Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos ihan asiallisesta aloituksesta.
En ole mikään evoluution asiantuntija ja vaikka olenkin uskonnoton, evoluutio on minulle vain yksi teoria muiden joukossa.
Haluaisin vain sinun miettivän yhtä asiaa.
Olisiko mitenkään mahdollista, edes teoriassa, että ihmisjoukkoja hämätäänkin tekaistuilla todisteilla evoluutioteoriaa vastaan.
06.01.2010 12:40
Olen enemmänkin häirikköuskonnottomien huonetta ja sukua, mutta haluaisin tuoda yhden pahan mokan esille.
Kristittyjen kaikkivoipa jumalolentohan loi ensin ihmiselle sopivan maailman ja sitten ihmisen sitä vallitsemaan.
Miksi ihmeessä siitä maailmasta piti tehdä aivan älyttömän suuri? Ihan niin kuin yhtä hiivasienisolua varten luotaisiin Tyyni valtameri, paitsi että maailmankaikkeus on suhteessa paljon, paljon suurempi.
Eikö vähempi olisi riittänyt?
05.01.2010 20:39
Joukko kuolleita saapui taivaaseen ja enkeli esitteli uusille tulokkaille paikkoja.
Taivas oli valtavan laaja paikka, jossa oli monenlaista ihmeellistä hämmästeltävää tulokkaille.
Enkeli esitteli myös erilaisten joukkojen kokoontumisia taivaassa: "Nämä ihmiset täällä ovat helluntailaisia. Sen tunnistaa ylistyslauluista ja kielillä puhumisesta. Nämä polvistuneet seuraavassa huoneessa ovat taas rukoilevaisia. Huivipäiset tässä huoneessa puolestaan ovat esikoislestadiolaisia. Ja shhhh. Nyt hiivitään ihan hiljaa tämän seuraavan lukitun huoneen ohi.”
Hetken päästä joku uusista tulokkaista ihmettelee että miten taivaassa on jotain vaarallista tai varottavaa?
”Ei siellä lukitussa huoneessa toki mitään vaarallista ollut”, enkeli toteaa. ”Siellä on vain joukko vanhoillislestadiolaisia, jotka uskovat olevansa ainoina täällä, emmekä me halua pahoittaa heidän mieltään."
05.01.2010 19:49
Kyllä noin väkevää todistusta on ihan pakko uskoa!
04.01.2010 22:38
Hieno oli.
04.01.2010 22:29
Se puuttuva premissi on niin ilmiselvä, että jokainen osaa itse laittaa sen paikalleen.
04.01.2010 10:16
Täällä ollaan edelleen.
Kiitos kuitenkin, että yritit.
04.01.2010 10:10
Hyvä "se menee jotenkin"
En muista missä kohdassa raamattua kertomasi asia selvitetään.
Ettet vaan olisi käyttänyt omaa päätäsi!
04.01.2010 09:59
Ranttu hyvä.
Onko sinun mielestäsi irstailu, juopottelu tms. pahuuden harjoittaminen elämästä nauttimista? Niistäkö olet joutunut suruksesi luopumaan ja kaipaat niiden perään?
Uskonnottomana nautin aivan erilaisista asioista.
En varmaankaan osaa laatia tyhjentävää listaa tällä istumalla, mutta voin kertoa muutamia asioita, joista nautin.
Ehkä suurin nautintoni ja iloni on hyvät ihmissuhteet. Ihana puoliso, hyvät ystävät ja läheiset.
Nautin myös asioiden tutkimisesta. Tutustumisesta muihin kulttuureihin, asioihin ja ilmiöihin. Nautin hengen vapaudesta, siitä että saan itse käyttää omaa päätäni.
Tunnen myös nautintoa siitä, että elämäni on raiteillaan. Luonnollisesti tunnen myötätuntoa niitä kohtaan, joiden elämässä on vaikeuksia, mutta se ei estä minua olemasta kiitollinen omasta, hyvästä elämästäni.
04.01.2010 09:52
Weccu hyvä!
Kysyit: >>Miten kielletään sellainen, jonka olemassa oloon ei edes uskota?
04.01.2010 09:39
onko jumalolento oikea vai vallan väärä.
Eikös sitä todistamista ole täällä kinuttu puolella jos toisellakin. Nythän se tulisi selväksi.
