Vapaa kuvaus

Nainen moneen lähtöön. Suvaitsematon suvaitsemattomuutta ja toisten Luojan luomien vahingoittamista kohtaan. Kotieläimet: Langaton kotihiiri En pidä: Tiukka pipo Ruoka & juoma: Parhaat palat omasta päästä Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi ja isovanhempi Muuta: En kaipaa herraseuran yksityisviestejä enkä muuta vonkausta

Aloituksia

4

Kommenttia

210

  1. "väitteet
    -"sukupuolia [mies ja nainen] ei ole olemassa"
    ja
    - "minä olen nainen"
    ovat keskenään ristiriitaisia ja toisensa pois sulkevia. Paitsi jos ollaan ontologisia relativisteja. Se taas on äärimmäisen huono perusta yhtään millekään."

    Transtukipisteen materiaali korostaa, että ihmisiä lokeroidaan arkielämässä liian helposti joko naisiksi tai miehiksi. Siinä ei varsinaisesti kiistetetä, että joku voisi olla nainen.

    Ehkäpä tuo ontologinen solmu aukeaa seuraavalla ajattelumallilla:

    "Kiveen hakattuja", aina samanlaisina toistuvia sukupuolia ei ole olemassa. Sen sijaan on ihmisiä, joiden identiteetti ja orientaatio edustavat joko naisen tai miehen sellaista siinä määrin, että he käytännön elämässä elävät tuossa identiteetissä ja ehkä roolissakin, jos se vain on suinkin ulkopuolisista syistä mahdollista. Nuo ominaisuusklusterit voivat olla eri ihmisillä erilaisia, mutta "karkealla tarkkuudella" he ovat joko naisia tai miehiä. Sellaiseksi he useimmiten haluavat itseään myös kutsuttavan. Ei siis voida sanoa automaattisesti, mitkä ominaisuudet tekevät naisesta naisen tai miehestä miehen.

    Samalla heissä voi olla moniakin ominaisuuksia, jotka ovat heidän "dominoivalle sukupuolleen" epätyypillisiä. Jos nämä ominaisuudet menevät jonkin kohdalla tarpeeksi sekaisin, kumpikaan polariteetti ei dominoi, jolloin henkilö ei koe olevansa mies eikä nainen - tai sitten hän kokee olevansa vaikkapa molempia samaan aikaan. Heitä on turha ja vahingollistakin yrittää ahtaa jompaan kumpaan polariteettiin vaatimalla sellaisen mukaista elämäntapaa ja ortientaatiota jne.
  2. On parempi kysellä asiasta osoitteesta puuteri.org, jossa saat kysymyksessi asiallisia ja ystävällisiä vastauksia. Tämän palstan ovat vallanneet tyypit, joilla ei ilmeisesti ole mitään muuta tekemistä kuin toisten mollaaminen.