Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
nurmpe
profiilit
nurmpe
nurmpe
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
10
Kommenttia
124
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
pelkistetty vastaus, tyhmempi vois vastauksen luettuaan olla taas sormi suussa, kun et tarkempaa kertonut, mistä moinen fixmbr annetaan, kun komentokehote ei koko käskyä tunne.
Laitetaan siis asennuslevy koneeseen bootatessa. Eli, bootataan asennuslevyltä. Ootetaan, että tulee aloitusikkuna, jossa painetaan F10. Kohta aukeaa PALAUTUSKONSOLI, jossa kyseinen käsky FIXMBR annetaan. Tästä eteenpäin ei oo mullakaan kokemusta, mutta kohta se nähdään, tuleeko uusinta asennus eteen, kun koko levy on sekaisin, heh, heh..
No, ei auta itku markkinoilla, koetettava on..
17.09.2007 12:33
nyt vaan totuteltava, että, kun videossa on ANALOGINEN viritin, niin siitä johtuu kuvan näkymättömyys (kun nauha ei pyöri)ja kaukosäätimen toimimattomuus (kanavanvaihto). Eli, sitä ei voi käyttää enää, niinkuin ennen :-)
27.07.2007 15:14
"Oletko jossain vaiheessa laittanut scart-johdon väärään liittimeen boxissa (VCR out) ?"
Tuommoinen ei sitten ollutkaan pieneen ja ilmeisesti tyhmään päähäni pälkähtänyt, että näillä SCARTEILLA voisi olla erilaisia ominaisuuksia toimintojen suhteen.
Ja ajatuksissani vielä oli sekin mielessäin, että, kun siinä liittimessä missä se johto oli kiinni, tulee kuva, niin siitä toisesta ei tuu, mutta kun laite ei tallenna ulkopuolisesta lähteestä, niin tuleehan sieltä sittenkin kuva ja myöskin ääni SITEN, kun sen kuuluukin tulla.
Joten täysin omaa ajattelemattomuutta!
Olen Toppyyn todella tyytyväinen, tuskin koskaan merkkiä tulen vaihtamaan. Mutta vissiin se oma pää tarvitsisi vaihtaa. ;-)
Kiitokset suuret sinulle!
26.05.2006 02:22
poltto onnistuisi ongelmitta, tallennetaan puskurimuistiin dataa, jottei datavirta mistään syystä katkeaisi ja pilaisi polttoa. Ja tekisi levystä sitä kuuluisaa lasinalusta ;-)
Mutta mun käsittääkseni tuo puskuri on polttimessa, eikä ohjelmistoissa. Itselleni kävi juuri muutama kuukausi sitten niin, että polttimestani hajosi puskurimuisti ja siitä seurauksena se, ettei poltto onnistunut, koska datavirta ei pysynyt tarpeeksi "vakaana". Joten , kun laitteessa oli takuu voimassa, meni ihan takuuvaihtona ja sikäli hyvä juttu, että sain vielä paremman, kuin se edellinen oli.
Että semmosta..
23.04.2006 19:50
jossa alkuperäinen tuuletintunnelisysteemi piti aikas't kauheaa kapelia. Joten, kun mulla vesijäähysysteemi jo muutenkin, niin laitoinpa näyttikseen vesiblokin. Meteli loppu siihen! Ja muutenkin vesijäähysysteemi on huippu, kone niin hiljainen, että ei ole mitään ongelmaa, esim. nukkua samassa huoneessa koneen kanssa, joka päällä välillä yölläkin.
02.04.2006 23:42
tutustumassa sivustoon ja liityin beta-testaajaksi kokeillakseni miten käännökset sujuu..
Kyllähän ne jotenkin, ei siinä mitään. Välillä sai niitä käännöksiä nauraa todella, niin huvittavia toisinaan.
Kannattaa kokeilla, ehkä jossain kohtaa teidänkin kannattaa hörähtää ;-)
02.04.2006 22:39
kun hommaat tallentavan DVD-pöytäsoittimen. Itse ostin, maksoi 300€. Olen jo laittanut likimain 20kpl 3 tunnin VHS-nauhaa DVD-levylle noin kuukauden aikana. Toisesta toisto ja toisesta nauhoitus, helppoa eikö?
