Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pääkaupunginvl-mies
profiilit
pääkaupunginvl-mies
pääkaupunginvl-mies
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
46
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+samaa+mieltä.+Herjaan+ei+ole+seuroissa+eikä+uskovaisten+kanssa+keskustellessa+kukaan+kehottanut,+tietenkään.+Päinvastoin,+on+varoiteltu+herjaamisen+turmelevasta+vaikutuksesta.
16.03.2018 00:16
Vielä+yksi+asia.+En+tiedä+onko+tämä+tärkeää.
Joh.+3:2
Nikodemus+sanoo:+"Rabbi,+me+tiedämme,+että+sinä+olet+Jumalan+lähettämä+opettaja.+Ei+kukaan+pysty+tekemään+sellaisia+tunnustekoja+kuin+sinä,+ellei+Jumala+ole+hänen+kanssaan."
Monikko,+"me+tiedämme".+Tuo+yksi+sana+"me"+kiinnitti+huomiotani.+Tokihan+Jeesus+tiesi,+kuka+Nikodemos+oli+ja+mikä+hänen+asemansa+oli.+Nikodemos+puolestaan+suuren+neuvoston+edustajana+hyvin+voinut+tavata+Jeesusta+päivälläkin.+Miksi+hän+lähti+yön+selkään?+Ehkä+tuo+sana+"me"+toimiikin+tässä+erottelevana,+ei+yhdistävänä+tekijänä:+Nikodemos+ei+todellakaan+ollut+samaa+mieltä+neuvoston+yleisen+mielipiteen+kanssa+ja+hän+lähti+omana+itsenään+matkaan+ottaakseen+selvää,+millainen+mies+tämä+Jeesus+oli.+Ehkä+jokin+Nikodemoksen+sisällä+kuitenkin+oli+vähän+liikahtanut,+uteliaisuudesta+tai+sisäisestä+levottomuudesta,+vaikka+hän+Jeesuksen+kanssa+keskustellessaan+ei+sitten+oikein+tuntunutkaan+käsittävän+Jeesuksen+vertauksia+ja+opetusta+Messiaan+tulemisesta.
10.03.2018 16:17
Kuulin+vain+Valde+Palolan+puheen,+en++edeltävää.
Julkinen+valoon+tuleminen,+suun+tunnustus+vaiko+sydämeen+kätkeminen,+Herran+sanan+hiljainen+tutkiminen.+Ovatko+ne+loppujen+lopuksi+toisilleen+niin+vastakohtaiset?+Vai+riippuvatko+toisissaan+kiinni?
Tulihan+tämäkin+nainen+Kristuksen+valoon+ikään+kuin+"salaa",+aivan+ilman+sanoja.+Hyvä+työ+oli+naisen+uskontunnustuksena.
Luuk.+7:
6+Eräs+fariseus+kutsui+Jeesuksen+kotiinsa+aterialle,+ja+hän+meni+sinne+ja+asettui+ruokapöytään.
37+Kaupungissa+asui+nainen,+joka+vietti+syntistä+elämää.+Kun+hän+sai+tietää,+että+Jeesus+oli+aterialla+fariseuksen+luona,+hän+tuli+sinne+mukanaan+alabasteripullo,+jossa+oli+tuoksuöljyä.
38+Hän+asettui+Jeesuksen+taakse+tämän+jalkojen+luo*+ja+itki.+Kun+Jeesuksen+jalat+kastuivat+hänen+kyynelistään,+hän+kuivasi+ne+hiuksillaan,+suuteli+niitä+ja+voiteli+ne+tuoksuöljyllä.
39+Fariseus,+joka+oli+kutsunut+Jeesuksen,+näki+sen+ja+ajatteli:+"Jos+tämä+mies+olisi+profeetta,+hän+kyllä+tietäisi,+millainen+nainen+häneen+koskee.+Nainenhan+on+syntinen."
40+Silloin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Simon,+minulla+on+sinulle+puhuttavaa."+"Puhu+vain,+opettaja",+fariseus+vastasi.
