Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
as77
profiilit
as77
as77
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
52
Kommenttia
1292
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
sietäisi myös miettiä, mihin patterin antama lämpö häviää
ikkunoiden tiiviistys? Minulla taitaa talo olla aika tiivis siitä päätellen että yli 10 asteen pakkasillakin sisäilma työpäivän poissaolon aikana tunkkaantuu kun töihin lähtiessä suljen öisin vähän raollaan olevat ikkunat ja pysäytän tuuletusimurin
sälekaihtimetkin vähentävät lämmönhukkaa ikkunoista. Jos talo on kaikkiaan hatara, voi vuotoilmanvaihtoa usein hillitä pitämällä huoneiden väliset sisäovet kiinni
05.12.2012 10:09
> Jokaiselle vastuksella on oma sulake 20 kooltaan.
tai sitten ei, minulla vastukset ovat kolmiokytkennässä eli yhden sulakkeen irtiruuvamisen jälkeen vain yksi toimii täysteholla, kaksi muuta neljännesteholla.
(Koko 6 kW:n kolmikko antaa silloin yhteensä 3 kW)
sähkömittarista hetken seuraamalla näkee kulloisenkin tehon
05.12.2012 10:01
> Rasvaprosentti 5... ja pöpöriski. [tilata haettu maito]
ja jää saamatta meijerin lisäämä D-vitamiini
01.12.2012 19:22
> Mokkula on altis kaikelle. Aina pätkii ja tilttailee.
Näin on. Ja muuttuu kuukaudesta toiseen. Saunalahden Nopsa-sopimuksen alkaessa toissa heinäkuussa latasi jopa 500 kilotavua sekunnissa. Nyt iltaisin kahdeskymmenesosa tuosta. Kentänvoimakkuuskin on pudonnut kovasti. Tietysti: asiakasmäärän kasvaessa tukiasemia lisätään ja yhden aseman tehoa joudutaan pudottamaan.
Aamuyöstä toimii paremmin. Toisin kuin Sonera edellisessä asuinpaikassa. Silloin tuli kolmas tukiasema lähistölle ja yhteys oli melkein toimimaton kaikkina vuorokaudenaikoina. Sonerasta luovuin ilomielin sen typerän latausrajakäytännön vuoksi: kun kuukauden gigatavut tulevat täyteen, putoaa nopeus olemattomaksi. Jollei maksa lisägigatavuista
Viisainta on olla sitoutumatta 24 kuukauteen ja äänestää jaloillaan kun yhteys huononee
01.12.2012 19:17
Lidlin edullisuuden kyllä myönnän, mutta tänään tuli miinusta: klo 16 oli viikkotarjouksen hylly tyhjänä. Sainpahan hukkareissusta ulkoilua...
01.12.2012 18:52
> likitaitteisuus lisääntyy kasvuisässä ja kasvupyrähdyksen yhteydessä;
> liian pitkä silmä kasvaa koko ajan aina vain liian pitemmäksi
Näin minulle selvitti optikko kouluaikoina ja samaan aikaan koulufysiikassa puhuttiin optiikasta sen verran että ymmärsin todeksi
Jos ei tätä ensialkuun ymmärrä, katsokoon kameran linssiä kun tarkentaa lähikuvaukseen: lisää pituutta tulee "likinäkökuvaukseen"
24.11.2012 10:38
Minäkin olen kuullut tuollaisista "houkutushintoihin" perustuvasta silmälasikaupasta. Kuluttajaviranomainen saisi laajentaa hintojen ilmoitteluvelvollisuutta TODELLISIIN hintoihin
24.11.2012 10:32
> ... tympii tuo rummunpaukuttelu jokaisesta hinnanalennuksesta.
> HinnanNOUSUT sitten tapahtuvat vaivihkaa.
Kuluttajaviranomaisten pitäisi velvoittaa liikkeet julkistamaan vaikka kuukauden välein
- minkä tuotteiden hintoja on nostettu
- minkä tuotteiden hintoja on laskettu
24.11.2012 10:29
> ketjun otsikoksi pitäisi muuttaa "Lidl-Prisma 1-1"
mut' nyt sai Lidl taas pisteen keksivertailussa: Pikaisen näläntorjuntaan on vakiotuotteeni ollut Lidl'in "mcennedy chocolate chunk cookies" 1,19€/225g
Prismassa oli samannäköisiä ja kilohinnaltaan samanhintaisia. Mutta nälkä niillä ei lähtenytkään. Oliskohan syy lähes puolta pienempi suklaapitoisuus: 25% vs 40%
_ _ _
Prismassa oli jokin rouhepaahtoleivän näköinen tuote, mutta minun mielestäni "pullaa" se oli verrattuna Lidl'in "sliced wholemeal bread" -tuotteeseen, joka maksaa 1,19€/500g
03.11.2012 13:58
minulle sähkölaitos epäröi asentaa yösähköä koska heidän laskelmiensa mukaan vuosikulutus olisi vain seitsemäntuhatta (7000) kilowattituntia.
