Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tyhjääkö?
Maailmahan on täynnä elämää, ihmeitä, upeita paikkoja, hienoja ihmisiä, taidetta, uskomattomia kokemuksia, herkkiä tuntemuksia, ystävyyttä, rakkautta, tietoa, taituruutta.....
Uskonnottomalta ei puutu muuta kuin usko mielikuvituksen luomaan hahmoon. Ja sen sijalla on todellinen vapaus elää oikeana ihmisenä vastuullista ja täysipainoista aikuisen elämää.
Suosittelen kaikille, joilla on uskallusta nähdä ja ymmärtää.
30.06.2012 14:57
Myönnänhän minä sen.
Olen sen lisäksi myös ateisti.
30.06.2012 13:53
"Agnostikko on rehellisempi kuin "ateisti" "
Olen ateisti.
Olen agnostikko.
Olenko siis rehellisempi vai vilpillisempi kuin oma itseni?
Suhteessa USKOON olen ateisti. En siis USKO jumaliin (enkä senpuoleen muuhunkaan yliluonnolliseen).
Suhteessa TIETOON jumalista olen agnostikko. En voi väittää TIETÄVÄNI, että jumalia ei ole olemassa, sillä meillä ei ole mitään TIETOA asiasta. Ei puolesta eikä vastaan.
Ps. Älkää pahastuko isojen kirjainten käytöstä. Tarkoitus ei ole huutaa, vaan korostaa sanoja. Olisin käyttänyt lihavointia, jos olisin osannut /se olisi mahdollista tällä palstalla : )
30.06.2012 12:51
"Kukaan langenneeseen ihmiskuntaan kuuluva ei oma-aloitteisesti ja omasta luonnollisesta halustaan tule Jeesuksen luo. Isä Jumala vetää häntä Poikansa luo vaikuttamalla lain (10. käskyä) kautta synnintunnon ja evankeliumin kautta armon saamisen halun."
Tietysti on aivan luonnollista, että ihminen ei aina ymmärrä tarkastella asioita laajasti, vaan ainoastaan oman suppean kokemusmaailmansa ahtaissa rajoissa.
Aloituksessa unohdetaan autaasti, että "Isä Jumala" ei vedä muslimeita, hinduja, buddhalaisia, scientologeja ja muita lukemattomiin eri uskontoihin kuuluvia puoleensa, vaan muslimeja vettä puoleensa Allah, hinduja lukuisat hindujen jumalat jne.
Suurinta osaa maapallon ihmisistä vetää puoleensa joku muu kuin kristinuskojen jumalat. Ja osaa ei vedä puoleensa mikään jumaluus.
Kristinuskoisiakin vetävät puoleensa lukemattomat erilaiset jumalat. Jotkut niistä hyväksyvät naispapit, toiset eivät. Jotkut sietävät homoja toiset taas kauhistuvat niitä.
"Se tulee tyydytetyksi, kun katuva ja armoa etsivä ihminen saa evankeliumin uskomisesta sydämeensä Pyhän Hengen vaikuttaman uskonluottamuksen armoon, anteksiantamukseen ja Jumalan lapseuteen Jeesuksen ruumin ja veren uhrin tähden."
Maailma on täynnä ihmisiä, jotka tulevat tyydytetyiksi uskontarpeissaan aivan jonkun muun uskonnon oppien mukaan tai pärjäävät ilman mitään uskontoa.
Usein pienen etäisyyden ottaminen tarkasteltavaan asiaan auttaa näkemään sen paremmin, osana laajempaa kokonaisuutta.
30.06.2012 12:32
Aika hyvin kuvaa minun elämääni. Paitsi että en tarvitse siihen uskontoja.
30.06.2012 12:15
"Oletko kyllästynyt pinnalliseen elämään?"
Elämäni ei ole pinnallista, vaan rikasta ja täyttä.
"Onko sydämmessäsi tyhjyys ja rauhattomuus?"
Ei. Sydämessäni on rauha.
"Etsitkö elämällesi tarkoitusta?"
En. Olen tyytyväinen tähän tavalliseen ihmisen elämään.
Ai niin, olen ateisti ja elävä esimerkki siitä, että jumalia ei tarvita mihinkään. Ihminen voi olla onnellinen ja tyytyväinen ihan itsekseenkin.
