Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Enää ei saa muuta kuin jonkun ydinluun pätkän soppalihan mukana.
EU kai kielsi luullisen (mikä sana!) soppalihan myynnin ja en ole sen jälkeen kunnon lihasoppaa saanut.
Kyllä se niin on, että luista se maku tulee.
Lihaliemikuutio vähän antaisi makua, mutta kun sekin on pelkkiä lisäaineita.
Ei mikään ole niin kuin ennen!
12.09.2009 19:59
Eikö täällä ole ketään nikillä tai ilman,
joka todistaisi mun kirjoitukseni oikeaksi?
09.09.2009 18:03
kun kokeilin niinkin, siis ei-rekisteröityneenä!
09.09.2009 17:39
Kokeilin nimenomaa siitä Ruuneperin Puu-ketjusta joka ainoan rekatun
ja heidän viestisä tulivat näkyviin!!!
09.09.2009 16:37
Ainakin rekattuna tulevat viestit näkyviin, kun klikkaa Käyttäjän viestit
ja siellä kun klikkaa viestien otsikkoa, pääsee ketjuun mihin ne on kirjoitettu.
Missähän teillä vika piilee, jos ei näy?
09.09.2009 15:57
mulla taitaa olla lukihäiriö!
Tätä se on, kun ei ole esikatselumahdollisuutta.
07.09.2009 17:58
syön ihania, uusia perunoita voinokareen kanssa. Silli ei ole Saukon, vaan rapumarinoituja Jokisen eväitä, siitä ei mene yli mikään!
Pitää kai sanoa, että omassa maassa ovat potut kasavneet!
07.09.2009 17:50
Pari vuotta sitten mulla oli vastaavanlainen kohtaus, menin lääkärille ja pääsin samana päivänä ultraan.
Seuraavana päivänä oli soittoaika lääkärille ja sain tietää, että sappihan siellä vaivaa.
Lääkäriltä olin saanut jotain mahaa rauhoittavia pillereitä, mutta se vaivasi edelleen.
Laitettiin lähete sairaalaan sappikivitähystykseen, lääkäri varoitti, että jos nousee kuume on heti lähdettävä sairaalaan, silloin on sappitulehdus. Kuume nousi toisen päivän illalla ja kivut jatkuivat.
Menin sairaalan päivystyspolille päivystävän lääkärin kautta, tulehdusarvot liki 200, oli iltayö, tiputukseen laitetiin jo polilla ja joskus aamuyöstä pääsin osaston käytävälle ja sieltä iltapäivällä huoneeseen, kun kotiutetut lähtivät.
Kolme vuorokautta olin sairaalassa ja muutaman kuukauden päästä pääsin tähystykseen, jossa todettiin sappirakon olevan täynnä pientä kiveä ja ne poistettiin.
Jos sinulla Korppis oli myös kuumetta, niin varoitukseksi kerroin oman stoorini.
Et turhaan mennyt lääkäriin, mutta olisi pitänyt pysyä siellä jonon jatkona vaan, vaikka kuinka olisi veromarkat kuluneet!
Olin muuten yksityislääkärillä, siinä tilanteessa ei tullut terveyskeskukseen meno mieleenkään.
Toivottavasti olet toipunut, mutta vastaisuuden varalle tämä kokemukseni!
07.09.2009 16:37
Savustettuna ne muikut ovat parhaita!
Täkäläisestä järvestä vain ovat saaneet niin huonosti muikkua,
ettei sitä tahdo kaikille riittää, ellei ole jonossa ensimmäisenä.
06.09.2009 14:39
Onhan tuossa ylhäällä seuraavanlainen ohje mihin saa laittaa palautetta.
"Suomi24 Keskustelu on uudistunut
Lue lisää uudistuksesta ja anna palautetta Uusi Keskustelu -palstalla."
05.09.2009 18:00
Juu, niin se on,
että vannomatta paras! ;D
05.09.2009 15:46
Olihan se perunaloma meillä ja hyvin se käytettiin hyödyksi.
Kotona kuokittiin sen minkä ehdittiin, mitään hevosta meillä kun ei ollut.
