Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

14

Kommenttia

428

1. Jos aivoissa ei liiku yksikään impulssi x ajan kuluessa, ei happea siirry aivoihin myöskään =aivovaurio=kuolema. Sydän on ainoa elin, joka elää kuoleman jälkeenkin vähäaikaa, koska sillä on autonominen toiminta.

Neuroteologia ei siis kumoudu, päinvatoin. Noilla kokemuksilla voi todistaa jopa sen puolesta. Katsos, ihmisellä on muistikuvia vain siltä ajalta, kun sillä on aivoimpulsseja, olivatpa ne sitten alitajunnassa tai jossai muualla: tieto ei tallennu ilman aivoimpulsseja. Piste.

Tuo dokumentti on ovela. Se tuo esille Dr. U. Skottavia, ja niiden teorioita, ja sanoo lopuksi: "ehkä". Tiede ei ole niin yksinkertaista, että yhdellä teorialla voisi selittää kaikkea.

Itse kiellän jyrkästi kuolemanjälkeisen elämän. Eikä mikään, ei yksikään Dr. T.Tietävä saa mua toisin uskomaan ikinä, ei millään dokumentilla tai omalla kokemuksellaan. Vaikka itse kokisin sellaista, se ei saisi mua muuuttamaan mieltäni. Koska jos kuolen, kuolen. Jos ajattelen, olen.
  2. Hassua, että uskovainen sanoi noin. Loppujen lopuksi me kaikki toistamme vain joko täsmällisesti (raamatunrakastajat) tai soveltamalla joidenkin muiden sanoja.

Ovatko papit jumalia? Onko jumala puhunut sinulle, ja jos on, miten todistat sen? Onko vanhempasi jumalia? Ovatko opettajat koulussa? Oletko sinä jumala?

Ei, ei, ei, ei, et. Mitä sitten?

Uskottava. Taitava. Karismaattinen. Hassua, mitä kaikkea noilla ominaisuuksilla saakaan aikaan. Henkilö, joka saa päähänsä, että jokin kaksipäinen mörkö ohjaa häntä, ja omaa kaikki nuo ominaisudeet, voi olla monta asiaa. Hän voi olla:

Pyhä.
    Pyhä julistaja niille, jotka nielevät hänen puheensa. Kultti leviää kuin lumipallo. Lopulta häneen uskovat eivät juurikaan välitä, mihin he uskovat, kunhan vain ovat oikeassa porukassa.

Vaarallinen.
    Vaarallinen niiden kannalta, joilla on omia käsityksiä, ja seuraajia, mutta vähemmän noita ominaisuuksia. He alkavat keksiä parempaa tarinaa. Muuttavat seuraajien mieleiseksi. Esimerkiksi kadotuksen pelon lisäksi voidaan antaa toivo pelastuksesta.

Säälittävä.
    Säälittävä niille, jotka ajattelevat omilla aivoillaan. Tuntuu kummalta, että vaikka outoja lahkoja on pilvin pimein, silti jokaiselle riittää kannattajia. Lahkojen johtajia käy sääliksi. Jos he suuntaisivat ominaisuutensa parempaan käyttöön, kuten politiikkaan, heistä olisi ehkä hyötyä.

Tätä ei kukaan voi kiistää. Se on yleistystä, ja stereotypian luomista, mutta syvällä sisimmässään täysin totta.
  3. No risk, no tears.