Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

4

Kommenttia

18

1. mulle tehtiin suunniteltu sektio vauvan perätilan takia kolme viikkoa sitten.
    Leikkaus sujui hyvin,ei ollut ollenkaan paha kokemus.Mua ei nukutettu vaan laitettiin epiduraali-spinaalipuudutus,jonka laittaminen ei muuten sattunut yhtään,kun ne puuduttaa ihon pistokodasta ensin.
    Toipuminen on kai aika yksitlöllistä.Minä nousin sängystä jo leikkauspäivänä ja oidin vauvan itse ensimmäisestä yöstä alkaen.Siis kätilö ei käynyt huoneessa ollenkaan silloin.Imetys lähti käyntiin normaalisti.
    Olin kaksi yötä sairaalassa ja kotona arkirutiinit pystyin hoitamaan heti, sängyssä kääntyminen ja sängystä ylös nouseminen oli mielestäni alkupäivinä hankalin juttu, haavan kannalta.Haava ei sinänsä ollut kovin kipeä ollenkaan ,kun söin buranaa 4-5 ekaa päivää.
    Nyt olen tällä viikolla käynyt jo 5km vaunulenkkejä ja haavaa ei oikeen enää muistakaan, toki sitä pitää muistaa vähän varoa.
    Mulle ei laitettu tikkejä ollenkaan vaan semmonen yksi pitkä lanka,niinkuin kaksi kangasta ommeltaisiin yhteen:)
    Tsemppiä sektioon ja toipumiseen myös!