Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jomikko
profiilit
jomikko
jomikko
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
24
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mallista+riippuen,+kaikista+vanhemmissa+on+luukku.+Valohoidolla+ei+kuitenkaan+vikoja+korjata,+joten+katki+vaan.
18.08.2018 20:57
Puhutaan+vähintään+yli+30+vuotta+vanhasta+traktorista+joten+kysymykseen+on+mahdoton+vastata.+Kunto+ratkaisee+ja+kunnon+ratkaisee+kaikki+siinä+30+vuodessa+tehty+tai+tekemättä+jätetty.+
Mercurya+voit+hyvin+verrata+vastaanvanikäiseen+Fiatiin.+Vertailu+pitäisi+tehdä+Fiatin+80-sarjaan,+koska+niin+Same+kuin+Fiat+julkaisivat+uusia+malleja+näinä+aikoina+kun+Mercuryä+vielä+Suomessa+myytiin+ja+Mercury+kuuluu+tähän+vanhempaan+mallistoon.+Tehtaat+ovat+aikoinaan+olleet+kovia+kilpakumppaneita+Italiassa.
Mercuryt+tuotiin+12+12+suunnanvaihtajalaatikolla,+jota+ei+samanikäisistä+kilpailijoista+niin+vaan+löydä.
Ilmajäähdytetyn+moottorin+kulutus+on+perinteisesti+pieni.+Boschin+ruiskutuslaitteisto+muutenkin+varmaa+tekniikkaa.
09.03.2017 01:04
On+teillä+jutut.+Hürlimann+on+Same+Deutz-Fahr+Groupin+tuotemerkki.+Tehdasta+ei+ole+ollut+Sveitsissä+30+vuoteen.+Väritystä+ja+pieniä+muotoilun+yksityiskohtia+lukuunottamatta+traktorit+Sameja+tai+Deutz-Fahreja,+siis+valmistusmaa+joko+Saksa+tai+Italia.+Lähinnä+Sveitsiä+varten+tuotemerkki+on+pidetty+edelleen+hengissä.
13.12.2016 23:10
Siksipä+juuri+että+kyse+on+kotimaisesta+traktorista.+Niitä+verkuja+ja+foorteja+on+tehty+kymmeniä+tai+satoja+kertoja+enemmän+mitä+Valmetteja.+Ei+kaikissa+Euroopankaan+maissa+tiedä+mikä+on+Valmet,+Valtra+on+jo+tutumpi+Agcon+myötä.+Agco+ei+ole+kovin+kiinnostunut+makuuttamaan+varastossa+tuollaisen+marginaalimerkin+varaosia.
24.09.2016 19:36
Hei, tässä vähän ohjetta, riippuu mikä stefa on tarkoitus vaihtaa. No joka tapauksessa kaikissa Samen etuakseleissa periaate sama 80-luvulta lähtien ja napa eroaa hieman yleisemmin käytetystä rakenteesta.
Navan planeettapyörästö lähtee irti seuraavasti:
-Irroitetaan keskiön peitelevy (kierteellä)
-Peitelevyn takaa irroitetaan holkkia pitelevä lukkorengas
-Kiinnitetään peitelevyn tilalle vetovasara ja vedetään holkki ulos
-Irroitetaan akselilla oleva lukkorengas.
-Irroitetaan navan ulkokehältä mutterit ja pultti.
-Ulkokehällä pitäisi olla pari kierteellistä reikää, johon voi kiertää pultin, jolla planeetan ulosvetämistä voi auttaa.
-Vedetään planeettavaihde pois navasta.
-Vetoakselin stefan irroittamiseksi tarvitsee irroitaa jarrun päätylevy ja poistaa jarrulevyt.
Sen jälkeen navan voi vaikka irroittaa olkatapeista ja vetoakselin stefan saa vaihdettua.
Planeettavaihteiston ja jarrulevyjen kunto on tietysti hyvä tarkastaa tässä vaiheessa.
Varaosia, kuvia, lisäohjeita, meilaa myynti (ät) jm-osat.fi
T. JM
09.12.2015 21:53
ZF APL 1351 akseliin vasenta vetoakselia?
16.04.2015 02:26
Eipä siinä mitään, kun se kardaani pyörii kuitenkin likimain samaa nopeutta, on neliveto päällä tai ei. Levykytkin luultavasti kytkee sen nelivedon niin kytkentäkin jouheva.
13.01.2015 20:59
Planeetalla toteutettu alennusvaihde kahdella mekaanisesti vaihdettavalla alueella olisi kai se mitä tässä haetaan. Ehkä tällainen: http://www.vem.fi/tuote/suora-reggiana-riduttori-planeettavaihde
Normaali rataslaatikko vie helposti enemmän tilaa ja akselitumpit saattaa olla eri kohtaa. Sellainen taitaa olla mm. tuo 02-sarjan pikavaihde. Peuralan konepaja mm. tekee tämän tyyppisiä laatikoita.
Ryömintävaihteisto on usein tehty planeetalla, koska sillä saadaan järkevämmin suurempia momentteja ulos.