41+"Oli+kaksi+miestä",+sanoi+Jeesus.+"He+olivat+velkaa+rahanlainaajalle,+toinen+viisisataa,+toinen+viisikymmentä+denaaria.
42+Kun+heillä+ei+ollut+millä+maksaa,+rahanlainaaja+antoi+molemmille+velan+anteeksi.+Miten+on,+kumpi+heistä+nyt+rakastaa+häntä+enemmän?"
43+Simon+vastasi:+"Eiköhän+se,+joka+sai+enemmän+anteeksi."+"Aivan+oikein",+sanoi+Jeesus.
44+Hän+kääntyi+naiseen+päin+ja+puhui+Simonille:+"Katso+tätä+naista.+Kun+tulin+kotiisi,+sinä+et+antanut+vettä+jalkojeni+pesuun,+mutta+hän+kasteli+jalkani+kyynelillään+ja+kuivasi+ne+hiuksillaan.
45+Sinä+et+tervehtinyt+minua+suudelmalla,+mutta+hän+on+suudellut+jalkojani+siitä+saakka+kun+tänne+tulin.
46+Sinä+et+voidellut+päätäni+öljyllä,+mutta+hän+voiteli+jalkani+tuoksuöljyllä.
47+Niinpä+sanonkin+sinulle:+hän+sai+paljot+syntinsä+anteeksi,+sen+vuoksi+hän+rakasti+paljon.+Mutta+joka+saa+anteeksi+vähän,+se+myös+rakastaa+vähän."
48+Ja+hän+sanoi+naiselle:+"Kaikki+sinun+syntisi+on+annettu+anteeksi."
49+Pöytävieraat+alkoivat+ihmetellä:+"Kuka+tuo+mies+on?+Hänhän+antaa+syntejäkin+anteeksi."
50+Mutta+Jeesus+sanoi+naiselle:+"Uskosi+on+pelastanut+sinut.+Mene+rauhassa."
10.03.2018 16:03
Nikodemuksen+yöllinen+vierailu+Jeesuksen+luona+kertoo+mahdollisesti+sen,+että+hän+aluksi+pelkäsi+julkisuutta:+juutalaisen+suuren+neuvoston+jäsenenä+oman+maineensa+puolesta.
Jeesusta+pidettiin+provokaattorina+ja+kansankiihottajana,+ja+lopulta+tuomittiin+jumalanpilkasta.+Sen,+joka+julkisesti+tunnustautui+tällaisen+seuraajaksi,+hyvin+pian+sai+saman+tuomion+kuin+päämiehensä.++Tässä+yhteydessä+mieleeni+tulee+kertomus+Sebedeuksen+pojista+(Matt.+20:20-23)
20+Jonkin+ajan+kuluttua+tuli+Sebedeuksen+poikien+äiti+yhdessä+poikiensa+kanssa+hänen+luokseen+ja+polvistui+anovasti+hänen+eteensä.
21+"Mitä+haluat?"+Jeesus+kysyi.+Nainen+sanoi+hänelle:+"Lupaathan,+että+nämä+kaksi+poikaani+saavat+valtakunnassasi+istua+vierelläsi,+toinen+oikealla+ja+toinen+vasemmalla+puolella."
22+Jeesus+vastasi:+"Te+ette+tiedä+mitä+pyydätte.+Onko+teistä+juomaan+sitä+maljaa,+joka+minun+on+juotava?"+"On",+he+vastasivat.+
23+Silloin+hän+sanoi+heille:+"Minun+maljani+te+vielä+juottekin,+mutta+minä+en+määrää+siitä,+kuka+istuu+oikealla+ja+kuka+vasemmalla+puolellani.+Ne+paikat+ovat+niiden,+joille+Isäni+on+ne+tarkoittanut."
