Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tammikuu20007
profiilit
tammikuu20007
tammikuu20007
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
15
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikutat mukavalta, tsekkaa tapaamiasi naisia ja kun itsellesi sopiva kohdalle sattuu, niin ole reippaasti aloitteellinen. Onnea siis matkaan:).
08.11.2014 23:06
minkä merkkinen teidän infrasauna on ja onko siinä höyrytoiminto myös? Kun katselin tuota kylpyhuone-osastoa, niin siellä monilla oli huonoja kokemuksia, höyry oli suunnattu väärin ja muovirakenteet yms. rikkoontuivat nopeasti.
19.10.2014 00:13
hohhoijaa taas tätä älyvapaata ja pelkkään pahansuopaisuuteen pohjautuavaa "keskustelua". - onko tässä mitään tolkkua
12.05.2014 23:28
Tuntuvatpa tutuilta nuo kertomukset ja ovat hyvin todentuntuisia. Itse olen joutunut siskojeni henkisen väkivallan kohteeksi ja eivät he vieläkään ole lopettaneet, vaikka ovat kuusikymppisiä.
Te lapset ja nuoret jotka olette kokeneet väkivaltaa,, luottakaa itseenne ja hakekaa apua. Niin fyysinen kuin psyykkinenkin väkivalta on kiellettyä ja vahingollista. Ns. nollatoleranssi on normaalia. Eli fyysinen väkivalta samoin kuin henkinenkin väkivalta ovat kiellttyjä. Fyysisen väkivallan tunnistaa jokainen, myös pelon ja uhkan aiheuttaminen toiselle on kiellettyä ja väkivaltaista käytöstä. Henkistä väkivaltaa on mm. nimittely, toisen nolaaminen, mutstamaalaaminen, huomiotta jättäminen, karjuminen, perusteeton syyttely jne.
Lapset ja nuoret, hakekaa apua kodin ulkopuoleta, jos vanhemmat eivät usko tai suojele teitä. Pyytäkää apua koulun aikuisilta: opettajalta, luokanvalvojalta, terveydehoitajalta, opolta, koulukuraattorilta tai vaikkapa koulun kanslistilta. Mene rohkeasti ja sano , että tarvitset apua, koska sinua pahoinpidellään/kaltoin kohdellaan jne. Yhdessä tämän aikusien kanssa voitte keskustlella ja selvitellä asiaa ja hän hakee sitten apua sinulle. Sano avuntarpeesi selkästi niin ,että aikuinen todella tajuaa, että tarvitset apua. Ja aikuiset, suhtautukaa vakavasti lapsen tai nuoren puheeseen väkivallasta.
22.02.2014 20:12
Nimittely ei kuulu tavalliseen ihmissuhteeseen, nimittely on yksi henkisen väkivallan muoto. ei henkistä väkivaltaa eikä nimittelyä voi tehdä hyväksyttäväksi millään selittelyllä esim. väsymys tms. Nimittely eli henkinen väkivalta on väärin ja sillä siisti. Nimittelij'än pitää ottaa täysi vastuu omista teoistaan eikä selitellä ja pyrkiä pääsemään eroon kaikin keinoin tällaisesta käyttäytymisestään.
Anteeksi pyytäminenhän tarkoittaa myös sitä, että anteeksi pyytäjä kokee tehneensä väärin ja pyytää antekksi väärin tekemistään. Samalla hän lupaa sen, että tapahtuma ei toistu. Eli siis pitkässä juoksussa nimittelijän on todellakin päästävä eroon nimittelystään. Eli toista ihmistä ei voi eikä saa nimitellä ja sitä kautta mitätöidä jatkuvasti, se on henksitä väkivaltaa eikä tavanomaista toimintaa.
31.01.2014 21:17
Hei aloittaja,
ymmärrän jotain puheenvuorostasi. Minulla on myös pitkä kokemus itsekkäästä, empatiakyvyttömästä, oikeudenmuakisuudesta mitään käsittämättömästä ja mitään rajoja omalle toiminnalleen asettamattomasta äidistä. Olet vaiheessa, jossa tunnet, tai sinussa oleva pieni tyttönen tuntee, vihaa ja katkeruutta oikeutetusti siitä, että äiti on käyttyäytynyt niin kuin on käyttäytynyt, ollut täysin itsekäs ja piittaamaton sinusta ja sinun tarpeistasi.
