Vapaa kuvaus

Varattu täti-ihminen, joka höpötteli aikoinaan Miehen Logiikassa. Nyt poikkeaa joskus ihmettelemässä, missä tutut luuraa.

"Kaikki pitäisi tehdä niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista, mutta ei yhtään sitä yksinkertaisemmaksi. " A.E.

Aloituksia

43

Kommenttia

13022

1. Joo,+itse+vanhempana+tietää,+että+omilla+kasvukäyrillä+mennään+ja+jos+lapsi+on+aina+ollut+ns.+alipainoinen,+niin+jos+käyrä+nousee,+mutta+omaan+tapaan,+lapselle+normaalisti,+niin+ei+ole+hätää.+Pikemminkin,+jos+paino+yhtäkkiä+nousisi+rankasti,+olisi+jotain+hämminkiä.+On+hullua,+että+asiaa+pitää+ihmetellä+ääneen,+kun+ei+se+pieneksi+tai+hoikaksi+kommentoiminenkaan+mieltä+ylennä.+Siitä+tulee+nuorelle+helposti+olo,+että+on+epänormaali+ja+"lapsellinen",+Kun+ei+sille+sirolle+koolle+aina+mitään+voi.+Etenkin+kun+on+suvussa+(tässä+tapauksessa+isän+suvussa)+pelkkiä+hoikkia+naisia.
  2. Luulisin,+että+uusi+normaali+on+noin+kymmenisen-+viisitoista+kiloa+painavampi+kuin+vaikka+mun+nuoruudessa+80-90-luvulla.+Olin+tuolloin+mielestäni+normaalipainoinen,+enkä+kokenut+olleeni+esim.+keskivertoa+hoikempi+n.++55+kiloisena.+Nyt+olen+ilmeisesti+sitten+normaalia+kevyempi+ikäisekseni,+koska+olen+59-60+kg.+Pituus+on+tuo+n.+166cm.+Ikäni+puolesta+olisin+tuon+jutun+mukaan+keskiverto+yli+74+kiloisena.Tässä+tietyn+koon+normalisoinnissa+on+myös+toinen+puoli,+mitä+harvoin+tuodaan+esille.+Tyttäreni+olivat+molemmat+koulussa+keskivertoa+pienempiä+(pituus+ja+paino),+kuten+olivat+olleet+syntymästä+saakka+ja+ovat+yhä.+He+ovat+aina+saaneet+kuulla+siitä,+että+ovat+"anorektikkoja"+ja+luuviuluja,+vaikka+olisivat+halunneet+olla+isompia.+Ja+koska+voivat+syödä+mitä+vain+lihomatta.Myös+liikunnanopettaja+(nainen)+saattoi+tölväistä+molemmille+aina+mitä+sattuu+pienestä+koosta.+Että,+koska+ovat+niin+pieniä,+eivät+muka+jaksa+varmaan+tehdä+tätä,+tai+kykene+varmaan+tuohon.+Ei+ihme,+että+heillä+kouluaikana+tuli+vastenmielisyys+liikuntaa+kohtaan.+Opettaja+suosi+siis+isoja+ja+lihaksikkaita+tyttöjä,+koska+he+miellyttivät+enemmän+hänen+silmäänsä+(=olivat+vähän+kuin+hän+itse).+Onneksi+nyt+ovat+löytäneet+liikunnan+ilon+uudestaan,+kun+ei+ole+koko-syrjijää+enää+morkkaamassa.++Liikunnassa+pitäisi+ottaa+huomioon,+että+eri+tyypit+sopivat+eri+lajeihin.+Omilla+tyttärillä+on+vartalotyyppi+enemmän+taitoluistelijan,+kuin+vaikka+lentopalloilijan++saati+kuulantyöntäjän+tyyppiä.Kehopositiivisuus+pitäisikin+laajentaa+myös+pienikokoisiin+ja+ns.+liian+laihoihin.+Tuntuu+väärältä,+että+heille+saa+sanoa+mitä+vain+vaikka+painosta+tai+pienuudesta.+Suurinta+osaa+sellainen+loukkaa.+Ja+joillakin+sanojilla+se+lienee+tarkoituskin.+Nuorilla+ihmisillä+ylipäätään+oma+koko+on+usein+omasta+mielestä+"väärä",+vaikka+se+jonkun+mukaan+olisikin+ihanne.+Ollaan+siis+hiljaa+toisten+ihmisten+koosta,+oli+ne+pieniä+tai+isoja+tai+vaikka+ihanteellisia.
  3. Mut+joo,+se+suhde+kipuun.+Kipukynnys+on+korkea+eikä+näytä+mielelläni+näytä,+että+sattuu.+Kun+äiti+tukisti,+yritin+pitää+pokan+ja+silmää+räpäyttämättä+saatoin+sanoa+jotain:+sori,+ei+tunnu+missään.+Etkö+parempaan+pysty.+Tai+asenne+ainakin+oli+se.