Tuon+kärsimyksen+maljan+juominen+voisi+tarkoittaa+tässä+yhteydessä+paikkoja+Golgatan+ristin+vasemmalla+ja+oikealla+puolella.+Ne+vain+olivat+Jumalan+suunnitelmassa+varatut+ryöväreille,+joista+"toinen+otettiin,+toinen+jätettiin".
Huomionarvioista+Nikodeemuksen+toiminnassa+myös+on+se,+että+tekemällä+itsensä+epäpuhtaaksi+7+päiväksi,+hän+ei+kaiketi+voinut+osallistua+juutalaiselle+pääsiäisaterialle,+joka+oli+juuri+alkamassa.+Miksi+suuren+neuvoston+jäsen+julkisesti+toimisi+näin?+Ristiltä+Jeesuksen+veristä+ruumista+ottaessaan+molempien+miesten,+Joosef+arimatialaisen+ja+Nikodemuksen,+on+lisäksi+täytynyt+sotkea+omat+vaatteensa.+Osana+juutalaisia+(rituaali-+ym.)+puhdistautumissäännöksiä+oli+myös+vaatteiden+pesu.++Paradoksaalisesti,+taivasten+valtakuntaan+päässeet+ovat+ilmestyskirjan+mukaan+pesseet+vaatteensa+juuri+Karitsan+verellä+(Ilm.+7:14).
Jeesus+sanoo+olevansa+maailman+valo.+
Jeesus+sanoo+myös+"Se,+joka+tekee+pahaa,+kaihtaa+valoa;+hän+ei+tule+valoon,+etteivät+hänen+tekonsa+paljastuisi.+"(Joh.+3:20)
Myös+näiden+jakeiden+pohjalta+voidaan+miettiä,+miksi+Nikodemus+kuitenkin+tuli+Jeesuksen+ristille.+Kun+Jeesusta+vangittiin,+opetuslapsetkin+hajaantuivat+kukin+tahoilleen.+Ja+kun+ylösnousemuksen+aamu+koitti+ja+Jeesuksen+hauta+havaittiin+tyhjäksi,+opetuslapset+eivät+ensin+uskoneet.
Lestadius+piti+Nikodemuksen+toimintaa+vain+siveydentekona+eikä+pitänyt+tätä+pelastettuna.+Osallistuin+Lestadiuksen+pääsiäissaarnasta+(1853)+ja+sen+sisällöstä+keskusteluun+tällä+palstalla+4+vuotta+sitten,+tässä+linkissä
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12200259/hulluinuonelaisessa
10.03.2018 02:21
"Nikodeemuskin+oli+sellainen+korppikotka,+kuolleen+Kristuksen+palvelija."
Kysymys+sinulle:
Miksi+luulet+Nikodemuksen,+oppineen+fariseuksen+ja+Israelin+opettajan,+osallistuneen+Joosef+arimatialaisen+kanssa+Jeesuksen+alasottamiseen+ristiltä+ja+hautaamiseen,+tekemällä+palvelusta+juutalaisin+menoin?
Tiesikö,+että+näin+tekemällä+Nikodemus+julkisesti+saattoi+itsensä+7+päiväksi+epäpuhtaaksi,+Mooseksen+säädösten+mukaisesti?++(4.+Moos.+19:11)
Miksi+hän+näin+teki?
10.03.2018 00:10
Hei!+Kuulepa,+mikä+oikeus+sinulla+on+julkisessa+mediassa+heitellä+perättömiä+valheita?+Tuohan+täyttää++paitsi+uskonnonvapauden+pilkan+mutta+myös+henkilökohtaisen+solvauksen+tunnusmerkit.
Tunnen+Roosa+Tahkolan+ja+olen+aivan+juuri+soittanut+hänelle+puhelun.+Väitteesi+hänestä+eivät+lainkaan+pidä+paikkaansa.+Kuinka+sinä+kehtaat+täällä+muka+"hyvän+asialla"+kehtaat+valheita+roiskien+panetella+lähimmäistäsi?
