Vapaa kuvaus

- täysi-ikäisten lasteni mielestä "maailman paras isä"; saattavat joskus sortua kyllä lievään liiotteluun,mutta tavoilleni uskollisena,en heitä käy tuomitsemaan vaan "rakastan heitä juuri sellaisina" kuin ovat. Ts.olen saanut elämän tärkemmän lahjan,hienot lapset ja siksi kiitos puolisolleni tämän asian toteutumisesta. Jaa'a,ettäkö vaimon mielestä "maailman;;olkoon,eipä siitä enempää,mutta tykkää kuiteskin,ainaskin luulen niin,ainaskin nuorempana,ainaskin jostain jutusta silloin. No,omasta mielestä mussa asuu ainakin muutama hippi,Robin Hood, Pelle Peloton ja Esa Saarinen. S-postia voi lähettää kaiken näköiset,kokoiset,ikäiset,asiallista ja vaikka "epäasiallista",postia lähettävät,koska siinä usein piilee myös joku muu merkitys,kuin kuin toiselle tarkoitettu pahan olon tuottamisen tarve. sp.osoite [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

4775

1. ettei yksi pääsky kesää tee, niin valitettavasti, 'yksi vaivainen' kirjoitus jossain elämäntilanteessa voi olla liikaa.

En usko että HTZA tahtoi loukata sinua, mutta silti niin taisi käydä.

Empaatisuus ei ole läheskään kaikille itsestäänselvyys tai aina sen tarvetta ei tule 'tohinoissaan' huomattua.
    Siitä uskon nytkin olleen kysymys, ei pahaa tarkoittavasta ilkeilystä.

Sinulla on tänään murhe, mutta sinulla on vielä paljon sellaista, joitain joltain puuttuu.

jk.Olen allapäin erään nuoren kärsimyksistä, ensin vuosien taistelu syövän nujertamiseksi, ja heti sen päälle uusi paha sairaus, joka vaatii elimensiirtoleikkauksen ja pahimmillaan vuosien odotuksen sopivan luovuttajan löytämiseksi.
    Hän ei ole saanut elää sitä normaalia nuoruutta, jolloin ihmisen sukupuoli-identiteetti ja itsenäistyminen olisi herkimmillään, saati kokea vaikkapa rakastumisen ikäiseensä.
  2. Se on taktista toimintaa se.

Kun on onneton tunari varsinkin vaatekaapin suhteen, niin vaimo mieluumin hakee puolestani, etten kisko kaikkia tavaroita sekaisin.:))

Niinhän te, naiset, olette joskus niin suloisen 'avuttomia' jonkin brobleman suhteen, ja apua riennetään antamaan monelta taholta, jos meitä miehenpuolia sattuu olemaan maisemissa.:)

Vaikka ette olis apua vaillakaan, esim. huoltsikan ilmanpainemittausten tai pesuneste/lasinpesuveden lisäyksesn suhteen, niin kysyä pitää, voisinko tehdä sen, ettei tarvitse käsiän liata tai suotta kannujen kanssa häärätä. Nehän sitäpaitsi ovat lähes aina tyhjiä, kun kannun esille ottaa.

Jk. Mites naiset selitätte tällaisen dileman?

Vaimo usein 'ajaa' vieressä ja tarkkailee varsinkin nopeusmittaria ja kaarreajoa tai ajokelin rajoituksia/tilannenopeutta.

Kuitenkin, kun odoteltiin kolmannen auton tulemista 'perheeseen', niin vaimo tässä eräänä päivänä totesi.
    Tulispa se "uusi" auto pian, niin saisit, (tarkoitti minua) sinä ajella tällä 'rompseautolla' kun olet meiltä se paras kuski?

Olikohan kyseessä, ja missä määrin, kylmä laskelmointi:))

No minä yleensä ajelen sillä 'kolmosautolla ja uudemmat turvalliset( isommat) autot on lasten ja vaimon käytössä.

