Vapaa kuvaus

"Lähes kaikki ongelmamme johtuvat siitä, kun omat harhakuvelmamme ja todellisuus kohtaavat toisensa." -- Anthony de Mello

Aloituksia

28

Kommenttia

607

1. Miehelle hyvän fuckbuddyn löytäminen on paljon vaikeampaa, kuin parisuhteeseen päätyminen. Omalla kohdallani useimmat fuckbuddyt ovat löytyneet aivan normaalin kanssakäymsen ja seksuaalisen kiinnostuksen kautta. Sanottuani, että en halua seurustella 90% on kadonnut, mutta helmet ovat jääneet.

En vaan voi mitään sille, että mullakin on muita tunteita kuin panetus :/ Lankesin erääseen fuckbuddyyni muutaman kuukauden jälkeen. Eihän siinä mitään pahaa ole ja olen onnellinen, mutta .... hmmm .... olkoon :/
  2. Tällaisiin asioihin voi suhtautua hyvin monella tavalla, eikä mitään kannata pitää itsestään selvälnä. Eihän toisen tunteita voi lukea, joten mistä voi kukaaan voi titää olevansa se erityinen vai vaan hauskanpitoseuraa, ellei asioista sovita. Minusta on jotenkin absurdia, että aikuiset ihmiset olettavat toisen ajattelevan samalla tavalla. Mikä siinä avoimuudessa ja suunsa avaamisessa on niin vaikeaa?

Itse tapasin loppukesästä erään ihanan naisen eräissä bileissä. Eka kohtaamisemme päättyi suudelmiin ja yhteystietojen vaihtoon. Hänellä oli ns. vakihoito ja minulla useita eroottisia ystävyyssuhteita. Kumpikaan emme halunneet parisuhdetta. Olimme molemmat avoimia alusta saakka ja suhteemme lähti kehittymään kivasta hauskanpitosuhteesta kohti syvempää tunnesuhdetta. Minusta on ihnaa, kun hän ei oleta, vaan kysyy, jos jokin askarruttaa mieltä. Samoin toimin itse.

Alussa minulla oli jo aikaisemmin sovittuja menoja muiden naisten kanssa ja hänelläkin hoitonsa kanssa. Yhteydenpitomme tiivistyi päivä päivältä, mutta pidimme suhteemme avoimena, emme toki sitä keltään salailleet. Totesimme viihtyvämme yhdessä paremmin kuin kenenkään muun kanssa. Käytännössä muut jäivät, mutta pidimme silti suhteeme avoimena. Meille oli rakentunut syvä luottamus toisiimme ja todella avoin keskustelukulttuuri. Pari kertaa härnäsimme toisiamme kilpaa flirttailemalla muiden kanssa toistemme nähden, mutta avoimuudesta johtuen, siinä ei ollut mitään ongelmaa.

Pari viikkoa sitten päätimme pistää luukut kiinni ja sitoutua toisiimme. Olimme jo valmiiksi aivan rakastuneita toisiimme, ei siihen mitä oletimme vaan siihen, minkä tiedämme ja tunnemme toisistamme. Se oli puolin ja toisin sellainen tunneilotulitus, että emme ole sellaista kumpikaan ennen kokeneet.

Nyt ollaan sitten ihan lovena. Toivottavasti kyetään pitää sama avoimuus jatkossakin. En usko, että tällainen suhde voisi koskaan kaatua johonkin typerään syrjähyppyyn. Haastavinta on pitää suljettu parisuhde niin avoimena kuin ns. avoin suhde. Mutta meillä keskustelut jatkuu ja tiedän, että pelisäännöistä keskustellaan aina tilanteen mukaan. Me ei haluata pakottaa suhdettamme mihinkään muottiin emmekä rakenna pilvilinnoja oletuksen pilarereille.

Vielä haluan sanoa sen, että tämän merkillisen parisuhteen syntymässä tavalla tai toisella mukana olleet osapuolet tiesivät missä mennään. Ketään ei kusetettu missään vaiheessa. Mitään draamaa ei syntynyt. Siis avoimenti puhuminen kannattaa M.O. T.
  3. Kiitos rohkeasta avauksesta Eweliina82. Minäkin uskallan sitten avata oman suuni.

Itse olen jo vähän vanhempi mies, joka on jo kotileikkinsä leikkinyt. Elän sinkkuna ja osin lapseni kanssa, mutta en enää halua sitoutua parisuhteeseen. Naiset, jotka haluavat parisuhteen, kierrän kaukaa, mutta onneksi kaikki eivät sitä halua, ainakaan aluksi. Kuitenkin ihanien, yhdessä vietettyjen hetkien jälkeen, monille naisille tulee sellainen fiilis, että käännän tuon miehen pään. Valitettavasti omaani ei ole enää käännettävissä. En halua jakaa koko elämääni kenenkään kanssa, mutta hetkiä, viikonloppuja ja lomareissuja kylläkin.

Riskinä tällaisessa elämäntyylissä on, että em. syystä kumppanien vaihtuvuus pakkaa olemaan vähän liian suuri. Siinä on omat riskinsä jo seksiterveydenkin kannalta ja lisäksi yhdessäolo on paljon rennompaa ja seksi nautittavampaa, kun tunnetaan paremmin ja toisesta välittäminen on mennyt alkuhuuman edelle.

Todella harvassa sellaiset ihmiset kuitenkin ovat, jotka oikeasti ovat valmiita avoimeen suhteeseen tai avoimeen suhdekokoelmaan. Minä en koe mustasukkaisuutta siitä, että omalla tavalla rakastamillani naisilla on muitakin suhteita. Yhdessä hetkessä yksi tuntuu läheisemältä toisessa toinen. Olen ehkä vähän uushippi, mutta minun mielestäni en voi olettaa yhden ihmisen kykenevän/haluavan täyttämään kaikkia tarpeitani eikä minun tarvitse vastaavasti kyetä tyydyttämään kaikkia hänen tarpeitaan. Mutta siitä huolimatta ja juuri siitä syystä yhteiset hetket ovat ihania ja todella vapautuneita.

Yleensä nämä jutut ovat sellaisia, jotka on aika vaikeaa tunnistaa ihmisestä. Monet antavat itsestään hyvin normivaikutelman ja jopa viileen kuvan. Ainakin omalla kohdalla avoimen suhteen kumppanit ovat löytyneen vain avoimen juttelun kautta livetapaamisen yhteydessä, ei koskaan netistä.