Vapaa kuvaus

Pohdiskelija, sivustatarkkailija Coctail: sisäisesti kristittyä&ulkoisesti maailmasta tartuntaa saanut Habitus: pienehkö (172), mutta sopusuhtanen Ikä: mieli nuorempi kuin numerot Harrastus:luonto, lukeminen, koti-illat, musan kuuntelu Luonne: ujo, kai?, mä ehkä pelkään enemmän sua kuin sä mua Omia teitään vaeltava lepattava sielunriekale, joka etsii elämää, totuutta ja jotain muutakin ja joka haveilee olevansa suuri-pieni soturi. Ihmisen on löydettävä tiensä ja tapansa kuinka sovittaa yhteen usko ja maallinen vaellus, sillä: Emme voi lähteä täältä ennenaikaisesti pois "Mä tunnen mun ystävän tiedän yrittää pysyä hän kolme vuodenaikaa täällä yli kesän. Oli kuumetta syntyessään sai oudon vian sydämeensä neljä tuulta rakensi sinne pesän" Joillekin vaan ystävyys on vaikeempaa kuin yksinäisyys... Ja synkät pilvilautat valuvat etelästä... tännekkö? Jos uskot, on olemassa käsikirjoitus; ajasta, maailmasta, ihmisistä... Ihminen ei tiedä koska hänen sielunsa vaaditaan pois! Etsin itseäni ja paikkaani tällä planeetalla. En ole sitä löytänyt, en tiedä löytänenkö sitä koskaan? Enkä myöskään kaltaisijani vaeltajia ole täällä maailmassa tavannut. Mihin tekin olette kadonneet? Lienenkö siis syntynyt väärään aikakauteen? Tai väärälle planeetalle? En tiiä mut joku sanoo... "Tunnet olevasi yksin keskellä mustaa maailmaa jokainen sun yrityskin olla iloinen vain masentaa. Älä silloin menetä uskoa parempaan huomiseen juuri sinun täytyy kulkea läpi tuskaisten hetkien kukaan muu ei voi sua auttaa, kukaan ei voinut mua: Olen kokenut tuskan masentavan elämänhaluni lannistavan aina voima rakastava on mut vapauttava" Lainaukset: -P- Positiivisuus on syvältä, mutta syvemmältä on nega.hapatus Ei kaikkea tarvii vakavasti ottaa Tsemppiä erityisesti niille vierailijoile, joilla elämä välillä tuntuu olevan enempi ja vähempi "hukassa", ajatuspohjasta riippumatta! Me kaikki olemme matkalla jonnekkin... tulevaisuuteen Ja mitä tulevaisuus tuokaan mukanaan? Kiitos kun tutustuit! Suosikkibändit/artistit: Pöllö, talitintti, hömötintti, kirjosieppo Suosikkileffat: Mad Maxit, Tanssii susien kanssa Lempikirjat: Raamattu, jännitys kuten Jack Higgins, aku Vapaa-aikanani: luontoon, lukemaan, lepäämään.. Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Profetia, yksinäisyys Katson tv:stä mieluiten: luonto-ohjelmat, elokuvia erityisesti jännitys Kotieläimet: villakoiria on aikas paljon nurkissa ja sängyn alla, mut on ne helppohoitosia En pidä: No ne hyttyset! Parhaat matkakohteet: lande Kotimaa: --- Koulutus: Ammattikoulu Ammatti: Muu Työskentelen: vaki duuni Siviilisääty: Sinkku Lapset: --- Messenger: [email protected] Hakusanat: Usko, yksinäisyys

Aloituksia

37

Kommenttia

428

1. loppujen lopuksi syyllistää ketään? Olen uskonut pikku skidistä saakka Jumalaan, silti oikeestaan koko mun elämä on ollu yksinäisyyden hunnun verhoamaa taaperrusta. On tullu syytettyä siitä itteesä, kun en löydä ulospääsyä siitä. On tullu syytettyä siitä Jumalaa, kun ei ole luonu musta sosiaalisempaa ja sanavalmiimpaa ja ties mitä muuta parempaa ja on tullu syytettyä myös yhteiskuntaa (siis ihmisiä), kun ne ei tee mitään auttaakseen yksinäisiä. Ne aattelee vaan itteesä, mutta kuitenkin mä olen myös osa tätä kaikkea.

