Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
lonelybird
profiilit
lonelybird
lonelybird
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
42
Kommenttia
421
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meinaan vaan että näyttää hyväkuntoiselta ja hintakin on kohdallaan. Olisi kiva nähdä sellainen kaunotar siniristi lipun alla.
Minulla on jo vene joka paremmin soveltuu valtamerille mihin tulevaisuus vie jos terveys säylyy -:)
10.04.2007 08:30
Se Masonol liuottaa tietyt liimat. Acetoni toiset ja sitten kunnola polyomerisoidut, -ei mitään.
03.04.2007 18:37
Ilmajähdyteinen keneraattori konehuoneessa. Oletko suisidaalinen?
18.03.2007 20:49
Minulla Panasonicin 12V digiboxi ja Raumasta hankittu kultasepän antenni mastossa.
Kyllä yhdistelmä toimii paremmin kuin analogi-TV.
Ero on siinä että kehnoa singnaalia ei näy lainkaan.
15.03.2007 11:58
Kyllä suomessakin esintyy pienois-rigassoja. Pari kesää sitten matalapaineen saapuessa koin ilmiön Porkkalan merivartiostoaseman kohdalla (59.58´02 24.24´34). Virtaus oli n. 10 min aikana niin voimakas että eteläisen väylän kaikki reimarit häipyi pinnan alle. Kohta sen jälkeen virtaus kääntyi ulospäin mutta paljon rauhallisemmin.
Luonnonilmiö oli niin voimakas että se sai minut vastaisuudessa valitsemaan ankkuripaikat huolellisemmin ja kriitisesti. Siinä eteläisessä kapeikossa kiinitetty vene ei olisi selvinnyt ilman vaurioita.
07.03.2007 10:00
Asiallisille kiitos vastauksistanne!
Olen käyttänyt MeriCD:t sekä 95:n aikana että XP:ssä. Milloinkaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia asetuksien kanssa. Nykyään käytän niinkuin vanhempi SeaClear II ja olen siihen tyytyväinen. AIS antaa paljon lisäarvoa järjestelmään.
Jos ymmärsin oikein yllä mainituista vastauksista on kuitenkin niin että veneily-CD:n kartoilla ei voida enään päivittä SCII:n kartat veneily_CD:n vastaavilla!?
Mistä tulevaisuudessa tuoreita karttoja SCII:een?
07.03.2007 09:23
Valassaaret. Varsinaisen majakan muodot ainakin täsmää mutta maasto vähän epäilyttää...
20.02.2007 18:34
Perämeren veneilijä on kyllä varmasti oikeassa. Polycarbonaattia käytetään vain harvoin hintansssa takia. 10mm on jo luotia kestävä paksuus (ja käytetään myös siihen). Katso perämeren veneilijän neuvojen lisäksi että valitset UV:tä kestävä laatua, -muuten luukkusi muistuttaa maitolasia parin vuoden kuluttua.
19.02.2007 16:40
Kaikki riippuu siitä mitä järjestelmästä haluat.
Mielestäni PC ratkaisee niin monta ongelmaa että mikäli Sinulla on mahdollisuuksia sijoittaa sellainen niin että kosteus ei sitä tuhoaa niin se on järkevä ratkaisu.
Minulla on vanha läppäri (sijoitettu navigaatiopöydän karttatilaan). Se käynistyy kun annetaan virtaa sille, gps:lle, tutkalle ja AIS:lle. Läppäri sain melkein ilmaiseksi koska sen näyttö oli rikki. Läppäriin on kytketty ulkoinen näyttö joka olen hankkinut Alpha Point Oy:sta ) http://www.alpha.fi/products/ ). Tämä tapahtui noin 6 vuotta sitten. Pieniä alkuongelmia oli kun näytön "triggaus" välillä häipäisi ilmeisesti lämpöongelmien takia. Alpha Point hoiti kumminkin asian esimerkillisesti, ja sen jälkeen kaikki toimii todella hyvin.
Suurin etu on että PC-järjestelmässä voit käyttää ne ohjelmat ja kartat joka sille alueelle ovat parhaat kuten esim. Englannissa Tsunamis, Tanskassa ja Ruotsissa SeaClear II ja Suomessa MeriCD.
Lisäksi järjestelmällä voin säätää maasähkölaturini kaikki parametrit (Mastervolt), katsomaan analoogista ja digitaalista TV.tä sekä lapsille DVD.tä. Kaikki rakkaimat levyt on viety kovalevylle jne...
Jälkeenpäin olen hankkinut toisen varaläppärin joka muuten on identtinen kopio mutta sillä on ehjä näyttö. Sitä ei ole tarvittu...
16.02.2007 17:01
Kuten edellinen sanoi:"Sikaflex®-290 DC kestää makeaa vettä, merivettä ja vesipohjaisia pesuaineita mutta se ei kestä liuottimia, väkevöityjä happoja, emäs- ja klooripohjaisia puhdistusaineita".