Äitikin' ajaa silloin 'huonommalla' jos joku lapsista tarvitsee samaan aikaan autoa.

No nyt on kaksi turvallista autoa käytössä ja vieläpä 'samannumeroisia' pelejä, niin äidille kuin pojalle, joka 'tarvitsee' auton opiskelun/työn vuoksi muualla.

Minä se pärjään jäljelle jääneellä jämällä.;)
  3. Myös erehtyväisiä, väärinymmärrettyjä, väärinymmärtäjiä.
    Joskus olemme fiksuja toisinaan emme.

Minulla ei ole kanttia lähteä ketään 'opettamaan', enkä kovinkaan usein ja onnekseni tunne siihen minkään sortin 'kutsumustakaan'.

Se mitä "Voihan Vee" otsikon alla julki saatoin, oli myönteisen 'mielikuvani' osittainen romuttuminen sinusta, jonka uskoin ymmärtävän Tomaksen aloituksen vilpittömyyden ja siitä sen kaikkein tärkeimmän asian.
    Siis myötäelämsnen, tekemisen/kannanoton toisen puolöesta, tässä tapauksessa, sinun puolesta.

No ymmärrän pieneltä, tosin hyvin pieneltä osin myös sinun reaktion avauksen mahdolliseen negatiiviseen vaikutukseen sinua kohtaan.

Minusta, se ei alunalkaenkaan voinut 'palstaelämääsi' vaikeuttaa mitenkään, koska hän oli kirjoittamiesi asiaoiden takana, ei kyseenalaistanut niitä/parodioinut, tmv.

Vielä se, että "totuuden" rimaa hipoen sanoit, ettet missään vaiheessa ollut aikeissa poistua palstalta, oli toinen seikka, joka silmissäni pudotti sinua "tavallisten kuolevien" joukkoon.

Oli monta viestiä (seuraavissa ketjuissa), joissa kokolailla selkeästi sanoit väistyväsi syrjään, "ettei minusta tullut parkkiintunutta palstalaista" ym samansuuntaisia viestejä.
    Useat meistä myös pyysivät sinua jäämään, siitäkin on ko. viestit näkyvissä ja varmasti meidän mielessä, jotka sinua pyysimme jäämään.

Se että lähdit spekuloimaan aloittajan motiivia, vähättelemään hänen tekoaan sekä "totuuden" suhteen 'selitit' asian niin, että TomasC olisi jostain tyhjästä saanut päähänsä, että olit lähdössä palstalta. oli se kulminaatio piste, joka sai minut tarttumaan 'kynään'.

jk.
    Kuitenkin:

Olet pääsääntöisesti esittänyt asiallisia puheenvuoroja ja antanut monelle palstalaiselle hyvän mielen ja monen monta kertaa.
    Ei ne minun muistista pois katoa yhden epämiellyttävän kokemuksen jälkeen.

Toivon edelleen, että kirjoittelet ja olet täällä palstalla omana itsenäsi, etkä anna tämän minun mielipiteeni tai muidenkaan vaikuttaa mielipiteisiisi.

Se, ettei aina ja jokainen voi olla samaa mieltä, on itsestäänselvyys, eikä missään mielessä pahasta.
    Mielipiteen vapaus on yksi perusoikeksiamme.
    Pidetään siitä oikeudesta kiinni ja otetaan kritiikki, myös epämiellyttävä, vastaan mielipiiteenä, ilman 'sarvia ja hampaita'.

Loukaavat viestit ovat asia erikseen, mutta siitä ei TomasC.tä kai voitane 'syttää'?

Hyvää päivän jatkoa! Jatka edelleen sinä mies-v57.na, jona olet täällä aiemminkin ollut, se riittää.

ps. Tänään on lähdettävä päiväksi "ansioon", sillä eiliselle päivälle osui mm. ylinopeudesta rikesakko, "joka" täytynee mennä "tiskaamalla ansaitsemaan" tuonne lumiseen maisemaan.:)))