Ateistin kehoitus

Ranttu

Eräs ateisti kehoitti minua tällä palstalla "nauttimaan elämästä". Tämä on ateistien käyttämä vanha ja kulunut fraasi! Pakko kysyä, mitä oikein tällä fraasilla tarkoitetaan? Ettei vain kyseessä olisi irstailu, juopottelu tms. pahuuden harjoittaminen. Kristityn onni on elää lähellä Herraa Jumalaa! "Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi." (Ps. 73:28) Jeesus on myös Herra! (Ks. 1. Kor. 8:6, Fil. 2:11)

49

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hihut ei osaa nauttia elämästä ilman harhojaan.

• se on uskoa

Sitä kutsutaan uskoksi, eikä se ole peräisin ihmisestä vaan se annetaan ihmiselle lahjana Jumalalta.

• se on uskoa kirjoitti:

Sitä kutsutaan uskoksi, eikä se ole peräisin ihmisestä vaan se annetaan ihmiselle lahjana Jumalalta.

Kaikki skitsofreenikotkin saavat uskonsa lahjana jumalalta. Tiedän erään tapauksen joka on vakuuttunut siitä, että ufot ovat siepanneet hänet ja 10% ihmisistä on oikeasti humanoideja.

• +++++++++++

"Pakko kysyä, mitä oikein tällä fraasilla tarkoitetaan? Ettei vain kyseessä olisi irstailu, juopottelu tms. pahuuden harjoittaminen."

Siis etkö oikeasti ymmärrä mitä tarkoitetaan "nauti elämästä"?

Vähän vinkkiä: Tämä on ainoa elämä mikä sulla on, kulutatko sen jumalan palvomiseen ( joka ei ole edes hyvä) vai teetkö elämästäsi ja muisen elämästä nautittavaa ja hyvää?

• Anna ystävä konkreettinen esimerkki "elämästä nauttimisesta". Onhan elämässä hyvääkin, esim. kaunis luonto, ystävät, hyvä musiikki ja hyvät kirjat, liikunta ja tämä "aivovoimistelu" tällä palstalla!

• ++++++++++++
        Ranttu kirjoitti:

Anna ystävä konkreettinen esimerkki "elämästä nauttimisesta". Onhan elämässä hyvääkin, esim. kaunis luonto, ystävät, hyvä musiikki ja hyvät kirjat, liikunta ja tämä "aivovoimistelu" tällä palstalla!

että tekee sitä mitä haluaa, tekee sitä mistä nauttii ( ei tietenkään kuulu rikokset tai mikään sellainen toiminta joka vaikuttaa toisten elämään negatiivisesti)

Elämä on tässä ja nyt, mitään kuolemanjälkeistä elämää ei ole. Ainakaan sitä ei ole todistettu.

• Juuri siksi . .

. . . meidän tulisi se elää Jumalan tahdossa. Hänen tahtonsa on ilmoitettu Raamatussa.

Kysymys nyt sinulle: "Mitä ymmärrät Jumalan palvomisella ja toiseksi, elämästä nauttimisella ? "

• ++++++++++++ kirjoitti:

että tekee sitä mitä haluaa, tekee sitä mistä nauttii ( ei tietenkään kuulu rikokset tai mikään sellainen toiminta joka vaikuttaa toisten elämään negatiivisesti)

Elämä on tässä ja nyt, mitään kuolemanjälkeistä elämää ei ole. Ainakaan sitä ei ole todistettu.

Et vieläkään antanut konkreettista esimerkkiä. Puhut ympäripyöreästi vain "haluista" ja "nauttimisesta"! Sinä muuten et pysty millään todistamaan, ETTEI Jumalaa ole olemassa!!

• niinpä. .
        Juuri siksi . . kirjoitti:

. . . meidän tulisi se elää Jumalan tahdossa. Hänen tahtonsa on ilmoitettu Raamatussa.

Kysymys nyt sinulle: "Mitä ymmärrät Jumalan palvomisella ja toiseksi, elämästä nauttimisella ? "

Vastasikin jo ja selväksi tuli. Sääli sinua!