Sillä viikolla varmaan otettiin koko kylän perunat ylös
ja silloin käytettiin lapsityövoimaa surutta hyväksi, ainakin yläluokilla ollessa käytiin perunamailla ja saatiin sitä tervetullutta omaa rahaa. Eikä se ollut mitenkään vastentahtoistakaan, raha houkutti.
Hevosvetoinen perunannostokone nosti sänki kerrallaan ja heitteli perunat pisin peltoa.
Parittain olivat noukkijat ja sekös kiukutti, jos joku pari oli hitaampi.
Mitähän sanoisi nykyajan mukulat, jos joutuisivat syyslomansa perunamaalla viettämään.
Nykyään on pienemmissäkin paikoissa kone, joka nostaa perunat riviin ja isot perunapellot ajetaan isoilla perunapuimureilla.
Niin paljon on maailma minunkin aikanani muuttunut, että jos sama jatkuu, mitä näkeekään seuraava sukupolvi.
Nyt kaipaan esikatselumahdollisuutta, mutta sitähän ei ole, joten antaa mennä vaan.
05.09.2009 15:13
Kyllä sinne palautusketjuun palautusta on tullut ja melkein kokonaan negatiivista.
Mutta tiedetäänhän se, että tuskin ne mitään vaikuttavat.
Minä ainakin olen sinne antanut palautetaa, sillä onhan tämä palsta nyt täysin susi.
Sekava ja huonosti näkyvä, ei ole huonosilmäiselle tehty.
Tiedän, tiedän, että tekstin saa isommaksi, mutta eihän sen kanssa aina viitsi pelata.
Esikatselutoiminto pitäisi sekin palauttaa.
Mikähän tarkoitus tälläkin uudistuksella on, kun juuri vasta edelliseen ehti tottua?
05.09.2009 11:05
Kovinpa on kaikki mennyt sekavaksi sitten viime käynnin.
Ihan tässä ollaan kuin orpo piru siellä jossain markkinoilla.
Mihinkäs se esikatselukin on joutunut, olisi mielestäni ehdoton.
"Vilaako" sivu muilla? Mulla ainakin on vaikea lukea, kun sivu ei tahdo pysyä paikoillaan.
Jos mielipiteeni saan sanoa, niin se on: Ei hyvä, ei todellakaan!
Huonompaan päin jälleen mentiin.
02.09.2009 10:36
kirjoitustasi, ensin ajattelin naishenkilön olleen kultaa kaivamassa, sitten en enää ymmärtänyt mitään, kunnes selvisi, että ylkäsi olikin nainen!
Miehenä minä olen aina sen pitänyt ja niin tekee kaikkitietävä Wikipediakin.
Aloittajalle ilmoitan kuuluvani siihen "joka toinen-luokkaan", joka ei tissuttele!
28.08.2009 12:16
Eikös se ole niin, että vaaleaa ylle, kun menee metsään, jos aikoo pitää ne pirulaiset loitolla.
Tummaa vaatetta kohden ne hyvinkin käyvät - luulevat hirveksi!
28.08.2009 12:05
Olen kuullut sanottavan, että sitten ihminen on vanha, kun alkaa lukemaan kuolinilmoituksia.
Sitä en allekirjoita, sillä olen lukenut niitä jo iät ja ajat.
Luen syntymäajat ja muistovärssyt
ja aina se sävähdyttää, kun on nuoren ihmisen kuolinilmoitus.
18.08.2009 20:11
ovat terveitä kun ne leikkii ja kyllä siihen kuuluu pieni kiljuminenkin!
18.08.2009 20:05
ettei satu asumaan Espoossa!
Naapureita on heti kivenheittämän päässä, mutta olen sanonut, että meillä saisi joku vaikka talon tyhjentää, kun ollaan pois, eivät naapurit tietoonsa pistäisi.
Onneksi asuu poikakin näköetäisyydellä, jos tosiaan jotain sattuisi tapahtumaan, eivät vain aina ole kotona hekään.
18.08.2009 20:02
Oppia ikä kaikki, aina viisastuu!
Outoja olivat minullekin molemmat niksit.
16.08.2009 10:41
20 / 123