Suuruuskuvitelma!

Teotwawki

Kerropas uskovainen pahalle atestille, miksi jumala on valinnut juuri sinut paheksumaan minun omassaosloani ja käytöstäni? Oletko ehkä jumalan valittu ja miksi juuri sinä? Miksi juuri sinä lähes seitsemän miljardin ihmisen joukosta? Tiesitkö, että kahdella lottorivillä on suunnilleen sama todennäköisyys voittaa päävoitto.

54

632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usxis

En minä ainakaan paheksu jokainen tekee niin kuin itse haluaa, asiassa kuin asiassa.

• teissä uskovaisissa on paljon sellaisia, jotka ovat ottaneet itselleen oikeuden tulkita raamattua omalla tavallaan ja sen mukaan joskus herää kysymys, että kenellä se tuomiovalta oikein olikaan. Ehkä juuri sinä et ole samanlainen.

• Teotwawki kirjoitti:

teissä uskovaisissa on paljon sellaisia, jotka ovat ottaneet itselleen oikeuden tulkita raamattua omalla tavallaan ja sen mukaan joskus herää kysymys, että kenellä se tuomiovalta oikein olikaan. Ehkä juuri sinä et ole samanlainen.

Eiköhän kyse ole siitä, että joko tietoisesti tai alitajuisesti uskovaiset eivät usko, että heidän jumalansa pystyvät tekemään mitään täällä maailmassa.

Siksi heidän pitää tehdä jumaliensa työt näiden puolesta.

Uskovaiset eivät kykene käsittämään, että jos heidän jumalansa eivät jotain tuomitse, silloin heidänkään ei pidä tätä tuomitseman.

• Phoebus kirjoitti:

Eiköhän kyse ole siitä, että joko tietoisesti tai alitajuisesti uskovaiset eivät usko, että heidän jumalansa pystyvät tekemään mitään täällä maailmassa.

Siksi heidän pitää tehdä jumaliensa työt näiden puolesta.

Uskovaiset eivät kykene käsittämään, että jos heidän jumalansa eivät jotain tuomitse, silloin heidänkään ei pidä tätä tuomitseman.

ollut jumala, olisin luonut maailman saman tien valmiiksi.:-)

• karisma
        Teotwawki kirjoitti:

ollut jumala, olisin luonut maailman saman tien valmiiksi.:-)

Mitä hittoa sitä sitten tekis jos kaikki olis jo valmista?

Jos mä olisin jumala niin mäkin olisin ryssinyt asiat pahemman kerran, että olis jäänyt korjattavaa.
        Tai... Siis kukas mulle palkan maksais jos mä olisin jumala... Eihän sitä sitten kannttaisi maailmaa vajaaksi jättää jos ei kukaan ylläpidosta maksa :)

Jaa mutta eihän siitä kenenkään tarvi maksaa kun mä voin äkisti luoda lisää fyffee itselleni tai ei edes fyffee tarvi kun mä voin luoda kaiken minkä mä tarviin... Mut mitä hittoa varten mä sitten menin maailman luomaan, enhän mä sillä mitään tee.... No ei voi mitään jumala on kai vähän skitso.

• Sisar Ps. 134

Itseasiassa se on raamatun käsky: Älköön teillä olko mitään yhteyttä pimeyden hedelmättömiin tekoihin vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä, sillä häpeällistä on jo sanoakin mitä he tekevät pieydessä.
      Kristityn velvollisuus on varoittaa ja nuhdella se on oikeaa rakkautta

• varoittaminen on psykologiselta kannalta itsenä ylentämistä syntisen yläpuolelle. Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

• toista mieltä
        Teotwawki kirjoitti:

varoittaminen on psykologiselta kannalta itsenä ylentämistä syntisen yläpuolelle. Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Varoittaminen ei ole itsensä ylentämistä yhtään mihinkään, vaan se on varoittamista jostakin asiasta.

• toista mieltä kirjoitti:

Varoittaminen ei ole itsensä ylentämistä yhtään mihinkään, vaan se on varoittamista jostakin asiasta.

??????:-D)))))))))))))))))))))

• Sisar PS.134

Itseasiassa se on suuri etuoikeus olla JEESUKSEN oma. Jeesus Kristus on kuollut meidän kaikkien puolesta, mutta eivät kaikki ole kuuliaisia evankeliumille se on meidän ihmiset vallinnoista myöskinteemmekö pahaa vai käännymmekö jatkammeko synnissä ja tottelemattomuudessa vai etsimmekö Vapahtajaa?
      Eikä sitä voi verrata lottovoittoon vaan se on parempaa.

