Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

101

Kommenttia

419

1. Insinööri, jonka

nimeä ei saa mainita, kirjoitti >>>>minua valehtelijaksi, ties kuinka monennen kerran. Mene ja lue mitä sellaiset Uude
    Adventismi
    26
    224
  2. Tunnusta, Pölkmanni!

>>>>> Tai katsonut TV7:lta Kalle Venäläisen pitämää sarjaa tuosta kirjasta? Omaan paikallisseurakuntaani tilattiin hilj
    Kristinusko
    2
    213
  3. Mihin kymmenykset pitäisi maksaa?

Se, mihin VT:n ajan juutalaiset maksoivat kymmenyksensä, sikäli kuin maksoivat ja siitä riippumatta, olivatko ne täydet
    Uskonnot ja uskomukset
    13
    212
  4. SPECTRUM, tärkeitä asioita

Silloin tällöin näillä sivuilla on vilahtanut nimi Spectrum. Se nimi on lehdellä, joka alkoi ilmestyä v. 1969 ja ilmest
    Adventismi
    18
    211
  5. "Amerikkalainen kotiäiti"

Arvostamani kirjoittaja Bushmanni luonnehtii Elleniä amerikkalaiseksi kotiäidiksi. Sikäli kuin tiedän, ei se Ellen nyk
    Adventismi
    8
    210
  6. Adventisti ja apostolinen uskontunnustus

Apostolinen uskontunnustus: Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Krist
    Adventismi
    22
    204
  7. Liikemiehetkö johtavat?

>>>>Kirkkoa eivät johda liikemiehet, vaikka sinä niin urputat. >>>> Yllä näkyvä lause ei ollut minulle tarkoitettu, mut
    Adventismi
    18
    200
  8. Jumalan huone vai ryövörien luola?

>>>>taas. Kuinkahan monta kertaa tämä pitää sanoa. Olen sanonut, että Raamatussa Malakian kirjassa Jumala sanoo varkaiks
    Adventismi
    4
    197
  9. Noin 95 teesiä

Teesi No 13: Sata vuotta sitten adventistit keskimäärin tunsivat raamattua paremmin kuin nyt. Eräästä "uranuurtajasta"
    Adventismi
    7
    196
  10. A-kirkolle uusi pääjohtaja

Ted Wilsonista uusi pääjohdon puheenjohtaja. Jos Ted tulee isäänsä, taas on yksi naula adventismin arkkuun naulattu ”
    Adventismi
    8
    195
  11. Kantolan ammatti?

Kun tuo Kantola-parka, jonka luetun ymmärtämisen taito näyttää olevan pahasti hakusessa, siitäkin päätellen, että hän se
    Adventismi
    13
    195
  12. Väheksytty Räsänen

”Helsingin yliopiston ja Åbo Akademin eksegetiikan laitoksilla toimi vuosina 1994-2005 tutkimuksen huippuyksikkö ”Varhai
    Kristinusko
    10
    194
  13. Räyhääjien temmellyskenttäkö

Myönnän, että en ole lukenut kaikkea, mitä tälle adventismipalstalle on vuosien varrella kirjoitettu, mutta kylläkin mie
    Adventismi
    20
    193
  14. Kyllä tehdyn saa tekemättömäksi

"Vuonna 756 frankkien kuningas Pipin Pieni luovutti Rooman kaupungin katolisen kirkon haltuun. Suojautuakseen tulevilta
    Kristinusko
    14
    192
  15. Älä naurata

vaan yritä palata reaalimaailmaan! >>>missä seurakunnassa? Adventiseurakunnassa EI vaadita ketään kasteelle, vaan päinv
    Adventismi
    13
    188
  16. Onko Jumala hyvä?

>>>>Organisoitu tai teoreettinen uskonto ei saa Hollowaylta hyväksyntää. Kristinuskossa häntä hiertää erityisesti teodik
    Adventismi
    8
    185
  17. Ehtymätön luonnonvara

Tälle palstalle kirjoittavista osa näyttää olevan sitä mieltä, että a-kirkko EI VOI erehtyä, ei opillisesti eikä käytänn
    Adventismi
    9
    177
  18. Adventistit ja etiikka

Adventtikirkko ei 1950- ja 60-luvuilla ollut siinä määrin kiinnostunut eettisistä kysymyksistä, että minä olisin sen huo
    Adventismi
    6
    173
  19. Pannaanpa varmaan talteen

tulevaa tarvetta varten alla oleva toteamus, ennen kuin "tiedätte kai kuka" pääsee sen poistamaan. >>>>Jos siis halutaa
    Adventismi
    20
    171
  20. Nykyinen, ah niin muuttauva..

Nykyinen, muuttuva totuus Adventistit ovat ties kuinka kauan käyttäneet opetuksestaan ja uskonkäsityksistään nimitystä
    Adventismi
    7
    170