Vapaa kuvaus

Kristuksessa, rehellinen ja koko sydämestä uskossa.

Kotisivu. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

Linkit: http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: Varattu

Lapset: ---

Email: [email protected]

Hakusanat: Usko, Jeesus, Kristus, Raamattu, pelastus, Pyhä Henki, Kirkko. Jumala

Aloituksia

96

Kommenttia

455

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Kaste.+Seurakunnissa+on+monia+tapoja+kastaa+ja+täss+yleisimmä+tavat.Roomalaiskirje:+6:3+Vai+ettekö+tiedä,+että+me+kaikki,+jotka+olemme+kastetut+Kristukseen+Jeesukseen,+olemme+hänen+kuolemaansa+kastetut? Matteus.+28:19+Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+kastamalla+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen Apostolien+teot.+19:5+Sen+kuultuaan+he+ottivat+kasteen+Herran+Jeesuksen+nimeen.+Eli+näitä+kaikkia+tapoja+on+vapaissa+suunnissa+ja+tietysti+on+se+lapsikaste+suurissa+kirkoissa.+Oikea+tapa+olisi+että+kastan+sinut+Jeesukseen+Kristukseen+Isän,+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen.+Tässä+tavassa+kastaa+tulisi+kaikki+nuo+kaikki+tavat+yhdellä+kertaa+tehdyksi.Roomalaiskirje:10:9+Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;+10:10+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan.+10:12+Tässä+ei+ole+erotusta+juutalaisen+eikä+kreikkalaisen+välillä;+sillä+yksi+ja+sama+on+kaikkien+Herra,+rikas+antaja+kaikille,+jotka+häntä+avuksi+huutavat.+10:13+Sillä+"jokainen,+joka+huutaa+avuksi+Herran+nimeä,+pelastuu."+ 1Joh.+1:7,+Mutta+jos+me+valkeudessa+vaellamme,+niinkuin+hän+on+valkeudessa,+niin+meillä+on+yhteys+keskenämme,+ja+Jeesuksen+Kristuksen,+hänen+Poikansa,+veri+puhdistaa+meidät+kaikesta+synnistä.+ Hebr. 9:14+kuinka+paljoa+enemmän+on+Kristuksen+veri,+hänen,+joka+iankaikkisen+Hengen+kautta+uhrasi+itsensä+viattomana+Jumalalle,+puhdistava+meidän+omantuntomme+kuolleista+teoista+palvelemaan+elävää+Jumalaa! 1Piet. 1:18+tietäen,+ettette+ole+millään+katoavaisella,+ette+hopealla+ettekä+kullalla,+lunastetut+turhasta,+isiltä+peritystä+vaelluksestanne, 1Piet. 1:19+vaan+Kristuksen+kalliilla+verellä,+niinkuin+virheettömän+ja+tahrattoman+karitsan,+ Ilm. 1:5+ja+Jeesukselta+Kristukselta,+uskolliselta+todistajalta,+häneltä,+joka+on+kuolleitten+esikoinen+ja+maan+kuningasten+hallitsija!+Hänelle,+joka+meitä+rakastaa+ja+on+päästänyt+meidät+synneistämme+verellänsä+ 1Joh.+1:7,+Mutta+jos+me+valkeudessa+vaellamme,+niinkuin+hän+on+valkeudessa,+niin+meillä+on+yhteys+keskenämme,+ja+Jeesuksen+Kristuksen,+hänen+Poikansa,+veri+puhdistaa+meidät+kaikesta+synnistä.+ Hebr. 9:14+kuinka+paljoa+enemmän+on+Kristuksen+veri,+hänen,+joka+iankaikkisen+Hengen+kautta+uhrasi+itsensä+viattomana+Jumalalle,+puhdistava+meidän+omantuntomme+kuolleista+teoista+palvelemaan+elävää+Jumalaa!+ 1Piet. 1:18+tietäen,+ettette+ole+millään+katoavaisella,+ette+hopealla+ettekä+kullalla,+lunastetut+turhasta,+isiltä+peritystä+vaelluksestanne,+ 1Piet. 1:19+vaan+Kristuksen+kalliilla+verellä,+niinkuin+virheettömän+ja+tahrattoman+karitsan,+ Ilm. 1:5+ja+Jeesukselta+Kristukselta,+uskolliselta+todistajalta,+häneltä,+joka+on+kuolleitten+esikoinen+ja+maan+kuningasten+hallitsija!+Hänelle,+joka+meitä+rakastaa+ja+on+päästänyt+meidät+synneistämme+verellänsä+ Apostolien+teot:8:5+Ja+Filippus+meni+Samarian+kaupunkiin+ja+saarnasi+heille+Kristusta.+8:6+Ja+kansa+otti+yksimielisesti+vaarin+siitä,+mitä+Filippus+puhui,+kun+he+kuulivat+hänen+sanansa+ja+näkivät+ne+tunnusteot,+jotka+hän+teki.