Matkasuunnitelmat

puskavaanari

Koska tämä on karavaanaripalsta ja näyttää olevan pulaa oikeista aiheista niin aloitan ketjun kysymällä miten tarkkoja suunnitelmia teette kun matkalle lähdette. Onko yöpymiset valmiiksi etukäteen varattu vai menettekö kivalta tuntuu periaatteella.

Oletteko yleensä enemmän matkalla kuin kohteessa? ja kumpi on pääasia?

Omat suunnitelmani yleensä ovat luokkaa, taidan käydä lapissa tai Berliinissä ja väliosat muodostuvat sattumanvaraisesti.

62

3126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesällä Ranskaan

Välimerenrannalle ja ajamme noin viikossa sinne. Ei ole suuniteltu muuta kun Naantali-Kapellskär lautta.
      Kun liikkuu asuntoautolla niin on ihan sama missä yöpyy.
      Välillä ajamme 900km/12-15h välillä jäämme kaksi vuorokautta samalle paikalle jos sää ja paikka sallii.
      Se on juuri se mikä kiehtoo meitä että ei tarvii suunitella niin paljon etukäteen.

Muutama vuosi sitten oltiin Norjassa mutta siellä oli niin kylmä että päätettiin ajaa Tanskaan jossa oli aurinko ja lämmintä. Näin se käy kun on asuntoauto.

• ilmastointi myös

Tanskan maisemat ei ole mitään..Norjaan verrattuna.

• Hyvä huomio!
        ilmastointi myös kirjoitti:

Tanskan maisemat ei ole mitään..Norjaan verrattuna.

Ensikerralla kun vaihdan asuntoauton ( tosi ostin vappuna 2007 uuden 7,4m ) pyrin saamaan siihen lämmitin.
        Olen ollut ja olen edelleen karavaanari vuodesta 1975 joten on se Norja nähty moneen kertaan, ei siellä viittii olla jos on 4 astetta kesäkuussa.
        Kyllä Tanskassa on myös katsomista, siellä on pitkiä hiekkarantoja missä voi ottaa aurinkoa alasti. Ei ole Helsingin herrat siellä kiikarin kanssa. Tosin ei ne Norjassakaan ole.
        Norja olen ajannut kaksi kertaa ihan etelästä Nordkappiin asti ( oletko sinä? ) ja toistakymmentä kertaa ristiin rastiin. Trollstigen ja Geiranger olen vieraillut neljä kertaa että silleen sen lämmön kanssa!
        Muuten oletko koskaan käynnyt Ranskassa välimerenrannalla asuntoautolla? Tai Hollannissa tai Luxemburgissa ? Miten on Espanjan kanssa? Lämmitin Lämmitin.

• onko miten hankalaa?
        Hyvä huomio! kirjoitti:

Ensikerralla kun vaihdan asuntoauton ( tosi ostin vappuna 2007 uuden 7,4m ) pyrin saamaan siihen lämmitin.
        Olen ollut ja olen edelleen karavaanari vuodesta 1975 joten on se Norja nähty moneen kertaan, ei siellä viittii olla jos on 4 astetta kesäkuussa.
        Kyllä Tanskassa on myös katsomista, siellä on pitkiä hiekkarantoja missä voi ottaa aurinkoa alasti. Ei ole Helsingin herrat siellä kiikarin kanssa. Tosin ei ne Norjassakaan ole.
        Norja olen ajannut kaksi kertaa ihan etelästä Nordkappiin asti ( oletko sinä? ) ja toistakymmentä kertaa ristiin rastiin. Trollstigen ja Geiranger olen vieraillut neljä kertaa että silleen sen lämmön kanssa!
        Muuten oletko koskaan käynnyt Ranskassa välimerenrannalla asuntoautolla? Tai Hollannissa tai Luxemburgissa ? Miten on Espanjan kanssa? Lämmitin Lämmitin.

Pari kesää takaperin oltiin keski,- ja osin pohjois-Norjassa. Vaan sillon oli meillä asuntoauto. Vmo. kertoilee vieläkin, että ei muista matkasta paljoakaan, kun pelkäsi niin paljon. Lähes koko ensimmäisen 2 vk, eli just sen parhaan Norjan osuuden ajan oli ollut pahiten peloissaan ja vahvin muistikuva kuulemma jatkuva pelko, kun hänellä korkeanpaikan pelkoja muutenkin, ; ). Tietysti ajettiin joka päivä ainakin jonkunverran.

As.auto jouduttiin sitten myymään (ok hintaan kylläkin), kun lopulta vmo. ei suostunutkaan kauppareissuja ajelemaan assarilla ja tympiintyi muksujen kanssa pieniin asunto-osan tiloihin, verrattuna as.vaunnun sekä naapurit alko valittamaan parkkipaikkaogelmista ison auton takia. Joten vaihdettiin takas as.vaunuun, isompaan kuitenkin kuin ensimmäinen oli, ennen as.autoa.

Vaan minä se menetin sydämmeni keski-Norjan mahtavalle luonnolle ja maisemille. Siellä on uskomattoman kaunista. Ei sitä tajua, ennen kuin itse sen näkee omin silmin.

Vaan kun haluaisin sinne mennä viel uudelleenkin. Mutta, kun nyt on as.vaunu ja täysileveä sellainen.

Muistan kyllä nähneeni Norjassa aina jossain teitten alkupäissä ajokieltolappuja yli 6 m autoille sekä yhdistelmille. Vaan, kylläpä ne itse Norjalaisen ainakin isoilla turisti-busseilla siellä ajelivat, oli sitten millaiset kiellot tahansa. Mm. kun ajettiin ylös Spiterstulen-motellille,Galdhopiggenin kupeseen (se toinen korkein tunturihuippu: 2469 m), niin kylläpä vain jopa kaksi turistibussia posotteli vastaan ja toinen sellaisessa ylämäki-soratiepätkässä, että huh: jyrkkä ylämäki ja ainakin yli 100 m rotko just siinä ihan vieressä; se oli kyllä pelottava kokemus itsellekkin, kun etupyörät sutia löi mäen jyrkyyden takia aina välillä ja bussi vain änkeää ohitse, me just sillä rotkon puolella.

Mietinkin, miten se onnistuisi asuntovaunun kanssa liikkuminen siellä mm. Jotunheimenin tapaisissa maisemissa.
        Ja miten jos haluaa mennä esim. Geirageriin tai peikonpolulle, yms.

Silloin pari kesää sitten ei nähty juuri ollenkaan as.vaunuilioita em. paikoissa. Paljon oli as.autoilioita ja nimenomaan Saksalaisia ja kaikilla heillä Fiat alustaisen assarit, jostain kumman syystä.

Kiinnostaa kyllä paljon päästä viel sinne keski- ja etelä-Norjaan. Vaan milloin lie ja suostuuko vmo. vielä sinne ja jopa as.vaunulla, heh! : )

• Kirkolla.....
        Hyvä huomio! kirjoitti:

aja sinne Sisiliasta......

