Ateisti & Uskovainen

Harrastus mikä harra

Vanhempani olivat ateisteja ja myös kaikki kolme sisarusta on ateisteja. Nyt olen naimisissa uskovaisen kanssa. Onko muita ateisteja joiden puoliso harrastaa uskontoa.

23

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herra ylppö

Aloituksesi ei liity yhtikääs mihinkään.

• Ja hyvin menee.

• Kössönöm

En ole koskaan uskovaisen kanssa edes seurustellut. Tai ainakaan asiasta ei ole ollut mitään juttua.

• Jörnö

uskovaiset vaimot&miehet ovat luotettavampia

• Jörnö kirjoitti:

kokemusta on ettei pidä paikkaansa

• kristalli_prinsessa kirjoitti:

kokemusta on ettei pidä paikkaansa

Ensinmäinen vaimo oli kristitty ja uskovainen. Oli todennäköisesti uskollinen, mutta muuten paha ja ilkeä ihminen.

• Kössönöm
        Jörnö kirjoitti:

Onko sinulla paljonkin kokemusta asiasta?

• Jörnö
        Jörnö kirjoitti:

MUTTA eivät huolehdi hygienistaan

• Jörnö
        Kössönöm kirjoitti:

Onko sinulla paljonkin kokemusta asiasta?

EI

• mrs Missukka

Minä "harrastan", isäntä ei.

• ...

no sano sitten terveisiä isännälle on sillä kyllä paljon kestämistä sun kanssa

• mrs Missukka
        ... kirjoitti:

no sano sitten terveisiä isännälle on sillä kyllä paljon kestämistä sun kanssa

Hän tosin tietää sen jo..

• mietisitänyt

harrastajia. Uskoa vaan ei harrasteta, sitä eletään.

• ...

niin uskonto on vähän kuin heroiini sitä ei vedetä ihan harrastus pohjalta vaan pistää koko elämän päin persettä

• karisma

Mutsista en tiedä mutta kirkkoon kuului faja oli ateisti mua ei pakotettu uskomaan eikä myöskään uskomasta olisi kiellety, jos olisi jotain ihmeen syystä seonnut.

Vaimo käy kiskossa enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja on ihan oikeasti uskossa. Eipä siinä mitään hyvin ollaan tultu toimeen viimeiset vähän yli 20 vuotta. Mutta eipä tuo mulle uskoaan tyrkytä, enkä minä häntä kiellä uskoaan harjoittamasta.

Ei siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä, että kaksi jostain asiasta eritavavoin ajattelevaa ihmistä tulee hyvin toimeen keskenään.

• Meillä on tällainen asetelma että minä olen telaketjuateisti jo kumppani taas harras katolilainen kristitty, mutta eipä se ole haitannut menoa. :)

• Rompix

Tuleeko teille ateisti uskovainen -parisuhteissa elävät paljon väittelyitä tai toisen käännytysyrityksiä?

Jos yritän ajatella kuin uskovainen, niin minun tekisi mieli pelastaa ateistipuolisoni helvetiltä ja käännyttää tämä, jotta saisin elää hänen kanssaan taivaassa kuoleman jälkeen. En haluaisi puolisolleni mitään pahaa, vain hyvää... Näin siis jos olisin aivan varma helvetistä ja taivaasta.

• Vaimo on buddhalainen ja minä agnostikko.

Buddhalaisuus on hyvin suvaitsevainen uskonto, ja olen oppinut ihmisenä paljon vaimoltani.

Uskonasioista ei riidellä, kumpikin kunnioittaa toisen näkemystä.

Joskus keskustelemme uskontoa sivuavista asioista, kuten esim. kummituksista, horoskoopeista ja enneunista, mutta ei niistä riitaa saa aikaiseksi.

• Tango_Delirium

Meillä ei ainakaan väitellä tai käännytetä. Oikeastaan näistä asioista ei ole pahemmin edes puhuttu, tiedetään toistemme kanta asiaan ja siinä se. Ukko tosin ei käsittääkseni ole varsinaisesti uskovainen (jos kriteerinä käytetään sitä "uudestisyntynyttä"), mutta kuuluu kirkkoon jne...

• Niin vain on!

valinnut. varmasti tylsää, mitä yhteistä teillä on. En kyllä menisi ateisitn kanssa naimisiin.

• .

tuntisit itsesi tolloksi kun puolisosi olisi sinua väkevästi viisaampi.

• Lisää lapsia...

LAPSET !

Parisuhde ei ole mitään rakettitekniikkaa.

.........................................................

• ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2823
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      57
      2746
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2503
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2062
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      51
      2023
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      277
      1985
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1301
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1150
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      2
      1080
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      96
      989
    Aihe