Vapaa kuvaus

Olen entinen keikkamuusikko joka soittaa 5,rivistä harmonikkaa (Titano converto casotto) sekä myös kitaraa. Jeesukseen uskovaksi sain Jumalan armosta tulla v-80 keväällä. Perheeseeni kuuluu uskova vaimo ja kolme lasta jotka ovat syntyneet, Poika -85. Tyttö -86. ja Poika -88. Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

9

Kommenttia

36

1. Se on valtavaa kun nuorena jo voi löytää Jeesuksen vapahtajanaan ja saa käydä sen tien jonka Jumala sanassaan kehoittaa uskoviaan tekemään, eli käydä kasteella jossa syntielämä ja hengellinen elämä ulkoisellakin tavalla tulee täytetyksi Jumalan sanan mukaisesti!

Kun itse aikanaan 34 vuotiaana kohtasin vapahtajani, olin jo melko syvällä pimeyden ja alkoholismin maailmassa. Niin kristinusko, kuin kaikki muutkin uskonnot olivat jonninjoutavaa höpinää jonka taakse ihmiset "heikkouksissaan" menivät todellisuutta pakoon! Näin ajattelin!

Kun Jumala evankeliumin sanalla kosketti sisintäni, niin kuin humaus taivaalta koin kuinka Jumala otti tuhlaajapojan syliinsä noin 5,kk,n evankeliumin tutkiskelun jälkeen jonka todistuksen olin saanut eräältä entiseltä ryyppykaverilta joka oli tullut Jeesukseen uskovaksi jo toistavuotta aiemmin.

Emme olleet enään muutamaan vuoteen tavanneet ja emme toisistamme mitään tietäneet, mutta tämä entinen ystävä "onki" olinpaikkani esiin ja tuli todistamaan uskostaan Jeesukseen, ja kuinka hänen vanha äitinsäkin oli samassa kokouksessa myöskin tullut uskoon jo kovasti alkoholisoituneena 70 ikäisenä ihmisenä!

Tämä ystäväni äiti eli 94 vuotiaaksi asti hyvin voimakkaasti uskossa Jeesukseen ja eli voimakkaassa Jumalan Hengen vaikutuksessa elämänsä loppun asti!

Kun siis kuulin todistuksen ystäväni uskosta jonka hän minulle tuli kertomaan, niin koin jotenkin aivan valtavaa ja ainutlaatuista "ilmapiiriä" ympärillämme. Kun erkanimme niin hän jätti minulle muutaman pienen kirjasen ja muutaman laulukasetin joita lueskelin ja kuuntelin 5 kk,n ajan jolloin sitten olin jo sydämeltäni "kypsä" ottamaan Jeesuksen vapahtajakseni.

Eräänä kevätpäivän iltana huhtikuun viimeisenä päivänä koin kuinka jokin ikäänkuin olisi puhunut minulle, niinkuin joku ihminen aivan vieressä.
    Sisimmässäni "joku" sanoi, TAISTO! Olen antanut sinun syntisi anteeksi! Tahdotko seurata minua?
    Nousin ylös sängystä jossa lueskelin Raamattua jonka olin AIRUT lehden kautta saanut ilmais tilauksena! Katselin ihmeissäni ympärilleni ja ketään en nähnyt! Katsoin ikkunasta ulos ja ovesta, ketään ei näkynyt!

Menin takaisin sängynlaidalle istuskelemaan, Raamattu toisessa kädessä ja käyrävartinen piippu toisessa kädessä, tunteet sekavina tapahtuneesta oudosta "ilmiöstä"! Ryhdyin kuitenkin uudelleen lukemaan Raamattua ja vain muutamien minuuttien jälkeen sama sanoma toistui, jolloinka koin voimakkaan sisäisen "voiman" koskettavan minua ja samalla vajosin polvilleni lattialle kyyneleet valuen poskiani pitkin, ja sain sanotuksi takaisin, että "jos olet sama Herra joka on antanut ystävälleni uuden elämän", niin minäkin tahdon ottaa vastaan sen saman! Olen ollut hyvin syntinen ja pahantekijä itseäni kohtaan ja humalapäissäni muita ihmisiä kohtaan, Herra tahdon seurata sinua nyt ja aina! Anna minulle siihen sinun voimasi! Jeesus tässä olen!