ei huonosti arvattu: Juuri ennen vuodenvaihdetta mittari lähti nollasta ja juuri nyt on lukema 6183 kWh. Kun tähän lisään vanhaan mittariin 23.10.2011 jälkeen kertyneet 1528 kWh, on vuosikulutus 7711 kWh. Hyötysuhde sähköllä on hyvä koska öljynkulutuksista laskien olisi pitänyt kulua paljon enemmän
purueristetty 50-luvun talo, tiloja kolmessa kerroksessa. Pääkerros ja kellarikerros molemmat jotain 80 neliötä, yläherrassa 20 neliön "yksiö", yksin asun, lämpimän veden käyttö säästeliästä. Takkaa ei ole. Painovoimaista ilmanvaihtoa tehostettu toissa kesänä huippuimurilla
energiankulutuksella kai ei ole mitään ylärajaa. Valpas asuja voi säästää monessa
23.10.2012 21:28
> Kuinka moni yksineläjä saa bonusjärjestelmistä 500e vuodessa takaisin?
K-ryhmän bonus on erittäin vähäjärkinen: joka toinen vuosi saat bonusta JOS et muuta kesken kauden paikkakunnalle, jossa K-ryhmän kauppoja ei työmatkan varrella ole yhtäkään (tai muutat ulkomaille)
S-bonusta sentään saa jopa kuukausittain, minä tosin joka toinen kuukausi. Eli keskitän ostokseni tiettyihin kuukausiin saadakseni 50 euroa täyteen
23.10.2012 20:52
> ... jaffatyyppiset limsat ovat tosi pahan makuisia verrattuna oikeisiin vastaaviin
miten lie luokittelet loppuviikosta ostamani, tykkään kovasti:
"Freeway Orange 0 %" 1,09€/kaksi litraa, 2 kcal/100g
23.10.2012 20:45
nyt kuuluu uutta minun hintavertailuilleni:
- tänäänpäs oli Prismassa halvin kevytmaito 0,72 €/l eli enää vain yhden sentin kalliimpaa kuin Lidlissä
- tänään oli Lidlissä kalapuikkojen hinta nostettu 3,08 euroon/kg ... Prismassa se vähärasvaisempi (n. 8 g/100g) laatu 2,87 €/kg. (11 g/100g -laatu kai olisi ollut vielä halvempaa)
ketjun otsikoksi pitäisi muuttaa "Lidl-Prisma 1-1"
23.10.2012 20:24
> Mieluummin Prismasta 0.69 -5.5% = 0.65
täällä Prisma perii kevytmaidosta 0,79€ (Lidl 0,75€)
alimpaan 1 prosentin bonusportaaseen yksineläjä (lounaat työpaikalla syövä) pääsee vain joka toinen kuukausi, bonuksen vuoksi en kalliimmalla osta yhtään mitään!
11.09.2012 12:47
lisäetu että tuo kotoista tuntua ja tuoksua myymälään tämä paistohomma :)
11.09.2012 12:43
minulla on makuuhuoneessa 20, työhuoneessa 19 astetta
korkeammat lämpötilat ovat epäterveellisiä, kuivattavat hengityselimiä
11.09.2012 12:38
haluan paremmat renkaat aina taakse ... en vaihtele!
01.04.2012 08:46
> Jos puun jättää lahoamaan siitä irtaantuu sama hiilidioksidimäärä
> pitkän ajan kanssa kuin poltossa hetkessä.
irtoaako suurikaan osa asuntoalueilla?
irtoaako pienhiukkasiakin?
28.03.2012 15:07
puulämmitys pientaloissa aiheuttaa huikeat pienhiukkaspäästöt
radion iltapäiväohjelmassa vastikään ihasteltiin uusien biovoimalaitosten perusteellista savukaasujen puhdistusta. Kivaa kuultavaa kun itse vaihdoin öljystä kattilan vastuksilla lämmittämiseen. Kaikenlaisen puusouvinkin siellä voimalaitoksella hoitaa henkilökunta minun puolestani :)
vaihdon investointi oli neljäkynnentä euroa eli sähkömittarin vaihto. 1.1.2012 hinnaston mukaan maksaa lämpö tällä hetkellä energia+siirto+vero 9,26 snt/kWh (kulutuksesta 60% yösähköä)
23.03.2012 03:45
> Hengittävyys on sanana huono, kun monet
> ymmärtävät sen aivan väärin:)
totta :) hörhöimpien mielestä talo "hengittää huoneilman hiilidioksidit ulos" :) :) :) Siis muka hoitaisi ilmanvaihdon tehtäviä mutta käytännössä vie huoneilman kosteuden rakenteiden sisään
www.talopuoskari.fi -sivusto kai tässäkin ketjussa on mainittu, mutta yleisesti ottaen panukailotus on vähenemässä
17.03.2012 21:37
12 / 65