• itse olen ajanut
        onko miten hankalaa? kirjoitti:

Pari kesää takaperin oltiin keski,- ja osin pohjois-Norjassa. Vaan sillon oli meillä asuntoauto. Vmo. kertoilee vieläkin, että ei muista matkasta paljoakaan, kun pelkäsi niin paljon. Lähes koko ensimmäisen 2 vk, eli just sen parhaan Norjan osuuden ajan oli ollut pahiten peloissaan ja vahvin muistikuva kuulemma jatkuva pelko, kun hänellä korkeanpaikan pelkoja muutenkin, ; ). Tietysti ajettiin joka päivä ainakin jonkunverran.

As.auto jouduttiin sitten myymään (ok hintaan kylläkin), kun lopulta vmo. ei suostunutkaan kauppareissuja ajelemaan assarilla ja tympiintyi muksujen kanssa pieniin asunto-osan tiloihin, verrattuna as.vaunnun sekä naapurit alko valittamaan parkkipaikkaogelmista ison auton takia. Joten vaihdettiin takas as.vaunuun, isompaan kuitenkin kuin ensimmäinen oli, ennen as.autoa.

Vaan minä se menetin sydämmeni keski-Norjan mahtavalle luonnolle ja maisemille. Siellä on uskomattoman kaunista. Ei sitä tajua, ennen kuin itse sen näkee omin silmin.

Vaan kun haluaisin sinne mennä viel uudelleenkin. Mutta, kun nyt on as.vaunu ja täysileveä sellainen.

Muistan kyllä nähneeni Norjassa aina jossain teitten alkupäissä ajokieltolappuja yli 6 m autoille sekä yhdistelmille. Vaan, kylläpä ne itse Norjalaisen ainakin isoilla turisti-busseilla siellä ajelivat, oli sitten millaiset kiellot tahansa. Mm. kun ajettiin ylös Spiterstulen-motellille,Galdhopiggenin kupeseen (se toinen korkein tunturihuippu: 2469 m), niin kylläpä vain jopa kaksi turistibussia posotteli vastaan ja toinen sellaisessa ylämäki-soratiepätkässä, että huh: jyrkkä ylämäki ja ainakin yli 100 m rotko just siinä ihan vieressä; se oli kyllä pelottava kokemus itsellekkin, kun etupyörät sutia löi mäen jyrkyyden takia aina välillä ja bussi vain änkeää ohitse, me just sillä rotkon puolella.

Mietinkin, miten se onnistuisi asuntovaunun kanssa liikkuminen siellä mm. Jotunheimenin tapaisissa maisemissa.
        Ja miten jos haluaa mennä esim. Geirageriin tai peikonpolulle, yms.

Silloin pari kesää sitten ei nähty juuri ollenkaan as.vaunuilioita em. paikoissa. Paljon oli as.autoilioita ja nimenomaan Saksalaisia ja kaikilla heillä Fiat alustaisen assarit, jostain kumman syystä.

Kiinnostaa kyllä paljon päästä viel sinne keski- ja etelä-Norjaan. Vaan milloin lie ja suostuuko vmo. vielä sinne ja jopa as.vaunulla, heh! : )

siellä henkilöautolla (Cedric 2,8 ) ja maasturilla ( Chewy 6,2 ) molemmat dieseleitä.
        Vaunu oli ensin 5m polar ja sitten 6,2m Solifer.Henkilöautolla meni muuten hyvin mutta jos joutui hiekalle ylämäessä niin pyörät rupesi sutimaan ( siis jyrkkä mäki ). Taas maasturilla oli se vika että yhdistelmä oli 12,5m pitkä joten ei oikein sovellut Norjaan. Trollstigen on rajotettu 12m mutta kyllä siellä ajettiin montakin kertaa vaan kyllä mutkat oli mutkia.

Suurin ongelma henkilöautolla oli Geirangerissa, siellä on kaksi leirintäalueita. Valitsimme tietysti se väärä. Ajettiin alas hiekkatietä rantaan,paikka oli fantastinen mutta mutta millä päästä pois sieltä? Ensi yritys jäi mäen puoleenväliin kun Cedric sutii ja lopulta sammui.
        Ei kun perutat 100m alas takaisin ja uusi yritys. Nyt otin vauhtia minkä sain ja ylös tultiin mutta kyllä hilkulla oli.
        Maasturilla ei ollut sitten enään tällaisia ongelmia onneks.
        Norjaan ei pidä mennä ajamaan jos ei uskalla tai hallitsee autoan. Kovin pienellä veturilla en myöskään suosittelen sinne menevän.

• Nuuskamuikkunen09
        itse olen ajanut kirjoitti:

siellä henkilöautolla (Cedric 2,8 ) ja maasturilla ( Chewy 6,2 ) molemmat dieseleitä.
        Vaunu oli ensin 5m polar ja sitten 6,2m Solifer.Henkilöautolla meni muuten hyvin mutta jos joutui hiekalle ylämäessä niin pyörät rupesi sutimaan ( siis jyrkkä mäki ). Taas maasturilla oli se vika että yhdistelmä oli 12,5m pitkä joten ei oikein sovellut Norjaan. Trollstigen on rajotettu 12m mutta kyllä siellä ajettiin montakin kertaa vaan kyllä mutkat oli mutkia.

Suurin ongelma henkilöautolla oli Geirangerissa, siellä on kaksi leirintäalueita. Valitsimme tietysti se väärä. Ajettiin alas hiekkatietä rantaan,paikka oli fantastinen mutta mutta millä päästä pois sieltä? Ensi yritys jäi mäen puoleenväliin kun Cedric sutii ja lopulta sammui.
        Ei kun perutat 100m alas takaisin ja uusi yritys. Nyt otin vauhtia minkä sain ja ylös tultiin mutta kyllä hilkulla oli.
        Maasturilla ei ollut sitten enään tällaisia ongelmia onneks.
        Norjaan ei pidä mennä ajamaan jos ei uskalla tai hallitsee autoan. Kovin pienellä veturilla en myöskään suosittelen sinne menevän.

Meillä nyt tuo uusi Honda CR-V 2.2 diesel. Vaunu siis tulee olemaan Cabby 620 . Täysleveä on kyllä ko vaunu, vaan yllättävän lyhyt kokonaispituudestaan teknisten tietojen mukaan: n. tasan 12 m. (Taisi mennä 5 mm yli 12 metrin).

Oletan, että pärjätän. Vaunun leveys saattaa tuottaa ogelmia ennemminkin.

• Alfred-Brandy

Eikös koko auto- ja vaunumatkailun juju ole juuri siinä liikkumisen vapaudessa? Miksi siis pitäisi varata yöpymispaikat etukäteen, kun koti on koko ajan mukana?