30.06.2012 11:17
Mitä Jeesus sanoi homoseksuaalisuudesta?
Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!
Eikös se ole aika selvästi sanottu.
30.06.2012 10:58
"ateistit eivät saa ajatella vapaasti omia ajatuksia vaan heidän on pakko ajatella Saatanan ajatuksia"
Siis Saatana on kaapannut ateistin mielen ja ateisti ei voi enää ajatella mitä itse haluaa.
Ja siitä "palkinnoksi" ateisti laitetaan ikuiseen kidutukseen?
Eikö teillä uskiksilla ole mitään logiikkaa noissa uskomuksissanne?
30.06.2012 10:49
"Kun rikollinen asettaa aseen ihmisen ohimolle ja sanoo " rahat tai henki" ei siinäkään ole kysymys vapaasta tahdosta vaikka ihmiselle annetaan kaksi vaihtoehtoa."
Naulan kantaan.
Lisänä voisi sanoa, että uskontoasiassa rikollisella ei olekaan oikeasti asetta, vaan se joka ohimoa painaa onkin vain roiston sormi. Silloin ihmisellä on myös kolmas vaihtoehto: olla uskomatta.
29.06.2012 15:38
Se ei kuitenkaan näytä estävän yrittämästä.
Tottahan se on, että kristittyjen helvetti ei ateistia pelota sen enempää kuin islamin helvetti kristittyä.
Tietysti olettaen, ettei kristitty oikeasti pelkää muslimien helvettiä :) Mistä sitä koskaan tietää.
29.06.2012 15:34
Höpö höpö.
29.06.2012 15:15
Onneksi valtaosa ihmisistä pystyy hallitsemaan elämänsä ilman päihteiden väärinkäyttöä tai vaikeaa riippuvuutta henkiolennoista.
Päihteiden väärinkäyttäjiä ja haitallisesti uskontoihin/vastaaviin ripustautuvia ihmisiä on kuitenkin olemassa.
Valitettavasti yhteiskunnalla ei ole voimavaroja heidän tehokkaaseen auttamiseensa, joten työtaakka jää vapaaehtoisille, joiden ammattitaito ja motiivit saatavat olla kyseenalaisia.
On vaikea sanoa, pitäisikö yhteiskunnan puuttua "puoskarointiin", jos se ei pysty tarjoamaan mitään sen tilalle.
Luonnollisesti suoranaisiin rikoksiin pitää puuttua joka tapauksessa.
29.06.2012 15:13
Sairasta.
29.06.2012 14:59
Eksegetiika on parhautta!
Tutustukaa hyvät ihmiset siihen. Se on antoisaa.
29.06.2012 14:51
Sittenhän me ihmiset voimme kohdella kaikkia lähimmäisiämme tasa-arvoisesti. Myös vihkimisissä ja muissa siunailuissa.
Eikö vain?
29.06.2012 14:25
Niin, todellakin.
Miksi uskoa ja uskomasta päästyäänkin uskoa johonkin, mistä ei ole ainuttakaan luotettavaa havaintoa?
Miksi vakuuttaa itselleen omien uskomusten kohdistuvan johonkin oman pään ulkopuoliseen toimijaan, vaikka uskomisen psykologinen ja sosiaalinen tausta on jo selvitetty?
Miksi kouristuksenomaisesti torjua tajunnastaan kaikki, mikä puhuu omia uskomuksia vastaan?
Miksi puhua, että jumalan tahto on salattu ja kuitenkin uskoa, että on itse oikeassa tulkitessaan sitä tahtoa?
Miksi pettää itseään?
29.06.2012 13:09
Oikeastaan väärempiä.
Heidän ateismissaan on ikäänkuin "epäpuhtautena" tuo antiteismi. Lisänä, jota ilmankin voi olla ateisti.
29.06.2012 12:50
Ja: Pilkkaanko jumalaa, vai jumalan kuvaa?
29.06.2012 12:46
Luojia on vain saduissa ja tarinoissa.
Vastaus on siis: Ei.
28.06.2012 14:24
Silkkaa taikauskoa.
Mielenkiintoista sinänsä, sillä se että taikatemput katsotaan kieltämisen arvoisiksi, pitää sisällään myös käsityksen siitä, että niihin liittyy jotain arkea suurempia voimia.
28.06.2012 11:58
36 / 151