• mieluimmin sen lottovoiton, kuin synnittömän, puritaanisen, kurialaisen ja tylsän elämän.

• Pyhä Viha

Tässä joitain sinun rakastavan jumalasi käskyjä, suoraan Pyhästä Raamatusta:

"Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt".

"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".

“Herra sanoi Joosualle: 'Minä annan sinun käsiisi Jerikon, sen kuninkaan ja kaikki sen sotilaat.
        He olivat julistaneet Herralle kuuluvaksi uhriksi kaiken, mitä kaupungis sa oli, ja niin he surmasivat miehet ja naiset, nuoret ja vanhat, härät, lampaat, vuohet ja aasit. Mutta itse kaupungin ja kaiken, mitä siellä oli, israelilaiset polttivat poroksi. Vain hopean ja kullan sekä pronssi- ja rautaesineet he antoivat Herran pyhäkön omaisuudeksi.”

"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Selitäpä minulle seuraavaksi miten nämä olivat hyviä asioita ja puhdasta rakkautta?
        "surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset,"

Millä tavalla naisten ja lasten tappaminen ja verinen säälimätön kansanmurha on rakkautta?

• mites sinulla?
        Teotwawki kirjoitti:

mieluimmin sen lottovoiton, kuin synnittömän, puritaanisen, kurialaisen ja tylsän elämän.

Olen ollut uskossa jo monta vuotta, eikä minulla ole ollut montakaan tylsää päivää...!

• uskoa on oltava
        Pyhä Viha kirjoitti:

"Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt".

"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".

“Herra sanoi Joosualle: 'Minä annan sinun käsiisi Jerikon, sen kuninkaan ja kaikki sen sotilaat.
        He olivat julistaneet Herralle kuuluvaksi uhriksi kaiken, mitä kaupungis sa oli, ja niin he surmasivat miehet ja naiset, nuoret ja vanhat, härät, lampaat, vuohet ja aasit. Mutta itse kaupungin ja kaiken, mitä siellä oli, israelilaiset polttivat poroksi. Vain hopean ja kullan sekä pronssi- ja rautaesineet he antoivat Herran pyhäkön omaisuudeksi.”

"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Selitäpä minulle seuraavaksi miten nämä olivat hyviä asioita ja puhdasta rakkautta?

Millä tavalla naisten ja lasten tappaminen ja verinen säälimätön kansanmurha on rakkautta?

Jumala loi ihmiset, joten Hänellä olisi oikeus tapaa vaikka kaikki ihmiset, mutta Hän ei tee niin, vaan Hänelle on uusi suunnitelma ihmisten pelastamiseksi, nimittäin Hänen oma Poikansa, joka maksoi ihmisten synneistä kovan hinnan! Jumala vaatii että uskoa täytyy olla.

• entäs tänä päivänä?
        Pyhä Viha kirjoitti:

Jaksaisitkohan sinä sellaista vanhanaikaista miekkaa edes nostaa, saati sitten jaksaa kävellä sellainen vyötäisissä sotimaan? Epäilen että olet sohvaperuna, joka jaksaa juuri ja juuri aukaista jääkaapin oven? Onhan nykyisinkin sotia, joissa kuolee ihmisiä, tiedätkös miten paljon julmuuksia ihmiset niissä tekevät? Eikä sotaan käskijänä toimi Jumala, vaan ihmisen ylpeys, ahneus ja vallantavoittelu.

• karisma
        uskoa on oltava kirjoitti:

Jumala loi ihmiset, joten Hänellä olisi oikeus tapaa vaikka kaikki ihmiset, mutta Hän ei tee niin, vaan Hänelle on uusi suunnitelma ihmisten pelastamiseksi, nimittäin Hänen oma Poikansa, joka maksoi ihmisten synneistä kovan hinnan! Jumala vaatii että uskoa täytyy olla.

"Jumala loi ihmiset" ja vitut luonut.
        "Hnellä olisi oikeus tapaa vaikka kaikki ihmiset," niin varmaan joo, on se teidän milikuvitus ukkeli senverran vittumainen.
        "Hän ei tee niin, vaan Hänelle on uusi suunnitelma ihmisten pelastamiseksi" Jaa on vai.
        "Hänen oma Poikansa, joka maksoi ihmisten synneistä kovan hinnan!" että kidutetaanpa tossa vähän äpärää niin kaikki on hyvin.
        "Jumala vaatii että uskoa täytyy olla." Siinähän vaatii eipä vois vähempää kiinnostaa.