Hetken kuluttua sain voimakkaan sisäisen hengen kokemuksen ja "tunsin" kuinka minusta vedettiin ikäänkuin ohut "musta muovikelmu" pois ja koin selvästi kuinka vapauduin viinan ja tupakan ja rienaavan mielenlaadun pimeistä ajatuksistani ja koin kuinka "maailma kirkastui" ympärilläni aivan uskomattoman puhtaaksi ja kirkkaaksi!

Tämä tapahtui vuonna -80 huhtikuussa! Ja saan olla edelleenkin hänen seurassaan ja kulkea kohti iankaikkisuutta jossa kerran tämä "murheenlaakso" on vain taaksejäänyttä elämää! Halleluja! Kiitos Jumalalle Hänen Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta!

Kun sitten oli kulunut hieman vajaa vuosi uskoontulostani, niin painiskelin "kaste asian kanssa" kovasti, vaikka se ei minua koskaan ollut mitenkään ja milläänlailla koskettanut aiemmin, sillä olinhan ev,lut kirkon jäsen vaikka kristillisyydestä minulla ei ollut minkäänlaista käsitysträ. Enhän ollut edes rippikoulua käynyt, jotenka edes sieltä tulevaa Kristillisyydestä kertovaa tietoa minulla ei ollut!

Eräs "puolituttu" pappi antoi minulle erään adventistin osoitteen josko häneltä voisin ryhtyä kyselemään uskonasioista! Nyt kun ajattelen, niin envoi sanoa kuin, HUHHUH! Olipa siinäkin pappi! Luin todella ahkerasti Raamattua ja pian itse löysin uskovien kasteesta selvyyden ja muutaman vierailun jälkeen helsingin helluntaiseurakunnassa marssin saarnaajan puheille ja todistin uskosta hänelle ja kerroin myös näkemykseni uskovien kasteesta ennenkuin hän edes siitä ehti kysyä minulta! Hän kohta nousi ylös ja tokaisi! Halleluja! Halleluja! Kiitos Jumalalle!

Tuossa vaiheessa olin jo tehnyt "pesäeron" adventisteihin, en edes ehtinyt jäseneksi asti heihin tutustua! Erosin heistä koska koin eräät opin asiat eritavoin kuin he!

Sitten tässä samassa vaiheessa kun kävin itse kasteella olin vetämässä erästä "lauantai piiriä" vielä joka oli ev,lut kirkon miestenpiiri! Siinä oli meitä muistaakseni 5 tai 6 jotka olivat voimakkaalla "etsikkoajalla" elämässään! Kun he kuulivat minun kasteellakäymisestä, niin he halusivat kuulla miksi olin tämän kasteratkaisuni tehnyt vaikka olin jo kirkossa "vauvana kastettu"? He pyysivät minulta että kirjoittaisin ajatukseni yhdelle A4 paperille seuraavaan kertaan kun taas kokoonnumme!

Tein niinkuin he pyysivät ja jaoin heille kaikille monistamani kertomuksen miten olin tuon kasteasian nähnyt! Sovimme että tapaamme 2 viikon kuluttua jolloin he kaikki voivat itse tutustua kirjoitukseeni joka sisälsi runsaasti Raamatun jakeita kasteasiasta!

Kun sitten tapasimme uudelleen, niin neljä heistä halusivat ottaa itselleen uskovien kasteen joka upottamalla tapahtuu! Yksi heistä epäröi ja ei halunnut ottaa tuota kaste askelta. Rukoilimme ja koimme kuinka Jeesus kohtasi nämä miehet ja itkussasilmin tekivät sovintoa vapahtajansa kanssa, myöskin tämä joka ei rohjennut lähteä ottamaan Raamatullista upotuskastetta.

Työt sitten veivät minut aivan muualle ja pian tuo piiri lopetettiin. Nämä neljä myös muuttivat pois helsingistä aivan muualle ja liittyivät paikalliseen helluntaiseurakuntaan, jonka sain myöhemmin kuulla.

