Vanhempani olivat ateisteja ja myös kaikki kolme sisarusta on ateisteja. Nyt olen naimisissa uskovaisen kanssa. Onko muita ateisteja joiden puoliso harrastaa uskontoa.
Ateisti & Uskovainen
23
575
Vastaukset
- Herra ylppö
Aloituksesi ei liity yhtikääs mihinkään.
Ja hyvin menee.
- Kössönöm
En ole koskaan uskovaisen kanssa edes seurustellut. Tai ainakaan asiasta ei ole ollut mitään juttua.
- Jörnö
uskovaiset vaimot&miehet ovat luotettavampia
Jörnö kirjoitti:
kokemusta on ettei pidä paikkaansa
kristalli_prinsessa kirjoitti:
kokemusta on ettei pidä paikkaansa
Ensinmäinen vaimo oli kristitty ja uskovainen. Oli todennäköisesti uskollinen, mutta muuten paha ja ilkeä ihminen.
- Kössönöm
Jörnö kirjoitti:
Onko sinulla paljonkin kokemusta asiasta?
- Jörnö
Jörnö kirjoitti:
MUTTA eivät huolehdi hygienistaan
- Jörnö
Kössönöm kirjoitti:
Onko sinulla paljonkin kokemusta asiasta?
EI
- mrs Missukka
Minä "harrastan", isäntä ei.
- ...
no sano sitten terveisiä isännälle on sillä kyllä paljon kestämistä sun kanssa
- mrs Missukka
... kirjoitti:
no sano sitten terveisiä isännälle on sillä kyllä paljon kestämistä sun kanssa
Hän tosin tietää sen jo..
- mietisitänyt
harrastajia. Uskoa vaan ei harrasteta, sitä eletään.
- ...
niin uskonto on vähän kuin heroiini sitä ei vedetä ihan harrastus pohjalta vaan pistää koko elämän päin persettä
- karisma
Mutsista en tiedä mutta kirkkoon kuului faja oli ateisti mua ei pakotettu uskomaan eikä myöskään uskomasta olisi kiellety, jos olisi jotain ihmeen syystä seonnut.
Vaimo käy kiskossa enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja on ihan oikeasti uskossa. Eipä siinä mitään hyvin ollaan tultu toimeen viimeiset vähän yli 20 vuotta. Mutta eipä tuo mulle uskoaan tyrkytä, enkä minä häntä kiellä uskoaan harjoittamasta.
Ei siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä, että kaksi jostain asiasta eritavavoin ajattelevaa ihmistä tulee hyvin toimeen keskenään. Meillä on tällainen asetelma että minä olen telaketjuateisti jo kumppani taas harras katolilainen kristitty, mutta eipä se ole haitannut menoa. :)
- Rompix
Tuleeko teille ateisti uskovainen -parisuhteissa elävät paljon väittelyitä tai toisen käännytysyrityksiä?
Jos yritän ajatella kuin uskovainen, niin minun tekisi mieli pelastaa ateistipuolisoni helvetiltä ja käännyttää tämä, jotta saisin elää hänen kanssaan taivaassa kuoleman jälkeen. En haluaisi puolisolleni mitään pahaa, vain hyvää... Näin siis jos olisin aivan varma helvetistä ja taivaasta.Vaimo on buddhalainen ja minä agnostikko.
Buddhalaisuus on hyvin suvaitsevainen uskonto, ja olen oppinut ihmisenä paljon vaimoltani.
Uskonasioista ei riidellä, kumpikin kunnioittaa toisen näkemystä.
Joskus keskustelemme uskontoa sivuavista asioista, kuten esim. kummituksista, horoskoopeista ja enneunista, mutta ei niistä riitaa saa aikaiseksi.- Tango_Delirium
Meillä ei ainakaan väitellä tai käännytetä. Oikeastaan näistä asioista ei ole pahemmin edes puhuttu, tiedetään toistemme kanta asiaan ja siinä se. Ukko tosin ei käsittääkseni ole varsinaisesti uskovainen (jos kriteerinä käytetään sitä "uudestisyntynyttä"), mutta kuuluu kirkkoon jne...
- Niin vain on!
valinnut. varmasti tylsää, mitä yhteistä teillä on. En kyllä menisi ateisitn kanssa naimisiin.
- .
tuntisit itsesi tolloksi kun puolisosi olisi sinua väkevästi viisaampi.
- Lisää lapsia...
LAPSET !
Parisuhde ei ole mitään rakettitekniikkaa.
.........................................................
- ...
skotlannissa 49% ateisteista jotka on parisuhteessa on on parisuhteessa uskovaisen kanssa. Kuinkakohan paljon suomessa?
lähde : http://www.scotland.gov.uk/Resource/Doc/36496/0029047.pdf , sivu 19
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752823- 572746
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172503- 412062
- 512023
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2771985Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211301- 421150
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo21080Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.96989