• Ranttu kirjoitti:

Et vieläkään antanut konkreettista esimerkkiä. Puhut ympäripyöreästi vain "haluista" ja "nauttimisesta"! Sinä muuten et pysty millään todistamaan, ETTEI Jumalaa ole olemassa!!

No minä annan sulle konkreettisen esimerkin tai vaikka kaks:

Juuri tällä hetkellä hetkellä nautin kovasti kun levysoittimessa pyörii toinen eilen ostetuista levyistä. Hyvä musiikki antaa mulle nautintoa ja siispä nautin elämästä tässä hetkessä.
        Laitan sullekin linkin yhteen levyn biisiin:
        http://www.youtube.com/watch?v=qZMx1XChSd0

Pidemmällä aikavälillä nautintoa tuo asioiden tutkiminen ja niiden oppiminen ja ymmärtäminen. Se miten voin itse ottaa asioista selvää ja miten maailman palaset loksahtelevat paikoilleen.

• Saatanaton
        Ranttu kirjoitti:

Jos vaadit konkreettista esimerkkiä, niin se on... huvinussiminen.

Tämän sana opin joskus 22 vuotta sitten eräältä ateistilta. Hän kertoi, että hänen uskovainen vaimonsa ei saa harjoittaa sitä, koska siinä käytetään ehkäisyä.

Kokeile joskus ja löydä elämä!

Saatanaton

• Ranttu kirjoitti:

Anna ystävä konkreettinen esimerkki "elämästä nauttimisesta". Onhan elämässä hyvääkin, esim. kaunis luonto, ystävät, hyvä musiikki ja hyvät kirjat, liikunta ja tämä "aivovoimistelu" tällä palstalla!

Juurihan itse niitä hyviä ja nautittavia asioita luettelit, ei se sen kummempaa. Ero on vain siinä ettei Ateisti usko jumaliin. Turhaa ajan haaskausta, silloin kun uskis rukoilee tai käyttää aikansa muuhun (minun mielestä hömppään) me teemme muita juttuja mistä pidämme.

• +++++++++
        Ranttu kirjoitti:

"Et vieläkään antanut konkreettista esimerkkiä. Puhut ympäripyöreästi vain "haluista" ja "nauttimisesta"!"

Okei oli ympäripyöreää. Elämästä nauttiminen olisi esim hyvän musiikin musiikin kuuntelua, teatterissa ja museoissa käynti, luonnossa vaeltaminen, hyvän ruuan syöminen, hyvän vaimon tai miehen kanssa eläminen, omat lapset, maassa oleva rauha ( ei siis eletä sotatilassa), toisten ihmisten seura jne.

Mitä haet takaa kysymykselläsi?

"Sinä muuten et pysty millään todistamaan, ETTEI Jumalaa ole olemassa!!"

En pystykkään, koska jonkin todistaminen olemassaolemattomaksi ei ole mahdollista. Todistuksen taakka on sillä joka väittää jonkin olevan olemassa.

Jos väitän, että mun sängyn alla elää näkymätön lohikäärme, mulla on todistuksen takkaa, ei sillä joka väittää ettei asia ole niin.

Miksi juuri sun jumala on olemassa mutta muut jumalat ei? Oletko todistanut ettei muita ole olemassa?

Epäonnistut itsekin siinä mitä vaadit mua tekemään.

Kun minkään jumalan olemassaoloa ei ole todistettu, mulla ei ole mitään vaikeutta väittää ettei yksikään niistä ole olemassa.

• goddeloos
        Ranttu kirjoitti:

Pelkäätkö joutumista helvettiin? :p

• ei voi tietäämilloin

Koska ei tiedä milloin se viimeinen elinpäivä tulee, pitäisi tie taivaaseen löytää heti kun mahdollista.

