Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

294

  1. Joo, ikävä juttu,että ne psykoterapiat on asia erikseen.Ne maksavat mansikoita ja mammonaa ja jotta saa psykoterapiaa,pitää olla todistus ja toivo työllistymisestä tai opiskelusta.Psykoterapiaa myönnetään ,jos on mahdollisuus yhteiskuntaan sopeutumiseen opiskellen tai tytä tehden ja veroja maksaen.
    Kukaan ei saa terapiaa vaan omaan pahaan oloon .Sairaalassa on erilaisia ihmisiä hoitajina ja kaikki eivät kohtele potilaita asialliseti taikka kauniisti.Minulle esim. on tullut hoitaja raivoamaan musiikin kuuntelusta,kun olen istunut yleisessä oleskelu/TV-tilassa,jossa radio oli valmiina päällä.Istuin siis vaan siellä ja hoitaja tuli huutamaan minulle,että täällä sinä vaan kuuntelet musiikkia vaikka saisit hävetä .
    Myös siivooja/keittiötyöntekijä ansioitui ,kun minulla oli ainoastaan pestävänä yhdet valkoiset uudet gossardin rintaliivit niin hän sanoi,että en saa pestä niitä käsin vaan joudun laittamaan toisten potilaiden sekapyykin mukaan.Sitten kun ihmettelin asiaa hän sanoi,että tämä pyykinpesumahdollisuus on varattu niille potilaille,joilla ei ole muuta mahdollisuutta pestä pyykkiään,ja että minun äitini voisi pestä pyykkini tai vaikka aviomieheni.Sanoin,että pesen käsin itse nyt,jos saanpesuainetta ja nainen alkoi sättimään,että siihen kuluu nyt liikaa vettä!!Sanoin,että äitini on koko ajan töissä ,hänellä ei ole aikaa ja aviomieheni en halua koskevan minuun tai pyykkiini.Sitten pesin liivini ja siivoaja sanoi pirullisesti,että käytit nyt niin vähän vetrtä,että tuyskin ne ovat puhtaat!!!
    Uskomatonta touhua ja syyttelyä.Tavallisesti rintaliivit pesen käsin kotona nykyäänkin,koska en halua pilata niitä enkä konetta ja tosiaan en tarvitse ketään syytelemään,että käytät liian vähän vettätaikka käytät liikaa vettä.Osastollahan monet naiset pesevät oma-alotteisesti itse liivinsä käsienpesuaineella lavuaarissa.
    Myös psykologit ovat olleet tosi ilkeitä.Itse psykiatrit ovat olleet kohtuu hillityjä ,mutta he ovat pelottavia,koska he määräävät lääkkeet.Minullekin meni esim. reumalääke Ridauraa 3 mg tabletteja 2 kertaa päivässä,mutta huomasin psykooista selvittyäni,että annostus oli muutettu 3 kpl 2 krt päivässä. Minulle syötettiin yhteensä 18 mg päivässä.Sanoin,että nyt soitatte lääkärille ja he myönsivät virheensä
  2. Mun ehdotus on,että jätät siskosi rauhaan!On aika loukkaavaa,jos et edes ymmärrä,että siskosi kokee ujoutta.Sinulla ei ole empatiaa tai sympatiaa ymmärtää ujouden tunnetta.Ujous voi tulla ihan uutenakin tunteena esille,jos vaikka siskostasi tuntuu pahalle,että häntä pidetään nyt mielisairaana ja hävettää ja ujostuttaa.
    Mun oma sisko ajatteli musta jo ennen mun ekaa psykoosia tosi hirveitä,joten en ehkä ole oikea ihminen vastaamaan.Ajattelitko sinä ennen hänen psykoosia hänestä kauniisti?Oliko hän sinusta upea,kaunis ,ihana,valoisa persoona?Piditkö hänestä aikaisemmin?
    Mun sisko sanoi mulle,että enkö yhtään tajua miltä HÄNESTÄ tuntuu,kun hänen siskollaan on skitsofrenia,että mitä ihmiset HÄNESTÄ! ajattelee,Lisäksi mun diagnoosina oli tuolloin "vain" psykoottinen masennustila ja sen myös kerroin hänelle ja sanoin,että on todella ikävää,jos hän levittää minusta sellaista juttua,että minulla olisi skitsofrenia,kun diagnoosinani on koko ajan ollut psykoottinen masennus,että minustakin on tosi ikävää,jos ihmiset ajattelee pahaa minusta!Tää on vielä ilmeisesti aika tavallista ,että aina ajatellaan omaa itseä,kun mun eka aviomieskin sääli mulle itseään,että mitä ihmiset hänestä ajattelee,kun hänen vaimonsa ei ole kaunis(jota avioliiton alussa kai olin hänen mielestään,mutta en sitten enää)
    Mun sisko sanoi mulle sairaalassa,että sä et kuule oikeasti edes ole kaunis ja meille tuli riita ja sitten lähtiessään se haukkui mut ja parkui hoitajalle,että mä olin ilkeä ja hoitaja tuli kurittamaan mua!!Siis mua ,joka paruin huoneessani,että millainen mä oikein olen,sun sisko itki,kun sä olet hirviö.MINÄKIN ITKIN,MINÄKIN ITKIN,MINÄKIN ITKIN ja itkin lisää ja lisää ja vielä lisää niin kuin aina!!
    Mun sisko sanoi mulle,että mun ekan poikakaverin vanhemmat kehui häntä,kun hän on niin ihana ja erialinenkuin mää,että hän on niin ihana ja mä olin mun huoneessa ovi kiinii ja mä itkin äänettömästi kasvot irvessä ja mä löin itseäni päähän,kun mua sattui niin kaikki,mun ujous mun epävarmuus mun rumuus mun yksinäisyys ja mun koulukiusttu keho ja psyyke.Mä kuolin silloin taas lisää ja musta tuntuu,että mut tapettiin ja tavallaan mun sisälläni asuu rikottu sielu,joka ei voi unohtaa ja joka haluaa vapauteen.Ihmiset,joiden piti suojella mua,mun perhe!Ne ei tehnyt mua auttaakseen mitään ja kun olikin liian myöhäistä ne sanoi,että ne ei voineet tietää mun tuskaa.Mun isä sanoi käsitelleensä koko asian,että ei voi olla hänen syy,kun mun sisar oli aina ihan erilainen.Mä olin mätä jo syntyessäni?? Heikkous on rikos ja siihen isketään..
  3. mitä maksaa
  4. itehän kysyit??
  5. Vielä itse aiheeseen eli nykyäänhän on myynnissä niin paljon kaikkia nestemäisiä erityisvalmisteita sekä proteiini ja smoothieita ja vaikka mitä.Ei luulisi olevan vaikea löytää niille parille ekalle päivälle sopivaa ravintoa.Kylmänä ravinto on aluksi miellyttävämpää.
    Perusterveelle ihmiselle nielurisaleikkaus ei ole kummoinenkaan juttu .Toipuminen on nopeaa ja smoothieita on helppo tehdä itsekin ja netti on täynnä reseptejä ja ideoita terveellisiiin smoothieihin.