Vapaa kuvaus

Varattu täti-ihminen, joka höpötteli aikoinaan Miehen Logiikassa. Nyt poikkeaa joskus ihmettelemässä, missä tutut luuraa.

"Kaikki pitäisi tehdä niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista, mutta ei yhtään sitä yksinkertaisemmaksi. " A.E.

Aloituksia

43

Kommenttia

13022

1. Viime viikko, ainakin sen loppu oli niin kiva, että pitihän tällä viikolla sitten sairastua oikein kunnolla. Ja sitä perinteistähän se, eli koronaa:(
    Mutta sisuahan se vaan lisää. Jostain oudosta syystä tämä biisi nyt sopii tähän tunnelmaan, kun säät kylmenee ja ulkona pimenee:

https://www.youtube.com/watch?v=ZMiSjvTF8T8

Täällä ei juurikaan lunta vielä ole näkynyt, hyvä niin.
  2. No vähän outoa kyllä, mutta varmaan äitiys, on se, josta olen eniten saanut hyvää palautetta elämässäni. Saattaa johtua siitä, että on ollut ehkä keskivertoa enemmän haasteita lapsilla ja sitä myöten tietysti vanhemmuudessakin. Eniten olen sitä hyvää palautetta saanut siis kumppanilta, eli lapsien isältä, omilta vanhemmilta, lapsen isän vanhemmilta. lapsilta itseltään ja sitten erilaisilta viranomaisilta, mm. opettajilta. Tämä tietysti lämmittää mieltä ja auttaa jaksamaan, jos ja kun uusia haasteita ilmenee.

Toinen on sitten jotain omaan persoonaan enemmän liittyvää, työosaamiseen ym. Jo kouluajoista lähtien olen kavereilta ja koulukavereilta, myöhemmin työkavereilta saanut kiitosta mielikuvituksesta, luovuudesta ja rohkeudesta. Hassua siihen nähden, että olen kouluaikoina ollut se todella ujo tyttö, joka käveli seiniä myöten ja oli se "outolintu". Mutta tänä päivänä ei esim. olisi mitään kynnystä nykäistä hihasta vaikka tasavallan presidenttiä, jos pakottava tarve siihen ilmenisi. En oikein tunne enää häpeän tai ujouden tunnetta mistään, jos aihe on riittävän lähellä sydäntä. Mulla on kova luotto siihen, että jos asia on tärkeä, minuun uskotaan ja mua kuunnellaan. Ja vaikka ei olisi ihmeellistä asiaa, niin jos joku tärkeäkin henkilö (en nyt tarkoita pressaa) on samanhenkinen, niin jaksan uskoa, että yhteys löytyy. Eli kai se on sitä hullunrohkeutta, mikä kaikista ei ole hyvä juttu, mutta josta on ollut usein kuitenkin itselle hyötyä.
  3. Jaha, parissa " palstamiitissä" ollut vastailee.

1. Olen tavannut kaksi palstalaista, molemmat naisia. Mainitaan nyt, kun lienee jo tullut aiemmin ilmi, että olivat elisakettu ja Xena:) Ei ollut lainkaan pettymys. Molemmat olivat suunnilleen sellaisia, kuin olin yksityisviesteissä heistä mielikuvan saanut. Palstalla tietysti moni voi olla enemmän roolin takana koska " esiinnytään " isolle yleisölle, eikä koskaan voi tietää ketä palstaa lukee, vaikka joukossa olisi joku IRL tuttu. Sekin "rooli" tosin karsiutuu monella ajan mittaan.

2. Miehen Logiikan aikaan asuin enimmäkseen noin vartin automatkan päässä Turussa ja usein leikittelin ajatuksella, että jos Turussa olisi joku palstamiitti, voisin siellä äkkiseltään piipahtaa. Nykyään kauempana maalla asuessa ajatus tuntuu jo työläämmältä. On aina oma projektinsa lähteä Turkuun ja tulla sieltä takaisin ja Turku- reissuihin sisältyy nykyään kaikkea perheenjäseniin kuuluvaa velvoitetta ja käyntiä. En myöskään ole enää aktiivinen palstalainen, kun (kas kummaa), en identifioi itseäni sinkut-palstalaiseksi. Helsingissä käyn silloin tällöin, juurikin vast'ikään, mutta ne käynnit ovat nykyään aika aikataulutettuja irl-tuttujen/kavereiden/työtuttavuuksien tapaamiseen. Siinä voisi olla sitten jollain ihmettelemistä, että ai käyt tapaamassa tässä välissä jotain sinkut-palstalaista. Mutta välillä onnistuu kuitenkin, kuten kesällä kun tapasin Tampesterissa Xenan, kun olin muutenkin siellä suunnalla, anoppilassa :)
    3. Kyllä mä epäilen, että olin aika oma itseni molemmissa palstamiiteissä. Olen aina ilmaissut itseäni paremmin kirjoittamalla kuin puhumalla, joten kumpi minä on sitten enempi omaa itseä, vaikea sanoa. Oikeastaan "kirjallinen minä" omasta mielestä. Tietenkään lyhyessä tunnin pari tapaamisessa ei itsestä paljon pysty antamaan ja toiseen tutustumaan, joten syvällinen tutustuminen vaatii tietysti enemmän tapaamisia ja yhteydenpitoa.

Mä itse en tee ihmisestä liikaa päätelmiä palstakirjoitusten perusteella, vaan ehkä yksityisviesteissä vasta ihmisestä voin saada tarkemman kuvan. Ja se yhdistettynä sitten vielä live-tapaamiseen tarkentaa sitä edelleen.
  4. No niinpä, silläpä on hyvä luvata😜