jth_12

jth_12 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Satunnaista kirjoittelua harrastuksista. Vapaa-aikanani: Hiihtoa, pyöräilyä (maastossa ja maantiellä) muuta pientä ulkoilua Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Liittynyt 15v sitten
13 aloitusta · 241 kommenttia
Onko+tiedossa+mitä+haittoja+on+auton+E85:n+käytöstä+Trangiassa?Vettä+laitoin+tilkan+sekaan,+mutta+nokea+tuntui+tulevan+silti+enemmän+kuin+riittävästi.++Voisi+kokeilla+uudestaan+ja+mitata+veden+osuuden+paremmin+++verrata+nokeentumista+sinoliin.+Bensan+osuus+nesteessä+taitaa+olla+sen+verran+pieni+ettei+ole+suurempaa+vaaraa+räjähtävästä+palosta.Suurimmat+haitat+ruokaan+tiivistyvissä+kaasuissa?+Jos+Sinolin+ja+Marinolin+kanssa+kannattaa+käyttää+kantta+kattilan+päällä,+niin+E85+bensan+kanssa+vielä+enemmän.+Sen+lisäaineiden+toimivuutta+trangiassa+kun+ei+tiedä+ennen+tutkimista.+Mulla+on+kaasupoltin+Trangiaan+ja+se+nokeaa+vähemmän,+on+nopeampi+ja+kätevämpi+säätää+teho.+Mutta+tilanteessa,+kun+on+autolla+menossa+&+10+litran+kannussa+on+autoon+varapolttoainetta+ja+paremmat+polttoaineet+loppu...
Takavaihtajan+ei+tarvitse+olla+10:lle+välttämättä.+Jos+on+vanha+ja+riittävän+tarkka+9,+niin+kyllä+sekin+käy.+Oleellista+tuossa+on+vetosuhde.+Shimanon+vaihtajilla+se+yleensä+on+sama.+Poikkeuksia+löytyy+tuohonkin,+mutta+ehkä+kysyjä+ei+niitä+tule+ostaneeksi.Itse+olen+päivittänyt+pyörään+taakse+rataspakan+9:stä+10:ksi+ja+alkuun+ajelin+vanhalla+vaihtajalla,+mutta+oli+kulunut+ja+ei+oikein+tarkka.+Vaihtajakin+tuli+vaihdettua+myöhemmin.+Kysyjä+ei+ole+vaihtamassa+rataspakkaa+taakse+toiselle+lehtimäärälle.+Kun+sen+vaihtaa,+niin+pitää+vaihtaa+myös+vaihteen+valitsimet+(ja+se+ei+ole+ihan+niin+halpaa,+mutta+jos+on+vaihtokunnossa,+niin+sitten+toinen+asia).Takavaihtajan+ei+tarvitse+tietää+mitään+niistä+kohdista+joihin+vaihdevipu+takavaihtajaa+komentaa.+Vaihdevipu+ratkaisee+ne+paikat+(paitsi+joku+pianolanka+tai+sähköinen+vaihtaja).Netistä+tilaa+vaikka+Shinano+DEORE+10-speed+(tai+SLX)+vaihtajan,+niin+hyvä...+Jos+pyörä+on+maksanut+50e,+niin+uuden+osan+saa+50e+hintaan+postikuluineen+:)+Tai+sitten+joku+halvempi+takavaihtaja.+Samalla+tilaa+uuden+10+vaihteisen+ketjun,+kun+tuskin+sekään+on+hyvässä+kunnossa.+10+ketjuja+kysyjän+ei+kannata+katkaisun+jälkeen+uudelleen+kiinnittää+vanhoilla+osilla.+Uusi+liitospala+tarvitaan.+Käytännössä+hyvä+pistää+uudet+ketjut+(ja+ehkä+rataspakka+taakse...).