Vapaa kuvaus

Pohdiskelija, sivustatarkkailija Coctail: sisäisesti kristittyä&ulkoisesti maailmasta tartuntaa saanut Habitus: pienehkö (172), mutta sopusuhtanen Ikä: mieli nuorempi kuin numerot Harrastus:luonto, lukeminen, koti-illat, musan kuuntelu Luonne: ujo, kai?, mä ehkä pelkään enemmän sua kuin sä mua Omia teitään vaeltava lepattava sielunriekale, joka etsii elämää, totuutta ja jotain muutakin ja joka haveilee olevansa suuri-pieni soturi. Ihmisen on löydettävä tiensä ja tapansa kuinka sovittaa yhteen usko ja maallinen vaellus, sillä: Emme voi lähteä täältä ennenaikaisesti pois "Mä tunnen mun ystävän tiedän yrittää pysyä hän kolme vuodenaikaa täällä yli kesän. Oli kuumetta syntyessään sai oudon vian sydämeensä neljä tuulta rakensi sinne pesän" Joillekin vaan ystävyys on vaikeempaa kuin yksinäisyys... Ja synkät pilvilautat valuvat etelästä... tännekkö? Jos uskot, on olemassa käsikirjoitus; ajasta, maailmasta, ihmisistä... Ihminen ei tiedä koska hänen sielunsa vaaditaan pois! Etsin itseäni ja paikkaani tällä planeetalla. En ole sitä löytänyt, en tiedä löytänenkö sitä koskaan? Enkä myöskään kaltaisijani vaeltajia ole täällä maailmassa tavannut. Mihin tekin olette kadonneet? Lienenkö siis syntynyt väärään aikakauteen? Tai väärälle planeetalle? En tiiä mut joku sanoo... "Tunnet olevasi yksin keskellä mustaa maailmaa jokainen sun yrityskin olla iloinen vain masentaa. Älä silloin menetä uskoa parempaan huomiseen juuri sinun täytyy kulkea läpi tuskaisten hetkien kukaan muu ei voi sua auttaa, kukaan ei voinut mua: Olen kokenut tuskan masentavan elämänhaluni lannistavan aina voima rakastava on mut vapauttava" Lainaukset: -P- Positiivisuus on syvältä, mutta syvemmältä on nega.hapatus Ei kaikkea tarvii vakavasti ottaa Tsemppiä erityisesti niille vierailijoile, joilla elämä välillä tuntuu olevan enempi ja vähempi "hukassa", ajatuspohjasta riippumatta! Me kaikki olemme matkalla jonnekkin... tulevaisuuteen Ja mitä tulevaisuus tuokaan mukanaan? Kiitos kun tutustuit! Suosikkibändit/artistit: Pöllö, talitintti, hömötintti, kirjosieppo Suosikkileffat: Mad Maxit, Tanssii susien kanssa Lempikirjat: Raamattu, jännitys kuten Jack Higgins, aku Vapaa-aikanani: luontoon, lukemaan, lepäämään.. Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Profetia, yksinäisyys Katson tv:stä mieluiten: luonto-ohjelmat, elokuvia erityisesti jännitys Kotieläimet: villakoiria on aikas paljon nurkissa ja sängyn alla, mut on ne helppohoitosia En pidä: No ne hyttyset! Parhaat matkakohteet: lande Kotimaa: --- Koulutus: Ammattikoulu Ammatti: Muu Työskentelen: vaki duuni Siviilisääty: Sinkku Lapset: --- Messenger: [email protected] Hakusanat: Usko, yksinäisyys

Aloituksia

37

Kommenttia

428

1. ole turha ihminen tässä yhteiskunnassa.

Lääkärit, psykologit ym. auttajat tarvitsevat työhönsä asiakkaita (potilaita), muutoin heitäkään ei tarvittaisi ja hekin olisivat turhia taakkoja.

Sinä käytät yhteiskunnan muitakin palveluita ostaessasi erilaisia tuotteita ja ilman asiakkaita ei talous pyöri.

