kesitas
![]()
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Toistan kysymyksen Meiliakulle.
kirjoitit 18.4, klo 16,28 aiheesta Jerusalem. Sanoi opetuslapsilleen ? Niin kuin ISÄ LÄHETTI minut niin MINÄKIN LÄHETÄN3128Kenen ovelle Jeesus kolkuttaa?
Matt. 26:29 Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uut15127Kuka on oikea asialinjalainen?
Näyttää, että tuota asialinjaa edustaa useampi kirjoittaja. Kuka lienee originelli?8127Tekikö Jeesus mielestänne pahan virheen lähetyskäskyssä.
Olen usein miettinyt – kuinka paljon evankeliumi olisi levinnyt, jos Jeesus olisi antanut lähetyskäskyn ainaostaan lesta3123Synninpäästön järjettömyys.
Mark.10; 45. Ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja ANTAMAAN HENKENSÄ LUNNAIKSI KAIKKIEN PUOLEST10119Seuroissa myönnettiin, että Jumalan Valtakunta
ei ole vielä tullut, mutta on lähellä. Eilen Oulun alueelta toinen puhuja alkoi olla jo raiteilla. Hän sanoi, että Ju18119Onko rippisalaisuus Jumalasta?
Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka KOHTAA KAIKKEA SALASSA OLEVAA, olkoon se hyvää tai pahaa. ( Saarn. 12;14 )1117Mikä on maan päältä, se on turhaa.
Tuo VL mantra siellä jaettavaan synnin sovituksen sanaan sekä luvata se sovitetuksi, on todella pakanallista. Maan pääl7114Raamatun tutkinta etenee SRK;ssa
. Olen palstalla aina saanut ”neniini” uudestisyntymisen tarpeellisuudesta pelastukseen. Asiaa on pilkattu sekulaarien t2112mitä Vl ymmärtää Pyhällä.
Mitä lestadiolaisuudessa tarkoittaa sana PYHÄ. Kysymys ei ole Sunnuntaista, vaan Pyhästä, mitä se on. Kes.13110Miksi VL ei uskalla lausua nimeä JEESUS
Mikä on Jeesuksen kutsumanimi? Vl piireissä Hän on vain Vapahtaja. Mutta millä nimellä Jeesus itse sanoi itseään? Se ol8109Juutalaista oppia lestadiolaisille.
Israel, ( lestadiolaisten parjattu kansa) osittivat jälleen hyvää esimerkkiä pyytämällä Hallituiksensa ja Israelin puole10105Riittäkö vanhurkauttamiseen usko Herraan?
Mitä Raamatun mukaan kolmiyhteinen Jumala pelastavana toimellisuudessa on. Se on; - Jumala, joka on luoja sekä LUPAUKS0103Selibaatti
Heti lähtökohtaisesti, - miten selibaatti liittyy Kristuksen seuraamiseen. Mainitaanko koko juttua Raamatussa. Avioliito3101Ripottelukasteen ja upottamisen erot ja syyt.
.Kasteen merkitys on NIMENOMAAN NESTE (vesi) ja UPOTTAMINEN. Jos verrataan ripottelua ja UT;n mukaista kastetta ( VT,ssä898SRK, Suomen Calvinistinen haara
Lestadiolaisuus täyttää täysin Calvinin opit, kalvinismin. Oppi, jossa armo on rajallinen, vain heikäläisillä, sekä tämä298SRK vieläkin väärentää opetuksella Paven kääntym.
Lestadiolaisien on todella vaikeaa tunnustaa viimevuosiin asti olleita vääriä oppeja. - Jumalan huoneen Hallitus ei ereh2297Onko alkuseurakunnan kaste Jumalan pilkkaa?
Weha haukkuu uudelleen kastattavia, kun Hän aina haukkuu jotain uudelleen kastettavia, vaikka serkkuni kastettiin vasta594Kyllä näissä suviseuroissa on menty lähelle Jeho-
van todistajia. Jeesuksen rooli on vain "tähden"? Rukoillaan Jumalaa, ei Jeesusta. Väitetään, että Jumalalla on kai693Moniko Ev.Lut jatkaa kasteessa vauvasta lähtien?
Onko ripottelu kaste? Ei, vaan se tehdään täysin tietämättömälle vauvalle. Kasteessa luvataan lähteä seuraamaan Jeesusta492