En havaitse Jumalaa, onko tämä paha?
Jumala ei vastaa rukouksiini. On vain hiljaisuus. Ja maailma.
Muut kertovat Jumalan vastaavan heille. Miksi ei siis minulle?
Toiset sanovat Jumalan antavan uskon. Miksei sitä anneta minulle?
En ole itsekäs, mutta pitääkö minun odottaa koko elämäni vastausta? Entä jos sitä ei tule?
En havaitse Jumalaa
24
89
Vastaukset
- niminenmerkki
Kokeile lukea Raamattua.
- Jumalan syrjimä
Olen kokeillut. Kokeilin uudestaan. Ei mitään.
Kauanko minun pitää vielä kokeilla? Loppuun saakka?
Elämä helpottuu, kun lopettaa odottamasta jumalaa. Ei se tule koskaan.
Toisekseen Raamatun lukeminen ei auta saadakseen jumalan esiin, sillä minä ainakin menetin uskoni 100 prosenttisesti juuri lukemalla sitä Raamattua.- niin se vaan o
Mutta sinäkin kuitenkin odotat edelleen. Miksi muuten olisit täällä
helsinkijokkeri sanoi :
menetin uskoni 100 prosenttisesti juuri lukemalla sitä Raamattua.
________
Olet siis uskonut joskus?pertsa2012 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
menetin uskoni 100 prosenttisesti juuri lukemalla sitä Raamattua.
________
Olet siis uskonut joskus?Eiköhän Pertsalle nyt oo tullut selväksi mun jutut? Mutta uskoinhan mä, kun äitini jo pelotteli Jumalan rangaistuksilla jo kun olin lapsi. Ja pidin selvänä myöhemminkin, että Jumala on. Vasta vuosien saatossa aloin huomata, että en ollutkaan saanut koskaan mitään tunnetta Jumalasta. Kävi kuin Äiti Teresalle.
Ja kun tarkkailin muita uskovia, niin totesin, ettei heilläkään mitään hengen voimaa ollut. Ja tarkempi Raamatun luku todisti lopullisesti, ettei Jumalaa oo. Ja lisäksi, miksi niitä jumalia on tuhansia, jos kerran yksikin riittäisi? Mulla on ollut siis runsaasti kaikkea, miksi en enää usko. Opin tavallaan kokemuksien ja tarkkailun kautta, että olin uskonut sellaiseen, jota ei selvästikään olekaan.
Siksi kenenkään rukoukset eivät auttaneet mua paranemaan vaivoistani enkä nähnyt kenenkään muunkaan paranevan. Helppo olla jälkiviisas, mutta ainahan sitä tulee tehtyä virheitä ja tyhmyykisiä. En sorru uskoon enää.helsinkijokkeri kirjoitti:
Eiköhän Pertsalle nyt oo tullut selväksi mun jutut? Mutta uskoinhan mä, kun äitini jo pelotteli Jumalan rangaistuksilla jo kun olin lapsi. Ja pidin selvänä myöhemminkin, että Jumala on. Vasta vuosien saatossa aloin huomata, että en ollutkaan saanut koskaan mitään tunnetta Jumalasta. Kävi kuin Äiti Teresalle.
Ja kun tarkkailin muita uskovia, niin totesin, ettei heilläkään mitään hengen voimaa ollut. Ja tarkempi Raamatun luku todisti lopullisesti, ettei Jumalaa oo. Ja lisäksi, miksi niitä jumalia on tuhansia, jos kerran yksikin riittäisi? Mulla on ollut siis runsaasti kaikkea, miksi en enää usko. Opin tavallaan kokemuksien ja tarkkailun kautta, että olin uskonut sellaiseen, jota ei selvästikään olekaan.
Siksi kenenkään rukoukset eivät auttaneet mua paranemaan vaivoistani enkä nähnyt kenenkään muunkaan paranevan. Helppo olla jälkiviisas, mutta ainahan sitä tulee tehtyä virheitä ja tyhmyykisiä. En sorru uskoon enää.helsinkijokkeri sanoi :
Eiköhän Pertsalle nyt oo tullut selväksi mun jutut?
Äiti Teresasta :
Eräs toinen elämäkertakirjailija, Naveen Chawla, kysyi häneltä suoraan: “Käännytättekö?”
“Tietysti käännytän,” hän vastasi. “Minä käännytän sinua olemaan parempi hindu, tai parempi muslimi, tai parempi protestantti. Kun kerran olet löytänyt Jumalan, se on sinun asiasi päättää kuinka palvoa häntä.”
Tuossa oli Äiti Teresan virhe.
Koska hän teki noin Pyhä Henki jätti hänet.- höpö höpö
pertsa2012 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
Eiköhän Pertsalle nyt oo tullut selväksi mun jutut?
