole+tuomari.+Jokainen+on+vastuussa+itse+tekmisistään+Jumalan+edessä.
Aina alkavat hälytyskellot soimaan, kun joku sanoo omaa "seurakuntaryhmäänsä" ainoaksi oikeaksi. Kantapään kautta aikanaan perehdyin moormoonien (vähän aikaa jäsen) ja jehovantodistajien oppeihin ja totesin ne useita kirjoja luettuani harhaopeiksi. Nuorena (kauan sitten) havaitsin "aitoja uskovia" luterilaisuudessa esim. Kansanlähetyksen parissa (uudestisyntyneitä). Päihteiden maailmassa elin kymmeniä vuosia, mutta Jumalan armosta olen saanut uskossani uudistua. Nyt kuulun pienehköön helluntaiseurakuntaan, missä koen opetuksen terveeksi. Myös esim. Leo Mellerin opetus (ainakin nykyään) kuulostaa terveeltä (Patmos-järjestö)...menneiltä vuosilta en hänen opetuksistaan paljoa tiedä. Pelastusarmeijan Jumalan palvelukset ovat vaikuttaneet ihan hyviltä TV:ssä. On hyvin tärkeää tutkia itse Raamattua ja pyytää siinä Pyhän Hengen viisautta sekä tutustua uskon peruskysymyksiä käsitteleviä kirjoihin. Eri suuntauksiin on hyvä tutustua ihan paikan päällä. Todellisia uudestisyntyneitä uskovia löytyy monista seurakunnista ja "sen oikean" etsimisessä täytyy nähdä ehkä vaivaakin ja pyytää Jumalan johdatusta. Edellä mainittu vanha herätysliike on minulle vieras, joten en voi sen toimintaan ottaa kantaa. Hienoa ja tärkeintä on, että haluat sydämestäsi tulla Jumalan lapseksi ja Jeesuksen Kristuksen veren pesemäksi. Moni varmaan rukoilee itseni lisäksi puolestasi.