Harrastan myöskin video-editointia (Jota periaatteessa voisi verrata VHS:n lattamista DVD:lle) Pinnacle-tuotteilla, homma käy kyllä niilläkin, mutta koneessa tarvitsisi olla reippaasti puhtia ja itsellä rutkasti kärsivällisyyttä ja viitseliäisyyttä sekä mielenkiintoa. Vaikeaa se ei todellakaan ole, mutta on siinä semmoinen vähti, kun ensin kaappaat sen nauhan, sitten kenties editoit ja sen jälkeen renderöidään (joka voi koneesta riippuen viedä todella kauan, pahimmassa tapaukseesa voi jopa epäonnistua, joten renderöinti uuusiks) ja poltetaan DVD-levylle. Eli ei ihan pieni prosessi, mutta kuten sanottu, se kyllä käy noinkin.
Itsellä kokoonpano:
XP Pro
Pentium 4, 3,2Ghz
2Gigaa muistia
Näyttis AX850 XT
Jolla tuo video-editointi käy sutjakkaasti, mutta siltikään ei kärsivällisyys ja viitseliäisyys riittänyt mulla, jotta olisin viitsinyt Pinnaclella ruveta laittamaan nauhoja DVD:lle.
Mutta, jos joka tapauksessa joutuu laittamaan rahaa, jotta saisi homman onnistumaan, suosittelen tuota ekaa vaihtoehtoa.
26.12.2005 17:21
Nokiassa Scart-liitin? Jos on, niin kuvan pitäisi näkyä suoraan, kun valitset televisiostasi kyseisen Scart-liittimen.
Jos taas televisiossasi ei ole scarttia, niin itse olen kaverille tehnyt niin, että laitan videonnauhurin, jossa scartti löytyy, DVD:n ja television väliin.
Siis DVD > Videonauhuri scartilla kiinni ja videonauhuri telkkariin RF:llä, eli tavallisella antennijohdolla.
Jos käyttää jälkimmäistä tapaa, telkkari tietenkin viritetään videon ulostulotaajuudelle ja sieltä videosta sitten valitaan käytettävä scart- liitin, jolloin DVD:n kuva näkyy telkkarista.
Tälläkin hetkellä tuttavalla on tällainen systeemi käytössä, koska telkkari on niin vanha, ettei siinä ole scart-liitäntää ollenkaan.
Ja hyvin toimii..
11.12.2005 23:53
Western Digital, 10000-kierrosta kieputtavan ja 8Mt välimuistilla toimivan 74 Gt:n Sarja-ATA- kiintolevyn. Ja nopeuden huomasi selkeesti suurentuneen. Suosittelen.
Tuolta hinta tietoja:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/28285
16.11.2005 00:28
mutta, tuokin on ihan hyvä ohjelma:
http://www.goldwave.com/
05.11.2005 23:48
softia, näitten poltto-ohjelmien mukana tulevia, joitten avulla voidaan CD-RW levyä käyttää, kuten korppua tai kiintolevyä. Eli, levy alustetaan, eli formatoidaan ennen käyttöä kyseisellä ohjelmalla ja sen jälkeen levyä voi käyttää, kuin se tosiaan olisi, vaikkapa korppu.
Eli voi:
Kirjoittaa
Lukea
Poistaa
Ja, kun poistetaan, levyn kapasiteetti kasvaa poistettavan tiedoston koolla, ihan niinkuin korpussa/kiintolevyssä.
01.11.2005 20:31
olin :-) Empä ennen tosiaan hoksannut, että kyseisiä
(järjestysnumero, otsikko jne...) voi valita muutenkin, kuin sen ruksin avulla ja siinähän sen asian ydin sitten olikin.
Mutta nyt onnistuin, avullasi.
Suuri Kiitos Sinulle!
01.11.2005 17:28
...
