Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
teru84
profiilit
teru84
teru84
Vapaa kuvaus
Perus mies Nivalasta.
Aloituksia
21
Kommenttia
223
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Alihankkijalta+odotetaan+oikean+pituisia+kaihtimia,+nykyään+ei+tuotannossa+pahemmin+niitä+availla,+koska+ne+tulee+nipussa+ja+menevät+myös+asiakkaalle+nipussa.+Säästää+aikaa+tehtaan+päässä,+mutta+ainahan+ei+voi+tulla+priimaa.+Jos+kaihtimet+ovat+ns.+automaatti+mallia+niin+voi+olla,+että+sälärin+alimmaisesta+paino+kotelosta+puuttuu+painot,+silloin+ei+laskeudu+kunnolla+kaihdin.
22.05.2017 18:35
Yleissitovuus ei ole ammattiyhdistys liikkeitten keksimää täysin, Suomen laki suojelee niitä jotka ei kuulu liittoon ja saavat samat neuvotellut edut kuin muutkin.
Jos saisin päättää niin tukkisin tuon porsaan reiän.
Nykyään on työn ja tuskan takana saada tes neuvotteluissa pidettyä edes +0 linja.
Jos täällä liitot lakkautettaisiin niin tulo taso olis sama kuin puolalaisilla sähkömiehillä, pari euroa tunnille ei paljon lämmitä.
07.09.2014 21:06
Onko mistään kotosin maultaan? Monesti olen meinannut ostaa, mutta olen päätynyt sitten toiseen.
01.03.2014 21:35
Jos saisin listan ulkopuolelta valita, ottaisin Guinnesia.
Mutta jos noista on valittava niin Lapin Kulta, vaikkei enää kovin lappalaista olekkaan.
01.03.2014 21:31
Tuo on surullista, että yt-neuvottelut ovat nykyään vain vitsi vaikkei tuota lakia sellaiseksi ole määritelty.
Tuossa ennen joulua käytiin työpaikalla yt:t ja itse kun olin duunareita siellä edustamassa niin kaava oli tuttu ja turvallinen, kenkää x määrälle henkilöitä tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin vedoten.
Vitutti istua siellä kun ihan turhana pidin koko hommaa, mutta täytin kuitenkin lain kirjaimen.
Oli todella mukava joululahja firmalta kun toiseksi viimeisenä päivänä ennen joulu lomaa tultiin ilmottamaan ketkä lähtee.
Jouluruokailuun en mennyt, ajattelin boikotoida sitä kautta koko hommaa.
25.02.2014 23:27
Aloittaja puhuu asiaa, yhdyn täysin hänen mielipiteeseen.Olen itsekkin löytänyt itsestäni intin jälkeen maanpuolustus henkisyyttä, 2011 tuli käytyä kertaamassa kun lähetin viestinä haluni päästä kertaamaan.
Ilman muuta osaava reservi on jo sellaisenaan semmonen pelote jokaiselle maata uhkaavalle valtiovallalle, ettei siitä voi paljon kiistellä.
Pitää muistaa veteraanien tekemää tärkeää uhrausta maamme hyväksi.
09.11.2013 20:52
Melkeinpä joka komppaniaan tarvitaan lämäreitä.Huolto ja kuljetus komppaniassa ylivoimaisesti oli eniten, koska aina tarvittiin komennus miehiä jonnekkin varo hommiin.
Itse kun aikoinaan hain siihen pestiin niin sain kyllä sen käsityksen ettei ollut kovinkaan suosittu, miehet halusi päästä mieluummin 6 kk tai lähteä hakemaan itsetunnon kohottajaa johtaja koulutuksesta.
Ilman muuta kannattaa heti sanoa kun kouluttajan haastatteluun pääset, niin halukkuutesi lääkintämies hommaan.
Ottaa elämästäsi 9 kk, mutta antaa paljon arvokasta tietoa ja taitoa.