08.03.2018 21:08
Kesitas,+pitkästä+kirjoituksestasi+pysähdyn+nyt+vain+tähän+yhteen+kohtaan,+jossa+kysyt:
"Mikä+on+parannuksen+armo??"
Kysyt+varmaan+tätä+provokatiivisesti,+et+oikeasti+siten,+ettet+tietäisi.
Ajattelen,+että
parannus+=+mielenmuutos,+kääntyminen
parannuksen+armo+=+uskoon+tuleminen
Ihmiselle+mielenmuutos+tulee+Jumalan+armosta.+Siis+Isä+Jumala+itse+lahjoittaa+luodulleen+sellaisen+mielen,+jolla+tämä+alkaa+etsiä+ja+ojentautua+vanhurskautta+kohti.+Parannuksen+tekeminen+on+siis+ihmisen+oman+syntisyyden+näkemistä+ja+tunnustamista+sekä+kääntymistä+ainoan+armahtajan+Herran+Jeesuksen+puoleen.+Mutta+ajattelen,+että+halu,+voima+ja+mieli+tämän+kääntymisen+tekemiseen+tulee+Jumalalta+itseltään.,+ikäänkuin+ennakkolahjana,+armolahjana.++Eikö+sinustakin+ole+Jumalan+ihmettä,++että+ihminen+saa+voimaa+tarttua+Raamatun+lupauksiin+ja+alkaa+etsiä+pelastusta?
Ovathan+Jumalan+lahjat+luomakunnalle+moninaiset.+Pyhät+kirjoituksetkin+ovat+eräänlaista+armolahjaa+Jumalalta.
06.03.2018 11:43
Hepr.+2
10+Hän,+joka+on+kaiken+luoja+ja+perusta,+tahtoi+tuoda+paljon+lapsia+kirkkauteen,+ja+siksi+hänen+tuli+tehdä+heidän+pelastajansa+ja+perilleviejänsä+kärsimysten+kautta+täydelliseksi.
11+Pyhittäjällä+ja+pyhitettävillä+on+kaikilla+sama+isä;+siksi+ei+pyhittäjä+häpeäkään+kutsua+näitä+veljikseen:+
12+--+Minä+julistan+sinun+nimeäsi+veljilleni,+ylistän+sinua+seurakunnan+keskellä.
13+Hän+sanoo+myös:+--+Minä+turvaan+Herraan,+ja+edelleen:+--+Tässä+me+olemme,+minä+ja+lapset,+jotka+Jumala+minulle+antoi.
Jumala+kutsuu+ja+vetää+rakkaudessaan+ja+hyvyydessään+luotuaan+puoleensa+ja+antaa+ne,+jotka+tämän+kutsun+vastaanottavat,+Jeesukselle,+joka+puolestaan+vie+lapset+eli+Jeesukseen+uskovat+taivaan+kotiin+Isä+tykö.+Eli+ajattelen,+että+Jeesus+puhuu,+ei+joku+nainen+omista+lapsistaan,+kuten+Kesitas+tuossa+ehdotti.
05.03.2018 23:43
Valde+Palolan+tänään+4.3.+klo+18+pitämässä+puheessa+oli+viittaus+myös+profeettaJesajan+kutsumiseen+(Jes.+6:1-7)
Kutsumusnäky
1+Kuningas+Ussian+kuolinvuonna+minä+näin+Herran:+hän+istui+korkealla+ja+ylhäisellä+istuimella,+ja+hänen+vaatteensa+liepeet+täyttivät+temppelin.
2+Hänen+yläpuolellaan+seisoivat+serafit,+joilla+oli+kuusi+siipeä+kullakin:+kahdella+he+peittivät+kasvonsa,+kahdella+verhosivat+ruumiinsa+ja+kahdella+lensivät.
3+He+huusivat+toinen+toiselleen:+--+Pyhä,+pyhä,+pyhä+on+Herra+Sebaot!+Hänen+kirkkautensa+täyttää+kaiken+maan.
4+Ovenpielet+vapisivat+äänten+voimasta,+ja+huone+tuli+täyteen+savua.
