Vapaa kuvaus

Aloituksia

414

Kommenttia

828

1. sanon minä Miekkonen.

Ainahan minä olen runoistasi pitänyt,
    mutta tässä on jollain tapaa erilainen poljento,
    kuin aiemmissasi. En vaan nyt keksi, mikä se juju
    on, mutta veikeän leikittelevä tämä on.

Aijai, ja taas ne suudelmat =)
  2. unohdin varmaan monta muutakin asiaa palstalta. Mutta omasta mielestäni
    suurin miinus ja runoilijoiden karkottaminen on tapahtunut tuon peukalopotin
    kautta. Aivan naurettava muka uudistus, jolle ainakin itse laittaisinhenkselit heti,
    jos olisi valtaa ja voimaa. Jossain keskustelussa muistaakseni sanoinkin, että siitä
    tulee alakouluajat mieleen, kun vihon nurkkaan opettaja löi jonkin leiman hyvästä
    työstä.

Poistot on toinen kummajainen ollut siellä niin kauan, kuin Opla on heiluttanut
    valtikkaansa. Muistan varsin hyvin tässä ehkä kuukausi taaksepäin, kun Mys toi
    kahteen eri otteeseen aivan selkeän rakkausrunon, joista toista en ehtinyt edes
    lukemaan, niin vitkaan se sieltä katosi. Aivan käsittämättömiä poistoja joko sefu
    tai yp kuitenkin on tehnyt. Aivan selkeitä rakkausrunoja katoaa ja sitten taas
    toisaalta todella törkeitä tekstejä suorastaan saa olla. Sitten vielä sefu tuo
    aloituksen, jossa tähdentää sääntöjä ja unohtaa itse juuri niitä asioita, joita
    tähdentää kirjoittajille. Jos saisin päättää tässäkin asiassa, niin siirtäisin nykyisen
    sefun sivuun ja ottaisin jonkun muun tilalle, suvaitsevaisemman ja sellaisen,
    joka pysyisi sanojensa takana.

Kateus tuskin on vain sillä palstalla vallitseva tuntemus, eiköhän se ole täällä
    ja monella muullakin palstalla kovasti näkyvä piirre.
    Kuulumisis mielestäni voi kommentoinnin yhteydessä toki vaihtaa, mutta sitä
    en ymmärrä, että sellaisella avalla lisätään kommentointeja, ne pitäisi kaikki
    poistaa eikä sallia chattailua. Runo pitäisi aina olla se pääasia ja kaikki mikä
    sen ympärille muu kertyy, on sinne kuulumatonta.

Henkilökohtaisesti en ole ainakaan ottanut mitään herneitä nenuun, vaikka
    olenkin loistanut poissaolollani nyt noin 1,5 viikkoa. Kyllästyin vain siihen,
    että palsta oli lähestulkoon kuollut, montakin tuntia niin, ettei sillä tapah-
    tunut yhtään mitään. Mutta koska liukenema runoilijoiden keskuudessa on
    melkoisen suuri, varmaan on syytkin mitä moninaisemmat.

En ole kuuluttanut sivuunsiirtymistäni siellä mitenkään, poistumisen voi tehdä
    hiljaa ja huomaamatta, huomiota herättämättäkin, Enkä ole sanonut myöskään,
    ei koskaan enää. En aio sanoakaan, koska mitä luultavammin sinne jossain
    vaiheessa vielä palaan. Nyt vain en ole kaivannut palstaa siten kuin ennen, kuin
    jokapäiväistä leipääni.

Mukavaa joulun odotusta Sinulle, kuka sitten lienetkään ja kiitos mielipiteistäsi.
  3. mutta jos kerran olet sinne ilmaantunut 2005,
    niin silloinhan me olemme olleet suunnilleen saman aikaa
    rakkausrunoissa.

Nuo mainitsemasi mustasukkaisuus, kateus, epätoivo ja väärinkäsitykset
    lienee joka ainoalla palstalla olevia ilmiöitä. Siinä mielessä rakkausrunot
    tuskin on poikkeus. Enkä ole kai kuin kerran tässä muutama kuukausi
    taaksepäin ottanut negatiivisesti kantaa kommentointiin, muutoin olen
    aina joko pysytellyt hissukseen tai sitten vastannut ystävällisesti niihin
    ilkeyksiin.

Kiitti Viivi, pusketaan menemään uutta päivää kohti.