Syttelemällä ei asiat siitä kumminkaan parane. Se syventää vaan katkeruutta johonkin noista kolmesata kohteesta tai kaikkiin niistä. Mutta sitten kun ei kuitenkaan saavuta sitä mitä toivoisi vaikka yrittäiskin korjata asiaa, niin ei aina tiiä miten olisi ja mitä tekisi.
    Vähän samaan tapaan kuin sinäkin olet joskus ajatellut, niin masentuneena mä taas usein toivon et olisi voinut jäädä syntymättä ja joku jolla on parempi suksee elämässä olisi voinut syntyä mun sijaan.
    Elämässä on paljon hyviä asioita, mutta mä taas en koe et olisin elänyt hyvän elämän, jos nyt kuolisin. Aika turhan pikemminkin.
    Itte oon siis 25 vuotta elänyt silleen tiedostaen yksinäisyyden ja kokenut sen ahdistavaksi, toki joskus on tuntenut sen mukavaksikin ja olen ajoittain nauttinutkin yksinäisyydestä.
    Uskon avulla oon varmaan jaksanut tänne asti.
    Varmaan tuo hengissä pysyminen on vielä vaikeempaa, jos ei usko mihinkään yliluonnollisen olemassaoloon ja on vaikeuksia elämänhalun kanssa. Vaikee se on ulkopuolisen väkisin yrittää ketään käännyttää.

Tekstisi piti sisällään sen verran tuttua paatosta, että piti vastata.
    Jaksamista sinulle siis ja samoin näille parille muulle jotka oli vastanneet ennen mua!!!
  2. sitä pitäs noista ominaisuuksistasi tietysti etsiä. Niin olet varmaan tehnytkin. Lääkärille sitä voisi käydä valittamassa omaa oloaan. Ne taas sanoo, että pitäisi yrittää vaan rohkeasti hakeutua ihmisten pariin ja harrastuksia löytää. Ehkäpä ne antaa sitten jotain pilleriä, jotka on alkuun, tietty, niin pienellä annostuksella, ettei niistä ehkä ole hyötyä, mutta lääkkeillä kyllä nykyisin saa oikeesti apua pahaankin oloon.
    Sanojakin sitä voi sitte rustailla vaikka suomi24 palstoilla tai muualla. Ystävänhakupalstojakin voi kokeilla.

Sinulla on ilmeisesti ongelmana tuo itsetunto. Eli koet ittes mitättömäksi ihmiseksi, jossa ei juuri ihailtavia ominaisuuksia löydy. Löytyy niitä sinustakin, jokaisessa on paljonkin hyviä ominaisuuksia.
    Itsetuntoa vaan pitäisi saada jotenkin kohennettua vahvemmaksi. Esim. rohkeesti vaan kirjoittelemaan ja tekemään itseään julki. Vaikka jotkut tuleekin sitten heittään lokaa niskaan, niin ei niistä tartte senkummemmin välittää. Ihmiset purkaa pahaa oloaan täällä kuka mitenkin. Toiset pyrkii purkamaan pahaa oloaan asiallisesti kirjoittaen ja toisilla on rumempi tapa ilmaista itseään. Sitä ei kannata ottaa itteensä.
    Se että on hiljainen ei ole mikään huono ominaisuus mun mielestä. Joku laulaakin et "hiljaisuus kauneinta musiikkii on".

Kirjoitan näin kun samoja asioita kuin sinäkin olen itsestäni löytänyt ja niitä yrittänyt vuosien saatossa pois karistaa. Keskinkertaisella menestyksellä (korkeintaan) olen siinä onnistunut, mutta elämä jatkuu...
  3. siunauksesta! Niitä mie saankin harvemmin.
    En tosiaan ole lukenut tuota Pekka Reinikaisen kirjaa, mutta en usko että mielipiteeni lajien kehityksestä muuttuisi, vaikka kirjan lukisinkin. Oletan siinä puolustettavan Raamatun mukaista luomiskertomusta kuudessa päivässä, koska haluat kyseenalaistaa darwinismin?
    Itsellä on oma näkemys siitä kuinka Jumala on maailman luonut ja se on juuri tuo, että Jumala ei ole maailmaa kuudessa ihmisen päivässä luonut, vaan kaikki tapahtuu pikkuhiljaa.
    Darwinismi on yhä olemassa. Lajeja kuolee yhä sukupuuttoon, koska ne eivät pärjää kilpailussa vahvemmille lajeille.