• lyhyt elämä vain
        belial_666 kirjoitti:

No minä annan sulle konkreettisen esimerkin tai vaikka kaks:

Juuri tällä hetkellä hetkellä nautin kovasti kun levysoittimessa pyörii toinen eilen ostetuista levyistä. Hyvä musiikki antaa mulle nautintoa ja siispä nautin elämästä tässä hetkessä.
        Laitan sullekin linkin yhteen levyn biisiin:
        http://www.youtube.com/watch?v=qZMx1XChSd0

Pidemmällä aikavälillä nautintoa tuo asioiden tutkiminen ja niiden oppiminen ja ymmärtäminen. Se miten voin itse ottaa asioista selvää ja miten maailman palaset loksahtelevat paikoilleen.

Katsokaa siis tarkoin, miten elätte: älkää eläkö tyhmien tavoin, vaan niin kuin viisaat. Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha. Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne.

• väite vain
        +++++++++ kirjoitti:

"Et vieläkään antanut konkreettista esimerkkiä. Puhut ympäripyöreästi vain "haluista" ja "nauttimisesta"!"

Okei oli ympäripyöreää. Elämästä nauttiminen olisi esim hyvän musiikin musiikin kuuntelua, teatterissa ja museoissa käynti, luonnossa vaeltaminen, hyvän ruuan syöminen, hyvän vaimon tai miehen kanssa eläminen, omat lapset, maassa oleva rauha ( ei siis eletä sotatilassa), toisten ihmisten seura jne.

Mitä haet takaa kysymykselläsi?

"Sinä muuten et pysty millään todistamaan, ETTEI Jumalaa ole olemassa!!"

En pystykkään, koska jonkin todistaminen olemassaolemattomaksi ei ole mahdollista. Todistuksen taakka on sillä joka väittää jonkin olevan olemassa.

Jos väitän, että mun sängyn alla elää näkymätön lohikäärme, mulla on todistuksen takkaa, ei sillä joka väittää ettei asia ole niin.

Miksi juuri sun jumala on olemassa mutta muut jumalat ei? Oletko todistanut ettei muita ole olemassa?

Epäonnistut itsekin siinä mitä vaadit mua tekemään.

Kun minkään jumalan olemassaoloa ei ole todistettu, mulla ei ole mitään vaikeutta väittää ettei yksikään niistä ole olemassa.

Tymäkin osaa esittää väitteen asiasta kuin asiasta.

• kaikkiko tästä muka?
        missxcessive kirjoitti:

Juurihan itse niitä hyviä ja nautittavia asioita luettelit, ei se sen kummempaa. Ero on vain siinä ettei Ateisti usko jumaliin. Turhaa ajan haaskausta, silloin kun uskis rukoilee tai käyttää aikansa muuhun (minun mielestä hömppään) me teemme muita juttuja mistä pidämme.

Eihän tuossa ole mitään järkeä, ei kannattaisi yleistää.

• orko1

Surullista luettavaa.

• on se jäntski jutska

Ihailetko sinä sitä apinoiden planeetta nimistä ohjelmaa, jossa on Orko?

• orko
        on se jäntski jutska kirjoitti:

Ihailetko sinä sitä apinoiden planeetta nimistä ohjelmaa, jossa on Orko?

???

• miten hän toimisi ellei uhattaisi helvetillä. Hän irstailisi ja juopottelisi entistä enemmän!

• ~~~

sinusta elämästä nauttiminen tarkoittaa. "Irstailua, juopottelua tms. pahuuden harjoittamista". Kaikkea sitä kuulee...

• Vaan se on monen ateistin käsitys, vaikka he ehkä eivät suoraan kehtaa tunnustaa sitä tällä palstalla. Vai käsitinkö viestisi oikein?

• ~~~
        Ranttu kirjoitti:

Vaan se on monen ateistin käsitys, vaikka he ehkä eivät suoraan kehtaa tunnustaa sitä tällä palstalla. Vai käsitinkö viestisi oikein?

näemmä käsittänyt viestiäni oikein. Mistä kohtaa sinä siitä olit päättelevinäsi, että se on ateistien käsitys? Olin surullinen lukiessani aloittajan viestin, jossa kerrottiin nautintojen olevan silkkaa pahan tekemistä...