Toiset ihmiset tarvitsevat muita ihmisiä ystävikseen, kavereikseen tai jos ei muuhun, niin vertaamaan omaa asemaansa elämässään vaikkapa sinun elämään ja saavat siitä ehkä itsetunnolleen kohennusta mikäli kokevat itsensä muka jotenkin paremmiksi...

Kieltämättä asiakaspalvelu on ammattina haasteellinen, siinä kun pitäisi esittää sitä iloista, ahkeraa, osaavaa ja asiakkaista huolehtivaa palvelijaa. Uuden alku aina pelottaa tai ainakin jännittää jokaista, mutta kyllä sinun kannattaisi yrittää ottaa uusi haaste vastaan.
    Nykyisin kun kuulee usein lausuttavan, että hankaliinkin asioihin pitää suhtautua positiivisellä asenteella, niin varmaan siinä on perääkin. Asenne ratkaisee jo paljon.

Mitä taas noihin lääkäreiden tai psykologien diagnooseihin tulee, niin tarviiko niitäkään aina ottaa niin vakavasti. Väitänpä, että suomessakin on valtaisan paljon ihmisiä työelämässä, joille oikeasti voisi kirjoittaa jonkun diagnoosin. He eivät vain koskaa tarvitse tai halua sitä tai tuskin edes itse tiedostavat olevansa sairaita. Lulenpa että itsekin saattaisin saada depressio diagnoosin jo ensimmäiseltä lääkäriltä jolle menisin, jos sellaisen paperin haluaisin.

Tunnen joitakin jotka käyttävät mieliala lääkkeitä ja siten he jaksavat töissä paremmin. Eli niitäkin voi kokeilla.

Toivon sinulle jaksamista ja positiivista asennetta, vaikka positiivisuus tuntuu itsestäkin usien aikas syvältä!
  2. pohdiskelemaan ja kyseenalaistamaan asioita. Se on hyvä piirre, kun ei heti alistu "aivopesuun".

"Keppi ja porkkana" asetelma taitaa olla usean uskonnon toimintaperiaate.
    Jos teet ja elät tiettyjen normien mukaan saat hyvän palkinnon ja jos et tee niin on palkintona jotakin pahaa...
    Tuosta asetelmasta kumpuaa myös ennustukset. Maailma nähdään ja koetaan uskonnon (olipa se nyt mikä vaan) oppien vastaisesti toimivana yhteisönä ja siitä on opittu se, että siitä uskon opin mukaan täytyy seurata rangaistus ja mitä pahempi on maailman meno sitä julmempi on kosto tottelemattomuudesta.

Joillakin uskovilla on syvä viha tätä maailmaa kohtaan. Ja tuo viha sitten kanavoituu tuhon ennustuksina. Kyse on samasta ilmiöstä kuin jos yksilötasolla sinä tai kuka tahansa muu kokee vihaa jotakuta ihmistä kohtaan. Silloin harvemmin halutaan vilpittömästi toivoa hyvää tuolle ihmiselle jota vihataan. Kyllä ajatukset menee helposti koston haluksi.

Mitä taas maailman kehitykseen tulee, niin koko ajan kuitenkin kuljetaan yhtenäisempää ja eheämpää kansakuntaa kohden, jossa ihmisistä pyritään huolehtimaan paremmin. Se on hidas prosessi, mutta elää ja kehittyy kuitenkin.
    Tuosta kyseisestä kehityksestä käytetään kai myös nimeä "sivistys". Siinä ihmisen luoma hallintojärjestelmä kontrolloi ihmisen kasvua ja kehitystä yhteisön tasapainoiseksi jäseneksi, sekä pyrkii huolehtimaan yksilöidensä tarpeista (kuten koulutus, työ, terveys jne.). Jos yksilön tasapaino sitten järkkyy tavalla tai toiselle on hallintokoneiston pyrkimyksenä korjata tuo yksilö taas uuteen kuosiin.
    Nykyinen Suomen valtio on tästä hyvä malliesimerkki.
    Koko systeemiä pyörittää viimekädessä raha ja nyt tuon rahan epätasainen jakauma on osaltaan syynä maan epätasa-arvoon. Siis sanonta "rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät" (tai köyhät eivät ainakaan rikastu samassa suhteessa) lienee iso syy maan köyhien kurjuuteen.

