Vapaa kuvaus

Ttt Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

19

Kommenttia

26

  1. Miten rikkinäinen sisustus vaikuttaa turvallisuuteen? Pinnan alle ei näe, tekniikka kunnossa. Onko HSL bussit teknisesti luotettavia kun siellä on sisustus rikki vähän siellä sun täällä
  2. Itse näin 4 kesää jäätelön myyjänä voin sanoa monenlaisia mielipiteitä asiasta. Plussa ja positiivisa puolia on ainekin tuo rentous. Paitsi oikein kuumina päivinä roppa käy kovilla ja vettä menee ja asiakkaita käy viivana. Kuitenkin mielummin nuo kelit tuolla kun jossain työmaalla paskaa kaivamassa hikihatussa... Palkkakin ihan kohtuu hyvä (6,5€/tunti ja viiden tunnin päiviä koko kesä, 1 vapaapäivä per viikko) ja mukavaa kun ihmisiä tulee ja menee ja joidenkin kanssa pääsee juttelemaan.

    No erilaisia puolia löytyy.. Supertyperät asiakkaat on se paras anti ;P Jäätelönmyyjänä ainakin kehittyy kärsivällisyys mutta vihan agressioita syntyy ;P Aina pitää vaan hymyillä ja olla iloinen asiakkaalle vaikka se olisi kuinka tyhjäpää ku voi olla ;P Ehkä tämä ihmisten epätietoisuus jäätelönostossa on yksi väestömme ongelma... luulisi suomalaisten suurimipina jäätelönkuluttajina tietävänsä ostokohteen mutta kun ei niin ei ;D

    Perusasioita: 1. Valion kiskassa olen ja isot tekstit "VALIOJÄÄTELÖÄ" ja pingviinin kuvia niin joku tulee vielä ja kysyy että "Myyt sä Ingmanin jäätelöö" ;D

    2. Jos joku tuote on loppu niin asiakkaalle pitää selittää 100 kertaa että se on loppu vaan yksinkertasesti :D yleensä kysytään "miksi se on loppu", no miksköhän, se on ostettu loppuu, eiku pidän sitä tuol ihan piilossa vaa ettet sais sitä :D

    3. Asiakkaat jotka luulee tietävänsä kaiken kioskin toiminnasta. "Kyllä minä täältä olen sorbettia saanut", joo ei olla myyty ikinä mitää sorbettia ja voidaa todistaa se. "kyllä täällä viime viikolla kävi pankkikortti", joo ei olla koskaa käytetty mitää kortinlukijoita tai mitää et eiköhän me tiedetä ;D

    4. Omat nimitykset jäätelöistä ja uskollisuus tiettyä makua kohtaan.

    5. HYLA vastaisuus. "otetaan mansik.. ai mutta se onkin hyla, en minä sitä voi ottaa missän tapauksessa", IHAN SAMAA SE ON KU TAVALLINEN MELKEIN ;D paitsi et se on HYLA ja sä et sitä maista ja erota ;D

    6. Kärsimättömät asiakkaat. Ei voi odottaa omaa vuoroa ja huutelevat jo 5 metrin päästä mitä ne ottaa ja ohittelee jonoa ja ihmettelee mikä kestää pallon teossa aina :D

    7. "EI EI EI ENÄÄ TOI RIITTÄÄ JO" asiakkaat... Eikö vain että jäätelöpalloa ei vaan kourasta sieltä laatikosta vaan sitä pitää muotoilla ;P mutta kun ei nää tiedä vaa ne on ihan paniikissa ku alat muotoilee sitä ja se näyttää että ottais lisää kokoajan ;P

    8. Hissukat: ne jotka ei ymmärrä että se ikkuna siinä välissä eristää ääntä aika tavalla ja alkaa ihmettelee miks en tee mitä ku en oo kuullu mitä ne mutisee siellä :D

    9. Ihmiset jotka kattoo ikkunaan hetken aikaa ja sitten työntää pään luukusta sisään ja kysyy "onks sul jäätelöö myynnissä ja mitä" ;D noh, katoppa siihen ikkunaa ;P mitäköhän siinä olis ;P

    10. Liian monta muuta hyvää tarinaa ;P

    (löysikö kukaan mitään yhtäläisyyksiä omiinkokemuksiin???? :D )


    Nää aineki luulis kasvattavan tota kärsivällisyyttä ja itsehillintää. Mut sellasta se kioskityö on... itse jo olen saanut sen verran tarpeeksi että en ensi kesänä enää ole jätskikiskalla töissä mutta tuo on kyllä hyvä työ aloitella tai kokeilla :D Se ei kyllä ole ihan sen unelman "oi haluaisin olla jätskikiskalla töissä" vertaista, kaikkea muuta ;P Mutta ympäristö, ihmiset(KIVAT) ja ilma tekee siitä oikee KESÄtyön...

    Eli elkää pelästykö mutta varoitan ettette menetä hermoja joittenkin ihmisten kanssa :D aina tekis miel antaa litsari jollekkii ja sanoa et "Vittu mee essolle" mut kyllä sen tunteen pystyy pitämään sisällä :D

    Kesänjatkoja
  3. että minkäänlaista hengenahdistusta ja rintakipua ei ole ollut... Ylipainoa on ja liikunta on nyt jäänyt tässä kevään aikana hieman vähemmälle..