Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vanhan Heikki Saaren sanoin. Hommaan ei Raamatuita tarvittu.
29.09.2008 15:35
Sitä se hoitokokousaalto teki, tappoi viimeisenkin hengen liikkeestä. Sisäistä hengellistä tyhjyyttä täyttämään nämä toimitalo ym. hössötykset ovat. Olen kuullut uuden merkityksen sanalle ry..
Ry = Rahankeruu yhdistys :)
29.09.2008 15:33
kuin että kirottu olkoot, joka ei kiimaista jne..
Saimme kuulla Heinon todistuksen, ettei sellaistakaan kohtaa Raamatussa ole.
Heino, jos luet tämän, niin miten on tuon "järkihomman" kanssa?
29.09.2008 15:28
1.Korinttolaiskirje:
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
3:19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
29.09.2008 15:25
Hyvää ja selkeää ilmaisutaitoasi :)
No, olin lapsi silloin pirttiseura-aikakautena.
Ehkä aika on kullannut muistot.
Mutta eikö kuvailemasi meno jatku toimitaloillakin entisenlaisena, vai onko siellä jotenkin hillitympi tyyli?
28.09.2008 23:16
Ainakin hajoaminen olisi taloudellinen katastrofi. Olisi mukava tietää kuka vastaisi veloista. Voitaisiinko SRK julistaa konkurssiin?
28.09.2008 22:27
Tuo Raamatunkohta ei mitenkään liity kysymykseen.
Tyypillistä lahkolaiseksytystä tuo harrastamasi irrallisten Raamatunlauseiden tuominen esiin.
Ilmestyskirja:
7:1 Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
7:2 Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
7:3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan."
7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
7:5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7:6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7:7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7:8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."
7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
7:16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
7:17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
28.09.2008 13:55
Watchman Nee, kertoo kirjassaan, että taitamattomasti tehty rukoilu toisen puolesta, pahentaa vain hänen oloaan.
27.09.2008 18:23
"te otatte valheen, toinen toisenne huulilta".
Äitini oli samanlainen, kuin sinä. Hänkin halusi "varmoja" lupauksia, totuus ei merkinnyt mitään.
27.09.2008 18:20
Ihmettelen, mikä ihmisessä on vinksallaan, kun hän vääryyteen mielistyy..
27.09.2008 13:52
Toivottavasti ainakin lähimmäinen on sinulle vielä pyhä. Pyhyys kertoo Raamatun arvovallasta.
Loput onkin sitten uskon asiaa, jonka tieteellinen paikkaansa pitävyyden todistus tekisi siitä faktan, joka ei sitten enää uskoa olisikaan..
27.09.2008 13:46
Miten ymmärrät "pyhän"?
27.09.2008 13:11
Kummallista olisi, jos he rehellisesti alkaisivat epäkohtia myöntämään ja sitten oikaisemaan. Palstalla esiintyy liikuttavaa hyväuskoisuutta SRK:n suhteen
27.09.2008 09:00
http://www.netikka.net/mpeltonen/para.htm
26.09.2008 23:56
Tätä palstaa, sillä niin osuva aiheesi oli.
Täällä esiintyy juuri henkien kanssa keskustelijoita..
Tuo automaattikirjoituskaan ei ole kaukana, ainakaan noissa saatanaa tihkuvissa kirjoituksissa..
26.09.2008 23:41
Raamatussa sanotaan, että useimpia täytyy rakastaa niin kuin itseään.
Ingrid 8 v.
26.09.2008 23:34
......Siunausta sinulle.....
26.09.2008 23:12
Käsittämätöntä, miten jotkut uskovat niin.
26.09.2008 22:59
Lääketieteellisesti minun olisi opitänyt olla kuollut, viisi vuotta sitten. Ihme pelasti minut elämälle.
26.09.2008 22:56
Ja todistetusti olen henkiinjäämisihmeen kokenut.
26.09.2008 22:52
247 / 275