Ehkä mä olen vähän tyhmä, mutta toi sun tuubas nyt ei vaan uppoa.

• EL1991
        uskoa on oltava kirjoitti:

Mikä vitun suunnitelma? Mihin jumpe tarvitsee suunnitelman voidakseen pelastaa itse tekemänsä sekundaihmisen itse sanallaan luomassaan maailmankaikkeudessa? Pakottiko joku ulkopuolinen voima jumalan käyttämään kaikenlaisia verenläträämis- ja roolileikkejä ihmisen pelastamiseksi?

• ajattele miten vaan
        karisma kirjoitti:

"Jumala loi ihmiset" ja vitut luonut.
        "Hnellä olisi oikeus tapaa vaikka kaikki ihmiset," niin varmaan joo, on se teidän milikuvitus ukkeli senverran vittumainen.
        "Hän ei tee niin, vaan Hänelle on uusi suunnitelma ihmisten pelastamiseksi" Jaa on vai.
        "Hänen oma Poikansa, joka maksoi ihmisten synneistä kovan hinnan!" että kidutetaanpa tossa vähän äpärää niin kaikki on hyvin.
        "Jumala vaatii että uskoa täytyy olla." Siinähän vaatii eipä vois vähempää kiinnostaa.

Ehkä mä olen vähän tyhmä, mutta toi sun tuubas nyt ei vaan uppoa.

Jumala loi ihmiset.

• joo ajattele sit nii
        EL1991 kirjoitti:

Mikä vitun suunnitelma? Mihin jumpe tarvitsee suunnitelman voidakseen pelastaa itse tekemänsä sekundaihmisen itse sanallaan luomassaan maailmankaikkeudessa? Pakottiko joku ulkopuolinen voima jumalan käyttämään kaikenlaisia verenläträämis- ja roolileikkejä ihmisen pelastamiseksi?

ei jumpe ole kuin verkkarihousujesi merkki, jos haluat tietää oikeasti mitä kysyit, et kirjoittaisi tuolleen.

• .
        ajattele miten vaan kirjoitti:

Jumala loi ihmiset.

Eli sinulla ei ole vanhempia sitten?

• EL1991
        joo ajattele sit nii kirjoitti:

ei jumpe ole kuin verkkarihousujesi merkki, jos haluat tietää oikeasti mitä kysyit, et kirjoittaisi tuolleen.

Tarjoan sinulle IHAN ILM AISEKSI mahdollisuutta taatusti jumalattoman ihmisen käännyttämiseen (luen nimittäin vastaukisesi ihan varmasti) ja sinä vaan vittuilet. On siinäkin uskovainen. Noh. Antaas tulla nyt sieltä.

• "Miksi juuri sinä lähes seitsemän miljardin ihmisen joukosta? Tiesitkö, että kahdella lottorivillä on suunnilleen sama todennäköisyys voittaa päävoitto. "

Nyt taisi mennä miljoonat ja miljardit sekaisin. Kahdella rivillä lotossa voittaminen ~ 1/7 miljoonaa. Yksi ihminen seitsämästä miljardista ~ 1/7000 miljoonaa.

• Siis lottovoitto on paljon todennäisempi.:-D)))))))))

• Teotwawki kirjoitti:

Siis lottovoitto on paljon todennäisempi.:-D)))))))))

Paljon tarkottaa siis tuhatkertaista ;-)

• ertert kirjoitti:

Paljon tarkottaa siis tuhatkertaista ;-)

ottaen osaan kyllä laskea, mutta tässä tiimellyksessä miljoonat ja miljardit saattavat mennä sekaisin.:-D))))

• karisma
        Teotwawki kirjoitti:

Siis lottovoitto on paljon todennäisempi.:-D)))))))))

aivan helvetin huono tuuri. En ole saanut lottovoittoa, enkä ole tullut jumalan valituksi. Karmeeta ainakin toi ensimmäinen :)

• Vapaa taivaan lintu

Ihan rehellisesti en osaa sanoa, miksi olen aina kokenut erityiseksi "evankelioimiskohteekseni" juuri ateistit ja kansat ja heimot, joille koskaan ei ole julistettu ainkaan suuressa määrin evankeliumia. En pidä itseäni ainakan suurena - tämä on vain minun tehtäväni. Varmaan sitten iankaikkisuuudesa selviää tämäkin kysymys. Itselleni vastaus ei ole mitenkään tärkeä. Minua ei sitten ollenkaan loukkaat teidän herjaksenne, suuruuden harhanne, vajakkisanat ym. kun lähden esim. koneelta, unohdan tiedät ja sananne välittömästi. Toisinaan muistan iltarukouksessani teitä, ateiteja.

