Vapaa kuvaus

Pohdiskelija, sivustatarkkailija Coctail: sisäisesti kristittyä&ulkoisesti maailmasta tartuntaa saanut Habitus: pienehkö (172), mutta sopusuhtanen Ikä: mieli nuorempi kuin numerot Harrastus:luonto, lukeminen, koti-illat, musan kuuntelu Luonne: ujo, kai?, mä ehkä pelkään enemmän sua kuin sä mua Omia teitään vaeltava lepattava sielunriekale, joka etsii elämää, totuutta ja jotain muutakin ja joka haveilee olevansa suuri-pieni soturi. Ihmisen on löydettävä tiensä ja tapansa kuinka sovittaa yhteen usko ja maallinen vaellus, sillä: Emme voi lähteä täältä ennenaikaisesti pois "Mä tunnen mun ystävän tiedän yrittää pysyä hän kolme vuodenaikaa täällä yli kesän. Oli kuumetta syntyessään sai oudon vian sydämeensä neljä tuulta rakensi sinne pesän" Joillekin vaan ystävyys on vaikeempaa kuin yksinäisyys... Ja synkät pilvilautat valuvat etelästä... tännekkö? Jos uskot, on olemassa käsikirjoitus; ajasta, maailmasta, ihmisistä... Ihminen ei tiedä koska hänen sielunsa vaaditaan pois! Etsin itseäni ja paikkaani tällä planeetalla. En ole sitä löytänyt, en tiedä löytänenkö sitä koskaan? Enkä myöskään kaltaisijani vaeltajia ole täällä maailmassa tavannut. Mihin tekin olette kadonneet? Lienenkö siis syntynyt väärään aikakauteen? Tai väärälle planeetalle? En tiiä mut joku sanoo... "Tunnet olevasi yksin keskellä mustaa maailmaa jokainen sun yrityskin olla iloinen vain masentaa. Älä silloin menetä uskoa parempaan huomiseen juuri sinun täytyy kulkea läpi tuskaisten hetkien kukaan muu ei voi sua auttaa, kukaan ei voinut mua: Olen kokenut tuskan masentavan elämänhaluni lannistavan aina voima rakastava on mut vapauttava" Lainaukset: -P- Positiivisuus on syvältä, mutta syvemmältä on nega.hapatus Ei kaikkea tarvii vakavasti ottaa Tsemppiä erityisesti niille vierailijoile, joilla elämä välillä tuntuu olevan enempi ja vähempi "hukassa", ajatuspohjasta riippumatta! Me kaikki olemme matkalla jonnekkin... tulevaisuuteen Ja mitä tulevaisuus tuokaan mukanaan? Kiitos kun tutustuit! Suosikkibändit/artistit: Pöllö, talitintti, hömötintti, kirjosieppo Suosikkileffat: Mad Maxit, Tanssii susien kanssa Lempikirjat: Raamattu, jännitys kuten Jack Higgins, aku Vapaa-aikanani: luontoon, lukemaan, lepäämään.. Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Profetia, yksinäisyys Katson tv:stä mieluiten: luonto-ohjelmat, elokuvia erityisesti jännitys Kotieläimet: villakoiria on aikas paljon nurkissa ja sängyn alla, mut on ne helppohoitosia En pidä: No ne hyttyset! Parhaat matkakohteet: lande Kotimaa: --- Koulutus: Ammattikoulu Ammatti: Muu Työskentelen: vaki duuni Siviilisääty: Sinkku Lapset: --- Messenger: [email protected] Hakusanat: Usko, yksinäisyys