Tiikkikansi pestään esim. Tolulla, huhdellaan huolellisesti ja käsitellään Boracolilla (katso esim HR-ohje joka löytyy heidän sivuilta).
Boracol löytyy värikaupoista. Se ei ole halpa mutta on hintanssa arvoinen.
12.02.2007 20:37
Kyllä köli on aina saumattu runkoon joustavalla aineella. Jos tuollainen "Bavaria-ilmiö" syntyy on pohjasi liian pehmeä. Joko se on pehmentynyt karilleajossa tai sitten sielltä löytyy konstruktiovika. Anna ammattimies tutkia mahdollinen vaurio tai jos sinulla on Bavaria, REKLAMOI!
31.01.2007 17:56
Anteeksi että käyttäydyn samalla tavalla kuin suurin osa tällä palstalla olevat!
Tähän kuuluu nyt vaan kysyä (sikamaisesti):
MITÄ VITTUA SÄÄ TEET KAHDELLA ASUNTOVAUNULLA?! (Bavaria ja asuntovaunu).
25.01.2007 18:09
Boracol on erinomainen aine mutta suojaudu!
Dinatriumoktaboraattitetrahydraatti, didekyylimetyyliammoniumkloridi ja monoetyleeniglykoli ovat kaikki ikävän myrkyllisiä aineita!
25.01.2007 17:26
Olen tänä talvena lähettänyt tarjouspyyntöjä sekä ruotsiin että suomen neulomoille.
Suuri osa ruotsin purjeista tehdään nähtävästi eestissä tai englanissa! Hoida nyt sitten mahdolliset reklamaatiot! Lisäksi ruotsalaisten hinta-laatusuhde oli oleellisesti huonompi kuin WB ja North joten suosittelen lämpimästi että kannatat kotimaista. Lisäksi, sekä WB että North hoitavat jälkihoidon esimerkillisesti!
Kokemuksia on!
24.01.2007 15:35
Kyllä Saimaalla liikkuu ihan kivasti purjeella isompia veneitä. Ei mastoa saa mihinkään jättää. Menetät suurin osa koko nautinnosta. On nimittäin ihana liikkua alueella missä aina läytyy luononsatamia ja tilaa. Kyllä alue sinun syvyydellä ja mastolla riittää useaksi vuodeksi.
23.01.2007 19:34
Kyllä jopa netistä löytyy useita tarinoita konetilan palosta. Useimmat ovat dieselkoneita. Lienee kuitenkin niin että harvat haluaa veneenssä muuta kun dieseliä, tosiasia joka vääristää statistiikan.
Kuitenkin, konetilan palo on aina mahdollinen joten miettikää tarkkaan millainen toimenpidesarja on teille se oikea. Minulla on edelleen vanhat automaattiset freonit (laittomat!) konetilassa. Pullot, putket etc. viellä erinomaisessa kunnossa mutta katsastajat kieltäytyvät koskemasta (tietysti). Lisäksi olen konehuonen seinämiin puhkaissut neljä reikää ja tulpannut vetonaruilla varustetuilla punaisilla muovitulpilla (Etola). Niistä oletan saavani sammuttajat tyhjennetty konetilaan. Konetilan tuuletin on kytketty hätäkatkaisiaan taakse jotta konetilan hapensaanti voidaan estää.
23.01.2007 19:28
Loki kuuluu kylläkin matkan ja nopeuden mittaamiseen.
Ploki on se sana joka haetaan ja on lainasana ruotsinkielisestä block:sta. Eli sillä tarkoitetaan nimenomaan Wikin mainitsema kannen ja kampikammion välinen valu.
21.01.2007 20:30
SeaClear tukee sekä AIS että MeriCD. Toimii erinomaisesti, suosittelen.
18.01.2007 19:57
http://www.diodhuset.se/
18.01.2007 19:53
Herra mutta aloittaa moitteella "voi" ja paljastaa tyhmyytenssä välittömästi sen jälkeen...
Kysyttiin sillan alikulkumarginaalista CEVNI alueella (eli sisävesialueella).
Herra mutta ei tuntenut käsite CEVNI, ja olisi hyvinkin voinnut mollaamatta ketään, kysyä. Nyt hän mollasi vaan itseään!
CEVNI-säännöt ovat euroopan sisävesien liikennesäännöt. Näistä on kyllä keskusteltu useaan otteeseen tällä palstalla mutta jos herra mutta ei ole keskustelua seurannut niin löytyy hakukoneisto sekä täältä (19 osumaa) että esim. google (yli 29000 osumaa)....
Sitten varsinaiseen kysymykseen.
Väylän alikulkukorkeusarvot mitataan merialueella keskivedestä. Sisävesillä alikulkukorkeus vastaavasti purjehduskauden "ylimmästä" vedenkorkeustasosta.
Käytännössä vedenkorkeus sisävesillä pysyy 90 % purjehduskaudesta "ylimmän" tason alapuolella.
Varsinaisia marginaaleja ei ole määritelty (Merenkulkulaitoksen veneväylien suunnitteluohje 2006)
17.01.2007 22:27
11 / 22