Minun oma kokemus on, että meillä on voimakas ns. äiti-myytti, uhrautuvasta ja tosien parasta ajattelvasta ja yli kaiken lapsiaan rakastavasta äidistä. Ja ihmiset, jotka uskaltavat suhtautua kriittisesti äitinsä tekemisiin joutuvat välittömästi yleensä teilatuksi. Omien kokemusteni myötä olen monen ihmisen kuullut puhuvan äitinsä harjoittamasta henkisestä väkivallasta, mutta kun aihe on tabu, niin siiä on vaikea puhua. Väkivallan uhrithan häpeävät myös väkivallan kohteeksi joutumistaan - tosin täysin perusteettomasti.
Se mitä ensin tulee mieleen, niin yritä löytää kieltä, jolla täsmällisemmin ilmaiset kokemuksiasi. Luulen, että henkistä väkivaltaa käisttelevistä kirjoista olisi sinulle apua. Näiden kirjojen avulla voisit käsitellä kokemuksiasi myös tiedollisella tasolla, ei ei pelkästään tunteina, joita ilmaiset ehkä tavalla, joka ei parhaalla mahdollisella tavalla herätä ymmärrystä. Minulle on ollut apua näiden henkistä väkivaltaa ja narsisimia koskevien kirjojen lukemisesta. Sitten on tietysti myös todella tärkeä asia se, että ei itse ala käyttäytyä samalla tavalla. Näihin ihmisiinhän ei tehoa myöskään muu kuin väkivalta, he eivät yksinkertaisesti ymmärrä muuta kuin väkivallan kielen..Ainoa keino selviytyä näiden henkistä väkivaltaa harjoittaiven kanssa on pysyä heistä kaukana. He eivät yleensä muutu. Sitten pitää tietysti vielä huolehtia, että ei itse toimi lähi-ihmsitensä ja lastensa kanssa samalla tavalla kuin äitinsä.
Minäkään en voi kunnioittaa enkä arvostaa äitiäni. Minun äitini eli näennäsien korrektisti, mutta tosiaasiallsiesti oli todella raaka henkisen väkivallan käyttäjä minua kohtaan. Hän oli myös aina ja kaiken keskipiste esittämällä marttyyria, nöyrää ja pelokasta. Tosiasiallisesti kaikki ihmiset ja me lapset heti pienestä alkeaen olimme vain häntä varten. Edessäpäin hän oli ok, mutta ns. puukotti selkään keksimällä esim. minusta täysin perättömiä iljettäviä juttuja (juttuja, joihin ei tavallisen ihmisen mielikuvitus edes riittäisi). Tällä tavoin hän vuosikymmeniä mustamaalasi ja ns. demonisoi minua. Sinänsähän äidillä oli tapana aina moittia jotakuta ei läsnäolevaa lasta. Vähin erin hän tietysti onnistuikin rikkomaan osan meidän lasten keskinäisistä väleistä.
Surullista tässä on vielä se, että osa sisaruksistani omi häneltä, äidiltämme, elämänarvot, ajattelu-, puhe- ja toimintatavat. Nyt kuusikymppisenä minulla on arkihavaintoja siitä, kuinka tällaiset narsistiset persoonallisuushäiriöiset ja henkistä väkivaltaa (koulu-, työpaikka- ja henkistä lähisuhdeväkivaltaa) harjoittavat ihmiset siirtävät väkivaltakulttuurinsa sukupolvelta toiselle. Minun ei tarvitse ihmetellä, että miksi jo päiväkodissa on kiusaamista. Sitä on, koka jo päiväkoti-ikäinen on oppinut sen vanhemmiltaan ja isovanhemmiltaan, usein myös naispuolisilta, henkinen väkivaltahan on nimenomaan naisten harjoittamaa väkivaltaa. Eikä esim. koulukiusaamisen kitkemiskeinoksi riitä se, että sanotaan, että vanhempien pitäisi neuvoa lastaan. Tällaisissa perheissä vanhemmat ja isovanhemmat ovat samanlaisia ja lapsi on oppinut kiusaamsien heiltä.
