Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Harrastukset maksavat aina. On valittava harrastus johon on varaa. Harrastusten kuluja voidaan laskea vaikka miten ja aina tulee kalliiksi. Se tuleeko liian kalliiksi on jokaisen oma asia.

Jos tarkkoja ollaan, laskelmissa tulee ottaa huomioon myös korkokustannukset ja mahdolliset pääoma- + korkotulot jos pääoma olisi sijoitettu tuottavasti "tuhlailun" sijaan. Vedenpitävän tarkan laskelman tekeminen ei tule varsin helppoa olemaan.
  2. Luepa ensin osa kommentoimastasi tekstistä. Lienee siinä se väliviivakin mainittu, vai?

Lainaus alkaa:
    - merkin yleisempi nimi on miinus, yleensä miinus tarkoittaa negatiivista, esim. pankkitilillä (ainakaan omalla) - merkki ei ole niin suotava kuin + merkki. Miinusta pahempi on vain pitkä miinus, onneksi minun näppäimistössäni ei sitä ole. Sitä voidaan tietysti käyttää myös väliviivana mutta sen selvityksen jätän sinulle. Tässä yhteydessä negaatio sopii paremmin jutun juoneen.
    Lainaus loppuu.

Tämän juttusarjan aiheeseen paremmin mielestäni sopi tämä negaatio. Ei muuta voi sanoa henkilöstä joka nähtävästi mielenterveyssyistä otti nimimerkin niin läheltä, että itsekin välillä ihmettelen olenko tuon itse kirjoittanut. Aina saa olla tarkastamassa.

Kun itse rekisteröin karva.naamarin tiesin karvanaamarin olemassa olosta mutta meillä oli viestinvaihtoa jossa ilmeni, ettei hänellä ollut mitään sitä vastaan vaan hänen mielestään piste riittää erottamaan meidät toisistamme. Tästä tämä pisteen suurempi arvo viestinnässäni, se erottaa tärkeitä asioita. Tässä nimenomaisessa tapauksessa kaksi persoonaa. Tämänkin olen jo ainakin pariin kertaan selvittänyt, ei vaan taida mennä perille!

Jätin myös viestissäni vapaat kädet -naamarille antaa oma kantansa asiassa. Mielestäni se ilmenee tekstistä vallan mainiosti. Nimimerkkejähän olisi oletettavasti ollut vielä muitakin vapaana joten pidän hänen valintaansa vähintään lievästi provokatiivisena.
  3. Oman kokemukseni perusteella voisin melkein kertoa saman tarinan, kun myyjä oli rahat saanut unohti hän aktiivisesti kaiken mitä oli sovittu ja mistä oli puhuttu. Ei kuulunut ennen kokemusvalikoimaan vaan nyt kuuluu, valitettavasti. Ennen pidin sovittua asiaa sovittuna myös maksun jälkeen eikä kaikkea tarvinnut kirjoittaa kolmena kappaleena, yksi mulle, yksi myyjälle ja yksi käräjäoikeuden arkistoon.

En tiedä mistä ostit mutta alalla on monia yhden/kahden miehen yrityksiä joiden aika kulunee uusien asiakkaiden metsästykseen. Jos miehet vielä ovat jo keski-ikäisiä saattavat uudet mediat olla hieman outoja ja tuntemattomia ja sähköpostiin vastaaminen varsin pelottavaa.

Jos automerkillä on agentti tai suurempi maahantuoja niin ota yhteyttä. Jos ei sekään onnistu laita emailia valmistajalle. Uskoisin niiden jotain vastaavan edes niin kuin minullekin, että ota yhteys maahantuojaan, se hoitaa asiat Suomessa. Lienevät myös keskustelleet koska asia hieman helpotti.