5+Ja+minä+sanoin:+--+Voi+minua,+minä+hukun!+Minulla+on+saastaiset+huulet,+ja+saastaiset+huulet+on+kansalla,+jonka+keskellä+elän,+ja+nyt+minun+silmäni+ovat+nähneet+Kuninkaan,+Herran+Sebaotin.
6+Silloin+yksi+serafeista+lensi+luokseni+kädessään+hehkuva+hiili,+jonka+hän+oli+ottanut+pihdeillä+uhrialttarilta.
7+Hän+kosketti+sillä+minun+huuliani+ja+sanoi:+--+Katso,+tämä+on+koskenut+huuliasi,+sinun+syyllisyytesi+on+poissa+ja+syntisi+sovitettu.+
Vl-foorumilla+nimimerkki+OM+kertoo+esimerkin+ko.+raamatunkohdan+vanhoillislestadiolaisesta+tulkintaperinteestä+näin:
Vl-saarnaperinteessä+profeetta+Jesajan+uskoontulo+eli+parannus+on+selitetty+tavalla,+miten+Armas+Mehtälä+sen+selittää+v.+1961+Päivämiehen+kirjoituksessaan:
"Hyvä+esimerkki+on+profeetta+Jesajan+parannuksenteko,+josta+kerrotaan+Pyhässä+Raamatussa.+Jesaja+oli+papillista+tehtäväänsä+suorittamassa+Herran+huoneessa,+kun+Hengen+tulet+syttyivät+niin+voimakkaasti+palamaan,+että+koko+seurakunta+tuli+liikutuksiin+ja+kiitti+ja+ylisti+Jumalaa.+Siellä+oli+Herran+enkeli+alttarilla:+puhtaan+Hengen+omaava+pappi.+Ei+se+henkiolento+ollut.+Silloin+Jesajan+tunto+heräsi.+Hänen+sydämestään+pääsi+huuto:+—+Voi+minua,+minulla+on+saastaiset+huulet+ja+olen+eksynyt+sellaisen+kansan+sekaan,+jolla+on+saastaiset+huulet!+Tällä+Jesaja+ei+tarkoittanut+tuota+Herran+tulesta+palavaa+seurakuntaa,+vaan+vääriä+hengellisyyksiä,+joita+hän+oli+joutunut+myötäilemään,+ja+saastuttanut+huulensakin+väärillä+saarnoilla+ja+opetuksilla.+Pyhän+Hengen+omaava+pappi+kehotti+häntä+parannukseen;+otti+tulisen+hiilen+alttarilta,+ja+poltti+sillä+saastan+pois+Jesajan+huulista.+Tuo+puhtaaksi+tekevä+hiili+ei+ollut+mikään+muu+kuin+nuhteen,+neuvon+ja+anteeksiantamuksen+armoevankeliumi."
Taustalla+on+Heprealaiskirjeen+kirjoittajan+raamatuntulkinta,+jonka+mukaan+uskovaiset+ihmiset+ovat+toisilleen+enkeleitä:+"Älkää+unohtako+osoittaa+vieraanvaraisuutta,+sillä+jotkut+ovat+yösijan+antaessaan+tulleet+majoittaneeksi+enkeleitä."+(Hepr.+13:2.)
---
En+sano+Mehtälän+tulkintaa+vääräksi.+Mutta+minulta+on+kysytty,+näenkö+tämän+tukevan+lestadiolaista+opetusta+seurakunnasta+ja+Jumalan+armojärjestyksestä.
Serafien+käsittäminen+tässä+uskovaisiksi+ihmisiksi+(papeiksi)+on+allegorista+raamatuntulkintaa.++Kirjaimellista+raamatuntulkintaa+(että+serafit+todella+olisivat+taivaallisia+6-siipisiä+lentäviä+olentoja+ja+tässä+vain+näkyyn+sijoitettuina)+ei+voine+lestadiolaisessa+opetuksessa+soveltaa,+koska+lestadiolaisen+uskonkäsityksen+mukaan+Jumala+armahtaa+vain+toisen+ihmisen,+toisen+uskovaisen+Pyhässä+Hengessä+lausutun+saarnan+kautta.+Ja+että+tähän+sabluunaan+on+valjastettu+myös+Vanhan+Testamentin+Jesajan+kutsumusnäky?