09.10.2005 16:57
Ei ole pätkässyt kertaakaan, ei ole myöskään hidastellut missään vaiheessa. Yhteyteni (8/1). Niin Auriahan tämä minunkin on, mutta Soneran piuha "kaiketi" ja Lännenpuhelimen alueella Raumalla. Asiakaspalveluun on tarvinnut ottaa yhden kerran yhteyttä, (Siis Aurian)jonne pääsin muutamassa minuutissa. Ja kun tilasin tämän, sitä sai odotella vajaa kolmeviikkoa. Eli toimitusaikakin varsin nopea. Ei todellakaan, ainakaan vielä, ole yhtään negatiivista sanaa sanottavana yhteydestäni.
09.08.2005 03:58
On se mielestäni varsin helppo homma päivittää bios. Itselläni on Abit IS7-emo, joten luulisin, että samat toimenpiteet käy sinun emoosi.
Eli, ensin tosiaan haet sen bios-päivityksen Abitin sivulta.
Sitten teet BOOTTAAVAN korpun, vaikka windowsin "alusta" - toiminnolla. Siellä on muistaakseni paikka ruksille, jossa sanotaan, että tee käynnistyslevy.
Seuraavaksi:
Kopioi se päivitys sinne korpulle, kopioi ja liitä-toiminnolla. ÄLÄ missään nimessä kaksoisklikkaa sitä bios-päivitystä windowsin alaisuudeessa, sillä siinä tapauksessa sitten kaikki on mennyttä. Itse tein sen virheen joskus MSI-emolla kauan sitten ja sen se teki, että uuden emon jouduin ostamaan, kun vanhan biossi meni paskaks... SIIS... Windowsin alaisuudessa ei saa tuplaklikata biospäivitystä! No siinä päivityksessä montakertaa kyllä varmistetaan asia, ettet olisi Winkun puolella.
Seuraavaksi:
Buuttaa koneesi siten, että se käynnistyskorppu on asemassa ja kone buuttaa siltä korpulta. Ota korpulta hakemistolistaus komennolla DIR ja muistaakseni siellä on sellainen tiedosto, kuin RUNME.EXE Käynnistä se, kirjoittamalla komentoriville RUNME.EXE Tämä purkaa päivitystiedostot korpulle.
Nyt ikävä kyllä minun muistamiseni loppui tähän, tai siis homman osaisin täysin tehdä, jos se kaikki olisi tässä oman neesuni edessä, mutta, kun ei ole, niin en tarkkaan muista miten tästä piti jatkaa.
Jotenkin niin se vissiin meni, että niistä puretuista tiedostoista siellä korpulla, käynnistetään se päivitys.
Sitten erityisen tärkeää!!!
Konetta ei saa sammuttaa tai vaikka keskeyttää KESKEN päivityksen. Ja toivottavasti ei tuu just silloin sähkökatkoa,tjms... Sitten, kun sinulle siihen annetaan lupa, voi buutata uudestaan tai sammuttaa tai ... Ja syy on se, että jos biossin kirjoitus katkeaa syystä tai toisesta, on emo sen jälkeen viraton.
04.08.2005 22:22
Ihme ja kumma! Emo koneessa on Abit IS-7 ja päivitin piirisarjan ajurin viimeisimpään, kun oli uudempi vaihteeksi tullut ja nyt pelaa moitteetta kaikilta osin. Hyvä homma!
21.07.2005 22:44
http://www.nero.com/en/index.html#root
19.07.2005 18:26
Kiitokset vastaajille.
Ostin sitten Western Digital-levyt, joista toinen on pienempi SATA-levy 74Gt, mutta pyörittelee 10000 kiekkaa, joten luulis tulevan vauhtiakin vähäsen lisää ja se toinen on ihan tavallinen IDE-liitäntäinen 7200 pyörittävä 250 gigatavuinen levy. Että silleen tällä kertaa...
19.07.2005 18:14
itse laitoin vesiblokin..
17.07.2005 23:07
Pakkaa se kansio yhdeksi tiedostoksi Esim. Winzip:illä tai WinRAR:illa. Silloin sinulla on 1-tiedosto, joka sisältää ne kaikki kuvat. Sitten lähetät MSN Messengerillä ne sinne kaverillesi. Ja tietty kaverillasi pitää myös olla tuo MSN Messebger - ohjelma. Varsin helppoo..
12.07.2005 01:00
6 / 7