Ainoa keino henksien väkivallan kitkemiseksi olisi sen kriminalisointi. Tällöin nimittelyt ja perättömät puheet pitäisi tehdä rangasitaviksi teoksi. Tämä keino luultavasti purisi melko suureen joukkoon näistä henksien väkivallan harjoittajista, koska he nimenomaan käyttävät henkistä väkivaltaa oman etunsa ajamiseen. Eritysiesti nämä henksien väkivallan harjoittajat käyvät myös sellaisten ihmsiten kimppuun, jotka ovat syystä tai toisesta puolustuskyvyttömiä tai ystävällisempiä ja ymmärtäväisempiä kuin ihmiset keskimäärin. Näinhän toimii myös fyysisen väkivallan harjoittaja, hyökkää sellaisen kimppuun, jonka uskoo voittavansa. Kaiken kaikkiaan pitäis kyllä kiinnittää huomio tähän henksieen väkivaltaan, se jos mikä, tulee yhtiskunnalle kalliiksi, myös taloudellsiesti. Yksilötason kärsimyksiä ei voi edes laskea.
Hyvää jatkoa sinulle ja voimia selkiinnyttää vielä asioita, lue kirjoja, jospa se auttaisi sinua!
13.03.2012 13:31
ei kannata ryhtyä kauheasti nejvottelmaan asia asialta tällaisen miehen kanssa. Se vie vain energiaa itseltä. Minulla on sellainen kokemus, että nämä ihmset eivät muutu. He näkevät vaimon, joka yrittää puhumalla selvittä aisoita, vain "nalkuttavana akkana". Parempi on tehdä asiat selväksi ensin itselle ja sitten miehelle ja yrittää edetä hyvässä järjestyksessä.
21.02.2012 00:19
näinhän se pitäisi olla, yhteiset rahat ja yhteinen elämä, yhteiset ilot ja yhteiset surut, kuulostaa hyvältä lähtökohdalta
21.02.2012 00:09
hei provoa mikä provoa, minulla OLI tällaien mies, mutta ihmetyttää, että näitä kasvaa yhä uusia ja uusia!
20.02.2012 23:56
Nämä narsistiset piirteet tulevat näillä ihmisillä esiin vasta, kun nainen on raskaana. Sitä ennen he ovat varsin viehättäviä, esim. kukaan ystäväpiiristä ja sukulaisista ei osannut kvuitella millainen tällainen mies on todellisuudessa kotona puolisolleen. Eli on varsin vaikea tietää ennakolta millainen mies kuoren sisältä paljastuu, kun lapsi on tulossa. Ei siis tämän keskustelun aloittajan eikä muidenkaan kannata alistua tällaiseen. Kun vauva on tehty yhdessä, niin siitä aihutuvat kustannukset masetaan myös yhdessä tulojen suhteessa - sen pitäisi olla selvä. Raha tällaiseille miehelle on vallankäytön väline, sillä voi alistaa ja käytää henkisen väkivallan välineenä. Ja jos ei irtaannu tällaisesta suhteesta ajoissa, niin ennen pitkää menettää itsetuntonsa ja -kunnioituksensa.
20.02.2012 23:52
Minulla oli sama tilanne noin 30 v. sitten.Luulin, että nykymiehet olisivat paremmalla tolalla. Osanottoni kaikile naisille, jotka havahtuvat tähän tilanteeessa, jossa he ovat viimeidillään raskaana tai heillä on vastasyntynyt vauva. Minun mieheni halusi lapsen, mutta ei halunnut osallistua yhteisestä lapsesta aiheutuviin kustannuksiin. Minulla on se kokemus tällaisesta miehestä, että tämä on vain yksi oire heidän itsekkyydestään ja vallan halustaan, on makuasia kutsutaanko sitä narsisimiksi vai ei. Lapsi on hyvä väline miehelle saada nainen alisteiseksi itselleen tilanteessa, jossa hän on taloudellisesti heikoilla, kuten esim. äitiyslomalle jäädessään. Eli luultavaa on, että tällaisten pariskuntien ongelmat eivät lopu tähän! Ei kyllä ole helppoa pidemmän päälle rakastaa, kunnioitta ja arvostaa tällaista miestä ja kyllä siinä niin käy, että ennen pitkää tulee siihen tulokseen, että yksin laspen kanssa on helpompaa. Ulosottomies huolehtii sitten siitä, että tällainen mies maksaa elatusmaksun. Tosin aloittaminen täysin tyhjätaksuna alle vuoden ikäisen vauvan kanssa on haasteellsita, mutta kyllä siitä selviää. Ei kannata antaa toisen ihmisen alistaa itseään kovin kauan, siinä menee oma itsetunto ja itsekunnioitus ja on todella raskasta ruinata mieheltä rahaa, kun jokaisen vessapaperirullankin ostaminenkin vaatii mieheltä kerjäämistä. Ennen pitää taakka käy mahdottomaksi ja elämänilo häipyy.