• vaunusta ajon aikana

Nimenomaan, se matkustamisen vapaus on se juttu. As.auto houkuttelee kylläkin enemmän jatkuvaan liikkeellä oloon.

Mutta kyllä se jatkuva liikkeellä oleminen onnistuu vaunullakin, jos vain akut lataantuu ajon aikana, eli 13 pinninen kaapeli jos on koukussa vaunussa.

Meillä vielä hieman asenteet laahaa tuon as.vaunun kanssa liikkuessa, kun pitäs kuulemma olla leirintäalueet, vamo.n mielestä, kun vaunulla liikkuu. Vaan tottumiskysymys. Tilaukseen pistettiin sellainen vaunu, että ei hädän päivää sillä reissua tehdessä (Cabby 620 kerrossänkymalli kunnon veturi nyt). Muksuja pari kipaletta ja joka kesä ollaan jonkin sorttinen reissu tehty, joko as.vaunulla, as.autolla tai auto teltta-systeemillä.

Karavaanarielämä on kyllä just meidän juttu. Ensimmäinen as.vaunumme hankittiin v. 2001 kesäksi, välissä oli as.auto ja nyt toinen, isompi vaunu pihassa, kolmas vaunu tilauksessa (vaimo ei muuten tiedä mitään, että menin ja tilasin uuden, kalliin vaunu. Vaan elämä on valintoja täynnä: prätkä myyntiin ja uutta vaunua peliin. Helmikuussa sit saan yllättää vmo.n uudella vaunulla ; ).

On tää vaan kivaa hommaa, tää karavaanari-touhuilu. Kumpa olis jo kesäloma taas, tai talviloma, jonkun rinteen kupeessa vaunun kanssa.

• Alfred-Brandy
        vaunusta ajon aikana kirjoitti:

Nimenomaan, se matkustamisen vapaus on se juttu. As.auto houkuttelee kylläkin enemmän jatkuvaan liikkeellä oloon.

Mutta kyllä se jatkuva liikkeellä oleminen onnistuu vaunullakin, jos vain akut lataantuu ajon aikana, eli 13 pinninen kaapeli jos on koukussa vaunussa.

Meillä vielä hieman asenteet laahaa tuon as.vaunun kanssa liikkuessa, kun pitäs kuulemma olla leirintäalueet, vamo.n mielestä, kun vaunulla liikkuu. Vaan tottumiskysymys. Tilaukseen pistettiin sellainen vaunu, että ei hädän päivää sillä reissua tehdessä (Cabby 620 kerrossänkymalli kunnon veturi nyt). Muksuja pari kipaletta ja joka kesä ollaan jonkin sorttinen reissu tehty, joko as.vaunulla, as.autolla tai auto teltta-systeemillä.

Karavaanarielämä on kyllä just meidän juttu. Ensimmäinen as.vaunumme hankittiin v. 2001 kesäksi, välissä oli as.auto ja nyt toinen, isompi vaunu pihassa, kolmas vaunu tilauksessa (vaimo ei muuten tiedä mitään, että menin ja tilasin uuden, kalliin vaunu. Vaan elämä on valintoja täynnä: prätkä myyntiin ja uutta vaunua peliin. Helmikuussa sit saan yllättää vmo.n uudella vaunulla ; ).

On tää vaan kivaa hommaa, tää karavaanari-touhuilu. Kumpa olis jo kesäloma taas, tai talviloma, jonkun rinteen kupeessa vaunun kanssa.

Eihän niiden vaunun akkujen tarvitse välttämättä ajon aikana latautua. Nykyaikaisilta leirialueilta löytyy aina ns. sähköpaikka. Muutenkin leirialueiden, varsinkin SFC-alueiden, tarjoamien palveluiden käyttö ao aina välillä tarpeellistakin, kuten sauna, pyykinpesu, kemssantyhjennys, ym.
        Eikä leirialueille tarvitse, eikä yleensä voikaan paikkaa varata etukäteen.

• ei kyse SFC paikoista
        Alfred-Brandy kirjoitti:

Eihän niiden vaunun akkujen tarvitse välttämättä ajon aikana latautua. Nykyaikaisilta leirialueilta löytyy aina ns. sähköpaikka. Muutenkin leirialueiden, varsinkin SFC-alueiden, tarjoamien palveluiden käyttö ao aina välillä tarpeellistakin, kuten sauna, pyykinpesu, kemssantyhjennys, ym.
        Eikä leirialueille tarvitse, eikä yleensä voikaan paikkaa varata etukäteen.

Perheeni kanssa harrastamme karavaanari-matkailua. Siis, ihan joka paikkaan ei riitä noita SFC paikoja. On upeaa, miten hyvin toimivat nämä nykypivän SFC-alueet ja niissä onkin kiva käydä, aina kun niitä kohdalle sattuu.

Vaan kun tehdään reissua, niin yöpyminen tapahtuu vapaaparkeissa, kirkkojen pihoissa, ja tietysti leirintäalueilla, mikä sitten kohdalle sattuukin, (riippuen maasta). Talvisin kylläkin olemme vain Suomessa reissanneet as.autolla tai vaunulla. Mutta sekin vain ajan kysymys, milloin esim. Åreen mennään talvella.

• pendelöijä

Eipä tässä suuria suunnitelmia ole ollut. Viime kesän reissun ainoa kiinnekohta oli se, että käytettiin vaunu takuutiiviystarkistuksessa sen myyneessä liikkeessä Jyväskylässä. Sieltä suunnattiin länteen ja valuttiin reilu pari viikkoa rannikkoa alaspäin. Helsinkiin asti päästiin ja sieltä kotiin. Vain yhdessä paikassa oltiin vaunun kanssa yksi yö, muissa 2-3 yötä. Ko. paikkoja pidettiin tukikohtina, joista tehtiin autolla päiväretkiä ympäristöön.

Matkan paras yöpymispaikka oli MeriCamping ja ehdottomasti huonoin Rauman leirintäalue.

Ensi kesänä tehdään ehkä samalla periaatteella reissu Itä- ja Pohjois-Lappiin sekä Pohjois-Norjaan.

Eli suunnitelmissa yleensä on tiedossa kohde "maan ja ilmansuunnan" tarkkuudella sekä käytettävä aika /- 5 päivää. Loppu improvisoidaan reissatessa.

• mennään,

nurkantaakse yöpymään ? Mikä tarkoitus ?

• Vaunut on vaan niin kivoja ...
        mennään, kirjoitti:

Vaunut on vaan niin kivoja. Jopa omassa pihassa yöpyminen as.vaunussa saattaa olla elämys.

Vaan itse kuulun niihin liikkuviin karavaanareihin, perheeni kanssa.

• Pendelöijä
        mennään, kirjoitti:

Noh - tarkoitus on tuolla "nurkan taakse menemisellä" tutustua kunnolla kotomaahan koulun aloitusiän kahta puolta olevien lasten kanssa. Sitten kun kokemus ja ikä muksuillakin on karttunut, lähdetään kauemmas rajojen ulkopuolelle.