Surullista, että tällaista pitää jatkuvasti teiltä uskovaisilta sietää. Miksi te koette saavanne tehdä mitä hyvänsä? Miten te voitte tulla tuntemattomille ihmisillekin selittämään, että heille elämästä nauttiminen on irstailua? Eikö toista ihmistä tarvitse kunnioittaa ja kohdella inhimillisesti lainkaan?

• Ranttu kirjoitti:

Vaan se on monen ateistin käsitys, vaikka he ehkä eivät suoraan kehtaa tunnustaa sitä tällä palstalla. Vai käsitinkö viestisi oikein?

"Vaan se on monen ateistin käsitys, vaikka he ehkä eivät suoraan kehtaa tunnustaa sitä tällä palstalla. Vai käsitinkö viestisi oikein?"

Et itse taida kehdata tunnustaa ettet tiedä yhtään mistään mitään.

• ++++++++++
        Ranttu kirjoitti:

"Vaan se on monen ateistin käsitys"

Mistä ihmeestä olet saanut tuonlaisen käsityksen? Oletko haastatellut ateisteja ja todennu että suurin osa ajattelee noin? Vai väitätkö noin, koska tunnet itsesi paremmaksi?

"vaikka he ehkä eivät suoraan kehtaa tunnustaa sitä tällä palstalla."

Sä et nähtävästi kehtaa myöntää että olet tietämätön, tekopyhä ja ylimielinen ihminen.

• Vaatiiko paljon harjoittelua ja ylläpitoa olla noin tyhmä? Vai ootko ihan luonnostaan idiootti?

Ei "elämästä nauttiminen" ole mikään yksi tai kaksi tiettyä asiaa. Se on jokaiselle yksilöllinen. Eivät kaikki nauti samoista asioista.

Mutta niin kauan kuin nautinnot eivät vahingoita muita, niin ei luulisi olevan kellään mitään valittamista siitä mistä kukin nauttii... Vaikka se olisi sitten irstailua, juopottelua tai vaikka keilapallon tunkemista virtsaputkeen...

Jos sinä nautit olla lähellä mielikuvituskaveriasi niin siitä vaan, mutta pidä se omana asianas ja anna niitten olla rauhassa joita ei kiinnosta se sun kaveris.

• joo sinun tarkoittam

Onko tuo kolme kuutosta sinun kivakin nimimerkkisi? Se on tatuoituna saatananpalvojien iholle merkkinä siitä että he kuuluvat siihen. Joskus on myöskin viivakoodi.

• joo sinun tarkoittam kirjoitti:

Onko tuo kolme kuutosta sinun kivakin nimimerkkisi? Se on tatuoituna saatananpalvojien iholle merkkinä siitä että he kuuluvat siihen. Joskus on myöskin viivakoodi.

Lää lää lässynlää...

Taidanpa ottaa itsekin seuraavaksi tatuoinniksi tuon maagisen numerosarjan kun se noin saa hihut sekaisin. :D

• Tango_Delirium

Yksinkertaista. Tee sellaisia asioita, mistä sinulle tulee hyvä olo ja mitkä tuntuvat mukavilta (poislukien tietysti muita ihmisiä tavalla tai toisella vahingoittava toiminta). Silloin nautit elämästä.

"Ettei vain kyseessä olisi irstailu, juopottelu tms. pahuuden harjoittaminen."

Riippunee siitä, mikä mielletään irstailuksi. Pidätkö saunakaljoja tai muutamaa lasillista silloin tällöin juopotteluna? Mitä pahuuden harjoittaminen käytännössä tarkoittaa?

"Kristityn onni on elää lähellä Herraa Jumalaa!"

Nautitko elämästäsi herraasi palvellen? Jos vastaus on kyllä, asia on sillä selvä, ja antanet myös muille mahdollisuuden nauttia omalla tavallaan omasta elämästään. Eikö niin?

• Jeesus tulee kyllä

elleivät he ole uskontiellä vielä uusia, tai on jotain painavaa syytä tulla.

