Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Heippa teille! Kesäkin jo pitkällä,pian on Juhannus ja päivä alkaa lyhetä.
    On ihanaa kävellä luonnossa,kaikki kukkii kauniisti ja tuoksu on mitä huumaavin.
    Paistan juuri raparperipiirakkaa,tuon teillekin. Onkohan kirpakkaa,uudet raparperit ovat useinkin....Olin eilen retkellä metsässä.,3 lastenlasta ja kolme koiraa oli mukana... Otin eväitä ja kahvia,sekä vettä koirille.. Ihana päivä oli eilen..Lapsenlapsista ,kun juttelee,kaikki varmaan ajattelevat ,että ovat pieniä..ehei.. nuorin heistä oli 24v.
    Jori oli mukana..Taitavasti osaa rämpiä juurakkojen ja kivien yli..kun pidän häntä kädestä..Pitää taas mennä,kun on hyvä ilma. Mukavaa kulkea luonnossa.. Olen lukenut paljon kirjoja,sättäillyt ja pelaillut Aapelissa ja Facebookin pelejä. Aloin kutomaan jo sukkiakin,, ..Lapsenlapsi asuu edelleen kanssani..Saa nähdä,miten kauan viihtyy mummolassa? Heinäkuuksi pitäisi keksiä jotain kivaa,kun Jorin Päivätoimintapaikka on kiinni...Tampereelle olemme usein menneet ,aamujunalla ja illalla takasin.Pitäisi keksiä ,joku muukin kiva kaupunki?..Kesällä, kaikki toiminta on pysähtynyt..Syksyllä taas jatkuu.. Alkajaisiksi,minun pitäisi keksiä ,joku Tommy Tabermannin runo..Pyysimme ihmisiä kirjoittamaan toiveitaan ja Tommy oli niistä yksi suosikki. No,onhan niitä paljon,mutta usein aika eroottisia..yritän löytää tavallisemman..Kai hän niitäkin on kirjoittanut.. Nyt menen laittamaan pyykkiä kuivamaan..Oikein mukavaa päivää ja ILOA! t.Irkku
  2. Hei taas! Oikein pitkäääää Perjantaita! Minä tässä istun ja soittelen Jorille levyjä .Yöutubelta.. Meillä menee päivä rattoisasti.. Huomenna sitten lankalauantai ja sitten sukkasunnuntai.. Oli varmaan niin,ettei kylissä juostu,ennen vanhaan..
    Me menemme huomenna ,tyttärelle kylään..Siitäkin tulee jo perinne,olemme jo monena Pääsiäislauantaina käyneet.. Pitää ollakin, jotain kiinnekohtaa, elämässä. Mummoistako teillä oli puhetta.. No,tyttäreni on Mummo, on työssä ja mukana kaikessa mahdollisessa.. Sitten kun puhumme iso-mummoista,niin mekin olemme erilaisia,kuin entisajan mummot.. Olemmehan aina menossa,ja osallistumme kaikkeen mahdolliseen myöskin.. Kiirettä pitää..
    On meillä jotain muistona entisistä ajoista,kudomme sukkia ja leivomme pullaa.. Entisakan mummot osasivat paljon sellaista,mitä minä en ainakaan osaa,kun en ole koskaan asunut maalla.. Arvostan heidän kovaa työmääräänsä,kun ei ollut edes pesukonetta.. Siinä on parhaimpia keksintöjä helpottamaan naisten elämää....Ehkä kuvittelen,mutta ei varmaan ollut niin kiireistä elämä,kun nykyään.. Jokaisella ajalla on hyvät ja huonot puolensa..
    On mukavaa kuunnella iäkkäimpien ihmisten kertomuksia,entisistä ajoista..
    Facebookissa on täältäkin väkeä,joten pysyy tuntuma tuttuihin..
    Eläkekerhossa olen käynyt,kun siellä on paljon tekemistä,en jouda jouten olla..
    Hirveää,miten nopeasti menee aika.. Kaikille oikein mukavaa jatkoa ja oikein mukavaa Pääsiäistä! Iloista mieltä! t.Irkku
  3. Heippa taas.. Minua on vaivannut "Lukuhimo",joten olen sitä toteuttanut..
    Olin maanantaina ja tiistaina ,EKL:n seminaarissa Tallinnassa.. Oli tiivis ohjelma..Jäi 2 tuntia vapaa-aikaa.. Oli niin kolea sää ja liukasta..ei viitsinyt paljoa kävellä kaupungilla,joten Kauppamajassa tuhlasimme aikaa..Huomasin,että hinnat olivat kovasti nousseet..Ehkäpä siksi,kun ovat siirtyneet Euroihin..Mitään en ostanut..en keksinyt mitään,mitä olisin tarvinnut . Tallinnan eläkeläisten edustaja oli kertomassa,miten heillä menee..Kovin on pienet eläkkeet virolaisialla vanhuksilla..ei niillä paljoa matkustella..Muuten,on kyllä paljon kerhoja ja toimintaa..Tosi kiva...Oli kiinnostava reissu.Olimme Viruhotellissa ,95 henkeä ...Laivamatkakin oli mukava..Kiva oli kuunnella laulajia ja karaokea... Kesällä olisi ollut mukavampaa,tietenkin..
    En ole mitään erikoista tehnyt.. Tätä samaa.. Talvi on jo kohta ohi.. Oli lyhyt tänä vuonna,kun alkoi niin myöhään..Nyt, kevätaurinko pian sulattaa kinokset ja se on siinä....Kyläreissuista tuli mieleen.. Nykyään ei mennä ,noin vaan kylään..Pitää saada kutsu.. Miten se on mennytkin semmoiseksi....
    Ei edes omille tyttärilleen kehtaa mennä ,jos ei ole pyydetty..No,meille saa tulla,jos olen kotona.. Tervetuloa ! Pullaa ei aina ole,mutta kauppa lähellä..
    Nyt pitää alkaa tehdä pojalle ruokaa..On taas mummon ilona..Pistin Facebookiin kuvan ,yhden tyttären koirasta (Kiinan harjakoira)..Oli luonani ,viime viikonloppuna, yökylässä.. Oli tässä ,pariviikkoa sitten, tosi kipeä..Onneksi antibiootit tepsivät ja on taas pirteä.. En otaa enää mitään lemmikkiä,niistä on aina niin kova huoli ja suru,jos jotain sattuu.. Sen olen oppinut,iän myötä!
    Mutta nyt..Mukavaa päivää kaikille ja iloa! t.Irkku