Onko ateistin mielestä elämän mahdollista synnyttää oma luojansa?
Onko ateistin mielestä
7
83
Vastaukset
- Not me
Ei
Luojia on vain saduissa ja tarinoissa.
Vastaus on siis: Ei.Juice Leskinen laulaa: "Ja ihminen loi jumalat omiksi kuvikseen..."
Fysiikan lakien mukaan tämähän on täysin mahdollista tarkoittaen tietenkin luojalla jotain aivan muutakuin teologista luojaa. Fysikaassa ei mistään voi syntyä ainetta ja syntyykin joten teoriassa elämä on syntynyt siis itsestään ja periaatteessa luonut oman luojansa, mutta jos puhutaan jostain jumalan kaltaisesta en usko, että maailmassa on tarvetta jumalan olemassa oloon.
Tähän fysiikkaan en ole itse ehtinyt tutustua niin paljon kuin haluaisin sillä kirjoja aiheesta on hankala saada, mutta se liittyy tyhjän tilan sisältämään energiaan ja massaan ja kykyyn luoda ainetta tyhjästä sillä se sisältää positiivta ja negatiivista energiaa, joten tyhjän tilan energian kokonaisuus silti säilyy nollassa noudattaen fysiikan lakeja, mutta kuten sanoin en itse ole päässyt näitä kirjoja lukemaan vaan tieto on luento/esitelmä pohjaista.- uusiajatteleva
Elämän luoja on materiaalinen planeetta. Ainakin maapallolla. Tietysti se tarvitsee auringon säteilyä ja on riippuvainen yleisistä ympäristön ehdoista. (planeettajärjestelmä, auringon koko ym. riippuvuussuhteet.
Materia synnyttää elämän tietyissä olosuhteissa. Elävä olio sisältää vain niitä "ainesosia", joita esiintyy maapallolla tai se saa auringosta.
Luoja ts. materia synnyttää itsensä erillisenä elävänä materioliona (luojana). Materiaolio, kasvi tai eläin, koostuu samoista aineksista kuin luojansa.
"Luoja loi luojan". Tautologiaahan se on, mutten osaa sitä toisin ilmaista.
Lopuksi tärkeä seikka. Materia ei synnytä mitään ikuista. Kaikki oliot, elävät ja elottomat, sisältävät alun ja lopun, ja sekoittuvat lopun jälkeen muuhun materiaan. Olioita syntyy ja kuolee lakkamatta.
Ainoat mitkä ovat ikuista, ovat materia eri olomuodoissaan, sen liike ja rajattomuus ajassa ja avaruudessa.
Sinällään aloituksen kysymys oli tarkoitushakuinen, mutta yritin vastata parhaani mukaan. - Olly
Tavallaan on. Onhan ihminen luonut kirjoja, joissa kerrotaan ihmisen luojasta.
Ei se Raamattu tullut taivaasta faxilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566648Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404582- 562319
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391878Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,71438Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151219- 171214
- 171191
- 241154
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671097