Karavaanitouhu on yksi perheen yhteisistä harrastuksista - ei koko elämä, mutta yksi tärkeistä.

Lisäksi normaalille työssäkäyvälle omakotitaloasujalle, jolla on myös kesämökki asettaa kesäloman pituus tiettyjä rajoituksia. Ei 2-3 viikossa kovin kaukana ehdi käydä, jos meinaa muutakin nähdä kuin moottoriteitä, lauttoja ja huoltoasemia.

Noh, kukin meistä käyttää omia matkailukulkineita omalla tavallaan ja tuo edellä mainittu sopii meidän perheellemme. Se ei todellakaan ole ainoa oikea tapa!

• puskavaanari
        Pendelöijä kirjoitti:

Noh - tarkoitus on tuolla "nurkan taakse menemisellä" tutustua kunnolla kotomaahan koulun aloitusiän kahta puolta olevien lasten kanssa. Sitten kun kokemus ja ikä muksuillakin on karttunut, lähdetään kauemmas rajojen ulkopuolelle.

Karavaanitouhu on yksi perheen yhteisistä harrastuksista - ei koko elämä, mutta yksi tärkeistä.

Lisäksi normaalille työssäkäyvälle omakotitaloasujalle, jolla on myös kesämökki asettaa kesäloman pituus tiettyjä rajoituksia. Ei 2-3 viikossa kovin kaukana ehdi käydä, jos meinaa muutakin nähdä kuin moottoriteitä, lauttoja ja huoltoasemia.

Noh, kukin meistä käyttää omia matkailukulkineita omalla tavallaan ja tuo edellä mainittu sopii meidän perheellemme. Se ei todellakaan ole ainoa oikea tapa!

On todella ilahduttavaa nähdä näinkin pitkä jotos asiallisia kommentteja asialliseen aiheeseen. Olin jo hieman huolissani palstan vierailijoista mutta löytyyhän täältä kunnon karavaanareitakin eikä pelkkiä rettelöitsijöitä.

Olen pitänyt karavaanarimatkailusta juuri sen vuoksi, ettei tarvitse juurikaan matkoja etukäteen suunnitella ja tehtyäkin suunnitelmaa voi muutella aina halutessaan.

Tänä talvena saattaa kuitenkin olla pieni tauko kun on taas tuo auton vaihto alkanut kiinnostaa, se on tauti joka aina vaan pahenee kunnes saa täyttymyksensä. Vaihto tulee näköjään aina vaan vaikeammaksi mitä kauemmin asiaa harkitsee, mikään ei meinaa sopia, aina on joku kohta väärin. Mitenkä teillä?

• on paha tauti
        puskavaanari kirjoitti:

On todella ilahduttavaa nähdä näinkin pitkä jotos asiallisia kommentteja asialliseen aiheeseen. Olin jo hieman huolissani palstan vierailijoista mutta löytyyhän täältä kunnon karavaanareitakin eikä pelkkiä rettelöitsijöitä.

Olen pitänyt karavaanarimatkailusta juuri sen vuoksi, ettei tarvitse juurikaan matkoja etukäteen suunnitella ja tehtyäkin suunnitelmaa voi muutella aina halutessaan.

Tänä talvena saattaa kuitenkin olla pieni tauko kun on taas tuo auton vaihto alkanut kiinnostaa, se on tauti joka aina vaan pahenee kunnes saa täyttymyksensä. Vaihto tulee näköjään aina vaan vaikeammaksi mitä kauemmin asiaa harkitsee, mikään ei meinaa sopia, aina on joku kohta väärin. Mitenkä teillä?

En nyt ymmärrä miksi se vaihtokuume matkailua estäisi paitsi jos pistät matkan sijasta siihen autoon ne rahat? Sittenhän taas ei olekaan muuta kuin hurvittelua uudella autolla.

Kun hankin parisen vuotta sitten uuden matkailuauton suoraan Saksan tehtaalta, niin sillä hinnanerolla Suomen hintaan, n. 15 000 e, sai aika täydellisesti varustetun auton. Jotainhan niihin pitää kotopuolessakin vielä tehdä, joten nyt 2,5 vuoden käytön jälkeen se on "täydellinen". Lappiin taas pian lähdetään hiihtelemään pariksi viikoksi.

Aikaisempia autoja on pidetty aina niin pitkään, että joku todellinen syy on vaihdon takana. Esim. kun lapset ei enää tulleet mukaan, niin siirryttiin 2h integroituun. Se vaihdettiin pois vasta kun kyllästyttiin siinä olleeseen ilmalämmitykseen, siis lämmönvaihtelueroihin eri puolilla autoa. Tämä syntyi siitä kun talvimatkailu tuli "ammatiksi".

Nykyistä ei vaivaa mikään, sillä niin lämpöä kuin akkutehoakin riittää pitkäksi aikaa ilman tolppien tukea. Vedet ei jäädy ja suihkussa voi käydä vaikka 30 asteen pakkasessa, eikä harmaavesitankki jäädy. Monet nyt myytävistä autoista on menneet vain muovisempaan suuntaan. Johtuneeko lisääntyvistä hilavitkuttimista ja siitä että pitää saada kaikkea mahtumaan 3500 kg massaan.

Rauhoitu hyvä mies. Käy tänä talvena vaikka Brasiliassa rannalla ja Riossa kaupungissa. Eihän sitä aina tarvitse kumijalkaa käyttää.

• autoa katselet?
        puskavaanari kirjoitti:

Minkäs tyyppistä autoa katselet ja minkä kokoista. Mitkä on vaatimukset sinulla auton suhten?

• puskavaanari
        autoa katselet? kirjoitti:

Minkäs tyyppistä autoa katselet ja minkä kokoista. Mitkä on vaatimukset sinulla auton suhten?

Pienempää, nyt on yli 7m alkovi. Tahtoisin lähes 6m auton jossa voi myös olla alkovi mutta myös valmisvuode alhaalla. Pöytäryhmästä tehtyä vuodetta en vuoteeksi edes laske ellei niitä ryhmiä ole useampia. Nykyään on yleensä korkeintaan 2h mukana joten kuvittelen pärjääväni pienemmälläkin. Olen jonkin verran harkinnut pieniä integroituja, puoli-integroituja sekä jopa peltiautoja. Päätös vaan on vaikea koska edellyttää aina runsaasti kompromisseja. Kyllä se siitä kirkastuu mutta aikansa näyttää ottavan. Ahdasta nääs tulee kun ahtaa 7m auton 6m:n.

Muita vaatimuksia on mm. asuttava talvikäyttömahdollisuus.