Jos hakee sopivaa vaihdetta traktoreista, niin ongelmana voi olla se, että ne on tehty muun laatikon kanssa samaan öjytilaan. Sitten vaihteen ohjaus on (sähkö)hydraulinen yleensä.
15.05.2014 17:50
Tuossa mittoja hokkakiilalle: http://www.ecs.umass.edu/mie/labs/mda/dlib/mech_comp/keys/gib_head_key.html
18.01.2014 00:19
Ei ole standardia menetelmää niin kuin autopuolella. Huollolla on toki testerit, mutta nykykoneissa vikakoodit (huoltokoodit) saa luettua näytöltä.
02.10.2013 13:27
Se on se mitä konetta ostaessa on siihen haluttu tai joku edellinen omistaja laittanut eli mahdoton sanoa, sopivia kiinnikevaihtoehtoja ainakin lännen le, s50 ja syväsen pikakiinnike.
19.08.2013 21:52
Näissä ei ole onneksi vielä sähköbokseja. Vika vaikuttaisi siltä että venttiilistö on nyt vapaakierrolla joten toiminnot ei pelaa. Se vapaakiertohan on napilla ohjaamosta joten vesi/sähkövika voi vaivata sitä.
16.08.2013 23:51
Ehkäpä yllä oleva laskutapa voi jossain moottorissa toimia...Traktorin moottoreissa tilavuudet hiukan eri luokkaa..
Käyttöohjekirja ilmoittaa superin moottorin öljymääräksi 10,5 litraa ja masterin 15 litraa, standardin tilavuutta en tiedä, ensin mainittua pienempi tietysti.
03.06.2011 21:15
tässä lainaus wikipedian artikkelista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nuffield
"Suomessa on myös asennettu Lännen konepajan toimesta muutamiin UM 355-traktorikaivurin peruskoneena toimeeneeseen 4/65:een jo uutena BMC:n 6-sylinterinen, 90 hevosvoiman raskasajoneuvomoottori, jolloin konepellin kyljessä komeili merkintä Nuffield 6."
03.07.2008 22:12
Ainakin exploreria on saanut metsäohjaamolla. Maahantuonti siirtyi keskolta y-maatalouteen ja vaikka yrma tuokin maahan vain deutz-fahreja, niin varaosia taitaa saada myös sameen ja lamboon. Lisäksi esim vv-kone Tampereella tuo varaosia.
Itse kylläkin tilaan suoraan Italiasta.
Itsellä kokemusta 80-luvun explorerista ja vähän myös Silver 110:stä. Silveristä on hyvä ketju tällakin palstalla: http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=1000000000000021&posting=22000000032335132
Silveriähän vastaa Lambon premium sarja, erona on, että siinä on alusta asti ollut vesijäähdytys, kun se silvereihin tuli vasta W-mallien myötä. Nettikoneesta löytyy tälläkin hetkellä muutama kappale molempia.
03.04.2008 23:16
Tutulla on isompi silver 110. Tuo ex Samemiehen mainitsema nostolaitteen hallintaboksi meni siitäkin + jotain käytössä tulleita pikkuvikoja ollu. Varmastikin samaa tasoo luotettavuus muiden merkkien kanssa. Kevyessä käytössä kestää nätisti.
Tekniikan puolella sen mekaanisen suunnanvaihdon synkron kuluminen alkaa haitata jossain vaiheessa, taitaa yksilöstäkin riippua millo rupee rutiseen.
Niin, eikös näissä joissain ollu alimitoitettu peräöljyn lauhdutin, jonka Kesko vaihtoi takuuna isompaan?
30.01.2008 22:59
sulla on joku daemon tools tai vastaava emulointiohjelma asennettuna. Poista sellaiset ja yritä uudelleen..
25.09.2005 15:06
Kaukosäätimestä löytyy painike (olikohan speaker channel), jolla puheen taisi saada päälle/pois. (etukanavista ei tulekaan puhetta)
01.08.2005 22:24
http://www.geocities.com/derbipower2002/senda99.html
http://www.geocities.com/derbipages/vanhat_sendat/viritys.htm
21.06.2005 00:15
Mulla on tessussa vireinä Giannellin tehoputki+vaimennin, 18mm kaasari (dellorto phbg)ja välit 13/54 (54 on se vakio takaratas) huiput pienellä kaasarin säätämisellä nousi sinne 65km/h kiertää vitosella 7,2tuhatta. tessussa ei ole mitään kierrosten rajoitinta, mutta välitykset sais sulla olla kireämmät, koska ne ottaa ehkä jo vastaan. Teharin kanssa jopa 14/54 on hyvä. Nii ja toi mun 18mm on ehkä hieman liian iso tolle paskalle vakiopytylle, mut kohtuullisesti toimii. Ja mullakin toi 65 on ihan maksimi mitä saa suoralla, vähä säädöistä riippuen nopeus on siinä 60-65km/h.
15.06.2005 00:49
1 / 2