Sitten minulle sanottiin:
        Älä sulje sinetillä tämän kirjan ennussanoja, sillä hetki on lähellä. Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.
        Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."

• Tango_Delirium
        Jeesus tulee kyllä kirjoitti:

elleivät he ole uskontiellä vielä uusia, tai on jotain painavaa syytä tulla.

Sitten minulle sanottiin:
        Älä sulje sinetillä tämän kirjan ennussanoja, sillä hetki on lähellä. Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.
        Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."

Ahaa?

• .. .. .

Taru hetkeen...

Hihhulit elää ikäänkuin olisivat jo kuolleet ja taivaan porteilla kolistelisivat...

Ehei.. elämä jatkuu ja kun on elämää on suuri ja mahtava stondis

Jerk off x)

• on oikeus uskoa

Mutta ateistinen hihu. Kun tulin uskoon, pääsin eroon vahvasta paniikkihäiriöstä, minua on suojeltu, varjeltu ja autettu, ja entiset koettelemukset ovat menneet ohi kun jaksoin ne kestää, ja uusia tulee vielä. Opin antamaan anteeksi, ja sain anteeksi. Opettelen elämistä päivä kerrallaan niinkuin Raamattu kehoittaa. Jumala antaa voimia jaksaa uskossa, ja saarnoistakin oppii uusia asioita, mutta niitä Raamtun juttuja voi kyllä tutkia muuenkin Netin kautta. En tunne kaipausta kapakkoihin, vaan elän elämääni selvin päin. Olen nähnyt miten alkoholi tuhoaa perheen, ja pitää vanhemmat lapsillensa humalan takia etäisempinä kuin miten sen pitäisi olla. Alkoholi vie ihmiseltä lopulta kaiken muun paitsi alkoholin, ystävyyssuhteetkin menevät piloille. En arvostele miten kukakin elää, haluan elää omaa elämääni, ja pästä kerran perille sieluni pelastukseen, sinne missä Jeesus on. Mutta kerron uskoon liittyvistä asioista totuuden jos huomaan että niistä valehdellaan, koska tiedän että se on oikein.

• Kössönöm

Onko irstailu, juopottelu ja pahuuden harjoittaminen sinun mielestäsi elämästä nauttimista? Ehkä hellaripiireissä...

• Saatanaton

"Pakko kysyä, mitä oikein tällä fraasilla tarkoitetaan"

Sitä, ettei kannata hukata tätä ainoaa elämäänsä kuoleman odottamiseen.

Jos joudut joka päivä uhraamaan tuntitolkulla aikaa syntien miettimiseen ja niiden anteeksi pyytämiseen, mitä kaikkea voisit tehdä silläkin ajalla.

Tai jos joudut joka päivä pelkäämään, että onko tänään se elämän viimeinen päivä.

Paljonko joudut päivittäin lukemaan satukirjoja, jotka on tarkoitettu aikuisille?

Lopeta tuollainen ja hanki oikea elämä.

Ei sen takia joudu helvettiin. Sitä ei ole.

