Vapaa kuvaus

Aloituksia

9

Kommenttia

135

  1. Ei täällä kyllä viinansaantiongelmaa ole :-) Paikallisia on, kuten joku totesi, mutta itse en niitä raakana juo, maistuvat pahalle. Kirkasta voi kyllä johonkin sekoittaa. Tax free myös jo mainittiin ja kun korruptoitunut maa on, niin tax free kyllä toimii muulloinkin kuin 48 tuntia maahantulosta. Tosin ei niin että marssit sisään ja ostat, vaan pitää tuntea oikeat henkilöt...mikä ei vaadi täällä hirveästi. Pienellä rahalla saa kaikkea.
  2. Kaikkialla muuallahan alkaa jo ollakin ostoskeskuksia paitsi Luxorissa. Matkailijoille jotka kaipaavat tällaista luksusta on iloisia uutisia myös Luxorin suhteen: sinne on rakenteilla kaksi ostoskeskusta sekä kaksi elokuvateatteria! Toisaalta paikalliset toivovat ettei niistä tule turisteille suunnattuja, sillä niitä kieltämättä Luxorissa kyllä riittää, siis tietenkin kauppoja jotka tarjoavat matkamuistotyyppisiä tuotteita.

    Lisäksi haluaisin mainita Luxorissa keskeisellä paikalla olevasta Reilun Kaupan puodista (Emilio-hotellin takana) - siellä on todella kauniita tuotteita ja näitä ostamalla voi tukea köyhimpien (myös naisten) toimeentuloa. He ovat nämä tuotteet tehneet.
    http://www.egyptfairtrade.org/index.htm