• luottamuksesta.

• "Tiesitkö, että kahdella lottorivillä on suunnilleen sama todennäköisyys voittaa päävoitto."

Eiks, Tetski, kahdella lottorivillä ole ihan täsmälleen sama todennäköisyys voittaa?

• Ole.

"Eiks, Tetski, kahdella lottorivillä ole ihan täsmälleen sama todennäköisyys voittaa? "

Jos tarkastellaan tilannetta, jossa hlö on tehnyt 2 eri riviä samaan arvontaan, tällä henkilöllä on kaksinkertainen mahdollisuus voittaa täysosuma verrattuna yhteen riviin. 2 : n. 15,38 miljoonaan.

• että eikä ole

Jatka sinä sitä lottoamistasi vain, olen uskossa mutta tämä saa riittää.

• minua isompi

Harhaiset uskovat hihhulit aina kuvittelevat, että he ovat maailman napa ja kaikkeuden keskipiste
      ja että joku kuvitteellinen kaikkivaltias on luonut koko tämän valtavan maailmankaikkeuden
      miljardeine biljardeine tähtikuvioineen vain jotta he olisivat olemassa. Onko mitään sairaampaa
      ja suuruudenhullumpaa egoismia olemassakaan. MINÄ MINÄ MINÄ. Minulla on se ainoa oikea usko
      ja MINÄ pelastun ja MINÄ pääsen taivaaseen ja MINÄ elän ikuisesti. MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ.
      MINUA VARTEN kaikki tämä valtava maailmankaikkeus on luoto, MINÄ olen maailmankaikkeuden
      tärkein ja keskeisin olento.

I cannot imagine a God who rewards and punishes the objects of his creation, whose purposes are modeled after our own - God, in short, who is but a reflection of human frailty. Neither can I believe that the individual survives the death of his body, although feeble souls harbor such thoughts through fear or ridiculous egotisms. - Albert Einstein (1879-1955), obituary in New York Times 1955-04-19

• En minä ainakaan

ajattele,että kaikki maailmassa olisi luotu vain yksin minua varten,vaikka Jumalaan uskonkin.
        Mistä sinulle moinen harhakäsitys on päässyt syntymään? Ihanko itseksesi olet näin ajatellut?

• Sinä sinä sinä sinä
        En minä ainakaan kirjoitti:

ajattele,että kaikki maailmassa olisi luotu vain yksin minua varten,vaikka Jumalaan uskonkin.
        Mistä sinulle moinen harhakäsitys on päässyt syntymään? Ihanko itseksesi olet näin ajatellut?

Kumpi meistä kuvittelee elävänsä ikuisesti tällä vain häntä itseään
        varten luodulla maapallolla ja kumpi meistä kuvittelee että joku
        jumala käyttää kaiken aikansa hänen tekojensa vahtaamiseen.

Oletko nyt ajatellut tämän asian ihan loppuun asti,
        vai etkö vain osaa ajatella (ei tarvitse vastata tähän
        itsestäänselvyyteen, johon tulikin jo vastattua).

• En minä valinnut
        Sinä sinä sinä sinä kirjoitti:

Kumpi meistä kuvittelee elävänsä ikuisesti tällä vain häntä itseään
        varten luodulla maapallolla ja kumpi meistä kuvittelee että joku
        jumala käyttää kaiken aikansa hänen tekojensa vahtaamiseen.

Oletko nyt ajatellut tämän asian ihan loppuun asti,
        vai etkö vain osaa ajatella (ei tarvitse vastata tähän
        itsestäänselvyyteen, johon tulikin jo vastattua).

Jumalaa,vaan Hän valitsi minut ja
        siksi minulla ei ole mitään muuta
        tekemistä sen asian kanssa,kuin
        että vastaanotin Hänet elämääni.
        Kaikki elämässäni on lainassa vain.
        En ole maailmaan mitään tuonut,
        enkä myöskään mitään täältä vie.
        Koko elämäni on Jumalan armon
        varassa ja huolenpidossa.

• Minä olen juuri minä

Jos jo uskovaisillakin olisi mielestäsi harhoja, niin itse taidat olla sellaisten näkemisessä konkari?

• .
        En minä valinnut kirjoitti:

Tervetuloa onnettomaan elämääsi mikä kohta ottaa syöksykierteen koska et koe sitä tehtäväksi hoitaa itse.

