Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Olet ymmärtänyt oikein, PERTSA. Mutta tarkennus: En mä mitätöi Paavala ja apostoleita muutenkaan, he ovat itse kirjoittannet sellaisia, että en voi pitää heitä minään. Itse näköjään perustat koko kristinuskon apostoleiden edesottamuksiin. Siksi siis et välitä Jeesuksen sanoista.

Ja en ala tässä toistamaan esim. Paavalin toilauksia, ne ovat sun eteen tuotu jo kymmeniä kertoja. Mutta sulle ei totuus kelpaa, vaan painat villaisella ja lakaiset maton alle Paavalin epäpyhyydet. Itse kirjoitit, että "Paavali lähti saarnaamaan ympäri maailmaa", ja mun vastine että Paavali ei saanut omien sanojensa mukaan aasialaisia kääntymään. Seuraukset ovat nähtävillä.

Mutta usko on kai sitä, että on uskottava, vaikka tosiasiat olisivat mitä vaan. Pertsa, olet sellaisesta mainio esimerkki.
  2. Puutun epäkohtiin, epäloogisuuksiin ja epäoikeudenmukaisuuksiin riippumatta siitä onko sedät asialla keskenään tai eivät. En kylläkään ole tätä kyseistä keskustelua seurannut kovin intensiivisesti, mutta ei se mitään. Sinulta tulee epäasiallisuuksia tuon tuostakin mua kohtaan, joten ei sekään yllätä, kun Pertsasta on kysymys.

Mutta tosiasiassa Pertsa haluaa olla kukkona tunkiolla ja määrätä kuka saa keskustella ja kuka, kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. En pidä edelleenkään omahyväisistä ihmisistä.
  3. Et näe metsää puilta, PERTSA: Jeesushan ei puhu sanallakaan homoilusta, mutta en pidä hänestäkään, tai en pidä häntäkään pyhänä, kuten en Paavaliakaan. Ei mun tykkäämiset nyt homoilun hyväksymisestä johdu.

Mutta itseasiassa aloin lukea Raamattua, kun uskova serkkuni kehoitti, tarkoituksenaan saada minut takaisin heteroksi. Ja yllätyin, kun löysin sieltä asioita, joita en ollut ennen huomannutkaan.Jumala ei voi olla niin sadistinen ja pöljä kuin Raamatussa kerrotaan kuten olisi muka pysäyttynyt auringon. Miten Jumala nyt paikallaan olevan osaa pysäyttää? Ihmiset kaikki tyhmätkin jutut ovat kirjoittaneet.

Paavali taas osoittautui ihan toiseksi kuin olin ennen lukenut. Kun hän kirjoittaa kuin mieletön eikä Herran mielen mukaan, ei saanut aasialaisia käännytettyä, korotti itseään ja kehui olevansa monessa asiassa parempi kuin muut, käski muita olemaan sävyisiä puheessa, mutta itse sanoi väärän todistuksen lähimmäisistä ja kiivastui niin, että erkani porukastaan, sanoi hänen ja muiden pyhien tuomitsevan maailman, vaikka Jeesus sanoi tuomion olevan hänellä, kirjoitti naisista ääliömäisen ilkeästi, antoi eri tuomiot kuin Jeesus, otti lainauksia VT:sta, mutta ne olivat usein vailla mitään järkeä tai aivan väärin lainattua (eikö Jumala antanut hänelle tietoa eikä järkeä?).

Kaikenkaikkiaan Paavali alkoi näyttää enemmänkin ääliöltä kuin pyhältä, jonka sanoista pitäisi ottaa vaarin. Siinä samassa ymmärsin, että hänen homojen ja naisten vastaiset kirjoituksensa ovat vain tavallisen ihmisen ajatuksia. Jumalalla on vain 1 lause miesten kanssa makaamisesta, Jeesuksella ei mitään mainintaa.