Tuo edelläkuvatunkaltainen systeemi saanee ja on jo saanutkin jalansijan pikkuhiljaa muissakin maissa. Laajemassa mittakaavassa se näkyy synnyttävän myös valtioliittoumia. Maailman sotien aikaan oli jo liittoumia. Nyt rauhan aikana se näkyy synnyttävän maanosia yhdistäviä unioneita, joiden tehtävä on laajemmin kontrolloida ja pitää huolta kansalaisistaan.

Kehitys jatkuu samaan suuntaan, vaikka varmaan joku eritavoin ajatteleva egoisti valtio tai terroristi ryhmä kylvääkin kapuloita kehityskulun rattaisiin.

Yritän kai tällä kaikella kirjoittamallani todistaa, että maailma on ja tulee olemaan tieteiden ja hallintorakenteiden yhä kehittyessä entistäkin parempi paikka ihmisyksilölle. Mielestäni riittää kun katsoo aikakausien muuttumista ja kehittymistä entistä auttavampaan suuntaan.

Mutta kuten jo Elisa R taisi kirjoituksessaan mainita, niin samalla maailma muuttuu entistä itserakkaammaksi. Saako suomessakaan kohta mitään apua lähimmäiseltään ilman, että siitä tarvitsisi maksaa korvausta? Huolehditaanko läheisistä niin kuin ennen huolehdittiin? Raha on hyvä renki mutta huono (moraaliton) Isäntä.

Uskosta vielä sen verran, että jos en uskoisi mihinkään Jumalan tai muun yliluonnollisen olemassa oloon, niin mitä merkitys millään elämällä silloin olisi? Sama se miten mä silloin eläisin kun kuminkin kuolen ja se siitä sitten. Jos näin olisi, niin eläisin vain itselleni eikä muulla tai muilla ihmisillä olisi merkitystä ja luulen että moni muu nyt uskova ajattelisi samoin. Eli usko/uskonto on myös elämää koossa pitävä voima.

Mutta profetiapalstahan on yksi hyvä terapianlähde kaikille käyttäjilleen!!!
    Ja pohdiskelu rules ok!
  3. tulkintoja sinä kyllä ajoittain teet ihmisten kommenteista.
    Minun kai pitäisi tässä kohtaa kertoa kristinuskon arvot, mitä se sisältää ja joka antaa perustan ihmisen toimille. Ei vain taida se mitään hyödyttää. Todennäköisesti sä kuitenkin tiedät ne ja jos sanot ettet tiedä niin löydät ne kyllä.
  4. samansuuntaisia ajatuksia herää tuosta sinun kirjoituksestasi.
    Raamattu on kuitenkin ihmisten kirjoittama ja varsinkin Vanhaa testamenttia on kirjoitettu perimätiedon pohjalta. Tuskinpa silloin on heti jotakin sanomaa kirjoitettu ylös muistiin, niin kuin historiankin tutkinta kertoo. Esim. tuo Danielin kirja on kirjoitettu vasta noin. 165 eKr. vaikka itse henkilö eli jo noin 500 eKr.
    Virheitä siis varmaan on.
    Vielä suurempi virhe on kuitenkin se jos joku uskoo Raamattuun kuin tietosanakirjaan. Jeesuskin ilmaisi asioita vertauskuvin, joten jo sen seikan tiedostamisen pitäisi herättää ihmiset oivaltamaan ettei Raamattua voi ottaa sanatarkasti.

Se kuinka pitäisi sovittaa yhteen usko johonkin yliluonnolliseen ja taas arkipäivän todellisuus on hankala yhtälö. Jokaisen pitää vaan löytää niiden suhteen se itsekullekin sopiva tapa elää täysipainoisesti.

