Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Nyt kyllä "Shrink" hieman huvittaa. Vai oikein täydentävät toisiaan, salli mun nauraa. Kuinka Matteus kirjoittaa Jeesuksen perheen matkanneen Egyptiin Herodesta karkuun, mutta Luukas kertoo perheen menneen Jeesuksen syntymän jälkeen Jerusalemiin?

Ja Jeesuksen poismenon jälkeen Markus kertoo opetuslasten lähteneen saarnaamaan kaikkialle. Luukas on sitä mieltä, että he olivat alati pyhäkössä ja ylistivät Jumalaa. Nuo ovat ilmiselviä ristiriitoja, jotka eivät täydennä, vaan sekoittavat.
  2. "AJATELTAVAA", on kyllä ajatuksiltaan pahasti hakoteillä tai ei tunne Raamattua.

Sauva käärmeeksi ei kuvaa "kieroa viisautta", vaan Jumala sanoi sauvan muuttumisesta käärmeeksi Mooseksen kädessä, että "tästä he uskovat Herran ilmestyneen sinulle" (Moosekselle?. Siis ihmisille taikatemppuja, että uskoisivat Jumalaa.

Teltassa liikkui Jumala ei Aabraham. 2. Sam 7:5 "Herra sanoo näin: Siitä päivästä lähtien, jolloin johdatin israelilaiset Egyptistä... olen vaeltanut asuen teltassa ja majassa." Siitä ei voi saada muuta käsitystä kuin Jumala vaeltaa pitkin Israelia.

Jättiläiset eivät suinkaan olleet "mieleltään paisuneita johtajia", kuten tämänkin vääristät. 1 Moos 4:5 : "Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät maan tyttäriin, ja syntyi lapsia. Nämä olivat muinaisajan suuria sankareita." Siis sankareita, ei ylimielisiä hallitsijoita.

No, vertauskuvallisesti kai pitää ajatella kyseessä olleen ylimielisyyttä, vaikka en en osaakaan sitä vertauskuvallista ilmaisua. No, kaikkihan voi olla vain vertauskuvallista, jota ei voi ottaa ihan todesta, vai mitä?

Mitähän oppia sun päässä on? Miksi vääristelet Raamattua noin rankasti?