• Miehen siivellä

Niin, tämä loppujen lopuksi se parempi karavaanaripalsta on. Vaikka täällä on toisinaan kaikenlaista pojankloppia sotkemassa, niin ei kuitenkaan niitä omalla nimellään jatkuvasti viinanjuonnistaan horisevia ukkoja. Monet asiallisetkaan kirjoittajat eivät viitsi siihen sisäpiiri-alatyyli-viinahouru- sekoiluun sotkeutua. Parilla naisellakaan ei tunnu olevan parempaa tekemistä, vai oliko ne niitä äijiä jotka esiintyvät vaimon nimellä?

Minä meillä olen varannut caravaanimatkoista etukäteen vain muutaman tärkeän asian kun olen netin kanssa "naimisissa". Joskus on viisasta varata kesäkaudella leirintäalue, jos haluaa päästä etelässä oikeaan paikkaan. Myös lautat kannattaa varata. Siis sopivasti aikataulua, mutta ei liikaa sitovaa.

• höpötystä

leipäsudelta! Oletkos vielä tosiaan vapaalla jalalla? Vai 'osastoltako' näpyttelet? Noin ahdasmielinen henkilö ei sovikaan kunnon karavaanareiden joukkoon, hyvä että ymmärsit itse poistua, ei tarvinnut 'auttaa'! Katkera ja elämäänsä kyllästynyt henkilö kirjoittaa tuollaista tekstiä, kaikenlaisia tapauksia sitä joukkoon mahtuukin. Toivottavasti olet palauttanut sen jäsenkorttisi, vai miehen nimelläkö siellä oikeiden karavaanareiden sivuilla hääräsit? Asiallisten kirjoittajien joukossa. Täällä löydät vertaisiasi, älä enää tule Etutelttaan, pilaamaan ilmaa siellä!

• exratas

Nyt sinulla on siis hyvä olla täällä amisten ja Corollapoikien, ym hinttien joukossa. Itsepä olet tiesi valinnut. Onneksi olet löytänyt tasoasi vastaavan ympäristön!

• kännikaloista..

Samaa mieltä olen kanssasi nosita kaiken karvaisista kännikaanareista ja tavallisten ihmisten lomailun pilaajista. Pelkkää katkeruutta vain huutelevat, viimeisillä voimillan. Vaan, luonnollinen poistuma korjaa heidät talteensa ajallaan ja alkon lakko aiheuttaa heistä useammalle hegenmenon vaativat vieroitusoireet.

Karavaanari-harrastus on sinäänsä tosi mahtava asia. Itse taas puhkun jo tarmoa, kun taas saan suunnitella ja odotella seuraavia lomia, vaunun ja perheen kanssa. Vaunukin vaihtuu uuteen keväällä. Vetoauto vaihtuikin jo loppu kesästä.

• tämä on paras palsta
        exratas kirjoitti:

Nyt sinulla on siis hyvä olla täällä amisten ja Corollapoikien, ym hinttien joukossa. Itsepä olet tiesi valinnut. Onneksi olet löytänyt tasoasi vastaavan ympäristön!

Mitä ihmettä sä oikein tuut tänne räksyttämään. Tää on tiettävästi Suomen paras karavaanaripalsta. Ainoastaan katkerat kännikaanarit välistä p....ä täällä haastaa. Vaan ei niistä tartte välittää oikeasti. Heillä on sairautensa (juoppoous, mielenvikaisuutensa, alkoholismi, yms.)

Koeta sinäkin vain pärjäillä ja pysyä asialinjalla, tai ainakin positiivisella mielenalalla tänne kirjoitellessa.

• höh
        tämä on paras palsta kirjoitti:

Mitä ihmettä sä oikein tuut tänne räksyttämään. Tää on tiettävästi Suomen paras karavaanaripalsta. Ainoastaan katkerat kännikaanarit välistä p....ä täällä haastaa. Vaan ei niistä tartte välittää oikeasti. Heillä on sairautensa (juoppoous, mielenvikaisuutensa, alkoholismi, yms.)

Koeta sinäkin vain pärjäillä ja pysyä asialinjalla, tai ainakin positiivisella mielenalalla tänne kirjoitellessa.

Outo on maku jos tämä on paras karavaanarien keskustelupalsta.

• höh

Makuasioista en ala kiistelemään. Outona vain pidän tuota väitettä.

• Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin tarkoitat noita SFC puolen kääkkäköörin ukkoja. En henkilökohtaisesti tunne ketään heistä mutta joskus luen heidän tuotoksiaan ja sanoisin heidän olevan normaali ukkojoukko jossa ensimmäinen 5 min pysytään asiassa, sitten puhutaan vaivat ja lopuksi puhutaan olevinaan huumoria esim. Larssenista joka lienee jonkinlainen lamppuöljyn kaltainen neste jota jotkut kertovat juoneensa.

Tämä edellä mainittu "huumori" on se ongelma varmaan sinullakin, sitä kun ei ymmärrä kuin toinen kääkkä jos hänkään aina tosissaan. Molemmilla palstoilla on mahdollisuutensa ja etunsa. Tämäkin palsta on mielestäni siistiytynyt viimeaikoina turhista sivullisista läpänheittäjistä. Nykyään täällä saattaa saada vastauksen tai toisen mielipiteen ilman turhia "humoristisia" huomautuksia.

• nyt niin
        karva.naamari kirjoitti:

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin tarkoitat noita SFC puolen kääkkäköörin ukkoja. En henkilökohtaisesti tunne ketään heistä mutta joskus luen heidän tuotoksiaan ja sanoisin heidän olevan normaali ukkojoukko jossa ensimmäinen 5 min pysytään asiassa, sitten puhutaan vaivat ja lopuksi puhutaan olevinaan huumoria esim. Larssenista joka lienee jonkinlainen lamppuöljyn kaltainen neste jota jotkut kertovat juoneensa.

Tämä edellä mainittu "huumori" on se ongelma varmaan sinullakin, sitä kun ei ymmärrä kuin toinen kääkkä jos hänkään aina tosissaan. Molemmilla palstoilla on mahdollisuutensa ja etunsa. Tämäkin palsta on mielestäni siistiytynyt viimeaikoina turhista sivullisista läpänheittäjistä. Nykyään täällä saattaa saada vastauksen tai toisen mielipiteen ilman turhia "humoristisia" huomautuksia.

että jos polla ei riitä eikä luonne kestä ymmärtämään huumoria, on parempi pysyäkin poissa, eikä kannattaisi edes täällä vajavaisuuksiaan itkeä! Huumori on taitolaji, vaatii yläpäässä olevan muutakin kuin nesteitä. Eikä maailma parane vaikka kuinka täällä ruikuttaisi ja saisi vielä tukeakin surkeudelleen. Piskit räksyttävät ja karavaanari kulkee! Näin se menee. On mennyt. Tulee menemään.

• nyt niin kirjoitti:

että jos polla ei riitä eikä luonne kestä ymmärtämään huumoria, on parempi pysyäkin poissa, eikä kannattaisi edes täällä vajavaisuuksiaan itkeä! Huumori on taitolaji, vaatii yläpäässä olevan muutakin kuin nesteitä. Eikä maailma parane vaikka kuinka täällä ruikuttaisi ja saisi vielä tukeakin surkeudelleen. Piskit räksyttävät ja karavaanari kulkee! Näin se menee. On mennyt. Tulee menemään.