02.10.2013 20:21
Joo dead silence oli kyllä suht hyvä leffa pitkästä aikaa.
Ja rose redin kummitukset ja ahdistava tunnelma on kyllä jotain kun katsoo sitä pimeässä huoneessa.
25.09.2013 12:11
Otahan oman alueeen aluetoimistoon yhteyttä, kyllä sieltä neuvovat sitten.
Itse otin myös pari vuotta sitten yhteyttä puolustusvoimiin ja pääsin heti samana vuonna kertaamaan.
21.03.2013 05:06
Täytyy kyllä sanoa tähän aloitukseen viitaten, että kummalla luulet olevan korkeampi motivaatio:Naisella joka vapaaehtoisesti hakee armeijaan vai miehellä jolla on tasan 3 vaihtoehtoa, mennä joko inttiin pahimmillaan vuodeksi, sivariin automaattisesti vuosi tai sitten vankilaan jos mikään näistä ei kelpaa?
Siinäpä pähkinää purtavaksi rouva vänrikille..
Intin kävin pakon sanelemana ja osittain isän takia, motivaatio oli kuten arvata saattaa melko miinuksen puolella.
Mutta odottakaas kun 5-6 vuotta kotiutumisen jälkeen hain vapaaehtosesti kertaamaan niin johan oli aivan eri fiilikset.
Kyllä minä ymmärrän täysin tämän päivän nuoria miehiä, kun intttiin joutuessaan HUOM. joutuessaan ei halutessaan ovat siellä nolla motivaatiolla liikenteessä.
Siis tätä miesten ja naisten armeija käymistä ei voi edes verrata mitenkään päin, ei edes viitata siihen samassa lauseessa.
Ja aloittaja mietippä omalle kohdallesi sama tilanne mikä kaikilla alle pari kymppisillä miehillä on edessä, valitset minkä tahansa vaihtoehdon niin kuitenkin se tulee rajoittamaan sinun elämääsi.
11.01.2013 15:33
Vahva kutina, että kyseessä olis toukohärkä.Lapsena olen sellaiseen törmännyt ja on todellakin erikoisen näköinen.
Älä ota käteen sitä, on meinaan vaarallista sen myrkky mitä se erittää häirittynä.
Jos pääsee suuhun niin kuulemma syövyttää limakalvot ja aiheuttaa munuais vaurioita.
08.07.2012 21:52
Tuli vaan tässä mieleen et jos se sun vehe on ruiskulla niin ettei sieltä olis jonku anturin johto menny poikki?Joskus muinoin amiksen autopuolta käyneenä muistan kun puhuttiin kampiakselin asento tunnistimesta, oliko siinä vauhtipyörän lähellä mitään mutikkaa mihin meni johto?
En kyllä kuitenkaan yhtään tiedä onko tässä mallissa sitä hienoutta, ajattelin vaan heittää arvauksen:)
Mullakin on tuon sarjan auto, mutta ei kyllä pelaa oikein kympillä, luultavasti ilmamäärä mittarissa vikaa...
27.02.2012 12:24
Siis tulee niin Vuorinen mieleen tuosta räävittömästä ja häpeilemättömästä kirjoitus asusta, mutta tuskin sekään nyt ihan anonyyminä pistää lyriikkaa?
Helvetin hyvin vedetty kirjoittajalta vaikka itse sanonkin.
Ei tuohon voi lisätä enää mitään muuta.
02.02.2012 00:33
Todellakin hupasaa hommaa seurata tätä Haavistosta johtuvaa meuhkaamista, mulle on aivan vitun sama jos kumpikin presidentti ehdokas olis homo, sisältö ja asioitten tärkeys järjestys ratkaisee!
Ja nyt kun ei oo omaa ehdokasta ole loppumetreillä niin kallistun pienempään pahaan eli Haavistoon ja ne jotka pelkää Suomen maineen menettämistä, niin eipä sitä liiemmin ole ennenkään ollut.
