Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria. Minne? Vastasin: Berliiniin. Ja jokainen sen enempää kummastelematta, että ok. Siistiä. Mutta fiksu oli Naisenkin reaktio kun kuuli kauppamatkan mutkat, noin Fiksu Nainen toimii.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

170

Kommenttia

12949

1. Olet ilmeisesti kreationisti. Kreationistiset rakennelmat (joita siis on lukuisia keskenään hyvinkin ristiriitaisia selitysmalleja) eivät ole kuitenkaan kyenneet vastaamaan mihinkään kysymyksiin Älykkäästä Suunnittelijasta tai Jumalan ylipäätään valideja todisteita esittämällä.

Se yhteinen nimittäjä näillä kaikilla kreationistisilla selitysmalleilla kuitenkin on, että ne eivät edes pyri tarjoamaan varsinaisia vastauksia esittämiinsä väitteisiin vaan lähinnä keskittyvät hyökkäämään ainoastaan tieteen tarjoamia selitysmalleja vastaan. Kattava vaihtoehtoinen selitysmalli puuttuu.

Kreationistinen "tiede" askartelee pienten detaljien parissa pyrkien osoittamaan niistä virheitä tai tulkinnanvaraisuuksia. Kokonaisuutena katsoen kuitenkin kreatinismi kompastuu välittömästi omaan epäloogisuuteensa ja keskenään ristiriitaisiin väitteisiin joita se esittää. Oma lukunsa on sitten tarkoitushakuinen ja tietoinen maineikkaiden tutkijoiden tulosten vääristely ja asiayhteydestään irrottaminen jota harrastetaan varsin yleisesti.

Kreationistinen tiede on täysin sidottu siihen ennakko oletukseen, että maailma on luotu ja Jumala on. Se ei siis voi tuottaa kuin ennakko oletuksensa mukaista "tietoa". Tämä on jo huomioitu erään tunnetun Yhdysvaltalaisen kreationistisen" yliopiston opiskelijavalinnassa, he nimittäin vaadivat jo etukäteen sitoutumista tukemaan kreatinistista maailmankuvaa, siis jo ennen kuin opiskelija on tehnyt ensimmäistäkään "tutkimusta".
  2. Eipä taida vain olla. Edes Jeesuksen jumaluudesta ei olla yksimielisiä vaikka siihen uskovat eivät eri mieltä olevia tietenkään kristityiksi lue mutta tämähän tuntuu pätevän lähes kaikissa opillisissa erimielisyyksissä. "Erimieliset" leimataan hyvin helposti ei kristityksi, omaa oppia kun pidetään suurin piirtein ainoana oikeana.

Jeesuksen jumaluuden kieltäviä löytyy muuten jopa helluntailaisista (ykseyshelluntailaiset) ja yksilöinä varmasti kaikista uskontokunnista vaikka "virallinen" oppi toista väittäisikin.

Kiistaa käydään myös kuinka Raamattua tulee tulkita, kirjaimellisesti vaiko enemmänkin vertauskuvallisesti. Ydinkysymyksiä tämäkin.

Paavalin asemasta käydään myös kiistaa, onko kaikki Paavalin kirjoittama todellakin hänen kirjoittamaansa ja suoraa Kristuksen aivoitusta. Historioitsien ja joidenkin uskovien mielestä ei, toisten taas kyllä. Ydinkysymyksiä? Kyllä vain.

"Uudestisyntymä" voidaan ottaa tässä myös esimerkiksi. Osa (valtaosa?) itsensä uudestisyntyneiksi lukevista pitää sitä kristityn vähimmäisvaatimuksena.

Siitä kuka on uudestisyntynyt ja siten kristitty ei tosin ole yksimielisyyttä edes sellaisiksi itseään väittävien keskuudessa.

Esimerkkejä olisi helppo keksiä lisää mutta pointti on se, että erimielisyyttä on paljon nimenomaan siitä kuka on kristitty ja kuka ei. Väitätkö tosissasi ettei tämä ole ydinkysymys? Se on sitä mitä suurimmissa määrin sitä.

Kun kirjoitat:

"Se mikä määrittelee kristillisyyden, on sama ja kaikille kristityille yhteistä."

Niin määrittelepä kristitty.

Eli päättäkää te uskovat keskenänne ensin mikä sen kristillisyyden määrittelee. Tällä hetkellä se on lievästi sanoen hakusessa. Toinen väittää toista, toinen toista...