Huumori on taitolaji, sen kuuluu vähintään hymyilyttää ei itkettää. Hymyilynkin tulee johtua muusta kuin säälistä, joka minut sai hieman hymyilemään kommenttiasi lukiessani.

• näin on
        karva.naamari kirjoitti:

Huumori on taitolaji, sen kuuluu vähintään hymyilyttää ei itkettää. Hymyilynkin tulee johtua muusta kuin säälistä, joka minut sai hieman hymyilemään kommenttiasi lukiessani.

Se on tuo dementia siitä metka tauti. Henkilö voi keskustella itse itsensä kanssa ja vieläpä ihan tosissaan. Tässäkin ketjussa hän välillä muistaa nimimerkkinsä ja taas vastatessaan unohtaa sen. Se pitäisikö tälle dementoituneelle nauraa vai itkeä saa jokainen päättää itse.

ps. Älä unohda katsoa peiliin ja kysyä vaimolta kuka minä olen. Tai nopeimmin henkilöllisyys selviää kipaisemalla etuteltan puolelle ja katsomalla se nimi sieltä.

• uudet...
        karva.naamari kirjoitti:

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin tarkoitat noita SFC puolen kääkkäköörin ukkoja. En henkilökohtaisesti tunne ketään heistä mutta joskus luen heidän tuotoksiaan ja sanoisin heidän olevan normaali ukkojoukko jossa ensimmäinen 5 min pysytään asiassa, sitten puhutaan vaivat ja lopuksi puhutaan olevinaan huumoria esim. Larssenista joka lienee jonkinlainen lamppuöljyn kaltainen neste jota jotkut kertovat juoneensa.

Mitkä köörit nyt on kysymyksessä?
        Mielenkiintoista joka tapauksessa, uudet jäsenet juuri rekisteröityneet, yhtyvät alkuinnoissaan joihinkin *asiantuntijaraateihin* (mitä sitten sillä tarkoitatkaan) huomatakseen jonkin ajan kuluttua juuri mainitemasi asiat ja.... no....
        Asiantuntijaraadit voisi yhtä hyvin hoidella keskenäisen viisastelunsa skypessä tai henk.kohtaisilla sähköposteillaan.
        Toisilla on taas hirvittävä halu jättää merkkinsä joka paikkaan, kuten meidän koissulillakin iltalenkillä, myös muiden immeisten postilaatikon tolppiin.

• näin on kirjoitti:

Se on tuo dementia siitä metka tauti. Henkilö voi keskustella itse itsensä kanssa ja vieläpä ihan tosissaan. Tässäkin ketjussa hän välillä muistaa nimimerkkinsä ja taas vastatessaan unohtaa sen. Se pitäisikö tälle dementoituneelle nauraa vai itkeä saa jokainen päättää itse.

ps. Älä unohda katsoa peiliin ja kysyä vaimolta kuka minä olen. Tai nopeimmin henkilöllisyys selviää kipaisemalla etuteltan puolelle ja katsomalla se nimi sieltä.

Yritin repiä vaan en saanut kulmasta kiinni. Laskin myös puheenvuoroni niitä löysin vain 2 tätä ennen tässä letkassa. Missähän kohtaa se unohdus on tapahtunut, kerropa kun niin tuo atzalea tauti vaivaa.

Kerro todella kuka muu minä olen jotta voin tutustua tuohon sivupersoonaani, uudet tuttavat ovat aina tervetulleita.

ps. vaimonikaan tuskin tuntee sinua joten ei olisi tullut mieleenkään kysyä sinusta häneltä. Henkilöllisyys on sikälikin hieman hukassa kun lehtikin oli tuotu sisään niin en ole vielä poikennut pihalla enkä oikein muista kenen nimi ovessa on. Onnellisempaa aikaa sinullekin.

• se kateus
        uudet... kirjoitti:

Mielenkiintoista joka tapauksessa, uudet jäsenet juuri rekisteröityneet, yhtyvät alkuinnoissaan joihinkin *asiantuntijaraateihin* (mitä sitten sillä tarkoitatkaan) huomatakseen jonkin ajan kuluttua juuri mainitemasi asiat ja.... no....
        Asiantuntijaraadit voisi yhtä hyvin hoidella keskenäisen viisastelunsa skypessä tai henk.kohtaisilla sähköposteillaan.
        Toisilla on taas hirvittävä halu jättää merkkinsä joka paikkaan, kuten meidän koissulillakin iltalenkillä, myös muiden immeisten postilaatikon tolppiin.

ja kauna, ne vaivaa näköjään sinuakin. Enempi innokas kuin kyvykäs! Ilmainen diagnoosi.

• uudet... kirjoitti:

Jos todella olet kiinnostunut niin tarkoittamani kääkkäkööri löytyy helposti kirjoittamalla sana googlen hakukenttään. Ainakin minulla se oli eka linkki. Hyväntahtoisia poikia, hyvin muodostuneita ja joukko joka vain kasvanee.

Tulet myös huomaamaan, ettei kääkkä nimitys ole mitenkään harvinainen saatika halventava. Pikemminkin se on Arvonimi, sen eteen voi lisätä av tai von riippuen kielitaidosta.

• ennenkin
        karva.naamari kirjoitti:

Jos todella olet kiinnostunut niin tarkoittamani kääkkäkööri löytyy helposti kirjoittamalla sana googlen hakukenttään. Ainakin minulla se oli eka linkki. Hyväntahtoisia poikia, hyvin muodostuneita ja joukko joka vain kasvanee.

Tulet myös huomaamaan, ettei kääkkä nimitys ole mitenkään harvinainen saatika halventava. Pikemminkin se on Arvonimi, sen eteen voi lisätä av tai von riippuen kielitaidosta.

olen kehunut että karvapiste on selvästi fiksu karavaanari, oikea suhtautumienen asioihin ja ilmiöihin!

• ennenkin kirjoitti:

olen kehunut että karvapiste on selvästi fiksu karavaanari, oikea suhtautumienen asioihin ja ilmiöihin!

Älä mene tuommoisia sanomaan, täällä on muutama hörhö joka luulee minun itseäni kehuvan. Meidän ajatuksemme ovat liian kaukana heidän ymmärryksestään. Tässäkin ketjussa löytyy yksi vaikka olin vain kaksi kommenttia kerennyt kirjoittaa.

• näin on
        ennenkin kirjoitti:

Taisi viikko sitten laittamani arvaus osua oikeaan osoitteeseen, kun ovat poistattaneet ko. keskustelun. Joten laitetaanpa kysymys uusiksi. Arvatkaa keitä etuteltasta tunnettuja kirjoittajia on karvapite ja sepä se?