Saatanaton

• sen takia se täytyi

Siellä kerrotaan että kyllä helvetti on olemassa, mutta se ei ollut tarkoitettu ihmisiä varten, vaan pahojen henkien rankaisupaikaksi. Ihmisiä luotiin vain ne kaksi paratiisiin, ja he olivat kaksi viatonta ihmistä jotka eivät ymmärtäneet seksuaalistuudesta yhtään mitään, niinkuin lapsetkaan eivät ymmärrä. Helvetti oli tehty, eikä ollut tarkoitus että ihmiset lisääntyisivät tällä tavalla. Muuta paholainen meni käärmeeseen ja ympäri puhui naisihmisen syömään kielletyn puun hedelmän, ja tämä söi, ja sitten mieskin söi. He tajusivat olevansa alastomia ja pakenivat piiloon lehtien sekaan, häpeissään. Jumala tuli paikalle ja totesi miten asiat olivat, valmisti heille vaatteet ja heitti heidät ulos lämpimästä paratiisista. Ja sanoi: Lisääntykää ja täyttäkää maa. Olisivathan ihmiset kuitenkin tajunneet mikä seksuaalisuus on. Mutta Jumala määräsi naiselle rangaistukseksi synnytystuskat, ja miehelle raskaan työn raatamisen. Käärme joutuu matelemaan mahallaan. Ongelmana oli, että oli tehty vain helvetti mihin voi mennä kun sielu jättää ruumiin, ei ihmisille mitään paikkaa, eikä Jumalan luokse voinut lähteä yksikään syntinen ihminen. Jeesus ei tarkoittanut tehdä helvettiä ihmisille, ja nyt tarvittiin uutta suunnitelmaa, miten ihmiset voitaisiin pelastaa sinne joutumiselta. Sen takia Jeesus tuli ja antoi henkensä meidän syntiemme edestä, että uskoisimme ja pelastuisimme, ei hän halua että kukaan joutuu helvettiin. Usko on siis vaatimuksena, mutta mitä tekevät ihmiset? Ottavatko he uskon vastaan? Usko on luvattu antaa lahjana sitä Jumalalta pyytävälle.

• Kannattaisi muuten tutustua Ateistiin ihan IRL niin käsityksesi muuttuisivat. Jos pystyt puhumaan muustakin kuin uskonnosta nii teillä saattaisi jopa olla paljon yhteistä.

• _____

vaikka siitä, että on olemassa ihmisiä, joiden ei tarvitse elää syntisinä, joiden ei tarvitse koskaan antaa ajatustakaan koko asialle. Ei tarvitse pelätä mielikuvitusolentojen kostoa.

Ja nyt, mene uhraamaan se lammas, kuten raamattusi käskee sinun tekevän joka päivä.

• Jeesus rakastaa

Jeesu oli se viimeinen uhrikaritsa, eikä sen jälkeen mitään enää uhrata. Ainoa asia on ehtoollinen, joka vietetään Hänen muistokseen aina siihen päivään asti kunnes Hän tulee takaisin. Jeesus asetti ehtoollisen viimeisellä aterialla ennenkuin hän lähti sinne puutarhaan rukoilemaan ja odottamaan vangitsijoitansa. Kyllähän Jeesuskin pelkäsi, koska Hän tiesi mitä tulisi käymään läpi, mutta suosti kuitenkin kaikkeen eikä suutansa avannut puolustaakseen itseään niiltä jotka Häntä vihasivat. (Jäähyväisrukouksesta osa:) Kaiken sen, minkä olet puhuttavakseni antanut, minä olen puhunut heille, ja he ovat ottaneet puheeni vastaan. Nyt he tietävät, että minä olen tullut sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle. Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minun kirkkauteni on tullut julki heissä.

Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen. Nyt minä tulen sinun luoksesi. Puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni täyttäisi heidät. Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu. En kuitenkaan pyydä, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että varjelisit heidät pahalta. He eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

• Thronos

Miksi sinulle tulee mieleen nimenomaan "irstailu, juopottelu tms. pahuuden harjoittaminen" kun puhut elämästä nauttimisesta? Kertooko se omista, tukahduttamistasi nautinnon aiheista?

Minä olen hyvinkin voinut kehottaa jotakuta uskovaista nauttimaan elämästä, ja silloin en ole puhunut irstailusta, juopottelusta ja pahuuden harjoittamisesta - toki on tulkinnanvaraista mitä kukakin noilla täsmälleen tarkoittaa.

Minusta elämästä nauttiminen on sitä että tekee niitä asioita joista on kiinnostunut, opettelee uutta ja on utelias, lepää tarpeeksi ja antaa itselleen ja muille rauhaa, katselee avoimin ja lempein silmin tätä ihmeellistä maailmaa jossa saamme elää, on ystävällinen kaikille kohtaamilleen olennoille ja ymmärtää miten lyhyt elämämme on ja miten arvokkaana sitä kannattaa pitää.