En tiedä lasketaanko ihmisen nyky kehitys darwinismin piiriin, mutta ihminen jatkaa yhä omaa kehittymistään, mistä on todisteena ihmisen luoma teknologia, lääketiede ym. tieteenalat.
    Uskon koko ihmiskunnan kehittyvänkin aikanaan siihen pisteeseen, että tulee aika jolloin ihmisen kehitys menee niin pitkälle, että se ajautuu vääjäämättä törmäyskursille Jumalan lainalaisuuksien kanssa. Tämä taas johtaa sitten aikanaan Jumalan vihaan ihmiskuntaa kohtaan ja siten Jeesuksen takaisintuloon.
    Todisteena tästä on tuo Raamatun ilmoittama yli-ihminen joka asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala vieläpä pystyen todistamaan sanojaan tunnusteoilla ja ihmeillä (toinen tessal.2-luku). Tähän ei vielä nykyihminenkään pysty.
    Tälläisen superihmisen syntyminen on juuri se darwinismin huipentuma. Ainakin minulle tuo ihmisen kehitysprosesin jatkuminen on selvä juttu. Kaikki kehittyy ja on kehittynyt pikkuhiljaa vahvemman lajin voittaessa heikomman.
  4. tulon jälkeen ihmisen tulisi kasvaa uskossaan niin, että oppisi tuntemaan Jumalaansa entistä paremmin.

Maailman synnyn voi selittää kumoamatta Darwinin oppia, joka on aikalailla oikea. Jumalan silmissä yksi päivä on "niinkuin tuhat vuotta" ja tuo "niinkuin" sana paljastaa sen että yksi päivä ei ole just se 1000-vuotta vaan se on vertaus vain koko lause. Muutoinhan olisi kirjoitetto "yksi päivä ON tuhat vuotta" Eli yhtä hyvin olisi voitu kirjoittaa vaikka esim. niinkuin kymmenentuhatta vuotta.
    Nuo kohdat löydät Psalmista. 90 ja Pietarin toinen kirje luku 3.
    Jumalalla on oma ajanlasku ja ihmisillä samoin omanlaisensa.

Omaa henkilökohtaista kokemusta ei välttämättä muut ihmiset usko aidoksi. Jumala ilmoittaa itsensä jokaiselle, mutta kaikki eivät vain kertakaikkiaan usko.
    Ei ihmiset aikanaan uskoneen Jeesukseen, ei opetuslapsiin, Paavaliin tai muihinkaan todistajiin vaikka osa heistä teki ihmetekoja, jotka myös todistivat Jumalasta.
  5. tuon ketjun, joka sai alkunsa tästä vastauskirjoituksestani sinä aikana kun olin poissa netin äärestä. Monenlaisia ajatuksia se myös mieleeni toi ja niistä jotakin haluan kirjoittaa.
    Te näköjään tunnette toisenne jo pitkältä ajalta, joten onko niin, että teille joillekin on jäänyt kaunaa toisianne kohtaan joistakin aiemmista ketjuista, kun joku on sanonut jotakin ei niin miellyttävällä tavalla?
    Itse olen vieraillut tällä palstalla tämän vuoden puolella joitakin kertoja, joten en teitä niin tunne.

Ihminen haluaa sanojensa tueksi Raamatun tekstejä pönkittääkseen siten varmuutta oikeassa olemiselleen. Itselläkin tuli ketjua lukiessa mieleen ensimmäisenä Paavalin opetus eka korinttolaiskirjeen kolmannen luvun alussa kun hän toteaa; "kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?"
    Palvelijoita itsekukin vain on sen kyvyn mukaan mitä on lahjaksi saanut.

Tosiaan, nauraakohan Saatana, kun "kristityt" riitelevät?
    Voi toki myös kysyä milloin keskustelu ja opetus muuttuu riidaksi?

Samoin tuli myös mieleen Jeesuksen sanat kun hän jättää tuomitsematta langenneen naisen sanoen; "joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".

Kun opettaa toisia, niin saa olla tarkkana sanoissaan, jotta lukija tajuaa sen mitä toinen todella tarkoittaa.

Kuten todettiinkin, niin jos olen Jumalan oma, niin ei minua eikä ketään muutakaan voi ihmiset käännyttää. Pahudelle on sallittu paljon valtaa ja voimaa se pitää tiedostaa, Hyvälle kuitenkin vielä enemmän.

Ihminen on juuri niin suuri kuin ne asiat, jotka antaa häiritä itseään. Jos häiritsevät tekijät tulevat Saatanasta, onko silloin niin väliä. Jos mieltä häiritsevät tekijät tuleekin Jumalalta, silloin on väliä.