• En minä valinnut kirjoitti:

On kirjoittaa muutama sana joka
        riville. Se saa tekstisi näyttämään
        suunnitellulta ja hienolta. Mutta
        kun sitä hiukan tarkemmin katsoo
        ei siinä ole sisältöä, eikä ajatusta.
        Miksi kirjoitat tällä tavalla oi uskis
        Miksi alleviivaat ja korostat itseäsi

• UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

On kirjoittaa muutama sana joka
        riville. Se saa tekstisi näyttämään
        suunnitellulta ja hienolta. Mutta
        kun sitä hiukan tarkemmin katsoo
        ei siinä ole sisältöä, eikä ajatusta.
        Miksi kirjoitat tällä tavalla oi uskis
        Miksi alleviivaat ja korostat itseäsi

kardinaaliesimerkki ihmisestä, jonka elämä pyörii niin oman napansa ympärillä, että millään muulla ei ole väliä, kuin omalla pelastumisella.:-D))))

• Eihän se (olematon) "jumala" mitään olekaan valinnut.

Raukkamaisten, kusipäisten, pelokkaiden ja ennenkaikkea _epärehellisten_ ihmisten vaan täytyy kätkeä nuo ominaisuutensa ja pahat tekonsa mielikuvitusystävän "määräyksiin" jotta voisivat kuvitella olevansa edes jotain...

Vaikkeivat ole oikeasti yhtään mitään. Samaa maatuvaa materiaa kuin kaikki muukin. "All singing, all dancing crap of the world."

• sleep when the earth is turning, how can sleep when You bed is burning? :-D))

• Teotwawki kirjoitti:

sleep when the earth is turning, how can sleep when You bed is burning? :-D))

tietenkin:-)

• Teotwawki kirjoitti:

sleep when the earth is turning, how can sleep when You bed is burning? :-D))

Nyt ei ihan asiayhteys auennut...

Biisi on etäisesti tuttu. Ugly Kid Joe, vai mikä se oli.

• belial_666 kirjoitti:

Nyt ei ihan asiayhteys auennut...

Biisi on etäisesti tuttu. Ugly Kid Joe, vai mikä se oli.

Australiasta. Jatkoin vain viitoittamallasi tiellä:-) Löytyy Tuubista.

• voihan se olla

Ehkä et vain tajua että se Jumala on oikeasti olemassa?

• Ferro.
        voihan se olla kirjoitti:

Ehkä et vain tajua että se Jumala on oikeasti olemassa?

Allah on suurin.

• ei-agno

Jos Jumalalla on suunnitelmia ja hänen täytyy siis pelata mukana jossakin pelissä, niin se merkinnee, että hän ei olekaan kaikkivaltias. Tai sitten hän pelaa vain pelaamisen ilosta ja mm. meidän ihmisten ollessa vastentahtoisina pelinappuloina, joita siirrellään milloin sinne, milloin tänne.

• on kaikkivaltias, me olemme hänen shakkinappuloitaan, koska muuten hän olisi luonut meidät aivan toisenlaisiksi.

• Pallot ovat kivoja

Silloinhan sillä Hänen valitsemallaan ihmisellä olisi ylivoima.

• uskovainen avaa suunsa ja antaa tulla. Posket punoittavat ja silmät palavat. Vähän ajan päästä hän hiljenee ja kuvittelee, että jumala on puhunut.

Joissain tapauksissa hän saa jopa palkkaa tällaisesta toiminnasta.

• tapauksissa hän ei itsekään usko, mutta kun saa siitä kerran palkkaa, jumalan suulla on puhuttava.:-D)))

• pippurikasaista on

Mutta jos itse olet nähnyt sellaisen uskovaisen jossain, niin silloin voit olla tyytyväinen löydöstäsi?

• pippurikasaista on kirjoitti:

Mutta jos itse olet nähnyt sellaisen uskovaisen jossain, niin silloin voit olla tyytyväinen löydöstäsi?

Miksi puolustelet uskovaisia/uskontoja omien vajavaisten havaintojesi varjolla?

PS. Oletko näin viikonloppuna aikaisemmin kännissä kun olet jo näin aikaisin kirjoittelemassa etkä vasta puoli yhden jälkeen yöllä?

• pippurikasaista on kirjoitti:

ole nähnyt kyllä mitään muutakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2823
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      57
      2746
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2503
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2062
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      51
      2023
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      277
      1985
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1301
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1150
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      2
      1080
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      96
      989
    Aihe