Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

  1. Ohimennen+mainitsen,+ettei+ketään+ole+pelastettu+koskaan+pilkkaamisella+eikä+piikittelyllä,+se+on+Luciferin+teologiaa.
  2. Jaakob+5:+13.+Jos+joku+kärsii+vaivaa+teidän+seassanne,+se+rukoilkaan,+jos+joku+on+hyvällä+mielellä,+se+veisatkaan+virsiä.14.+Jos+joku+sairastaa+teidän+seassanne,+hän+kutsukaan+tykönsä+seurakunnan+papit,+ja+ne+rukoilkaan+hänen+edestänsä,+voidellen+häntä+öljyllä+Herran+nimeen.15.+Ja+uskon+rukous+parantaa+sairaan,+ja+Herra+ojentaa+hänen,+ja+jos+hän+on+syntiä+tehnyt,+niin+ne+hänelle+anteeksi+annetaan.16.+Tunnustakaat+toinen+toisellenne+teidän+rikoksenne+ja+rukoilkaat+toinen+toisenne+edestä,+että+te+terveeksi+tulisitte.+Vanhurskaan+rukous+voi+paljo,+koska+se+totinen+on.17.+Elias+oli+ihminen,+niissä+haluissa+vikapää+kuin+mekin+ja+hän+rukoili+rukouksella,+ettei+pitänyt+sataman,+ja+ei+satanutkaan+maan+päällä+kolmena+vuotena+ja+kuutena+kuukautena,18.+Ja+hän+taas+rukoili,+ja+taivas+antoi+sateen,+ja+maa+kasvoi+hedelmänsä.Kalle+Päätalo+kirjoitti+aikanaan+niistä+"lauluseuroista",+joita+on+paheksuttu+ja+käytetty+saarnoissa+negatiivisessa+mielessä.+Hän+kertoi,+että+kylän+pjat+tulivat+mukaan+tarkoituksella+päästä+saatille.+No,+se+on+selvää,+että+se+ei+rakentanut+kenenkään+uskoa.++En+kuitenkaan+voisi+verrata+rukoushuoneilla+tapahtuneeseen+virrenveisuuseen+niitä+nuorten+keskenään+järjestämiin+tilaisuuksiin+siellä+pohjolassa.++Mieleeni+tulee+ne+kertomukset+mitä+Lapinkävijät+kertoivat,+että+ruokajonotkin+olivat+kuin+taivaan+esikartanoita.+Siellä+ei+ollut+kiire+ja+laulut+raikuivat+minikielisesti+ja+wanhimmat+jonottivat+muiden+tavoin+ruokajonossa.+Kun+sitten+itse+osallistuin+ensimmäisen+kerran,+huomasin,+etti+kumpikaan+asia+pitänyt+paikkaansa,+en+sano+tätä+mitenkään+pilkalla.+Itse+olen+mennyt+ruokajonon+ohi+Gunnar+Persäterin+siimeksessä,+kun+hän+otti+minut+mukaansa,+kun+plaver+oli+päättynyt.+Asioista+voidaan+tehdä+oman+asenteen+mukaisia+tulkintoja+ja+pitää+niitä+totuutena.+Jos+nuoret+lakkaavat+laulamasta,+jotain+muuta+on+tullut+tilalle+ja+onko+se+parempaa?
  3. Minä+olen+joskus+kuullut+kahdet+neuvot+parran+suhteen.+Parta+saa+olla,+jos+sen+hyvin+hoitaa.+Parta+saa+olla,+jos+sitä+ei+mitenkään+hoida.+Naisille+suosittelen+varsinkin+vanhemmiten+sopivaa+leikkausta,+koska+se+vapauttaa+nutturan+orjuudesta+kädet,+jotka+eivät+aina+taivu+siihen+vääntöön+niin+hyvin.Solmioasiaa+olen+myös+miettinyt.+Solmio+kaulassa+olen+urani+tehnyt,+solmio+kaulassa+minut+on+avioliitossa+vaimooni+liitetty.+Muistelen,+että+kysyin+Lahden+seurakunnan+johtavalta+veljeltä+siihen+luvan,+ettei+tule+mitään+hässäkkää.+Kun+sitten+asiat+etenivät,+niin+päätin+tehdä+ihmiskokeen+ja+menin+kutsuttuna+jonnekkin+julistamaan+sanaa+solmio+kaulassa+ja+oikein+tarkkailin+itseäni+ja+rukoilin+asiaa+erikseen+eikä+tullut+hengen+ahdistusta+julistuksen+aikana.+Joten+sain+vapauden+olla+tai+eiolla.+Minun+mielestäni+veljeys+olisi+rakkaampaa,+jos+ei+olisi+nin+tiukkoja+normeja+ja+sellaista+painoa+seurakunnan+yllä,+jota+jokaisen+pitää+osaltaan+kantaa.