+8:7+Sillä+monista,+joissa+oli+saastaisia+henkiä,+ne+lähtivät+pois+huutaen+suurella+äänellä;+ja+moni+halvattu+ja+rampa+parani.+8:8+Ja+syntyi+suuri+ilo+siinä+kaupungissa.+8:12+Mutta+kun+he+nyt+uskoivat+Filippusta,+joka+julisti+evankeliumia+Jumalan+valtakunnasta+ja+Jeesuksen+Kristuksen+nimestä,+niin+he+ottivat+kasteen,+sekä+miehet+että+naiset.++++++++++++++++++++++++++++++8:14+Mutta+kun+apostolit,+jotka+olivat+Jerusalemissa,+kuulivat,+että+Samaria+oli+ottanut+vastaan+Jumalan+sanan,+lähettivät+he+heidän+tykönsä+Pietarin+ja+Johanneksen.+8:15+Ja+tultuaan+sinne+nämä+rukoilivat+heidän+edestänsä,+että+he+saisivat+Pyhän+Hengen;+8:16+sillä+hän+ei+ollut+vielä+tullut+yhteenkään+heistä,+vaan+he+olivat+ainoastaan+kastetut+Herran+Jeesuksen+nimeen.+ Eli+Pyhä+Henki+ei+ollut+tullut+yhteenkään+heistä,+vaikka+olivat+kastetut+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen.+Nämä+olivat+ihastuneet+ihmeisiin+ja+eivät+karsoneet+Jeesukseen+ja+pelkkä+kaste+ei+heitä+uudestisynnyttänyt,+koska+vain+ne+joiden+sydämmissä+on+Pyhä+Henki+ovat+uudestisyntyneet+ja+ovat+Jumalan+lapsia.
  2. Raamattu+iloittaa+mikä+sielu+on.+Ihminen+kuoli+hengellisen+kuoleman,+kun+paratiisissa+lankesi+syntiin+ja+silloin+kun+ihminen+tulee+uskoon,+niin+hänen+sydämmeensä+tulee+Pyhä+Henki+ja+hän+uudestisyntyy+ja+tulee+Jumalan+lapseksi.1.Mooseksen+kirja:+2:7+Silloin+Herra+Jumala+teki+maan+tomusta+ihmisen+ja+puhalsi+hänen+sieraimiinsa+elämän+hengen,+ja+niin+ihmisestä+tuli+elävä+sielu.+>>+Jakeen+lisätiedot9:4+Älkää+vain+syökö+lihaa,+jossa+sen+sielu,+sen+veri,+vielä+on.9:5+Mutta+teidän+oman+verenne+minä+kostan;+jokaiselle+eläimelle+minä+sen+kostan,+ja+myöskin+ihmisille+minä+kostan+ihmisen+sielun,+toiselle+toisen+sielun.42:21+Mutta+he+sanoivat+toinen+toisellensa:+"Totisesti,+me+olemme+syylliset+sentähden,+mitä+teimme+veljellemme;+sillä+me+näimme+hänen+sielunsa+tuskan,+kun+hän+anoi+meiltä+armoa,+emmekä+kuulleet+häntä.+Sentähden+on+meille+tullut+tämä+tuska."3.Mooseksen+kirja:17:11+Sillä+lihan+sielu+on+veressä,+ja+minä+olen+sen+teille+antanut+alttarille,+että+se+tuottaisi+teille+sovituksen;+sillä+veri+tuottaa+sovituksen,+koska+sielu+on+siinä.Markuksen+evankeliumi:8:36+Sillä+mitä+se+hyödyttää+ihmistä,+vaikka+hän+voittaisi+omaksensa+koko+maailman,+mutta+saisi+vahingon+sielullensa?8:37+Sillä+mitä+voi+ihminen+antaa+sielunsa+lunnaiksi?+Hebrealaiskirje:10:38+mutta+minun+vanhurskaani+on+elävä+uskosta,+ja+jos+hän+vetäytyy+pois,+ei+minun+sieluni+mielisty+häneen."10:39+Mutta+me+emme+ole+niitä,+jotka+vetäytyvät+pois+omaksi+kadotuksekseen,+vaan+niitä,+jotka+uskovat+sielunsa+pelastukseksi.+1.Pietarin+kirje:1:9+sillä+te+saavutatte+uskon+päämäärän,+sielujen+pelastuksen.Jaakobin+kirje:1:21+Sentähden+pankaa+pois+kaikki+saastaisuus+ja+kaikkinainen+pahuus+ja+ottakaa+hiljaisuudella+vastaan+sana,+joka+on+teihin+istutettu+ja+joka+voi+teidän+sielunne+pelastaa.5:20+niin+tietäkää,+että+joka+palauttaa+syntisen+hänen+eksymyksensä+tieltä,+se+pelastaa+hänen+sielunsa+kuolemasta+ja+peittää+syntien+paljouden.Ilmestyskirja:6:9+Ja+kun+Karitsa+avasi+viidennen+sinetin,+näin+minä+alttarin+alla+niiden+sielut,+jotka+olivat+surmatut+Jumalan+sanan+tähden+ja+sen+todistuksen+tähden,+joka+heillä+oli.20:4+Ja+minä+näin+valtaistuimia,+ja+he+istuivat+niille,+ja+heille+annettiin+tuomiovalta;+ja+minä+näin+niiden+sielut,+jotka+olivat+teloitetut+Jeesuksen+todistuksen+ja+Jumalan+sanan+tähden,+ja+niiden,+jotka+eivät+olleet+kumartaneet+petoa+eikä+sen+kuvaa+eivätkä+ottaneet+sen+merkkiä+otsaansa+eikä+käteensä;+ja+he+virkosivat+eloon+ja+hallitsivat+Kristuksen+kanssa+tuhannen+vuotta.