Tämä henkilö joka ei halunnut ottaa tätä uskovien upotuskaste askelta, ryhtyi kohta ryyppäämään ja sain pian myös kuulla hänen vaimoltaan, että mies oli lähtenyt jonkun kohtaamansa eestiläisen naisen kanssa asumaan jonnekin pohjoiseen! Heillä oli kaksi aivan pientä yhteistä lasta, toinen oli vielä vauva! Nyt en ole enään kuullut moneen vuoteen heistä mitään! Nämä helluntaiseurakuntaan liittyneet ovat edelleenkin uskossa, kaikki ympäri suomea!

On hyvä kun uskova heti saisi uskoontultuaan selville myös tuon niin kivisen perunan kuin tuo uskovien Raamatullinen "kaste kysymys"!

Tämmönen tarina sieltä täältä noin pääpiirteittäin muistellen tuolta uskoni alkutaipaleen historiasta!

Siunausta! ;)
  2. ...virsi kaunis! ;)

Amen! Juuri niin on tuo asia kuin kirjoitit!
    Siihen ei tarvitse lisätä mitään!

Siunausta! ~
  3. Kristillisen sanoman "opettaminen" on tärkeää niin lapselle kuin aikuisellekin! Sillä juuri evankeliumin pelastus-sanomasta on iankaikkisessa pelastuksessa kysymys!

Ensin pitää evankeliumia julistaa ja sitten opettaa ihmisiä ymmärtämään pelastus sanoma Kristuksesta Jeesuksesta, evankeliumin sananjulistuksen kautta!

Olen tuonut useinkin täällä esiin ettei kaste ole mikään "palastuksen tuova automaatti"! Kaste siis ei Raamatun mukaan poista syntiä, vaan synnin poistaa yksin ja ainoastaan "USKO" Jeesukseen, ristin sovitustyön kautta Golgatan ristillä meidän edestämme - "uskon perusteella"!

Sana sanoo ->
    "Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä"!

"USKO" on se jolla se pitää ottaa vastaan! Siis Uskotko sen!?

Ihminen joko uskoo Jeesukseen tai sitten ei usko, ja juuri se määrää hänen suhteensa iankaikkiseen pelastukseensa yhdessä Kristuksen kanssa, ei vesikaste!

Vaikka ihminen saisi minkälaisen kasteen tahansa itselleen, mutta jos hän ei usko Jeesukseen, niin hänen kasteensa on täysin turha toimitus!

Evankeliumin sanan mukaan ihmisille pitää ensin syntyä usko Jeesukseen ja vasta sitten hänet tulee uskovana kastaa Raamatun opetuksen mukaan uskovien vesikasteella, joka on merkkinä eroittautua maailmasta ja syntien anteeksisaamisesta jotka uskon kautta Jeesuksessa ovat anteeksi saadut ja kasteessa ne tulee haudatuksi kuten Nooan päivinä syntinen maailma hukkui vedenpaisumuksessa, joka kuvaa Jumalan tuomiota synnin palkaksi!

Kaste ilman uskoa on turha toimitus, oli sitten kyse aikuisesta tai lapsesta! Kaste ei ole synnin sovitus eikä pelastus!

Kun usko ja kaste ovat suoritetut Raamatun opetuksen mukaan ja järjestys on oikea, niin silloin tuo kaste Raamatullisesti on "yksi kaste"! Ja sitä ei koskaan tarvitse enään uusia!

Kirkollinen vauvakaste on turha kaste koska se ei vuodata kenellekään uskoa Jeesukseen, eikä tuo pelastusta ja taivaspaikkaa. Jos kaste olisi pelastava toimi, niin silloinhan Jeesus on turhaan kuollut uhrikuoleman puolestamme golgatan ristillä!

Näin kuuluu Jeesuksen lähetys-sanat!->
    Mark 16:15-16.
    "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille"!
    "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu"!
    "Mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen!

Siis edelliseen jakeeseen viitaten->
    1. Joka USKOO ja KASTETAAN - se pelastuu!
    2. Joka ei USKO - se tuomitaan kadotukseen!