Enpä+ole+teologi.++Uskovainen+vain.++Kiinnitin+huomiota,+että+Valde+Palola+saarnasi+saman+suuntaisesti+kuin+Mehtälä+1961.
04.03.2018 23:22
Uuden+vuoden+alkaessa?+Vuosi+on+alkanut+jo+tovin+sitten,+ja+olet+jatkanut+tätä+ilkeätä+solvauskampanjaasi+jo+pidemmän+aikaa.
Roosa+Tahkola+ei+ole+Joona+Korteniemen+rakastajatar.
Millä+oikeudella+katsot+voivasi+kirjoittaa+ihmisistä+perättömiä,+julkisessa+mediassa?
Kaikki+muutkin+solvauksesi,+henkisen+ajojahdin+tunnusmerkit+täyttävä+ilkeilysi+kuuluisi+nyt+pikimmiten+saattaa+viranomaistutkintaan.
Etkö+aio+lopettaa?
17.02.2018 15:57
Tosi+ikävin+sanakäänteinen+kuitenkin+uskovaisena+esiintyen+puhut+lähimmäisistäsi,+olkoot+he+sitten+"homoja",+"laiteilla+eläjiä"+tai+"leipiä+viskeleviä+vanhoja+miehiä".+Onko+pilkkaaminen+sinusta+kristityn+vanhoillislestadiolaisen+ihmisen+tointa?+Tällaistako+evankeliumityö+mielestäsi+on?
28.01.2018 16:36
Aloituksessa+on+kyllä+paljon+hyvää+tekstiä.+Tosin+senkin+takana+oleva+kirjoittaja,+joka+kirjoittaa+nimimerkillä+"ohjeidenantaja",+pitäköön+mielessään,+että+vilpittömät+uskosta+nousevat+ohjeet+heijastakoot+rakkautta,+joka+antaa+ohjeensa+alhaaltakäsin+ja+ohjattavansa+rinnalla+kulkien+-+ei+yläpuolelle+asettuen.
Ainakin+sinun+kirjoituksesi+ovat+sisältäneet+yläpuolelta+tulevaa+pilkkaa+Joonan+henkilöä+kohtaan.+Niitä+arvostelin.+Tuntuu+suorastaan,+että+vihasi+keskittyy+ihmiseen+eikä+perkeleeseen.+Mutta+raamattu+sanoo:++"Ei+meillä+ole+viha+ihmistä+vastaan".+Kun+kirjoitat,+että+"ainahan+on+ollut+niitä,+jotka+alkavat+elää+toisten+synneissä",+huomaatko,+mikä+tähtäin+on+ollut+omissa+viimeaikaisissa+kirjoituksissasi?
14.01.2018 18:26
Kuvaat+hullunhuonelainen-blogissa+kirjoittavien+kirjoittelua
"melskaamiseksi"
Miten+kuvaisit+kirjoittelua++esim.+tällä+suomi24-portaalin+vanhoillislestadiolaisuus-palstalla,+johon+itsekin+otat+osaa?
14.01.2018 10:58
Tämä+lause+on+avointa+pilkkaa.
"Onkohan+Joona+eriseuralaisineen+kuuntelemassa?"
Ei+pitäisi+kuulua+sydämestään+uskovaisen+kielenkäyttöön.
14.01.2018 10:52
Lainauksia:
"Joona+on+aivan+ylivertainen+kirjoittaja,+joka+pystyy+selittelemään+mustankin+valkoiseksi.+Täysin+paatunut+tyyppi,+saatana+lampaan+vaatteissa."