Aloituksia

37

Kommenttia

428

1. turhauttaa yrittäessäsi selittää omaa sanomaasi? Ja varsinkin kun tunnut olevan varma tuosta Danielista. Luin tuon Danielin viikko sitten läpi niin, että yritin saada siihen tolkkua vertaamalla sitä UT:n kirjoituksiin. No lopputulos oli sekava.
    Joskus vuosia sitten kun eka kerran luin tuon Danielin en silloinkaan kokenut tuon kirjan textiä ajankohtaiseksi, paitsi tuon neljännen Pedon osalta. Nyt tunnen yhä samoin tosin lisättynä tuo luku 12.
    Eli yritän sanoa sitä, että Danielissa on useita näkyjä ja niille on omat erilliset tapahtuma-aikansa.
    Toiseksi tulee jaottelu (kirjan tulkinta), esim. luku 12 voidaan tulkita koskemaan UT:n alku aikaa ja nyt tulevaa aikaa. Miksi tähän päädyn? Luvussa 12 mainitaan parikin kertaa sanat "siihen aikaan" senhän voi tulkita aivan miten vaan. Kun kysyy mihin aikaan? Vastaus "siihen aikaan" voi yhtä hyvin tarkoittaa vaikkapa nyt tulevaa aikaa. Luvussa kun puhutaan kuollesta heräämisestä.

En ole lukenut makkabealaiskirjeitä, ehkä joudun ne joskus lukemaan, mutta tuntuu että lukemattakin lienee niin, että ainakin luvut 10 ja 11 on historiaa sieltä jostain 300-165 eKr.varsinkin kun tietosanakirja toteaa tuon Antiokos Epifanesin vainonneen juutalaisia ja makkabealaisten puhdistaneen Epifanesin Zeuksen kuvalla häpäisemän Jerusalemin temppelin. Ja Danielhan on lähteiden mukaan kirjoitettu n.165 eKr.vaikka Daniel itse eli n.550 eKr. Eli osa textistä on tavallaan historian kirjaa.

Yhteenvetona yritän sanoa Danielissa olevan pitkälti jo tapahtuneita asioita, mutta luvut 7 ja 12 on nähtävä irrallisina siinä kirjassa. Ja Peto nro. 4 ja luku 12 on tapahtumatonta aikaa.
    Arvaan sinun olevan eri mieltä, niinpä mun pitää lopuksi todeta niin kuin tuo Jesse sanoo, että jos ette usko sanojen perusteella, niin uskokaa edes (ihme)tekojen perusteella.Tarkoitan nyt ensisijaisesti niitä Raamatussa mainittuja ihmeitä.
    Mutta vaikka olaankin eri mieltä, niin siitä on pakko olla samaa mieltä, että kyllä tänne monenlaista "ihmenäkijää" ja kokijaa mahtuu kun näitä palstoja lukee! Adios!
  2. Näin se on, ettei oppilas ole opettajaansa suurempi. Kaikki koetellaan ja kukin tuomitaan tekojensa mukaan. "Aika on lähellä" ja "totisesti, Hän tulee pian". Niin kuin on jo kirjoitettu pari tuhatta vuotta sitten. Mutta silti; "valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee".

Kuitenkin "älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy..."(Paav.toinen tess. 2:3).
  3. Mietin hyödyttääkö mun vastata tähän, kun asetelma ei muutu (ateisti-ei ateisti). Kuitenkin vastaan, lukeehan näitä muutkin ja joku voi sanoa tai saada jotain uutta tästä.
    Pitkälti olen samoilla linjoilla mitä sanoit kirjoituksessasi paitsi tuo valheesta, että "kun kristinuskon edustaja avaa suunsa siinä se on".
    Oikeestaan tuo edellinen lause tekee siten munkin sanani turhaksi.
    Mulle kaikki ihmiset ovat uskovia. Jokainen uskoo johonkin. Myös ne jotka eivät usko mihinkään perustelevat kantansa omilla mielipiteillään.
    Kyse ei siis ole pelkästään jostakin Danielin kirjasta tai Ilmestyskirjasta. Kyse ei ole edes Raamatustakaan. Kyse on siitä uskooko johonkin näkymättömään elämään, voimaan. Onko sellaista olemassa? Niille on annettu nimiä kuten: sielu, henki, Jumala jne.
    Vai onko vain tuo näkyvä materiaali kuten ihmisen ruumis, ilman mitään sielua tai henkeä tai mitään isompia voimia? Ja onko kaikki vain silkkaa sattumaa?
    Miljardit ihmiset ovat aikojen saatosta näihin päiviin saakka jostakin syystä kokeneet, että on muutakin kuin näkyvä maailmamme.
    Mä koen myös niin, että on muutakin kuin materiaalinen maailma.
    Se mikä uskonto sitten on oikea? Kristinusko tarjoaa mulle parhainta selitystä elämästä, kuolemasta, elämän tarkoituksesta.
    Raamattu on vaikeaselkoinen kirja, osin senkin vuoksi sitä on kaikkien uskovien (myös ateistien) helppo vääntää mielensä mukaisesti ja sitten sanoa "olet väärässä".
    Danielista sä olet väitellyt jo monen kanssa. Voit olla oikeassakin kun esim.sanot että luku 11 (muistaakseni)on täyttä hitoriaa.
    Mulle merkkaa siitä kirjasta luvun 7 ennustus ja nimenomaan siitä viimeisen (neljännen) pedon kerronta ja viimeisen tuomion asettaminen. Samaisesta myös Ilmestyskirja kertoo luvussa 13. Muut Pedot on kai olleet historiaa jo sen 2000 vuotta. Danielin kirjaa muultaosin voi olla historiaa? En tiedä. Lopunajan matemaattisiin laskukaavioihin en ole oikeen ikinä uskonut.