Mitä taas tähän palstaan tulee, niin karrikoiden sanottuna tämä kirjoitusfoorumi on oikeastaan vitsi. Sen vajaan vuoden mitä tätä palstaa olen tuntenut, niin ei yhtään toteutunutta ennustusta.
    Toisaalta tällä palstalla on saanut nauraa, mutta toisaalta on surullinen kun ihmiset suoltaa tuollaista potaskaa. Mulla tulee vaan mieleen, että ehkä osa kärsii vainoharhaisuudesta, joka ilmenee sitten harhakuvitelmina (aivan samoin kuin esim. parisuhteessa voi olla mustasukkaisuutta harhakuvitelmana toisella osapuolella). Kyse on siis sairaudesta. Toki nyt kun tuon kirjoitin niin samaa tietysti voidaan ajatella minusta tai kenestä tahansa ihmisestä joka uskoo johonkin joka nyt tunnetaan yliluonnollisena ilmiönä. Mutta samoin voidaan ajatella ihmisistä jotka ei usko, vaikka esim.ihmiset ovat Jeesuksen teoista ja kuolleistaheräämisestä todistaneet.

Samoin kristinuskon varjolla on tapettu paljon vaikka käsky on selkeä "älä tapa". Mutta onko se enää siloin kristinuskoa? Kristityn suomenkin voima ja olemassaolo perustuu tappamiseen.

Kirjoitinkohan sinulle joskus, että mulla on oma tapa nähdä milloin loppu (se Jeesuksen takaisin paluu)tulee. Tuo näkemys pohjautuu Raamattuun, mutta on kuitenkin sidottu maailman kehitykseen kohti tuota hetkeä. Sen aika ei ole ehkä pitkään aikaan, riippuen siitä kuinka maailma kehittyy (sananmukaisesti).
    Pari päivää sitten oli uutinen kuinka joku tanskalaistaho arvioi monen nyt syntyvien ihmisten elävän pääsääntöisesti yli satavuotiaiksi. Ehkä joskus tulee vielä uutinen että ihminen on löytänyt kaavan voittaa itselleen elämä, ilman uskontojen hapatusta. Mutta täähän meneekin jo yli hilseen ainaskin vielä.

Jatka sinä sitä etsintää, niin kuin me kaikki muutkin enempi tai vähempi aktiivisesti tehdään!
  5. ainut jolla on vastaavan kaltaisia tuntemuksia elämästään.
    Ei mullakaan ole ystäviä, enkä koe että niitä olisi koskaan ollutkaan. Nyt kun ajan laskuri näyttää kohdallani kohta neljäkymmentä, niin tiedostaa taas voimakkaammin, että onko tässä elämässäni mitään järkeä.
    Silti jostakin on löytynyt sen verran jaksamista, että on selvinnyt tännekin asti.
    Samoin jos sulla on lapsuudesta muistona kesien ahdistavuus, niin itsellä on ensimmäiset muistikuvani varhaisesta lapsuudesta siitä, kun leikin yksin pikkuautoilla jossakin hiekkakuopassa. Tavallaan tuo muistikuva noin viisi vuotiaasta pojasta leikimmässä yksin on myös tiivistelmä koko tähänastisesta elämästäni.
    Hyvä kun käyt terapeutilla, jos siitä kuitenkin jotakin apua saat. Itse olen mieltänyt terapeutit palkkalaisiksi ja siten ei aidoiksi kuuntelijoiksi. He kun kuuntelevat vain työnsä (rahan) vuoksi, niinpä en ole niistä yhtä poikkeuskertaa lukuunottamatta kokemusta kerryttänyt. Mutta hädässä on sekin apu hyväksi.

Toivon sinun ja muidenkin yksinäisten jaksavan elää! Ehkä kuitenkin haaveet ja sadut muuttuvat edes sen verran todeksi, että elämä tuo jonakin päivännä tullessaan jotakin mielekkyyttä ja järkeä itsekunkin elämään.
    Mullekin saa kirjoitella, osoite löytyy gallerian (profiilin) kautta. Oliskin oikeastaan kiva tutustua oikeisiin yksinäisiin kolleegoihin. Varoituksena tosin pitänee mainita et mun profiiliin on kirjoitettuna uskonnollistakin hapatusta, mutta sitäkään ei tartte säikkyä, sillä aiheesta joka ei "iske" ei tartte myöskään puhua.