Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ripsi.riikonen
profiilit
ripsi.riikonen
ripsi.riikonen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
4
Kommenttia
18
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
mulle tehtiin suunniteltu sektio vauvan perätilan takia kolme viikkoa sitten.
Leikkaus sujui hyvin,ei ollut ollenkaan paha kokemus.Mua ei nukutettu vaan laitettiin epiduraali-spinaalipuudutus,jonka laittaminen ei muuten sattunut yhtään,kun ne puuduttaa ihon pistokodasta ensin.
Toipuminen on kai aika yksitlöllistä.Minä nousin sängystä jo leikkauspäivänä ja oidin vauvan itse ensimmäisestä yöstä alkaen.Siis kätilö ei käynyt huoneessa ollenkaan silloin.Imetys lähti käyntiin normaalisti.
Olin kaksi yötä sairaalassa ja kotona arkirutiinit pystyin hoitamaan heti, sängyssä kääntyminen ja sängystä ylös nouseminen oli mielestäni alkupäivinä hankalin juttu, haavan kannalta.Haava ei sinänsä ollut kovin kipeä ollenkaan ,kun söin buranaa 4-5 ekaa päivää.
Nyt olen tällä viikolla käynyt jo 5km vaunulenkkejä ja haavaa ei oikeen enää muistakaan, toki sitä pitää muistaa vähän varoa.
Mulle ei laitettu tikkejä ollenkaan vaan semmonen yksi pitkä lanka,niinkuin kaksi kangasta ommeltaisiin yhteen:)
Tsemppiä sektioon ja toipumiseen myös!
18.04.2007 17:23
1.39
2.perätila,en halunnut synnyttää alakautta perätilan takia
3. kätilöopisto
tosi hyvä kokemus oli! Viihdyin sairaalassa kokonaiset 2 yötä, ja silloinkin hoidin lapseni kokonaan ilman apua lapsen isän kanssa. Haava on parantunut todella hyvin ja jo seuraavalla viikolla siivoilin kotona ihan normaalisti:)
18.04.2007 17:12
Leikataan ens torstaina.Eipähän tarvii odotella synnytyksen käynnistymistä,mutta kyllä se sektio aika lailla jännitttää.Hullu tunne mennä aamulla sairaalaan kun tietää että parin tunnin päästä on vauva maailmassa. Mua ei oo ikinä laikattu, ei oo ollu tikkejä, en oo ollu sairaalassa, ei oo ollu edes reikää hampaassa,joten en kyllä oikeen tiedä mihin varautua. Ehkä siitä hengissä selvitään! Tsemppiä teille !
17.03.2007 12:59
rv 38 plus 3, ja tuntuu että maha räjähtää kohta,kun toi yks siellä riehuu, ja painaa kaikkia lantioluita.supistelee ja mitkään vaatteet ei mahdu enää. No ens viikon torstaina se pääsee jo "ulkohoitoon".Jee!
17.03.2007 12:49
Mulla vauva istuskelee perätilassa ja viikkoja on 38.Eli suunniteltu sektio edessä ens viikon torstaina,koska mä en halua sitä peppu edellä synnyttää.
Maanantaina piti yrittää kätilöopistolla kääntää sitä, mutta lääkäri kokeili ihan hiljaa nostaa vauvan peppua,eikä se liikahtanut mihinkään.Lääkäri totesi että turha edes yrittää kääntää,jos se lapsi ei itse yhtään halua pyörähtää.Siellä ne ainakin sanoivat että käännösyrityksessä ei kovin lujasti voimalla eritetä vaan enemmän houkutellaan vauvaa itse pyörähtämään.
että näin meillä!
14.03.2007 16:29
Mä just kattelin stockmanilla niitä, siellä on vaikka minkälaisia ja erihintasia.
14.03.2007 16:24
Ei siinä tuubissa lue ettei sais käyttää raskaana ollessa. Tarkistin just!
Mä oon tuskaillu höylän kanssa kun en oikeen enää näe alas kun toi maha on tiellä, toi veet on ihan kuningasidea,ihme ettei tullut aikaisemmin mieleenkään :) kiitti sulle.
08.03.2007 14:29
Mulla otettiin kyynertaipeesta.
Vinkki: pyydä etukäteen että laittavat sen litkun kylmään,maistuu varmaan paremmalle. Siinä pullon kyljessäkin lukee "nautitaan kylmänä".
Mulle oli suurta tuskaa juoda sitä huoneenlämpöstä sokerilitkua heti aamusta tyhjään mahaan,kun se hoitaja hiillosti siinä vieressä....yök!
08.03.2007 14:22
On hemoglobiini ollu koko raskauden ajan (rv 34)reilusti yli 160,eikä siihen ole vaikuttanut juomattomuus tai mikään.No eipähän tarvii lisärautaa syödä,mutta en varmaan sais hiihtokisoihinkaan osallistua ilman että syytettäis jostain hemohessin käytöstä.. :)
14.02.2007 19:45
sivusaumat auki ja venyvää kangasta siihen, siis tavallisiin housuihin.Mä tein niin ja toimii tosi hyvin:)
03.02.2007 16:59
Mulla on viikkoja suunnileen yhtä paljon.
Ja kyllä meiän vaavi potkiikin välillä kovasti, mutta olen ihmetellyt samaa "rytmihäiriö-asiaa" , siis ihan kuin se potkisi jotain tahtia, niinkuin rummuttaisi...
Mitäköhän se vois olla?
25.01.2007 14:58
Mä en vissiin muutenkaan saa sitä kolmatta ultraa,kun olen alun perin Vantaalta ja siellä saa vain kaksi ultraa. Mulla on myös laskettuaika maaliskuussa ja taidan sen kättärin valita myös.
08.11.2006 15:01
olen menossa kättärille ja la on 28.3
08.11.2006 14:58
... hän on Markus. Alkaa olla jo tuttavallisemmin Make.Taitaa jäädä toi nimi jos ei oo tyttö.
08.11.2006 14:55
Itse alan ammattilaisena en ole noussut hevosen selkään raskausaikana, rv 18 nyt.
Tippumisen riski on kuitenkin aina olemassa.Oman hevoseni annoin ylläpitoa vastaan entiselle oppilaalleni mukaan Ypäjälle kouluun.
Toisaalta osa asiakkaistani on kyllä jatkanut harrastusta aika isonkin mahan kanssa. Mutta toimineet tunneilla aina omien tuntojensa mukaan, esim.keventäneet aina kun muut menee harjoitusravia,joka onkin varmasti se pahin "hölskymisen" aiheuttaja.
Jokainen tavallaan!
27.10.2006 14:30
Itse käytin alkuraskauden aikana tekosyynä kahvin tai limun juonnille ravintolassa aina "huomenna on työpäivä , täytyy herätä aikasin..."
tai toinen hyvä oli myös se lääkekuuri-tekosyy.
23.10.2006 15:51
Ota vaan saikkua,jos tuntuu siltä. Mä voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu, kun itse olen koulussa töissä ja pahinpien pahoinvointien aikana jo pelkkä koirankakan näkeminen tien vieressä rupesi kuvottamaan ja paljon...
19.10.2006 12:41
Vantaalla asustelen minäkin ja la on 28.3.
18.10.2006 16:03
1 / 1