Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Jos+luit+kirjoitukseni+niin+huomasit+että+kirjoitin+että+on+myös+huonoa+tulkintaa.+Kuulemasi+tulkinnat+ovat+huonoa+tulkintaa.+Tokihan+jokainen+saa+tulkita+siten+kuin+haluaa,+mutta+huono+tulkinta+ja+hyvä+tulkinta+eivät+ole+samanarvoisia+suhteessa+tulkittavan+tekstin+sanomaan.
  2. Taikauskosta+ja+uskosta:Kotimaisten+kielten+tutkimuskeskuksen+julkaiseman+sanakirjan+mukaan+taikauskon+määritelmä+kuuluu+näin:+taikauskoksi+kutsutaan+tavallisesti+käsityksiä,+joiden+mukaan+ihmisen+ja+yhteisön+elämässä+ja+luonnossa+ilmenee+yliluonnollisia+voimia,+joita+ihminen+pystyy+määräkeinoin+hallitsemaan."+"Väite,+että+kristinusko+olisi+taikauskoa+ei+täytä+kyseistä+määritelmää.+Kristittynä+tiedän,+että+en+kykene+hallitsemaan+Jumalaa+määräkeinoin+enkä+muillakaan+keinoilla.+Jumala+on+suvereeni.Toisekseen+kristinusko+ja+taikausko+kohtasivat+usein+kristinuskon+syntyaikoina.+Ne+eivät+yhdistyneet+tai+olleet+samanlaisia+vaan+toisiaan+vastaan.+Esim.+Apostoleiden+teoista+voi+lukea,+että+kohdatessaan+nämä+kaksi+olivat+toisensa+pois+sulkevia.+Kristinuskoon+kääntyneet+hylkäsivät+taikauskoisen+uskonsa.Myös+uskonasioita+tutkinut+ja+”hutkinut”+agnostikko+Esko+Valtaoja+ei+vedä+yhtäläisyys+merkkejä+taikauskon+ja+kristinuskon+välille.+Tämä+tutkimus+on+myös+samoilla+linjoilla:+"Mitä+amerikkalaiset+oikeasti+uskovat",+Baylor+Universityn+++julkaisema+kattava+tutkimus,+osoittaa+että+perinteinen+kristillinen+uskonto+huomattavasti+vähentää+uskoa+kaikkeen+aina+kädestä+lukemisen+tehokkuudesta+astrologian+käyttökelpoisuuteen.+Lähde:++http://online.wsj.com/news/articles/SB122178219865054585Tiivistelmänä+laitan+tähän+vielä+professori+Heikki+Palvan+kuvaavan+ja+osuvan+määrityksen+asiasta:"+Sekä+uskontojen+että+taikauskon+pohjana+on+usko+näkymättömiin+voimiin,jotka+vaikuttavat+ihmiseen+ja+hänen+elinympäristöönsä.+Niillä+on+kuitenkin+ratkaiseva+periaatteellinen+ero,+voidaanpa+niitä+sanoa+toistensa+vastakohdiksi.+Uskonnoissa+ihminen+palvelee,+palvoo+ja+rukoilee+korkeampaa+voimaa,taikausko+puolestaan+saa+ihmisen+pyrkimään+niiden+voimien+herraksi,joiden+hän+uskoo+vaikuttavan+ihmiskohtaloihin".+(Lähde:Heikki.Palva:Raamatun+tietosanasto).
  3. Minä+olen+laittanut+perusteluiksi+Raamatun+kohdat+tähän+ketjuun+esille,+ne+ovat+edelleen+luettavissa+tuolta+yläpuolelta.+Joten+en+ole+muuttanut+Raamatun+kohtia,+ne+voi+tarkistaa+ketjustamme.