Vapaa kuvaus

Tärkeitä asioita minulle ovat kristillinen usko, läheiset, ystävät, seurakunta, terveys, kirjat, musiikki, liikunta, ruoka, puhdas vesi ja luonto sekä rauha.
youtube.com/@juhamikkonen
juhamikkonen.blogspot.fi

Aloituksia

60

Kommenttia

833

1. Tästä on kyse liian usein täällä.

Olen jonkun vuoden seuraillut suomi24 ja ottanut osaa keskusteluun. Löysin artikkelin, joka on aika kuvaava, kun lukee o
    Vapaakirkko
    8
    406
  2. Koraani oli hyvä lukukokemus

Luin Helsingin yliopiston arabiankielen ja islamin professorin Jaakko Hämeen-Anttilan suomentaman Koraanin. Luin samalla
    Koraani
    12
    404
  3. Van Halen: You and Your Blues

Kyseisellä orkesterilla aika omalaatuista musiikkia. https://www.youtube.com/watch?v=uxxENkDqZbs Harmi että syöpä vei
    Rock
    1
    396
  4. Ambrosius Milanolaisen (n. 340-397) rukous

Todellinen, ylimmäinen pappi, Jeesus Kristus! Minä kannan sinun eteesi ihmisten huolet, kansojen kärsimykset, vangittuj
    Rukoukset
    2
    387
  5. Joitakin ajatuksia ensimmäisestä helluntaista

Hei! Kirjoitin hieman Apostolien tekojen 2 luvun pohjalta. Laitan linkin jos joku haluaisi vilkaista. http://juhamikko
    Pyhä Henki
    3
    358
  6. Johannes Krysostomoksen (347-407) rukoushuokaukset

Herra, älä ota minulta pois Sinun taivaallisia lahjojasi. Herra, päästä minut ikuisista vaivoista. Herra, jos olen ymmär
    Rukoukset
    0
    349
  7. Millaisia teologeja Suomen Vapaakirkossa tarvitaan?

Hei! Linkkaan tänne linkin yhteen kirjoitukseeni, jossa pohdin hieman otsikossa mainitsemaani teemaa. http://juhamikko
    Vapaakirkko
    8
    316
  8. Lestadiolaisuus Yle Areenalla

Moi! Ajattelin linkata ohjelman. Siinä ensin haastatellaan uskontokuntiin kuulumatonta Arman Alizadia, sitten lestadiol
    Lestadiolaisuus
    1
    297
  9. Hyvää ystävänpäivää!

Hyvää ystävänpäivää itse kullekin Vapaakirkko palstalaiselle! Ystävällisin terveisin, Juha
    Vapaakirkko
    1
    292
  10. Vanha kristillinen rukous

Pyhä ja väkevä Yksi, me tulemme sinun luoksesi heikkoina Vahvista meitä, laupias Herra Me tuomme sinun eteesi kirkon,
    Rukoukset
    1
    287
  11. Näkökulmia Raamatun alkulukuihin

Eräs kemisti ja teologi kirjoittaa 1. Mooseksen kirjan eli Genesiksen luvuista 1-3. Laitan linkin: https://www.thegospe
    Raamattu
    5
    276
  12. Keskustelunavaus Raamatun luotettavuudesta

Moi kaikille! Yle uutisoi räväkästi otsikolla "Tutkija: Raamattua sensuroitiin aikojen alussa – naista häivytettiin taka
    Raamattu
    22
    272
  13. Teologisen opiston rehtori ajasta iäisyyteen

Simo Lintinen, Suomen teologisen opiston rehtori, on poissa keskuudestamme. Rauha hänen muistolleen. Täällä lehtiartikk
    Vapaakirkko
    1
    271
  14. Raamatuntulkinta

Hei! Raamattu on kristinuskossa ja myös Vapaakirkossa osana kristinuskoa hyvin tärkeä kirja. Sitä kannattaa lukea, opis
    Vapaakirkko
    4
    256
  15. Lutherin pääsiäissaarna

Hei! Luin reformaattori Martti Lutherin pääsiäissaarnan Keuruun vapaaseurakunnalla. Ilmari Karimiehen suomennos. Mielen
    Kristinusko
    1
    256
  16. Nousiko Jeesus kuolleista?

Hei! Kysymys Kristuksen ylösnousemuksesta on askarruttanut ihmisiä halki vuosisatojen. Asiasta on väitelty antiikin ajo
    Jeesus
    3
    247
  17. Hyvää juhannusta!

Toivon itse kullekin rentoa ja siunattua Johannes Kastajan syntymäjuhlaa. Voikaa hyvin!
    Vapaakirkko
    1
    245
  18. Vapaakirkon sloganista

Moi! Kirjoitin pari ajatusta Vapaakirkon sloganista "läsnäoloa ja Jumalan muuttavaa voimaa". Kirjoitukseni julkaistiin
    Vapaakirkko
    0
    242
  19. Hyvää pääsiäistä!

Tahdon toivottaq jokaiselle siunattua kristikunnan suurinta juhlaa kun hiljennymme yhdessä Kristuksen ristin ja tyhjän h
    Yhteiskunta
    0
    228
  20. Suomi on hyvä maa

Meillä on monin tavoin hyvä maa. Mikään maa ei ole täydellinen ja parantamista on aina. Kuitenkin useilla mittareilla pä
    Isänmaallisuus
    10
    208