Vapaa kuvaus

Hei. Ollaan ihmisiksi.

Aloituksia

47

Kommenttia

3017

1. Tärkeintä perheessä on se, että se toimii kaikkien ehdoilla.

Se tarkoittaa sitä, että kaikki perheen jäsenet ovat tasa-arvoisia ja he saavat perustarpeensa tyydytettyä.

Perheen pitää tarjota jäsenilleen elintoimintojen turvaamisen ja asunnon lisäksi keskinäistä hyväksyntää, rakkautta, arvostusta ja tukea.

Sillä, onko perheessä kasi isää tai kaksi äitiä, ei ole ydinperheen kannalta mitään merkitystä, vaikkakin lähiympäristö saattaa aiheuttaa ikävyyksiä. Terve perhe kestää kyllä ympäristön paineet ja lapsista kasvaa tasapainoisia, hyviä ihmisiä. Parempia kuin rikkinäisestä tai sairaista perheistä, joissa on eri sukupuolta olevat vanhemmat.

Omassa avioliitossani me puolisot sekä rakastamme ja kunnioitamme toinen toisiamme. Meillä se toimii hyvin.
  2. Ensin täytyy tunnustaa, etten minäkään kehtaisi suoltaa moista soopaa rekisteröidyllä nimimerkillä.

Siis:

Olematon ei muutu olevaiseksi tunnustamalla eikä kieltämällä. Jonkin asian jankkaaminen ei ole todiste sen olevaisuudesta eikä kieltäminen myöskään muuta mitään olevaiseksi.

Tehdään koe.

Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista! Aloittajan luona ei ole yksisarvista!

Jos yksisarvinen ilmestyi luoksesi, pliiiiiiiis ota yhteyttä. Liityn välittömästi haluamaasi uskonnolliseen yhteisöön.

Tuomitset vapaa-ajattelijoiden lastensa manipuloinnin. Niin minäkin. Lapsille pitää antaa puolueetonta, asenteetonta ja asiallista tietoa tämän maailman asioista ja ilmiöistä. Ymmärrät kai, että samalla sinä tuomitset uskovaisten lapsilleen tekemän uskonnon yksipuolisen tuputtamisen. Kysymyshän on ihan samasta asiasta.

Otatko sinä vapun vastaan vapaapäivänä?

On niillä vapaa-ajattelijoilla kuitenkin sen verran älyä, etteivät mene kouluun tai töihin silloin kun siellä on ovet lukossa ja kaikki väki loman vietossa.

Onneksi pääosa juhlapyhistä sattuu vanhoihin kansanomaisiin (pakanallisiin) juhla-aikoihin. Joulu on sydäntalven juhla, pääsiäisvapaalla voi juhlia kevään puhkeamista, juhannuksena juhlitaan keskikesää ja pyhäinpäivänä voi juhlistaa ikivanhaa syysjuhlaa, kekriä.

Ps. Niin paljon kristittyjen jumalolento meistä välittää, että tuomitsee pääosan ihmiskunnasta ikuiseen kidutukseen oman turhamaisuutensa vuoksi.

Sairasta, jos se olisi totta!
  3. En tunne juurikaan heimosukulaisuutta uskon kieltäjiä kohtaan. Uskonnottomuus ei ole minulle muuta, kuin sitä että minulta puuttuu usko. Ei muuta.

Persoonallisuuteni ja minäkuvani on tuhannesti monipuolisempi, kuin se että uskonko vai enkö. Uskontojuttu on vain häviävän pieni osa elämääni.

Kirjoittelen tällä palstalla omana itsenäni, en ryhmän jäsenenä. Tämä on vain yksi asia, joka minua tässä ainutkertaisessa elämässäni kiinnostaa.

Tietenkin ymmärrän, että jotkut muutkin uskonnottomat ajattelevat joistain asioista samoin kuin minä, mutta se ei yhdistä minua mihinkään veljeskuntaan. Ihmisolentona minulle on luonnollista, että omaa mielipidettä tukevia kirjoituksia on helppo lukea, mutta ne eivät aiheuta mitää suuria tunne-elämyksiä.

Pitää aina muistaa, että omaa näkemystä tukeviin mielipiteisiin pitää suhtautua vielä kriittisemmin kuin vastakkaisiin, sillä ihminen johdattelee mielensä niin kovin helposti harhaan.

Ps. Tarkemmin sanottuna emme polveudu apinoista. Meillä on vain yhteinen esimuoto. Samoin timoteillä ja ihmisellä on yhteinen esimuoto jossain hyvin kaukana menneisyydessä.

Muuten ... nyt kun olemme täällä, eiköhän eletä hyvä elämä.
  4. Ja hyvin menee.