Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

0

Kommenttia

106

1. Tässä muutama vinkki(perustuu intel mac käyttöön).
    Nuo välimuistien yms tyhjäykset kannattaa tehdä jollakin sopivalla apuvälineellä kuten esim onyx
    defragmeintointia tarvitaan myös macissa tosin ei niin usein kuin windowssissa (päinvastainen väite perustuu uskomuksiin ei faktaan = kaikki tiedostojärjestelmät fragmentoituu ajan kanssa) macin tiedostojärjestelmässä on tosin automatiikka jossa alle 20mb kokoiset tiedostot defragmentoidaan "lennossa" Joten windowssin kaltainen sekasotku lähes mahdoton saavuttaa.

Silloin tällöin olisi hyvä defragmentoida levy johon on olemassa kaupallinen ratkaisu(on muitakin, mutta tämän olen testannut ja hyväksi havainnut) tech tool pro jonka ceedeellä kone käynnistetään ja tällöin voi suorittaa kys tehtävän (voi myös tehdä huolto osion jolta käynnistämällä voi tehdä samat jutut). Toinen ilmainen vaihtoehto vaatii ulkoisen koviksen..
    (tyhjän sellaisen) jolloin superduper ohjelmalla otetaan "täyskopio" koneestasi tuolle usb levylle (huomaa että koneen voi sitten käynnistää tuolta usbilta...kätevää jos on paniikkitilanne) ja sitten vain käynnistää usbilta..ajaa superduperin ja siirtää kamat takaisin...
    Itse käytän tuota tech toolia tosin otan aika ajoin kopion superduperilla..varmistusta kun kannattaa harrastaa oli käyttis mikä tahansa.