Äiti Teresasta :
Eräs toinen elämäkertakirjailija, Naveen Chawla, kysyi häneltä suoraan: “Käännytättekö?”
“Tietysti käännytän,” hän vastasi. “Minä käännytän sinua olemaan parempi hindu, tai parempi muslimi, tai parempi protestantti. Kun kerran olet löytänyt Jumalan, se on sinun asiasi päättää kuinka palvoa häntä.”
Tuossa oli Äiti Teresan virhe.
Koska hän teki noin Pyhä Henki jätti hänet.Äiti Teresa jätti pyhän hengen koska ei nähnyt Jumalan auttavan maailman kurjia.
- Minä uskon
helsinkijokkeri kirjoitti:
Eiköhän Pertsalle nyt oo tullut selväksi mun jutut? Mutta uskoinhan mä, kun äitini jo pelotteli Jumalan rangaistuksilla jo kun olin lapsi. Ja pidin selvänä myöhemminkin, että Jumala on. Vasta vuosien saatossa aloin huomata, että en ollutkaan saanut koskaan mitään tunnetta Jumalasta. Kävi kuin Äiti Teresalle.
Siksi kenenkään rukoukset eivät auttaneet mua paranemaan vaivoistani enkä nähnyt kenenkään muunkaan paranevan. Helppo olla jälkiviisas, mutta ainahan sitä tulee tehtyä virheitä ja tyhmyykisiä. En sorru uskoon enää.Jumala ei ole mikään tunnejuttu. Jos Jumala olisi tunteista kiinni, niin olisi aivan oikeutettua tuntea yhtenä päivänä näin ja toisena noin.
Mutta Jumala on "Minä Olen"; ikuinen preesens, kaikkialla oleva ja vaikuttava Henki, joka ei ole ihmisen tunnemaailman spektristä kiinni.
Toiseksi, kun tarkkailet ihmisiä, uskoviakin, et välttämättä näe Jumalaa heissä.
Inhimillinen ihminen on rajallisuudessaan liian heikko aina loistamaan Jumalan Valoa.
Miten luetaan Raamattua tarkemmin? Miten itse luit tarkemmin?
Jos toimit Sanan mukaisesti täysin vilpittömästi, ilman ainoatakaan ennakkoasennetta, niin Jumala takaa sen että Sana aukeaa sinulle tasolla, jota et voinut edes tietää olevan olemassa. Ja siloin Hän lahjoittaa sinulle sellaisen uskon, jonka varaan kykenee rakentamaa oman elämänsä sekä elämään sen iloisena, kaikista vastoinkäymisistä huolimatta. Minä uskon kirjoitti:
Jumala ei ole mikään tunnejuttu. Jos Jumala olisi tunteista kiinni, niin olisi aivan oikeutettua tuntea yhtenä päivänä näin ja toisena noin.
Mutta Jumala on "Minä Olen"; ikuinen preesens, kaikkialla oleva ja vaikuttava Henki, joka ei ole ihmisen tunnemaailman spektristä kiinni.
Toiseksi, kun tarkkailet ihmisiä, uskoviakin, et välttämättä näe Jumalaa heissä.
Inhimillinen ihminen on rajallisuudessaan liian heikko aina loistamaan Jumalan Valoa.
Miten luetaan Raamattua tarkemmin? Miten itse luit tarkemmin?
Jos toimit Sanan mukaisesti täysin vilpittömästi, ilman ainoatakaan ennakkoasennetta, niin Jumala takaa sen että Sana aukeaa sinulle tasolla, jota et voinut edes tietää olevan olemassa. Ja siloin Hän lahjoittaa sinulle sellaisen uskon, jonka varaan kykenee rakentamaa oman elämänsä sekä elämään sen iloisena, kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.Raamattua aloin lukea enemmän, koska serkkuni kehoitti mua löytämään uskon taas. Mutta kun luin Raamatusta kaikki, enkä vain niitä "kivoja" kohtia, niin tajusin kirjoitusten olevan miesten kirjoittamia, jotka eivät välttämättä tienneet minkälainen jumala olisi. Jumalasta oli tehty epäoikeudenmukainen, sotaisa ja sadistinen tappaja ja vähän tyhmäkin, sekä mielensä muuttaja. Vähän kuin ihmisetkin ovat.