Sotia ja maanjäristyksiä tulee ja menee, niin kuin lama-aikojakin. Iran voi hyökätä Israeliin ja päin vastoin, niin kuin taas on kirjoiteltu, Pakistania unohtamatta. Isompiakin pommeja voidaan joskus paukutella ja jenggiä delaa. Näistäkös eri uskontojen fanaatikot saa kirjoiteltavaa. Muistakaa uskovaiset vaan se että Hitler tappoi noin 6 miljoonaa valitun kansan ihmistä. Ei silti Jeesusta näkynyt!
    Ensin pitää tiettyjen tapahtumien tapahtua, ennen kuin kannattaa taivaalta ihmeitä oottaa. Lukekaa sitä Raamattua ennen kuin annatte profetioitanne!
  4. olen viimeisestä "pedosta" kulluut, joten siksi kyselen tulisiko joku perusteltu väite.
    Suureksi Babyloniksi olen kuullut väitettävän ainakin Moskovaa, Bagdadia ja joku Usa:n kaupunki, maan itse olessa "peto".
    Jerusalemin nimen olen kuullut jonkun arvioissa ja se on kai aika yleinen arvaus.

Pedoksi kai täytyy luokitella jotain sellaista, joka on olut iso uhka ja tuho juutalaisuudelle muinoin ja kristinuskolle sen synnyttyä.
    Eli sinänsä tuhoisia sotia on varmaan ollut useita, mutta jos ne on olleet "pakanoiden" keskinäisiä kahinoita se ei ole "valitun kansan" kannalta niin petomaista meininkiä.

Mun mielestä yksi "pedoista" oli muinainen Rooman suuri valtakunta (niinkuin joku muukin täällä totesi). Perusteluna on se, että Jeesus teloitettiin Rooman valtakunnan maaherran (Pilatus) toimesta. Samoin tiettävästi ainakin Pietari ja Paavali kohtasivat saman valtakunnan kuolettavan voiman. Myös moni muu kristitty kuoli vainoissa tuon saman valtakunnan hallitsijoiden toimesta.
    Eli, jos EU on se "peto", joka tulee uudelleen, tarkoittaisi se ehkä sitä, että EU:n pitäisi laajeta Turkin lisäksi myös Israeliin saakka. Silloin EU:n alue alkaisi muistuttaa muinaisen Rooman valtakunta Apostolien aikaan(Afrikan pohjois-osat toki puuttuu).
    Ja Rooma on kaupunki joka on vuodattanut aika monen uskovaisen verta, lähtien Jeesuksesta(epäsuorasti). Ja joka myös on rakennettu seitsämän vuoren päälle (joissakin lähteissä on 12 vuorta), josta Ilm. 17:9 mainitaan.
    Rooma on myös kaupunki, jossa on valtaistuin josta voi hallita koko maailmaa. Ja kun sopiva tyyppi aikanaan siihen istuu, niin voi tehdä itsensä Jumalaksi ja vaatia kaikkia kansoja fanittan itteesä (Paav.2:2 tessal.). Katollilaisuus on jo levinnyt aika hyvin.

Mutta takaisin todellisuuteen. Eli täähän on pelkkää oletusta. En tiiä mikä tän textin todennäköisyys kerroin olisi (riippuu tietysti keltä kysyy)? Aikanaan tämäkin selviää missä mennään.