On tietenkin tilanteita joissa kasteen suorittaminen on jokseenkin mahdotonta, kuten joissain sairaus tapauksissa, tjms! Mutta jos uskovien kasteen voi ottaa ettei esteenä ole edellämainittuja rajoitteita, niin silloin kastetta ei saa halveksia ja jättää ottamatta, koska se kuuluu yhteen pelastuksen ehtona!

Raamattu ei tunne sanaa "aikuiskaste", mutta ei myöskään sanaa "lapsikaste"! Mutta kylläkin kasteen jonka ihmiset saarnan kuultuaan saivat uskon sisimpäänsä ja sitten ottivat kasteen!

>>Apt. 8:12
    Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.>Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
  4. Laitoit kirjoituksesi alkuun jakeita perhekuntakasteen tueksi josta otan tähän tuon ensimmäisen laittamasi-(Apt 10:48).

Pietarihan sai Herralta kutsun mennä julistamaan evankeliumia Kesareaan Korneliuksen kotiin!
    Tuo laittasi sananpaikka vaan pitää aloittaa jo aikaisemmin lukemaan esim, jakeesta (43) alkaen!

>>Apt 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että "jokainen, joka USKOO häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta".

44 ("Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat")!.

45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,

46 "sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa"!. Silloin Pietari vastasi:

47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?

48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen"!. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

>>"Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?

Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen"!

(1 Kor 1:14) "Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen",

15. niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.

16. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

Sitten HUOM!!! Seuraava jae...

17. Sillä ("Kristus ei lähettänyt minua kastamaan")!, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

>>(1 Kor 9:19-22) Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, "voittaakseni niin monta kuin suinkin",

20. ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

21. ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;

22. heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot;"kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia".

Paavali siis edellisissä jakeissa kertoi siitä, "ettei hän oikein muistanut, keitä hän korinttolaisista oli kastanut"!, niin muisti hän kuitenkin sen, että koko Korintton seurakunta oli kokenut uudestisyntymisen hänen evankeliumin julistuksensa kautta. Tämä siis todistaa sen, ettei hän pitänyt kastetta uudestisyntymiseen johtavana toimena.->

>>(1 Kor 4:15) "Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; "sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa"!

Kaste ja uudestisyntyminen ovat siis kaksi aivan eri tapahtumaa, eikä Paavali käyttänyt kastetta apuna ihmisten pelastumisessa. Sensijaan ihmiset uudestisyntyivät silloin kuten nytkin yksinkertaisesti evankeliumin SANAN ja sen vastaanottamisen, eli uskoontulemisen kautta. Näin siis tapahtui korinttolaistenkin kohdalla, että he uudestisyntyivät, kun he vastaanottivat evankeliumin SANAN uskossa sydämeensä.->

>>1 Piet 1:23 "te, jotka olette uudestisyntyneet"!, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, "Jumalan elävän ja pysyvän SANAN kautta".

>>(Jaak 1:18) Tahtonsa mukaan hän "synnytti meidät totuuden - SANALLA", ollaksemme hänen luotujensa esikoiset!.

Pelastuksemme tulee siis "uudestisyntymisessä", eli Jumalan Sanan kuulemisen ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, kuten Raamattukin asian selkeästi ilmaisee! Ei siis kirkollisen lapsikasteen välityksellä!

Kaikissa perhekunta tapauksissa perheelle ensin aloitettiin julistamaan evankeliumin sanomaa Jeesuksen nimestä ja kun he uskoivat, niin senjälkeen heidät uskovina kastettiin!

Lue Raamatustasi esim, seuraavat kohdat!
    Vanginvartijan perhekunta...
    (Huom! ensin jae- 31)
    (Huom! jae- 32)
    (sitten jae- 33)
    (ja sitten jae- 34)
    >>Apt 16:25-34

>>Apt. 18:8
    "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa "USKOIVAT Herraan"!,
    "ja myöskin monet korinttolaiset, JOTKA OLIVAT KUULEMASSA, USKOIVAT, ja HEIDÄT KASTETTIIN"!.