03.01.2010 15:41
SamiA:n kannalta ikävintä asiassa lienee se, että hänellä ei ole mitään mahdollisuuksia menestyä ristiretkellään.
Vaikka hän täyttäisi internetin viesteillään, niin homothan ne vaan jatkavat homosteluaan. Luultavasti lähivuosina homot pääsevät kirkossa vihille ja saavat adoptoida vapaasti teki SamiA mitä tahansa.
Eniten asiasta kärsii SamiA itse. Kaiken sen ajan ja tarmon, minkä hän käyttää kampanjaansa, voisi käyttää varmasti kehittävämminkin. Negatiivisuus myrkyttää ennen kaikkea oman elämän. Ja vielä turhaan.
03.01.2010 14:17
SamiA on herättänyt minunkin hiusjuuristossani pientä ihmetystä. Miten joku voi olla niin homovastainen?
Luulisi, että tavalliselle tasapainoiselle koiraalle homot ovat kokolailla samantekevää sakkia. Pikemminkin he ovat hyödyllisiä, sillä silloinhan naaraita riittää paremmin heteroille. (Selvyyden vuoksi mainittakoon, että minulle riittää kyllä se yksi, jonka vierestä herään aamuisin.)
Monessa asiassa kaikkein kärkevimmin reagoivat sellaiset henkilöt, jotka itse tuntevat vetoa kieltämäänsä asiaan, mutta eivät uskomustensa tai muiden syiden vuoksi pysty toteuttamaan mielihaluaan. Eikös evankelista Ted Haggard ole asiasta hyvä esimerkki.
Voisiko siis SamiA ...........
03.01.2010 13:52
Ei kukaan voi tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu tai on.
Uskominen on turhan vahvasti sanottu asiasta, josta yhdelläkään lajitoverillamme ei ole mitään havaintoa .
Todennäköisimmältä vaihtoehdolta kuitenkin tuntuu kaiken loppuminen, olemattomuus.
Kuolemahan on luonnollinen päätös elämälle. Siksi voisi kuvitella, että kuolema noudattaa samoja säännönmukaisuuksia kuin elämäkin. Täällä maailmassamme yleensä yksinkertaisin ja vähiten olettamuksia edellyttävä ratkaisu on lähinnä totuutta. Tällöin elintomintojen loppuminen aiheuttaisi myös olemassaolon loppumisen.
Täyden varmuuden asiasta tulemme kyllä jokainen saamaan aikanaan.
Sitä odotellessa eletään hyvä ja täysi elämä, jooko?
03.01.2010 13:26
Millaisia kuukauden ja viikonpäivännimiä uskikset käyttävät?
Niitä samoja pakanallisia kuin muutkin?
03.01.2010 13:02
Uskis uskoo että hänen kuolemansa on portti parenpaan. Kuitenkin se onkin vain olemassaolon loppu.
Kaiken sen taivaaseensiirtymisodotuksen jälkeen hän odottaa pääsevänsä parempaan paikkaan, mutta hänen toivomansa kuolema onkin tuhoontuomittu yritys, koska sitä ei ole olemassa, on vain se tavallinen attekuolema.
02.01.2010 21:12
Mitähän uutta uskovaiset ovat tänne kehittäneet, vai onko sielläkin jäänyt neula samalle uralle. Voisiko siinä olla syy myös vastausten pyörimisessä samojen asioiden ympärillä.
Eikös uskonnottomat saa omalla nimikkopalstallaan kirjoitella mitä haluavat.
02.01.2010 21:06
Kuolemahan ei oikeasti ole persoona, samaa mieltä ollaan.
Mutta joku voi pitää sitä sellaisena. Siinähän on ironiaa riittämiin, että joku pitää sitä persoonallisena ja pilaa elämänsä sitä vältellessään ja loppujen lopuksi ihan turhaan.
02.01.2010 20:36
Tuntemattomassa sotilaassa.
02.01.2010 19:56
Olen miettinyt asiaa, mutta ei oikein tunnu ratkaisua löytyvän.
Ainoa juttu, joka osuu edes lähelle on seuraava:
Kuolema ei tyydy vain lopettamaan elamää, vaan se pyrkii myös hallitsemaan sitä pitämällä ihmisen kuolemanpelossa. Kuitenkin jos ihmisellä on rohkeutta katsoa kuolemaa silmiin sellaisena kuin se on, on kuoleman yritys tuhoontuomittu.
02.01.2010 19:30
149 / 151