Todellakin voin huomata meistä suomalaisista tämän huonon piirteen joka näkyy ulkomaalaisia kohtaan, niin tyrkitään jo oman maalaistakin vain koska ei mahdu seksuaalisilta taipumuksiltaan samaan muottiin ja hui sehän meitä kauhistuttaa:D
Ja äänestän järjellä, en ammenna periaatteitani 2000 vuotta vanhasta satukirjasta.
26.01.2012 20:51
Aika pitkä leiri teille tulossa noin aikasin, mulla oli yhden yön kestävä heti sillon alkuun inttiä ja sen jälkeen niitä oli aina tasaisin väliajoin ja eri pitkiä leirejä.
Tosin 05 armeijalla oli vielä varaa käyttää siellä metässä toisin kuin nyt!
On ihan normaalia, että niitä kiinnioloja on, itsellä oli 9 kk aikana yksi 4 viikon kines, ei ollu enää kovin mukavaa:)
Mitä leireillä pääsin noitten spadejen touhua seuraamaan niin välillä aika kyrpä otassa tuntu olevan ja aikasia herätyksiä, koska muonat pitää ehtiä tekemään leirillä ennen kuin toiminta taas alkaa..
Mutta kannattaa ottaa semmonen hyvä asenne siihen hommaan niin ei maistu sitten kovin paljoo paskalta.
25.01.2012 18:40
Itse taidan myös äänestää Haavistoa, kun pitää kahdesta pahasta se pienempi valita.Enkä ala tuohon homouteen takertua, ei se tee päättäjästä sen kummempaa vaikka seksuaalinen suuntautuneisuus eroaakin valtaosasta kansaa.
Tolkun tuntunen äijä muutenkin ja onhan jo USA:ssa rikottu rajoja kun ensimmäisen värillisen pressaksi valitsivat ja tuntuu olevan kyllä fiksuin pitkään aikaan, jotka siellä aiemmin on keikkuneet johdossa.
23.01.2012 17:19
Palatakseni vielä tuohon taaempaan keskusteluun usan aliupseereista niin olen jossain törmännyt nimikkeeseen master sergeant, eikös tämä vastannut suomen vääpeliä arvoltaan?
Ei mulla nyt muuta tärkeempää ollut, ajattelin vaan päästää kysymyksen ilmoille:)
12.10.2011 13:28
Samaa olen minäkin huolestuneena huomannut, ei missään nimessä enempää kannata huonontaa puolustus valmiutta.Rahat on säästettävä jossain muussa tai lopetettava sen syytäminen joka helvetin ulkomaan hankkeeseen.
Omillaan ollaan ennekin pärjätty, niin saa muutkin pärjätä!
Ei sillä kuuluisalla sisulla pelkästään nykypäivänä pärjätä, peli on koventunu ja pelaajat muuttuu härskimmiksi.
06.10.2011 18:15
Osa noistahan on ihan hyödyllisiä taitoja, kun kaikki ei välttämättä ole koskaan joutuneet niitä tekemään!Armeijan jälkeen itse ainaki huomasin, että petiä ei jätetty aamulla levälleen vaan pakko se oli aina kuitenkin pedata, hyväksi tavaksi jäi:)
Ja vaikka mua ei välistä jotkut hommat kiinnostanu, niin en alkanu niistä tekemään suurta numeroo, yhtään päivää en ollut rivistä pois 9 kk aikana ja sen pään myös pidin, että väkisellä mennään, vemppaa ei haeta.
25.08.2011 23:50
Ei tarvitse, ne elävät täydellisessä symbioosissa toistensa kanssa.Levä tuottaa happea ja näin ollen pitää ravut hengissä.Ravut taasen tuottavat levälle tärkeää hiilidioksidia ja levä pystyy jatkamaan kasvuaan ja levästä taasen ravut saa tarvitsemansa ravinnon.
Todella ovelaa miten luonto löytää keinot.
20.08.2011 23:33
2 / 12