• hörhöjen
        karva.naamari kirjoitti:

Älä mene tuommoisia sanomaan, täällä on muutama hörhö joka luulee minun itseäni kehuvan. Meidän ajatuksemme ovat liian kaukana heidän ymmärryksestään. Tässäkin ketjussa löytyy yksi vaikka olin vain kaksi kommenttia kerennyt kirjoittaa.

mielipiteistä, ne voi laittaa sopivaan laatikkoon, ja kannen kiinni. Ei haittaa eikä vaikutusta, sellaisilla ajatuksilla. Maailmaan mahtuu, paljon typeryyttäkin. Älyä, viisautta. ymmärrystä, hyväntahtoisuutta jne., niitäkin onneksi esiintyy, lie asiat kuitenkin tasapainossa. Vaikka se paha kello yleensä kilkattaa kovimmin, mutta haetanneeko sekään mittään?

• elämä köyhää?
        näin on kirjoitti:

Taisi viikko sitten laittamani arvaus osua oikeaan osoitteeseen, kun ovat poistattaneet ko. keskustelun. Joten laitetaanpa kysymys uusiksi. Arvatkaa keitä etuteltasta tunnettuja kirjoittajia on karvapite ja sepä se?

Ketä jaksaa kiinnostaa kuka klooni milloinkin häiriköi milläkin nimellä? Eikö asia ole tärkeämpi kuin tämmönen arvuuttelu?

• ihmeessä
        näin on kirjoitti:

meille tumpeloillekin, kun arvaus on vaikeaa, ja menee pieleen kuitenkin!

• näin on
        elämä köyhää? kirjoitti:

Ketä jaksaa kiinnostaa kuka klooni milloinkin häiriköi milläkin nimellä? Eikö asia ole tärkeämpi kuin tämmönen arvuuttelu?

Köyhää on, kun pitää monella nimimerkillä riekkua. Ja jos mikään muu ei auta niin aletaan kielipoliisiksi. Näin on !

• näin on
        ihmeessä kirjoitti:

meille tumpeloillekin, kun arvaus on vaikeaa, ja menee pieleen kuitenkin!

Kerro kerro kuvastin... ken on maassu suurin ja kaunein. :-D

• näin on kirjoitti:

Kun kerran niin viisas olet niin kerro meille hieman tyhmemmille miten tämä liittyy tämän viestiketjun alkuperäiseen aiheeseen.

Eikö näin suuren ja tärkeän asian vuoksi sinun kannattaisi alkaa vallan uusi keskustelu. Kaikkiahan kotomaassa ja vielä ehkä Unkarissakin puhumattakaan Etelä-Afriikasta kiinnostaa kuka se penteleen karva.naamari on. Onhan se kansallinen kuuluisuus vähän kuin F1 kuskit ja paljain pyllyin muurahaispesässä istujat.

Laita nyt pystyyn se patsaskomitea niin saan sen sataseni sijoittaa jonka lupasin. Ei tarvii olla aivan näköispatsaskaan mikä tahansa karvanaama-apina kelpaa. Näinhän se on.

• puskavaanari
        näin on kirjoitti:

Puskavaanari ketjun alkajana on vallan ihmeissään siitä mihin ketjun aihe hävisi. Pitäisikö osan osallistujia mennä luetun ymmärtämiskurssille?

• Kuka? Milloin?
        puskavaanari kirjoitti:

Puskavaanari ketjun alkajana on vallan ihmeissään siitä mihin ketjun aihe hävisi. Pitäisikö osan osallistujia mennä luetun ymmärtämiskurssille?

Minimerkkikö hukassa? Tehyläisten asiat ovat nyt ajankohtaisimpia kuin mänä köörijutut, joten aiheet vähäsen karkailevat käsistä eikä pysytä alkuperäisessä aiheessa, vaikka varsinainen matkailukausi on alkamassa vasta kevätpuolella, nyt ollaan marraskuussa vanhan vuoden puolella, joten toivoihin pientä malttia tähän epselvään kommunikaatioon näilläkin sivuilla.

• armoo
        puskavaanari kirjoitti:

Tää yksinäisyys nääs, aiheuttaa kaikenlaista. Mitenkähän tästä nyt selvitään? Voe hyvä Isä kuitennii, mie oon ollunna masentunut ja syypäitä kaikkeen.

• hänchen
        armoo kirjoitti:

Tää yksinäisyys nääs, aiheuttaa kaikenlaista. Mitenkähän tästä nyt selvitään? Voe hyvä Isä kuitennii, mie oon ollunna masentunut ja syypäitä kaikkeen.

apinoida jonkun toisen henkilön tyyliä ja tapoja, pitäisi olla sellaiseen edes jonkinverran kykyjä, muuten vaikuttaa pelkästään typerältä ja naurettavalta. Vaikka olisi lukenutkin ko. henkilön kirjoituksia, substanssi ontuu kuitenkin. Eikä formakaan ole alkuperäisen veroinen. Että silleen.

• olla uusi
        hänchen kirjoitti:

apinoida jonkun toisen henkilön tyyliä ja tapoja, pitäisi olla sellaiseen edes jonkinverran kykyjä, muuten vaikuttaa pelkästään typerältä ja naurettavalta. Vaikka olisi lukenutkin ko. henkilön kirjoituksia, substanssi ontuu kuitenkin. Eikä formakaan ole alkuperäisen veroinen. Että silleen.

kun et tiedä, että tällää palstalla kirjoittelee vain muutama karavaanari. Samat henkilöt kirjoittelevat tuolla jäsensivustolla omalla nimellään. Aikaa tappaakseen he kirjoittelevat tänne ja kerjätä huomiota juuri näillä omien kirjoitusten "apinoinnilla".

• hänchen
        olla uusi kirjoitti:

kun et tiedä, että tällää palstalla kirjoittelee vain muutama karavaanari. Samat henkilöt kirjoittelevat tuolla jäsensivustolla omalla nimellään. Aikaa tappaakseen he kirjoittelevat tänne ja kerjätä huomiota juuri näillä omien kirjoitusten "apinoinnilla".

että se 'uusi' taidatkin olla juuri sinä, kun et edes tiedä kuka ja mikä on 'hänchen'! Rekisteröity nimimerkki, aikojen takaa. Vaikka en ole täällä aikoihin esiintynytkään.
        Eikä minun tarvitse 'kerjätä' huomiota, sitä ole saanut liiankin kanssa, aikoinaan.

Ps. Luulo ei ole edelleenkään tiedon väärti!

• on kivoja
        hänchen kirjoitti:

että se 'uusi' taidatkin olla juuri sinä, kun et edes tiedä kuka ja mikä on 'hänchen'! Rekisteröity nimimerkki, aikojen takaa. Vaikka en ole täällä aikoihin esiintynytkään.
        Eikä minun tarvitse 'kerjätä' huomiota, sitä ole saanut liiankin kanssa, aikoinaan.

