Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

162

1. käyppä silmälääkärillä, se kokeilee, että onko näkö hyvaä, vai tarttetko laseja,. jos sulla on jo lasit, ni sitte voi olla eettä sun vahvuudet on muuttunu. mulla on just noi alueet kipeet sillon ku tarviin uudet lasit... ja se näkö voi muuttua yllättävän paljon lyhyessäki ajassa. ite en huomannu kauheensuuria muutoksia (vähän vaikeni) näkemisessä, lähinnä taululta luku oli vaikeempaa. silmälääkäri tarkisti useampaaan kertaan, ku ei meinannu uskoa että arvot oli muuttunu nii paljon. suosittelen, että tarkistat silmäsi :) ja muista, että lasit tekee viisaamman näköseks :) (ja ainahan voi harkita piilareita, jos ei ne lasit mitenkään käy...) ja voi käydä myös niin että riittää kun käytät laseja lukiessa :)
    mutta tosiaan, silmälääkärille mars :) pitäis auttaa aika pian :)
  2. voi ponnarinki laitaa sivulta, samoin letin. eli tekee vaan niin että se sitte tulee vasemman tai oikean olkapään yli ja on siinä. näkyy varmasti myös edestä päin. sit tietenki voi laittaa just pieniä lettejä tai 2 lettiä jotak roikkuu site vaika siinä edessä tai takana, kuinka vaan. ja sit jos haluut jotain mis hiukset on myös auki, ni ota osa hiuksista (ite otah ohimoidenympäriltä) hiukset. laita muut ponnarille (väliaikasesti) letitä ne hiukset jotka jätit ottamatta ja tee niistä pieni letti taakse. laita se kiinni pienellä pompulalla ja avaa muut hiukset. se näkyy etee ja takse, envähän kevyempi (eikä tuu helposti namamalle) ja on kiva erikoinen vaihtoehto jakaukselle. sitte on tietenki se, etttet tee jakausta vaan harjaat hiukset suoraan taakse. (myös sivujakaukset on mahdollisia). nii joo, ja jos sulla on sellaset hainhampaat (selanen klipsisysteemi) ni ota sun kaikki hiukset( ei jakausta) ja vedä ne yhteen taakse (vähän ku ponnarille) ja pyöritä ne rullaks niskasta ylöspäin pään myöräsesti. laita haimnhampailla kiinni (lisää pinneillä pitoa, jos tarttet) ja sitte levität yli menevät hiukset siihen ylle nätisti. se näkyy myös edestä ku levität hyvin :)

itelläni on kans pitkät ja paksut hiukset, joten on pitäny kehittää vaikka mitä :) jos sullaki on pakut hiukset, ni sitte kannattaa varata reippaasti pinnejä tohon vikaan (ainaki 6, mielellään yli 10) :) tsemppiä hiusten kanssa :)

p.s. ootko kokeillu miltä näyttää jos laitat hiukset ponnatille (niin ettei edestä päin näy?) tietenki se näyttää tyhjältä, jos ei oo otsiksii, mut ei se oikeesti nii pahalta näytä ku kuvissa :) ja sitte jos haluut, ni kokeile levittää ponnarista hiukset sen jälkeen viel olkapäille, ni seki on vähä erilaisen näkönen :)
  3. sano, ettet tiedä tarkkaan mitä haluat, mutta jotain kivaa, ja kysy ehdotuksia, joista sitten voitte yhdessä kehitellä jotain kivaa :)
  4. mulla oli kans se tilanne, että kaikki inhos ja/tai pilkkas. se alko yläasteella. sen alotti 1 poika. en tiedä vieläkään miksi. sitten siihen lähti mukaan muut luokan pojat, ja lopulta ''ystäväni'', joista yksi jo monen vuoden takaa, valehtelivat selän takana ja saivat minut vaikuttamaan täysin idiootilta muiden silmissä. lopulta valittivat kaikille, kuinka en ''ymmärtänyt'' lähteä pois porukasta. vaikka näin tilanteen hyvin, halusin ''ystävältäni'' rehellisyyttä ja kysyinkin suoraan ystävältäni. hän sanoi, ettei ymmärtänyt mistä olisin voinut nii käsittää. se sattui. sattui paljon. samoin ,ku kuulin ite kuinka se kerto luokan toisella puolella hiljaa sille ilkeelle pojalle paikkee pahaa. multa tultiin kysymään siihen liittyen asioita. mä sanoin et en tiedä siitä mitään. ku kerroin tilanteesta sille kaverille (heti sen jäkeen ku olin korostanu miten tärkeetä rehellisyys on) ni se katto mua suoraan ja keilsi kaiken, ihmetteli et kuka olis nii voinu tehä. julmaa. lopulta ne tuli sitte porukalla sanokmaan, että ''me ei haluta enää et pyörit meijän kaa''. pari vuotta myöhemmin yks niistä tuli juttelee niinku ei mitään. musta se tuntu pahalta, eikä olis huvittanu puhua ollenkaa sille. nykyään on tosi vaikee luottaa keneenkään, tutustua ihmisiin, koska menee aina lukkoon ja muistaa mitä kaikkee pahaa voi liian läheinen ihminen tehä, ja tuntuu että kaikki ajattelee, kuinka kamala tyhmä ja ilkeä ihminen mä oon, koska joku johon mä luotin petti mut kokonaan. ihmisten pitäis vähä miettiä miten sellanen vaikuttaa varsinki vaikeimmassa kasvuiässä olevalle nuorelle joka hakee hyväksyntää. en voi sanoa muuta, ku että se on todella julmaa.

anteeks, oli pakko saada se ulos. kiitos jos jaksoit lukea.