20.02.2012 23:38
hyvä idea! Nyt puheet ja teot ovat todella ristiriidassa. Vaaditaan eläkeiän nostoa, mutta samat tahot eivät halua palkata enää edes viittäkymmentä lähestyviä.
06.02.2012 19:20
Hohhoijaa, niinhän ne monet ihmiset luulevat, että vain muut vanhenevat, mutta he itse eivät, on se joskus niin huvittavaa havaita tämä!
06.02.2012 19:11
Niinhän se on, että puhe kertoo jotain kohteesta, mutta aina se kertoo paljon puhujasta.
Olen monena vuotena ollut Inglesissä marraskuussa pari viikkoa ja tullut siihen tulokseen, että Ingles on todella upea lomapaikka: se on lähellä, matkoihin ei kulu turhaa aikaa, säät ovat aina hyvät, kaikki on siistiä: hotelli, kadut, vessat jne., palvelut pelaavat, ei tule huijatuksi ja taksilla on myös edullista liikkua jne.
Olen myös kävellyt monet kerrat rantaa pitkin Maspalomasiin ja en ole kertaakaan nähnyt rannalla mitään erityistä: en seksikohtauksia tai itsensä kauppiaita. Sen kyllä olen havainnut, että jotkut "näkevät" esim. ns. maksullisia ihmisiä pilvin pimein joka paikassa. Ja näissä tilanteissa olen todella tullut siihen tulokseen, että puhe kertoo enemmän puhujasta kuin kohteesta. En osaa sanoa vielä, että mistä tämä näiden ihmisten tapa nähdä tosia ihmisiä esim. ns. maksullisina ihmisiä, nousee. Siinä on kai jotain toisten ihmisten aliarvioimisen tarpeita, ehkä. Homofobian taustoista en osaa sanoa mitään, mutta ikävältä se tuntuu, että joidenkin ryhmien seksuaalisesta suuntatumisesta on jatkuvasti näin hirveä meteli.
että tällaiset kokemukset
21.04.2011 19:37
Hei,
et ole nipo, kertomasi perusteella "kavereiesi" eivät todellakaan osaa käyttäytyä. Olen samaa miletä kuin aiemmatkin kirjoittajat eli ei ole asianmukasita tulla joka viikko kotiinne, sotkea paikkoja, riehua ja rikkoa tavaroita - ja olla vielä kuin mitään pahaa ei olisi tapahtunut.
Ja jos vuoronperään toisten kodeissa kokoontuminen tai voahtoehtoiset tavat viettää yhtiestä aikaa ei käy, niin sekin todistaa sen, että tilanne on kieroutunut pahasti. Ja jos sopuratkaisua ei löydy poikakaverisi ja vieraiden kanssa, niin ajattelen, että sinun on syytä jättää koko porukka. Et sinä tarvitse "ystäviksesi" moisia piittaamattomia ihmisiä, jotka ovat jo vuosia käytäneet hyväkseen ymmärtäväisyyttäsi ja mahdollisesti myös poikaystäväsi avuliaisuutta ja ymmätäväisyyttä. Tällaisia kuvaamisia röyhkimyksiä on nykyisin valitettavan paljon ja tässä he ovat lyöttäytyneet yhteen ja hyödyntävät teitä.
01.05.2010 13:03
1 / 1