"Mahtaakohan+Joona+Jaakkoinensa+kulkea+vielä+seuroissa+Helsingin+rauhanyhdistyksellä?+Miltä+siellä+mahtaa+tuntua,+kun+häntä+ei+enää+pidetä+uskovaisena?"
"Jos+uskovaiset+teologit+alentuisivat+kirjoittamaan+eriseuraisten+blogiin---"
Alentuisivat?+Kuka+alentaa+ja+kuka+ylentää?
Ja+nämäkö+sitten+olisivat+uskovaisen+kirjoituksia?+Eivät+mielestäni+ole.+Ne+käyvät+rumasti+henkilöön+ja+omavanhurskaasti+kuvittelevat+oman+tai+toisen+uskon+olevan+ihmisen+omassa+vallassa+ja+valinnassa.+Rauhanyhdistyksen+jäsenyys+on+tietenkin+yhdistystoimintaa,+yhdistyslain+mukaan.+Mutta+jäsenyys+Jumalan+seurakunnssa+eli+usko++on+Jumalan+armolahja,+ihme.+Niin+siis+Jumalalla+on+asioiden,+ihmisten+ja+tapahtumien+suhteen+oma+suunnitelmansa+ja+aikataulunsa.+Ei+tarvitse+nimimerkkien+suojista+käydä+rumiin+henkilöön+käyviin+heittoihin,+joissa+saattaa+tulla+antaneeksi+väärän+todistuksen+lähimmäisestään.+Siinäkään+tapauksessa,+että+oma+arvelu+toisesta+jossakin+kohdin+osuisi+oikeaan,+ei+tarvitse+rumasti+sanoa+tai+toimia.+Pitäisi+kulkea+rinnalla+ja+olla+enemmän+kuulolla.
Kutsu+Joona+kahville+ja+koettele+omaa+uskoasi+siinä:+pystytkö+ilman+pilkkaa+ja+naljailua+ne+kahvit+tarjoamaan+ja+sydämestäsi+ystävällisesti+juttelemaan?
11.01.2018 12:35
En+ole+kirjoittanut+tänne+aikoihin.+Haluan+toivottaa+sinulle+ja+läheisillesi+Taivaan+Isän+varjelusta+sekä+onnea+ja+kaikkea+hyvää+alkaneelle+vuodelle+2018.
11.01.2018 01:01
Kaikenkarvaisia+mörköjä+sitä+liikkeellä+onkin!+Mutta+mörkömöröillekin+on+varattu+sija+Parantajan+luona.+Tervetuloa+seuroihin+parannusta+tekemään!
05.05.2017 00:42
En+ole+epäilijä.+En+tiennytkään,+että+tässä+ketjussa+oli+erityisesti+kyse+P.+Nurmelan+saarnoista?+Armoneuvot+eli+armonvälineet+ovat+varmasti+ne,+jotka+sanoin.+Niihin+voi+uskolla+tarttua.+Rinnalla+ystävänä+ja+saattoveljenä/sisarena+toiselle+uskovaiselle+voi+sitten+tarjota+avuksi+ja+tueksi+sanoja+uskon+hengessä,+silloin+ne+ovat+Jumalan+armon+ilmentymää+heille+molemmille,+todeksi+elettäväksi.
Hieman+ihmetyttää+yläpuolelle+asettautumisesi,+ainakin+kirjoitustyylisi+perusteella.
25.09.2016 21:53
Kirjoitus+on+täältä
http://paivamies.fi/blogit/blogistit/blogisti_maarit-murtomaa/1416/
25.09.2016 21:42
Avaajalle.
Et+kuitenkaan+huomaa+aloituksessasi+sitä+raamattusitaattiesi+ilmeistä+asiaa,+että+Jeesus+Kristus+itse+suullisesti+julistaa+syntien+anteeksisaamisen.+Hän+vahvistaa+uskon+päämäärän+sanallaan.+Hän+ei+jätä+kohdettaan+epävarmaksi.
18.09.2016 14:09
2 / 3