Miehet voivat pitää naisia alempiarvoisina, ja kertoa sotatarinoita toisensa perään, esittää jumalan julmana, joka ei salli vamman saaneita mennä temppelin pyhimpään, ei parantanut spitalisia, ei tiennyt ettei aurinkoa voi pysäyttää. Tuollaisia kun lukee, tajuaa ettei Jumala nyt tuollainen voi mitenkään olla. Sen aikaisilla tiedoilla olleet miehet antavat kirjoituksillaan aika tyhmän kuvan Jumalasta ja Raamatusta. "Metsän peikot", hah hah! Onneksi luin ja valaistuin.helsinkijokkeri kirjoitti:
Raamattua aloin lukea enemmän, koska serkkuni kehoitti mua löytämään uskon taas. Mutta kun luin Raamatusta kaikki, enkä vain niitä "kivoja" kohtia, niin tajusin kirjoitusten olevan miesten kirjoittamia, jotka eivät välttämättä tienneet minkälainen jumala olisi. Jumalasta oli tehty epäoikeudenmukainen, sotaisa ja sadistinen tappaja ja vähän tyhmäkin, sekä mielensä muuttaja. Vähän kuin ihmisetkin ovat.
Miehet voivat pitää naisia alempiarvoisina, ja kertoa sotatarinoita toisensa perään, esittää jumalan julmana, joka ei salli vamman saaneita mennä temppelin pyhimpään, ei parantanut spitalisia, ei tiennyt ettei aurinkoa voi pysäyttää. Tuollaisia kun lukee, tajuaa ettei Jumala nyt tuollainen voi mitenkään olla. Sen aikaisilla tiedoilla olleet miehet antavat kirjoituksillaan aika tyhmän kuvan Jumalasta ja Raamatusta. "Metsän peikot", hah hah! Onneksi luin ja valaistuin.Lisään vielä tuohon "et välttämättä näe Jumalaa heissä", uskovissa. Mutta Jeesus kun sanoi Markuksen lopussa, että hänen seuraajillaan on erilaisia merkkejä, joista uskovat voi tunnistaa. Eli kyllä uskovissa pitäisi näkyä uskon merkit.
Eli puhua eri kielillä, parantaa, juoda myrkkyjuomaa yms. Ja tehdä jopa suurempia tekoja kuin Jeesus itse. Kun ei niin oo tapahtunut, miten mä voin uskoa? Raamatun ja Jeesuksen sanat ovat yhtä tyhjän kanssa.- äly hoi,kun jätti jo
helsinkijokkeri kirjoitti:
Lisään vielä tuohon "et välttämättä näe Jumalaa heissä", uskovissa. Mutta Jeesus kun sanoi Markuksen lopussa, että hänen seuraajillaan on erilaisia merkkejä, joista uskovat voi tunnistaa. Eli kyllä uskovissa pitäisi näkyä uskon merkit.
Eli puhua eri kielillä, parantaa, juoda myrkkyjuomaa yms. Ja tehdä jopa suurempia tekoja kuin Jeesus itse. Kun ei niin oo tapahtunut, miten mä voin uskoa? Raamatun ja Jeesuksen sanat ovat yhtä tyhjän kanssa." juoda myrkkyjuomaa yms."
Missään ei KÄSKETÄ JUOMAAN MITÄÄN MYRKKYJUOMAA !
Jos he juovat jtk.: Tarkoittaa TIETÄMÄTTÄÄN ! Jsk pakanamaissa niin on käynytkin lähetys- saarnaajille.
Ihmiselle on annettu AIVOT ! ja niitä pitäisi sinunkin osata käyttää. Eikä tuota samaa paatosta aina vaan. - Jaaaaaaaa
äly hoi,kun jätti jo kirjoitti:
" juoda myrkkyjuomaa yms."
Missään ei KÄSKETÄ JUOMAAN MITÄÄN MYRKKYJUOMAA !
Jos he juovat jtk.: Tarkoittaa TIETÄMÄTTÄÄN ! Jsk pakanamaissa niin on käynytkin lähetys- saarnaajille.
Ihmiselle on annettu AIVOT ! ja niitä pitäisi sinunkin osata käyttää. Eikä tuota samaa paatosta aina vaan.Jaaha
- atlatl
Ehkä lataat liikoja henkisiä odotuksia rukousvastauksiin.
Sinun pitäisi enemmän luottaa siihen että sinulle onkin jo vastattu.
Eli itseluottamus on avainsana.
Kiitä siitä,mitä saat ja ansaitset ja luota siihen,että mitä saat,se on oikein.
Jos vastausta,jonka haluat,ei tule??
Ehkä se sitten ei ole se oikea vastaus?
Joskus vastaus ei ole se,jonka haluamme. Vaan se,jonka ansaitsemme.
ja se vastaus voi olla hyväksi pidemmällä aikavälillä.- Jumalan syrjimä
En minä mitään halua Jumalalta, enkä mitään rukoilussani pyydä.
Jos olen jo vastauksen saanut, on vastaus syvä hiljaisuus.
Onko hiljaisuus mikään vastaus? Mitä ero on vastaamattomuudella ja hiljaisuudella? - ??
Jumalan syrjimä kirjoitti:
En minä mitään halua Jumalalta, enkä mitään rukoilussani pyydä.
Jos olen jo vastauksen saanut, on vastaus syvä hiljaisuus.
