Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

5492

1. Vakakselle ero asiaa

Täällä suomessa on sanonta, että nälkä lähtee syömällä ja akka juomalla. Uskoisin saman säännön pätevän ruotsissakin.
    3
    119
  2. Suviseurat kultainen vasikka lestadiolaisille?

Moppi, Huomaa kysymysmerkki perässä. Nyt asianosaisilla on tilaisuus oikaista minua.. 2.Mooseksen kirja: 32:1 Mutta kun
    0
    118
  3. Jeesus armahda

Noilla sanoilla palstan wanha eksyttäjä joutui tuskan yönään rukoilemaan Jeesukselta armoa. Sen jälkeen hän onkin keskit
    Raamattu
    37
    118
  4. Puhdistus ilman Sovintoverta

Toivoisin että aloitus saa pysyä siitäkin huolimatta että siinä mainitaan todellisen palastuksen Sinetti.. Kuten tiedäm
    Raamattu
    21
    117
  5. Hoitokokoukset eivät tulleet Pyhästä Hengestä

Vl-osapuolikin on myöntänyt hoitokokouksissa olleen ylilyöntejä. Pyhä Henki ei koskaan syyllisty lihantekoihin-, eli yli
    2
    117
  6. TV vahingoittaa pikkulasten aivoja

Uutta yllättävää tutkimustietoa maailmalta. ehkä televisiokielto olikin kaukoviisasta toimintaa? http://www.iltasanomat
    4
    116
  7. En malta olla kommentoimatta

***Kyllä Kirjoittanut: Vastaan sivusta / Tänään / klo 09:31 "En itse ole vl, mutta eikö kaikkien kukkien pitäisi antaa k
    0
    115
  8. Mitä virkaa SRK:lla?

Täällä kilvan vakuutellaan että hoitokokoukset oivat paikallisten rykyjen ylilyöntejä. Vaikka paikalla aina oli SRK:n lä
    2
    114
  9. 3
    114
  10. Solidaarisuus vl-liikkeessä

Solidaarisuus vl-liikkeessä, kuuluu ilmeisesti samaan sarjaan, saksalaisen huumorin- ja ruotsalaiset sotasankarit, toise
    0
    114
  11. Matt.15 vl-väännöksenä

Nimittäin. Ihka karmaisevilta kuulostaisivat nuo Matt 15 sanat, jos niissä Jumala ja Jeesus korvattaisiin sanalla Valtak
    4
    114
  12. Mietipä tätä vanhoillislestadiolainen

Hebrealaiskirje: 6:1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudest
    2
    114
  13. Mitkä olivat ns ikuisen elämän sanat ennen Jeesusta?

Tätä asiaa olen moneen kertaan kysellyt, enkä vastausta ole saanut. Noilla em sanoilla tarkoitan "jeesuksennimessäjavere
    9
    113
  14. Oivalla Totuus Raamatusta

Raamattu on itse itsensä selittäjä ja varmasti Totta. Raamatun sanaan turvautumalla tiedät varmasti että se on oikeasti
    Raamattu
    70
    110
  15. Lest, on lest. aikakirja sen todistaa

Ihan sama onko vl vai el. Hirvittävä meuhkaaminen alkaa kun aletaan puhua tosiasioita Raamatusta. Aikakirjallekin evank
    2
    110
  16. Käsi sydämelle

Olen monesti saanut palautetta.. Siitä tämä.. ""Siirtämistä tapahtuu usein tilanteessa, jossa aggressiota ei uskalleta
    4
    110
  17. Usko tulee myös katsomisesta

Olisi mukavaa kuulla miten vl-"viisaat" selittävät Mooseksen kirjassa olevan uskomisella parantumisen kuulemisen kautta
    8
    108
  18. Vl:t voitte pidättää anteeksiannon mutta...

Sana Sunnuntaiksi: Vanhoillislestadiolaiset, toimitte syntejä pidättäessänne ja tuomarina ollessanne Matt 18 luvussa ku
    1
    108
  19. Sielu ei ole kuolematon

Nyt on tainnut bergelle käydä vahinko, kun on poistanut runsaasti keskustelua herätäneen aloitukseni väitetystä sielun k
    8
    107
  20. SRK-itsensä ylentäjien mahalasku

Vanhoillislestadiolaisuus ja keskusjärjestönsä SRK on kokenut mahtavan imagotappion kaikesta salailusta ja julkisuuskuva
    4
    107