Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

17

  1. Aloittajalle..Pyhä+Henki+ja+saatana+ovat+todellakin+aivan+eri+suuntaan+vaikuttavia..Pyhä+Henki+on+yksi+jumalallisen+kolminaisuuden+osa.+Saatana+on+luotu+olento,+joka+lankesi+ylpeyden+syntiin+ja+kapinaan+Jumalaa+vastaan..Jeesus+Kristus+voitti+Saatanan+vallan+kuollessaan+ristillä+ja+ylösnoustessaan+kuolleista..ja+valmisti+sinulle+ja+minulle+ja+kaikille+jotka+uskovat+häneen..Jeesus+valmisti+tien+Jumalan+luo..
  2. Apostolien+teot+17:23+kertoo++Sillä+kävellessäni+ympäri+ja+katsellessani+teidän+pyhiä+paikkojanne+minä+löysin+myös+alttarin,+johon+oli+kirjoitettu:+'Tuntemattomalle+jumalalle'.+Mitä+te+siis+tuntemattanne+palvelette,+sen+minä+teille+ilmoitan.+MItä+Paavali+ilmoitti?++24+Jumala,+joka+on+tehnyt+maailman+ja+kaikki,+mitä+siinä+on,+hän,+joka+on+taivaan+ja+maan+Herra,+ei+asu+käsillä+tehdyissä+temppeleissä,25+eikä+häntä+voida+ihmisten+käsillä+palvella,+ikäänkuin+hän+jotakin+tarvitsisi,+hän,+joka+itse+antaa+kaikille+elämän+ja+hengen+ja+kaiken.26+Ja+hän+on+tehnyt+koko+ihmissuvun+yhdestä+ainoasta+asumaan+kaikkea+maanpiiriä+ja+on+säätänyt+heille+määrätyt+ajat+ja+heidän+asumisensa+rajat,27+että+he+etsisivät+Jumalaa,+jos+ehkä+voisivat+hapuilemalla+hänet+löytää-hänet,+joka+kuitenkaan+ei+ole+kaukana+yhdestäkään+meistä;28+sillä+hänessä+me+elämme+ja+liikumme+ja+olemme,+niinkuin+myös+muutamat+teidän+runoilijoistanne+ovat+sanoneet:+'Sillä+me+olemme+myös+hänen+sukuansa'.29+Koska+me+siis+olemme+Jumalan+sukua,+emme+saa+luulla,+että+jumaluus+on+samankaltainen+kuin+kulta+tai+hopea+tai+kivi,+sellainen+kuin+inhimillisen+taiteen+ja+ajatuksen+kuvailema.30+Noita+tietämättömyyden+aikoja+Jumala+on+kärsinyt,+mutta+nyt+hän+tekee+tiettäväksi,+että+kaikkien+ihmisten+kaikkialla+on+tehtävä+parannus.31+Sillä+hän+on+säätänyt+päivän,+jona+hän+on+tuomitseva+maanpiirin+vanhurskaudessa+sen+miehen+kautta,+jonka+hän+siihen+on+määrännyt;+ja+hän+on+antanut+kaikille+siitä+vakuuden,+herättämällä+hänet+kuolleista."32+Kuullessaan+kuolleitten+ylösnousemuksesta+toiset+ivasivat,+toiset+taas+sanoivat:+"Me+tahdomme+kuulla+sinulta+tästä+vielä+toistekin".33+Ja+niin+Paavali+lähti+heidän+keskeltänsä.