Asia ei tietenkään minulle kuulu, mutta sieluntiede on monimutkaista. Samoin nämä täällä harrastetut roolileikit. Mitä väliä kuka/ketä on? Meillä jokaisella kun on se sisäsyntyinen malli. Vieläpä niin sitkeässä, että siitä poikkeaminen on liki mahdottomuus. "No jokainen tyylillään". Mutta ei ryhtyä rajaamaan, mitä saa kirjoittaa tänne ja mitä ei?

• hänchen
        on kivoja kirjoitti:

Asia ei tietenkään minulle kuulu, mutta sieluntiede on monimutkaista. Samoin nämä täällä harrastetut roolileikit. Mitä väliä kuka/ketä on? Meillä jokaisella kun on se sisäsyntyinen malli. Vieläpä niin sitkeässä, että siitä poikkeaminen on liki mahdottomuus. "No jokainen tyylillään". Mutta ei ryhtyä rajaamaan, mitä saa kirjoittaa tänne ja mitä ei?

jokainen, mitä lystää ja rajaamisen sekä poistot hoitaa moderaattori, ylläpito, mikäli vastoin 'sääntöjä' kirjoitellaan.
        Poikkeaminen malleista, se ei ole vaikeaa, päinvastoin kuin luullaan. Enemmän uskotaan että ei voi poiketa ja siksipä uskotellaan että tämä on tietyn persoonan tyylinen, joten hänen kirjoituksensa. Voi olla, voi olla olematta!

Ps. Sielutiedettä on turhaa ryhtyä täällä harrastamaan, siinä loppuvat tiedot ja taidot tältä porukalta jo aloituksessa.

• pahalla
        hänchen kirjoitti:

jokainen, mitä lystää ja rajaamisen sekä poistot hoitaa moderaattori, ylläpito, mikäli vastoin 'sääntöjä' kirjoitellaan.
        Poikkeaminen malleista, se ei ole vaikeaa, päinvastoin kuin luullaan. Enemmän uskotaan että ei voi poiketa ja siksipä uskotellaan että tämä on tietyn persoonan tyylinen, joten hänen kirjoituksensa. Voi olla, voi olla olematta!

Ps. Sielutiedettä on turhaa ryhtyä täällä harrastamaan, siinä loppuvat tiedot ja taidot tältä porukalta jo aloituksessa.

Mutta Iso Kääk... se jaksaa vain keskustella itsensä kanssa.

• hänchen
        pahalla kirjoitti:

Mutta Iso Kääk... se jaksaa vain keskustella itsensä kanssa.

niin olisi ainakin keskustelukumppani vertaisensa! Mutta kun ei vain ole, itsensä kanssa keskustelua. Sinä voit mielikuvitella ihan mitä haluat, minulle se on sama.

• Ihan sama
        hänchen kirjoitti:

niin olisi ainakin keskustelukumppani vertaisensa! Mutta kun ei vain ole, itsensä kanssa keskustelua. Sinä voit mielikuvitella ihan mitä haluat, minulle se on sama.

olenko mää mää vai joku muu.

• puskavaanari
        Kuka? Milloin? kirjoitti:

Minimerkkikö hukassa? Tehyläisten asiat ovat nyt ajankohtaisimpia kuin mänä köörijutut, joten aiheet vähäsen karkailevat käsistä eikä pysytä alkuperäisessä aiheessa, vaikka varsinainen matkailukausi on alkamassa vasta kevätpuolella, nyt ollaan marraskuussa vanhan vuoden puolella, joten toivoihin pientä malttia tähän epselvään kommunikaatioon näilläkin sivuilla.

Siksi, että tämän ketjun aihe on karavaanarimatkan suunnittelussa tai sen vapaamuotoisuudessa. Tehyläiset ja muut ovat hyviä aiheita mutta ansaitsevat oman aiheensa ja ketjunsa. Siksi siis. Kööriläisetkin löyhästi liittyvät karavaanarimatkailuun ovathan he kaikki karavaanareita. Tehy taas on vallan eri viiteympäristö joskin tärkeä juttu.

Niin ja nimimerkki ei ole hukassa vaan sen näet tuosta yläpuolelta.

• muu ...
        Ihan sama kirjoitti:

olenko mää mää vai joku muu.

joten ammu ittes.

• puskavaanari
        hänchen kirjoitti:

Luulin myös hänchen:ä uudeksi ja siitä tuli kananpoika mieleen mutta väärässä oli, sehän on hühnchen. Niin se kielimuisti pettää. Tervetuloa vaan takaisin.

• hänchen
        puskavaanari kirjoitti:

Luulin myös hänchen:ä uudeksi ja siitä tuli kananpoika mieleen mutta väärässä oli, sehän on hühnchen. Niin se kielimuisti pettää. Tervetuloa vaan takaisin.

samapa tuo, tulin välillä seikkailemaan, eikä täällä enää ihan niin jumalatonta menoa olekaan kuin silloin pari vuotta sitten. Ja muutamia ihan asiallisia osallistujiakin on, se hyvä.

• höh
        olla uusi kirjoitti:

Jopas on kirjoittajat nuorentuneet, kun eivät ole hänchenistä ennen kuulleet. hänchen on kirjoittanut jo pitempään. Harvakseltaan tosin, mutta useimmiten asiaa.
        http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=&poster=h%E4nchen&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0

• hänchen
        puskavaanari kirjoitti:

pieni näppäilyvirhe aikoinaan, nimimerkkiä kirjatessa, ehkä hähnchen olisi se oikea kirjoitusasu, eli 'kukonpoika'! Oli kiva 'kukkoilla' silloin joskus, kun muutamat olivat niin kuolemanvakavissaan, siinä paaskanjauhannassa. Pahimmat taitavat olla jo muilla palstoilla, kun ei enää syty sellaisia sotia? Se on hyvä se!
        Joku vielä yrittää 'arvailla' muutamia kirjoituksia omikseni, pieleen menee arvailut.
        Silloin tällöin käyn lueskelemassa, harvoin osallistun, ei motiivia, nyt kuitenkin kun asiallisuuttakin löytyy.

• höh

Liikkeelle lähtiessä on selvillä vain suunta, mihinpäin lähdetään, ja viimeinen mahdollinen kotiin paluu aika. Kaikki muu voidaan tilanteen mukaan vapaasti muuttaa viime hetkellä tilanteen mukaan.
      Motto: Minun on helpompi sanoa, mistä tulen kuin mihin menen.

Sen mistä olen tullut, on jo tiedossa. Se missä illalla olen, sitä en voi etukäteen tietää varmasti.

• puskavaanari

Näin se on nähtävä, miesmäinen ajatus vielä kun saisi vaimopuolen täysin uskomaan. On se jo hieman tähän suuntaan kasvanut, että parempi tulevaisuus taitaa odottaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3105
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2193
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1759
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1627
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1361
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1200
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1057
    Aihe