Minusta elämästä nauttimista ei ole se että pitää itseään likaisena, syntisenä ja kurjista kurjimpana ja tätä käsittämättömän monimutkaista ja rikasta maailmaa vain välttämättömänä välietappina matkalla kohti todellista tarkoitusta - taivasta - jonka olemuksesta ja olemassaolosta kukaan ei tunnu olevan samaa mieltä tai varma ylipäätään, ja että elää ajatellen että jollei sentään itse jonkin pikku lipsahduksen takia joudu ikuiseen kidutukseen niin melko varmasti joku rakkaimmista ihmisistä sinne ainakin joutuu, ja joka tapauksessa miljardit tuntemattomat - jotka ovat jonkun rakkaita hekin.

• Yhden uskovan

kirjoittamat asiat eivät ole yleistettävissä kaikkien uskovien ajatuksiin ateisteista.

• ite ate

Elä viisaasti.

Ongelma on vain siinä, että koko elämä voi mennä ohi, ennen kuin sen oivaltaa.

Onneksi uudenvuodenlupauksena voi aloittaa uuden elämän. :))

• jullet on?

Olisikohaan tässä kysymys jonkinlaisesta väärinkäsityksestä, joko tahallisesta, tai tahattomasta. Näyttäisi, että tahallisesta. Itse ainakin koen elämästä nauttimisen siten, että elän oman elämäni parhaalla mahdollisella tavalla loukkaamatta muita ihmisiä ja tekemällä hyvää siinä määrin kuin se on mahdollista tässä pienessä elämässä. Ateistina en toivo, enkä edellytä mitään "tuonpuoleista" palkkiota siitä.
      Elämästä nauttimisen minulta estäisi johonkin rankaisevaan, tai palkitsevaan jumalolentoon uskominen, jonka määräämien sääntöjen mukaan jokin asia on syntiä, jokin toinen taas ei. Mikä sitten olisi se oikea jumalolento, johon uskoa? Olin taannoin Thaimaan ja Burman rajaseuduilla ja vierailin erässä paikallisessa pienessä kylässä, jossa oli buddhalaisluostari. Keskustelin paikallisen päämunkin kanssa uskonnoista ja filosofiasta pitkään. Hän antoi minulle onnen amuletiksi jonkin laisen kolikon ja pyysi laittamaan sen korkeimmalle paikalle asunnossani, jolloin se tuottaisi minulle onnea ja suojaisi kaikelta pahalta. Uskon tähän kolikkoon yhtä lujasti kuin raamattuun.

• Ranttu hyvä.

Onko sinun mielestäsi irstailu, juopottelu tms. pahuuden harjoittaminen elämästä nauttimista? Niistäkö olet joutunut suruksesi luopumaan ja kaipaat niiden perään?

Uskonnottomana nautin aivan erilaisista asioista.

En varmaankaan osaa laatia tyhjentävää listaa tällä istumalla, mutta voin kertoa muutamia asioita, joista nautin.

Ehkä suurin nautintoni ja iloni on hyvät ihmissuhteet. Ihana puoliso, hyvät ystävät ja läheiset.

Nautin myös asioiden tutkimisesta. Tutustumisesta muihin kulttuureihin, asioihin ja ilmiöihin. Nautin hengen vapaudesta, siitä että saan itse käyttää omaa päätäni.

Tunnen myös nautintoa siitä, että elämäni on raiteillaan. Luonnollisesti tunnen myötätuntoa niitä kohtaan, joiden elämässä on vaikeuksia, mutta se ei estä minua olemasta kiitollinen omasta, hyvästä elämästäni.

• Iloisin päällä maan

Ilo ilman Jeesusta Kristusta on teeskentelyä!

• esdklamydialki

Miksi olet niin katkera ja vihainen?

• ...

"Ettei vain kyseessä olisi irstailu, juopottelu tms. pahuuden harjoittaminen."
      -sitäko aloittaja meinaa että ateistin huvit ovat?

Ranttu on sairas paskiainen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      67
      4232
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      88
      3815
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      47
      3323
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2608
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      23
      2469
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2313
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2145
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1828
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36