Onko hiljaisuus mikään vastaus? Mitä ero on vastaamattomuudella ja hiljaisuudella?" En minä mitään halua Jumalalta, enkä mitään rukoilussani pyydä."
Jos et mitään pyydä, mitä sitten odotat saavasi ?
Sano Jeesus anna syntini anteeksi ja tule minun sydämeeni asumaan.
Ramattu sanoo: Sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
- kuuntele nämä ensin
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=35
http://www.saarnatuoli.net/ - ()=))%(¤
""En havaitse Jumalaa""
Älä välitä. Ei sitä havaitse kukaan muukaan. Jotkun vain kuvittelee havaitsevansa, koska eivät hallitse mielikuvitustaan. Jumalan syrjimä sanoi :
En ole itsekäs, mutta pitääkö minun odottaa koko elämäni vastausta? Entä jos sitä ei tule?
Minusta aloituksesi oli rehellinen ja vilpitön. Kiitos siitä!
Voit olla varma, että palstalle tulosi oli ensimmäinen Jumalan vastaus sinulle. Nyt sinulla on jo monta esirukoilijaa, eli et enää ole uskosi kanssa yksin!
Olen täällä joskus kertonutkin, että etsiessäni omakohtaista uskoa äitini sanoi: Odotatko, että siivet kasvavat selkääsi!
Se, että olet kääntynyt Jumalan puoleen, riittää. Jumala ei kutsumistaan kadu. Eivät kaikki tule uskoon suurten tunteiden myllerryksessä. Joku tulee uskoon kertarysäyksellä, toinen kasvaa vähitellen uskomaan. Tärkeintä on tajuta oma syntisyytensä ja se, että tarvitsee Jumalaa ja anteeksiantoa.
Usko on vähän kuin avioliitto, sana tahdon riittää, ja se tahto vie eteen päin silloinkin, kun tunne haalenee.
Monesti emme huomaa Jumalan vastauksia elämässämme. Hän vastaa sellaisiinkin asioihin, joita emme edes älyä kysyä tai pyytää.
Itse en aina muista pyytää jokapäiväistä leipääni, mutta en ole ollut ainakaan kovin suuressa nälässä rahanpuutteen takia. En ole huomannut pyytää itselleni kotia, mutta Jumala on antanut senkin. En huomannut pyytää näkökykyä, kuuloa, kykyä ymmärtää, liikkua...
Mutta jos kaipaat jotakin konkreettista, koeta löytää jokin itsellesi sopiva uskovien yhteisö. Älä luovuta, vaikka et heti löytäisi omannäköistäsi ryhmää. Koeta jotakin toista. Sanotoaan, ettei yksinäinen puu pala kauan, ja vähän raamatullisemmin: Älkää jättäkö omaa seurakunnankokoustanne.
Itselleni vanha kunnon jumalanpalvelus toimii usein. Yhdessä seurakunnan kanssa saan tunnustaa syntini (vaikka se on kaava, minä kerron Jumalalle kaikki mieltäni vaivaavat töppäykset), saan kuulla synninpäästön, ja uskoa sen, vaikkei mitenkään erityiseltä tuntuisikaan. Ei uskominen vaadi mitään hengellisiä akrobaattitemppuja.
Me ihmiset olemme niin kovin erilaisia. Yksi ylistää riemuissaan uskoaan, toinen on vähäeleinen. Tunteet tulevat ja menevät, mutta Jumala pysyy, tukevasti ja turvallisesti, vaikka emme Häntä konkreettisesti havaitsisikaan. Vaikka sinä et näe Häntä, Hän näkee sinut!
Voit tänään ja juuri nyt sanoa: Tule Jeesus elämääni. Kiitos, että kuulet rukoukseni ja pidät minusta huolta, tuntui miltä tuntui. Amen.
Nyt, tällä hetkellä rukoilen puolestasi, ja tänä iltana niin tekevät monet uskovat ystäväni, joille välitän esirukouspyynnön. - Yhtä en kadu
Sinulle, Jumalan syrjimä
Unohdin vielä henkilökohtaisen sielunhoidon mahdollisuuden. Seurakuntien työntekijät ovat käytettävissäsi. Voit myös käyttää avuksesi Palvelevan puhelimen tai esimerkiksi netin rukouspalveluja.
Löysin tuossa esimerkiksi Pirkko Jalovaaran rukouspalvelun: http://www.rukousystavat.fi/RukPyynto.html
Sinne voi kirjiottaa rukouspyynnön luottamuksellisesti luotettavalle esirukoilija-Pirkolle. - miss ei kirj.
Moi, unohda jumalat ja ala elämään. Olet ehkä liian fiksu jumalalle ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614368KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1483139Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472458Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?482370- 982025
- 241883
- 301606
- 231602
- 1531445
- 341233